Jump to content

Woda pod obudową komputera


Recommended Posts

Po wczorajszym myciu auta zobaczyłem że plastikowa obudowa komputera zanurzona jest cała w wodzie:

zdjcie978.jpg[/img]

Jakieś pół roku temu miałem podobny problem ze zbierającą się wodą w komorze akumulatora. Pomogło przeczyszczenie kanałów odpływowych. Wczoraj po ciemku szukałem takiego kanału pod obudową komputera ale nie znalazłem.

Ktoś miał taki problem? W szukajce znalazłem tylko kłopoty w wodą w komorze aku.

Dodam że w kabinie jest sucho.

Link to post
Share on other sites

W kabinie jest sucho do czasu :wink:

W tej komorze masz dwa odpływy, obydwa trzeba czyścić a po jesieni to już obowiązkowo :wink:

Poza tym na forum było o tym setki tysięcy razy, zacznijcie w końcu czytać zanim napiszecie kolejny raz o tym samym...

Link to post
Share on other sites

W tych odpływach są fabrycznie takie gumowe lejki, ja je wywaliłem w cholere bo co chwilę się zatykały. Teraz jest spokój, nic się nie zatyka.

Link to post
Share on other sites

Masz lekko przypchany odpływ z okolic komputera (nie mylić z tymi dwoma odpływami pod akumulatorem i serwo) dlatego zbiera ci się tam woda. Postaram się opisać jak to zrobić. Na twoim zdjęciu widać śrubkę co mocuje pokrywę od komputera. musisz wziąść jakiś "pręcik" i przepchać tą małą szparkę między obudową komputera (pod tą śrubką) a blachą. Jest tam mała szpara około 5mm na 5 mm, a może i mniejsza. Najlepiej przedmuchać ten "rowek" sprężonym powietrzem. Jak nie wiesz o czym piszę to wieczorem przerobie twoje zdjęcie, abyś wiedział gdzie to przepchać.

Link to post
Share on other sites

Radzę zrobić to jak najszybciej, a przy okazji - jeżeli posiadasz ogrzewany garaż albo inne ciepłe miejsce - uszczelnić otwór linki otwierania maski oraz ECU. Inaczej będzie Ci się lała woda do środka i od strony kierowcy, aż do pasażera z tyłu będziesz miał dywan mokry, a łatwo to nie jest wysuszyć.

Link to post
Share on other sites

to pod komputerem też są odpływy? myślałem, że tylko 2 pod akusem, a obudowe komputera można bez obaw odkręcić, podnieść i przeczyścić , czy trzeba na coś uważać ?

Link to post
Share on other sites

odkręcasz kilka śrubek (czyba 8) i podnosisz pokrywę, to jest tylko taka plastikowa pucha w której leży komputer przymocowany taką zapinką metalową żeby nie latał i w sumie kupa wolnego miejsca :wink: Odpływy w podszybiu są dwa, jeden pod aku a drugi przy wężach od nagrzewnicy od strony ECU

Link to post
Share on other sites

ok, ostatnio jak wyciągnąłem aku to do tego drugiego też było dojście,następnym razem chyba wyrzucę ten gumowy lejek z otworów, bo to w sumie on ogranicza odpływ

Link to post
Share on other sites

chlopaki pod aku i pod serwem namierzone i wyczyszczone... a gdzie pod ECU jest ten odplyw to nie mam pojecia :P mam to samo co kolega... :)

Link to post
Share on other sites

Odkręcasz obudowę ecu, odsuwasz go na bok (nic nie trzeba rozpinać), pod nim jest dziura.

Jeszcze jakieś pytania na temat który był wałkowany milion razy?

Dlaczego niektórzy uważają że skoro im się nie chce czytać to komuś ma się chcieć odpowiadać po raz kolejny na to samo pytanie? :facepalm:

Link to post
Share on other sites

Ja to bym z tym uważał bo jak próbowałem tą śrubkę z obudowy eku odkręcić to się ukręciła i teraz obudowa trzyma mi się tylko na jednej. A przeciekanie tej obudowy równa się zalaniu samochodu do środka

Link to post
Share on other sites

Nie każdy powinien wykonywać wszystkie prace samodzielnie, dzięki czemu może się przyczynić do rozwoju gospodarki.

Link to post
Share on other sites

Kuźwa dziś odkurzam auto i co... pod wycieraczką kierowcy mokrutko :facepalm:

Odpływy od aku czyściłem na jesień, leje konewką w okolice kompa a w środku ciurkiem z nad pedału sprzęgła :doh: No to czeka mnie też trochę zabawy

Link to post
Share on other sites

no audi dalo d*py na takich bzdetach ale to samo jest w pastuchach. uszczelka "papierowa" nie wytrzyma wiecznosci ale mogli by dac prog pol centa na drodzi gdzie laczy sie z pucha kompa i nie bylo by problemu jak w b6 chodz ten troche plytko to wyglada. macie koazje zobaczyc jak po 15 zachowana jest podloga. zobacz czy tez w nogach pasazera za kierowca nie jest mokro tak to trzeba fotel sciagac

Link to post
Share on other sites

Na szczęście tylko mokro na dywaniku kierowcy, ogarnąłbym,ale muszę skombinować ściągacz do wycieraczek szyb. A ja się dziwiłem że mi sporadycznie coś na vagu wyskakuje z kompem i obrotomierz nie reagował na mrozach, skoro cała woda po kablach spływa.

