Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w Audi A4 B8 2.0 TDI, nie pokazuje 90*C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam takie pytanie posiadam audi a4 b8 2.0 TDI CR  143km 2011 r 47000tyś km nie wiem dlaczego wskaznik nie pokazuje temperatury 90 stopni. Po szybszej jeździe wskakuje na 90 ale gdy ustawie temperature nawiewu na 22 stopmie spada znow do 60 lub mniej. Czyżby to byla wina termostatu??? Jak tak to aż dziwne żeby w tak młodym samochodzie juz cos sie psuło. Proszę o pomoc co to może być.


************************************************************************************************************

Koledzy przeczytałem dzisiaj kilka for w tej sprawie, ostatnio mam CAGA skrzynia MULTI i przy spokojnej jeździe ( temp. otoczenia około +3 ) auto łapie 90 C po dłuższym odcinku - 12km,

Na forum Superba znalazłem że w przypadku konfiguracji z MULTITRONIC wymiana drugiego termostatu 1K0121113A

załatwia problem - auto trzyma ładnie 90C ale nie znalazłem nic na temat konfiguracji z manualną skrzynią biegów.

image.png
 

Na forum passata i audi kilka osób pisze, że termostaty często trafiają się nowe i wadliwe a ich wymiana jest dość uciążliwa.

Po wszystkim dochodzę do wniosku, że w moim przypadku można zastanowić się nad wymianą termostatu bo cena już od 100 zł ( 03L121111AD )

1.  zastanawia mnie czy w A4 B8 i moim EXEO ( S.B.  manual ) nie ma gdzieś schowanego 2 termostatu ale nie mogę odpalić strony ze schematami - ruskie coś zablokowali,

2.  na 100% mam ten zawór z fotki pod pozycją 19 i jak dotąd nikt nie napisał jaką rolę pełni i zasadę działania by go sprawdzić, cena podobno do 150 zł, ( używana ) bo nowa to około 800 zł.

Pozycja nr. 19 to 03L 965 561 - dodatkowa pompka układu chłodzenia; złącze elektryczne to 3 piny ( + aku, - masa i sterowanie z ECU )

muszę się jeszcze z doktoryzować w jej temacie.

 

image.png

Opublikowano

Ten typ silnika chyba tak ma :wink: silniki CR słabo sie nagrzewają w niskich temperaturach

Opublikowano

Czyli to nie wina termostatu???? Z tego co słyszałem to przez to wiecej pali i nie mozna wykożystać całej mocy silnika bo jest nie dogżany.

Opublikowano
Czyli to nie wina termostatu???? Z tego co słyszałem to przez to wiecej pali i nie mozna wykożystać całej mocy silnika bo jest nie dogżany.

Wszystko sie zgadza :wink:

Opublikowano

To coś da się zrobić z tym???

Opublikowano

Trzeba sie przyzwyczaić :wink:

Opublikowano

Ok dzieki za odpowiedz. To audi coraz gorsze te samochody robi.Kiedys tak nie było

Opublikowano
Ten typ silnika tak ma :wink: silniki CR słabo sie nagrzewają w niskich temperaturach

te silniki mają bardzo wysoką sprawnosc i dlatego tak sie dzieje

zasłonisz połowe chłodnicy i bedzie ok

Opublikowano
Ten typ silnika tak ma :wink: silniki CR słabo sie nagrzewają w niskich temperaturach

te silniki mają bardzo wysoką sprawnosc i dlatego tak sie dzieje

zasłonisz połowe chłodnicy i bedzie ok

Tak mowisz :eusathink: czyli zasłaniam u siebie :wink:

Opublikowano

mam tiguana z CR i ten sam problem :facepalm:

temperatura nawet podczas powolnej jazdy potrafiła spadac jak było -5 i mniej na zewnatrz

i rzadko kiedy dochodziło do pełnego otwarcia termostatu (87-88 stopni)

po zasłonieciu połowy chłodnicy dużo szybciej sie nagrzewa

pomijam tutaj juz fakt ze w swoim AJL-u mam zasłonietą całą :decayed::decayed::decayed:

