Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jak odpala Diesel


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A teraz bez śmiechu. nawet nie wiecie ile ludzi nie ma o tym pojęcia. zdecydowana większość ! Większość myśli ze sa świece żarowe zawsze się nagrzewają i auto odpala.

a jeszcze więcej ludzi nie ma pojęcia o tym, że jeśli nie następuje grzanie świec przed rozruchem silnika gdy temperatura jest większa niż 5*C to po rozruchu świece i tak są grzane (nawet latem) i w zależności od sterownika silnika albo świece dogrzewają komory spalania aż silnik osiągnie 30*C albo przez 2 minuty od rozruchu by wyrównać pracę wystudzonego silnika. U mnie akurat w silniku ALH przekaźnik 103 wyłącza dogrzewanie świecami żarowymi po 2 minutach bez wzdględu na wartość temperatury płynu chłodzącego.

No tez mi sie to tak wydawalo, ale jeszcze nigdy nie mialem potrzeby tego sprawdzac.... :wink:

Opublikowano

lub po przekroczeniu 2500 obrotów :)

Opublikowano

Jesteś pewien, że 1989r a nie 1990r? Nie widziałem nigdy C3 z 1T z roku 1989.

W 1989 r został zaprezentowany silnik, a od 1990 r kladli go do C3.

I taka ciekawostka, w programie Sonda z początków lat 80'tych, jak omawiali tematykę silników wysokoprężnych (na przykładzie głowicy z 1.6 D/TD) pokazali ciekawy projekt silnika gdzie blok i głowica były jednym elementem. Dodatkowo, co najciekawcze, siedział tam pompowtrysk:wink: 30 lat temu.

Pompowtryski to znacznie starsze konstrukcje, niz sie moze wydawac. Juz po II wojnie, na poczatku lat 50-tych XX wieku byly produkowane z powodzeniem silniki z tym systemem zasilania. Przykladem moze byc tutaj CUMMINS.

Opublikowano
Dodatkowo, co najciekawcze, siedział tam pompowtrysk:wink: 30 lat temu.

....a to akurat żadna ciekawostka, ponieważ pierwszy jednocylindrowy silnik diesla umożliwiający w pełni kontrolowaną zmianę dawki paliwa zasilany był właśnie za pomocą pompowtryskiwacza - więc nie było to 30 lat temu tylko raczej w latach 30-tych :naughty:....

....Niestety przy konstrukcjach wielocylindrowych (w tamtych czasasch było to ograniczone możliwościami technicznymi i technologicznymi) zaczęto mysleć nad znalezieniem znacznie tańszego, prostszego i mniej awaryjnego rozwiązania, niż stosowanie iluś tam drogich pompowtrysków - tak właśnie powstał pomysł skonstruowania jednego urządzenia wytwarzającego właściwe ciśnienie (pompy), które za pośrednictwem osobnych wtryskiwaczy zasilały paliwem silnik....

.... Dziś taka oszczędność może budzić zdziwienie :shock3: - chociażby co z mocą i osiągami? co ze zużyciem paliwa? co z występującymi przy zasilaniu pompą wahaniami ciśnienia w zasilających je przewodach? co z kulturą pracy silnika? itp. Dlatego mając na uwadze, że konstrukcje diesli z lat 40 aż do początku 80 to silniki w 90% 6-8 cylindrowe o dużej pojemności, doładowane, ciężkie ale tanie w produkcji przy czym olej napędowy kosztował wtedy ułamek ceny benzyny (dodatkowo bariera technologiczna) nie dziwi fakt porzucenia w tamtych czasach prac nad udoskonaleniem pompowtryskiwacza. W latach 90 przy nowych możliwościach, lepszej technologii gwarantującej bezawaryjność (tu również z pomocą przyszły inne gałęzie - elektronika), zmieniających się cenach paliw i ciągłym wsparciu chociażby takich firm jak Bosch zaczęto się zastanawiać nad powrotem do początku i udoskonaleniem pompwtryskiwacza. Owocem tych prac są między innymi obecne silniki w naszych audi....

....Druga sprawa, że właśnie vw jako pierwszy wykorzystał tę okazję i bezsprzecznie odniósł jako pierwszy sukces na rynku pojazdów produkowanych masowo - stąd krótkowzrocznie postrzegamy TDI jako cud techniki i wynalazek tegoż własnie koncernu. Niestety, gdyby nie osiągnięcia innych takich jak chociażby Mann (w latach 30-tych pierwszy seryjnie produkował silnik z bezposrednim wtryskiem), szwajcarski Saurer, Fiat, Ford czy taki potentat jak amerykański Cummins o obecnych jednostkach z bezpośrednim wtryskiem, zasilanych pompowtryskami, cr, na różne sposoby doładowanych lub nie moglibyśmy chyba pomarzyć. Pamiętajmy zatem, że nie vw/oooo było wynalazcą owego "cudu techniki" jaki sprzedaje nam pod "magicznym" dla co niektórych skrótem TDI :wink:....

Opublikowano

....a to akurat żadna ciekawostka, ponieważ pierwszy jednocylindrowy silnik diesla umożliwiający w pełni kontrolowaną zmianę dawki paliwa zasilany był właśnie za pomocą pompowtryskiwacza - więc nie było to 30 lat temu tylko raczej w latach 30-tych :naughty:....

Tu akurat nie moge sie zgodzic. W latach 30-tych w silnikach diesla uzywana byla juz z powowdzeniem pompa wtryskowa. (1924 r zastosowano pierwszy raz pompe w MAN-ie). Silnik o ktorym piszesz, powstal duuuuuzooo wczesniej :wink: Poza tym, nie do konca byl to pompowtrysk, lecz uklad skladajacy sie wtryskiwacza i osobnej pompy, ktora wytwarzala tylko odpowiednie cisnienie paliwa. Rozwinieciem tej koncepcji bylo pozniejsze uzycie pomp olejowych (tzw. olejarek) do wytwarzania wysokiego cisnienia paliwa.

Opublikowano

no i z lamerskiego pytania zrodził się elaborat, na którym ktoś będzie mógł zrobić prace dyplomową....

a już chciałem zapytać autora wątku gdzie był jak na fizyce mówili o rodzajach silników...

Silniki spalinowe - Sciaga.pl

Najbardziej znanym podziałem silników spalinowych jest podział ze względu na zapoczątkowanie spalania-na silniki z zapłonem: iskrowym, samoczynnym i posiadające głowicę żarową.
Opublikowano

Pompy rzędowe od kiedy były stosowane w silnikach Diesla? Bo rozdzielaczowe to w latach 70 już.

Opublikowano

Pompa rzedowa, w podobnej formie, jaka znamy teraz, powstala na poczatku lat 20-tych XX wieku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...