Jump to content
0
szogun0

Adaptacja przepustnicy

Recommended Posts

A na pewno masz taki silnik i rocznik jak w profilu ? W przepustnicach DBW ( całkowicie elektr. ) adaptacje robi się w gr. 060 :wink4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam problem z obrotami silnika, mianowicie po odpaleniu silnika obroty sa w normie ok 860. kiedy jezdze wciskajac troche w pedal ale tez i nie koniecznie (jezdzac normalnie) po zatrzymaniu sie obroty zatrzymuja sie na ok 1100. i tu jest wlasnie problem kiedy juz tak sie dzieje i pukne w pedal gazu obroty sie normuja w granicach 890- 920. czy ktos wie w czym problem?

dodam ze przepustnica byla czyszczona ale niestety ktos widocznie nieumiejetnie zrobil adaptacje lub jej nie zrobil

kolejna sprawa podobno po przekreceniu stacyjki na zaplon slychac przepustnice jak delikatnie wyje i po jakims czasie powinno cyknac i sie wylaczyc. to oznacza ze przepustnica jes dobrze ustawiona. u mnie niestety po przekreceniu przepustnica caly czas piszczy nawet po 3-5 min. zna ktos moze rozwiazanie moze intrukcje jak wykonac adaptacje programem VAG

;(prosze o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz całą procedurę post wyżej :cool1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie a ja mam pytanie

podczas procesu adaptacji vagiem z przepustnica elektroniczna DBW protokół KWP-1281 pokazuja sie napisy adaptaion run a pozniej adaptaion ok , trwa to moze 3-5 secund, nie słychac zadnych cykniec, dlaczego?

kiedy jakis mechanik pamietam robil adaptacje programem jakims i wtedy te cykniecia i wycie bylo

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie a ja mam pytanie

podczas procesu adaptacji vagiem z przepustnica elektroniczna DBW protokół KWP-1281 pokazuja sie napisy adaptaion run a pozniej adaptaion ok , trwa to moze 3-5 secund, nie słychac zadnych cykniec, dlaczego?

kiedy jakis mechanik pamietam robil adaptacje programem jakims i wtedy te cykniecia i wycie bylo

Jak jest ADPT OK to wszystko masz OK ( przynajmniej z przepustnicą :rolleyes:) :wink4: Poprzednio miałem 1.6 [ANA] też już z przepustnicą DBW i przy adaptacji brzęczała ale b.cicho :cool1: ( cyknięcia na końcu też nie było )

Share this post


Link to post
Share on other sites

muszę otworzyć maskę i się przysluchac. bo jak np robię adaptację po odjęciu aku i przekrecam kluczyk to słychać jak się nastawia ale nie słychać nic jak robię to vagiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj sprawdze błędy czy są jakieś nowe, ale jak pamiętam nigdy nie było błęgów dotyczących przepustnicy[br]Dopisany: 03 Kwiecień 2011, 16:04_________________________________________________Witam.

Właśnie sprawdziłem błędy i nie było zadnego (poprostu czysto)

próbowałem adoptować przepustnicę vagiem i wyskakuje to:

adaptacja.jpg

Po kilku próbach nic nie się nie zmieniło.

Odłączyłem kompa i sprawdziłęm czy da radę się zaadoptowac bez vaga.

I zaskoczenie :shocked:działa adaptacja(piszczy jakieś 30s i potem jest pstryk.

Już sam nic z tego nie rozumiem.

Hej

Mam dokładnie to samo w ADP i też kilka razy próbowałem ale za każdym razem nici. Kiedyś raz mi się udało a później już nie.


Pozdrawiam<br />J.R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zostawiłem włączone światło wewnątrz auta i całkowicie rozładowałem aku. Po lekkim naładowaniu auto nie chce odpalić bez dodania gazu. Po pierwszym odpaleniu zachowywał się jakby nie miał oleju. Stukał strasznie i po chwili to ustało. Po odpaleniu z pomocą gazu ma 500obr/min na wolnych. Jak trochę pojeżdżę to obroty wzrosną, ale auto pracuje źle. Nie umiem tego opisać, ale spod maski dochodzą lekkie hałasy i lekko nierównomierna praca silnika. Coś nadal po cichu stuka. Słychać to z lewej strony za filtrem powietrza. Jakby między akumulatorem, a filtrem, ale przecież tam nic nie ma. Być może zrobiłem błąd, jadąc tym autem, ale musiałem podjechać do miejsca, gdzie można było podpiąć się pod VAG-a.