Link to post
Share on other sites

Nie trzeba ściągać wycieraczek, jeżeli w podszybiu nie ma otworu do odkręcenia tej najbardziej schowanej śrubki to wystarczy samo podszybie poluzować (metalowe spinki plus te plastikowe pseudo śruby od góry) i spokojnie można tam włożyć małą grzechotkę z nasadką.

Link to post
Share on other sites

Wycieraczki zeszły bez ściągacza, złą technikę obrałem, wystarczyło lekko ramię odgiąć żeby wycieraczka była prostopadle do osi na którą jest nałożona i zeszła bez problemu. Jutro za dnia po robocie będę rozkręcał dalej, wydaje mi się,że wygodniej jest podszybie ściągnąć. Chce całą obudowę kompa wyciągnąć jak da radę i silikonem opitolić od ściany grodziowej :naughty:

---------- Post dopisany 06-03-2013 at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany 04-03-2013 at 20:47 ----------

Dobra cyknę małe fotostory.

Po pierwsze demontaż podszybia (mi udało się ściągając tylko prawą stronę), następnie demontaż wycieraczek, odpinamy akusa (minus) i dobieramy się do pokrywy ECU. I teraz tak....pokrywa ECU ma 6-7 śrubek jakoś tak, odkręcamy je. Następnie odkręcałem dolną część obudowy ECU. Jedna śrubką jest na zewnątrz po prawej stronie a druga w lewym tylnym narożniku ale od środka !!!. Jak już odkręcimy to odpinamy kompa i wtyczki które wchodzą do ściany grodziowe, początkowo miałem problem je wyciągnąć ale jak mocniej chwyciłem do wyszły bez oporów. Oto widok po demontażu

PICT0283.JPG

Następnie odkurzacz i czyścimy cały syf dookoła , tzn piach paprochy i takie tam. Jak już odkurzyłem, wilgotna ściereczka, ale nie mokra, coby nie pozalewać wtyczek i lecimy dookoła do czystego.

PICT0284.JPG

Następnie benzyna ekstrakcyjna i opitalamy całość, żeby odtłuścić, czyli dół - blachę i górę obudowy ECU.

PICT0288.JPG

Teraz przydałby się jakiś uszczelniacz, ja wybrałem "POLIURETANOWA MASA USZCZELNIAJĄCA NOVOL" jakieś 16 zika tuba na pistolet do silikonu. Dalej wiadomo co robić :naughty:

PICT0296.JPG

następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Robimy test węża z wodą i jak nie cieknie należy się browar :decayed:

dodam tylko, że miałem oryginalną uszczelkę pod obudową ecu , wyglądała spoko ale ciekła

Link to post
Share on other sites

Podepne się pod temat ponieważ zalewa mi strasznie auto.

Chciałem napisać, że jakiś Janusz naprawiał to auto, ale byłaby to obraza dla Januszy...

 

Usuwanie kilogramów silikonu zajeło mi dzisiaj dobre dwie godziny, nawet ten silikon nie byl poprawnie polozony, bo przy laczeniu sie z blacha nie bylo go tam ile potrzeba i byly jego zwoje wydostajace sie z pistoletu. Im bardziej do gory tym wiecej go bylo -.- No mniejsza z tym...

 

Jak to teraz naprawic? Gniazda ktore sa widoczne na zdjeciu ktos zalepil klejem do szyb, ciezko bylo rozlaczyc wtyczki od gniazdek, ale jakos sie udalo. Byly mokre na domiar zlego. Bledy pedalu gazu sa, wiec teraz nie wiem w jakim stanie jest biale gniazdko bo zalepione jest klejem do szyb, domyslam sie, ze pewnie piny zgnite... Ale to juz dojde jakos dojde sam...

 

 

Tutaj bardziej prosilbym o rady lakiernicze i jakis srodkow uzyc. Zdjecia zrobione juz po czyszczeniu z silikonu po pseudo mechaniku. 

 

Bardzo prosze o obejrzenie zdjec i o odpowiedzi na zadane tam pytania. Chcialbym uratowac Audi jesli jeszcze to mozliwe :-)

 

1-wneka.jpg

2.jpg

Link to post
Share on other sites

 

Zacznijmy od ostatniego zdjęcia  nr2:

Tak, tym rowkiem powinna spływać woda z pod ECU .

Nie jestem pewien co do najniższego punktu więc nie będę wprowadzał w błąd.

Zdjęcie nr1:

Na połączeniu błotnika powinna być masa uszczelniająca.

Nie bardzo widzę to wybrzuszenie ale  ale ta warga z blachy jest nieźle zmasakrowana. polecam dobrze odtłuścić i położyć sylikon ( w razie potrzeb demontażu nie będzie problemu z odklejeniem) ew. masa uszczelniająca ale to już może skleić obudowę.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...