Podpiąłem go do VAG-a i problem jest taki, że mam protokół KWP-1281, a nie działa grupa 060. Po wpisaniu jest cisza. Działa natomiast grupa 098 czyli nie przewidziana dla tego protokołu. W czasie adaptacji w grupie 98 słychać brzęczenie więc przepustnica się chyba ustawia. Widać też komunikat w VAG-u że adaptacja nastąpiła. Jednak przy próbie odpalenia auta, znów muszę pomagać gazem i znów jest 500obr/min.

Wcześniej oczywiście pokasowałem wszystkie błędy. Większość z nich byłą o zbyt niskim poziomie napięcia - z wiadomej przyczyny.

Co mogłem jeszcze skopać, rozładowując aku do zera i odpalając auta na zbyt niskim poziomie napięcia?

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic

naładuj porzadnie aku a nie "troche"

albo kup nowy

napisałes " wiekszosc"

jakie jeszcze błedy byly oprócz napiecia??

bo to one moga dac odpowiedz dlaczego np masz 500 ob/min i auto zle chodzi

bo skoro auto juz zalapie a alternator dobrze ładuje to auto powinno pracowac normalnie nawet jesli aku jest nie doladowane bo skoro mialo by byc inaczej to odpalanie na kable czy pych nie mialo by sensu[br]Dopisany: 18 Grudzień 2011, 20:49_________________________________________________i nie mów ze przed rozladowaniem aku auto nie mialo tych " problemów" ?? :disgust:[br]Dopisany: 18 Grudzień 2011, 20:50_________________________________________________i uzupelnij dane o silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Odpaliłem auto na lekko podładowanym aku, bo chciałem podjechać do roboty, gdzie mogłem go podłączyć pod VAG-a ale najpierw ładowałem akumulator przez całą noc. Był więc dobrze naładowany. Przed odpaleniem następnego dnia, pokasowałem błędy i ustawiłem przepustnicę. Zdziwiłem się, że nie widać grupy 060, a działa 098. Może ktoś coś przekładał w przeszłości. Zmartwiłem się jednak, jak go odpaliłem. 500obr na zimnym. Jak się rozgrzał to po zdjęciu nogi z gazu spadał do 500 i powoli podnosił do prawidłowych obrot?w.

Z błędami użyłem złego slowa. Był tylko jeden błąd nie zwązany z niskim napięciem. Problem z centralnym zamkiem. Otworzylem auto z kluczyka i pewnie stąd ten błąd.

I teraz na poważnie :) wcześniej nie miałem takich problemow. Po odłączeniu aku, auto mi więcej paliło. Była przeprowadzona adaptacja przepustnicy i spalanie wróciło do 8/100. Miałem też kilka małych usterek, które wykryłem VAG-iem i od razu je naprawiałem. Autko chodziło jak malina, stąd moje zdziwienie :(

Zdesperowany i przeziębiony poszedłem do chaty. Rano pytam kobity, jak odpaliło auto, a ona, że super. Przed chwilą wróciła z pracy i sam sprawdziłem. Chodzi zarąbiście. Nic z tego nie kumam. Zmarzłem przez te dwa dni jak pies, a on się sam ustawił.

Bediks pomożesz skąd mam wziąć dane silnika? Za cholerę nie wiem skąd to odczytać. Silnik to zwykły 1.8 125 KM. Skrzynia automat be trip-a. Prawdopodonie to ADR.

Dzięki za odzew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tyłu w bagazniku jak podniesiesz klape od kola zapasowago bedziesz mial taka naklejke z kodami i tam jest kod silnika, kod lakieru, kod skrzyni i kody wyposazenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję. Jutro spiszę i uzupełnię profil.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie dzisiaj sam naprawiałem immobilizer i miałem odłączony aku juz po naprawie imo podłączyłem aku i odpaliłem silnik zaczol skakać na obrotach 2tys na 2.5 tys i i tak dalej już kiedyś miałem taka sytuacje ale bylem z tym u mechanika .Czy samemu dam rade to zrobić..

Proszę o pomoc..... silnik 2.6 abc

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz lapa i kabel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj :hi: :hi: :hi: bediks niestety nie mam muszę se sprawić bo to dobra rzecz a bez tego jakoś inaczej idzie..... :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo kluczykiem mozna to zrobic ale jakbys miał vaga to chociaz bys wiedział czy adpt ok czy not ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

bediks Robiłem adaptacje ale nie powiodla sie.... JUŻ NIE MAM SIŁ...dalej jest tak samo jutro na 10 mam przyjechać do mojego mechanika i niech ogarnie też sam nie wiem czy to przepustnica i zaraz spytam jak on to dokładnie robi no bo w moim audiiku po odłączeniu klem zawsze jesst tal samo a jeszcze dyzo mnie czeka az go kompletnie ogarnę wiec morze byc jeszcze dużo takich sytuacji ...... :good: :good: :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogarnales??

Share this post


Link to post
Share on other sites

bediks Witam więc wygląda to tak byłem u niego pod kompa nie mógł się wbić taki jeden znajomy też próbował a byłem u takiego fachowca co mial jakiś lepszy program to dało rade ale to dawno byloo. :wallbash: :wallbash: :wallbash:.. ale to nie ważne już opowiadam zbiegłem trochę z tematu zaczął ostawiać ręcznie był to silniczek krokowy po odpięciu klem po prostu silniczek nie odbił w silniczku krokowym jest taki dzyndzel czy cuś nie wiem jak fachowo nazwać.....ROZKRĘCIŁ WYCZYŚCIŁ i musiałem przekręcać stacyjką aż sie wysunie ten dzyndzel maksymalnie bo jeśli nie będzie to będzie wariował na obrotach ...TERAZ działa ale będe to poprawiał sam bo jeszcze do końca nie jest tak jak powinno być .przy odpaleniu na początku było 1750 na saniach więc duzo jesli byla temp.70 wskoczył na 1300 jak było 90 stop. to na 850 ..a po poprawie tego silniczka na początku było 850 a jak było na blacie 90 to 130 czyli odwrotność nie miałem czasu wiec nic nie pooprawiałem od poniedz... teraz jak by sie trochę przestawiło na zimnym 1300 po czym schodzi na 1000 do 1100 .będę miał czas w następnym tyg ..to próbuje to ogarnąć jeszcze zęby było jak igła :hi: :hi: :hi::good: :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie lepiej zainwestowac w uzywana przepustnice?? bo ta chyba kleka co??

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo widze ze obroty ci faluja poradzic sobie z tym nie mozesz, jezdzisz po mechanikach, rozbieraja czyszcza skladaja a falowac jak falowaly faluja, nie wiem czy kase wydajesz ale na alle drogo kupisz uzywke na podmiane za 60 zł i okaze sie ze problem zniknie

Share this post


Link to post
Share on other sites

HMMM pomyśle na tym ale jeśli tak mówicie a silniczek to nie ma winy bo przecież on tyklko przy nim grzebał .......

nc nie przy przepustnicy a ale jak ja bym wymienił i aku rozebrał to sądze że i tak by wskakiwał w ten tryb awaryjny....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale silniczek z przepustnica stanowia jednosc i samego silniczka chyba nawet sie nie wymienia :wallbash:

chyba 70 zł to nie wydatek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ON ustawiał na samym silniczku a silniczek krokowy był wymieniony....Powiem ci tak sam to najpierw rozbiorę i zobaczę jak to wygląda.....i co tam jest najeb..... :hi:[br]Dopisany: 22 Styczeń 2012, 11:50_________________________________________________Jeszcze nie sprawdzałem a czy przypustnica od 2.8 czy od 2.7 Twin turbo podejdzie.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

co Ty tak kombinujesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bediks Raczej od 2.7 nie podejdzie ale od 2.8 chyba tak ale dzisiaj sprawdzałem i kostka była odłączona i jak ja podłączyłem to nawet sanie wróciły zobaczymy jak będzie teraz mechanik zapomniał podłączyć lub nie wiedział jak to zrobić to ją odłączył by obroty się uspokoiły :thumbdown:.....Wydaje że to kostka od czujnika krokowego.. :mysli:..będzie czas to to wszystko odłączę i wyczyszczę po swojemu :wink4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmien mechanika i dlaczego nie wezmiesz tej przepustnicy na podmiane jaka powinna byc, nie kumam Cie juz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...