Opublikowano

No dobra ale jak termostat jest zamknięty a teoretycznie tak powinno być jak temp cieszy chlodzacej jest 60 stopni to co da zasłoniecie chłodnicy jak jedynie mały obieg pracuje? :whistling:

Opublikowano

Wlasnie też się zastanawiam czy cos da zasłonienie chłodnicy. Ma ktos jakis pomysł co może być i jak to naprawić

Opublikowano
No dobra ale jak termostat jest zamknięty a teoretycznie tak powinno być jak temp cieszy chlodzacej jest 60 stopni to co da zasłoniecie chłodnicy jak jedynie mały obieg pracuje? :whistling:

Panowie, mi się wydaje że jest właśnie otwarty termostat za bardzo i obieg cieczy chłodzącej jest zbyt duży i dla tego może być trudniej uzyskać wyższą temperaturę czyli ok 90. A dodam że u mnie ( CAGA 143 ) zachowuje się tak że ładnie i szybko się grzeje i spokojnie osiąga te ok 90 i je utrzymuje tylko wtedy jak jadę w miarędynamicznie ( oczywiście bez przesady bo nie mam tu na myśli iście sportowej jazdy tylko jak chcę przyspieszać to po prostu buta i przyspiesza :naughty: ), a jak mam dzień gdzie patrzę sobie na spalanie i aby utrzymać na niskim poziomie jadę jak dziadek co raz na tydzień wyjeżdża i boi się pocisnąć, to wtedy powoli się grzeje i temp. waha się tak w połowie między 90. Jednym słowem, jeżeli chcecie dobrą temp to niestety nie na spokojnej, powolnej, oszczędnej jeździe - no chyba że rzeczywiście u któregoś z was jest jakaś wada termostatu, który jest niedomknięty jest od początku zbyt duży obieg cieczy, to wtedy przysłonięcie chłodnicy pomoże bo za wcześnie płyn jest do niej kierowany, pozdr.

Opublikowano

temat rzeka na forach seatowych w exeo

(posklejalem kilka moich starych watkow w tym temacie - mam nadzieje ze to trzyma sie kupy)

Wg moich obserwacji jest tak:

jazda na wolnych obrotach (jazda na 5-6ce przez dluzsza wioche czy w korkach miejskich) - temp spada z 90 nawet do 60stopni w wieksze mrozy

Jazda na obrotach rzedu 2z hakiem to moze byc i nawet -30 i jest 90

Mamy 90stopni, wolne obroty i dajemy ogrzewanie przedniej szyby... i zbijamy dosyc szybko temp (wg wskaznika) - za szybko jak na logike (przeciez to n litrow plynu... malo prawd. zeby tak szybko taka ilosc plynu ostudzic na wlaczonym silniku)

Mamy zbite np do 70stopni, podnosze obroty na doslownie 2-3min i mamy ponownie 90stopni.

Gdy wylacze ogrzewanie w kabinie to temp nie spada

Jest papier do szmelcwagena na to zjawisko

na jakims germanskim forum ktos trachal sie z serwisem o to chlodzenie i takie cosik opublikowal

d93c1fb6502c5657m.jpg

e45443a4891ff378m.jpg

Dla niezgermanizowanych skutecznie w szkolach powiem co w tym papierze jest

To papier-stanowisko szmelcwagena na "zjawisko" świrowania wskaznika temperatury w silnikach tdi CR (nie tylko 2,0!) montowanych w autach szmelcgrupy.

Wiec idac z gory na dol:

W papier dotyczy:

spadania temperatury pomiedzy 50-90 stopni we wszystkich silnikach TDI-CR"

klient powiedzial/zaklad zaobserwowal

przy temperaturach ponizej 0 spada temp pomiedzy 50-90, ten fenomen wzmacnia sie jezeli auto jedzie z malymi obrotami

tlo techniczne

pisze, ze to normalne bo zimno bo silnik malo ciepla produkuje i bo siamto

dzialanie zaradcze

pisza, ze zadna naprawa nie jest konieczna bo fenomen jest normalnym zachowaniem przy obecnym stanie techniki

Abrechnungshinweis (to bym przetlumaczyl jako porada co do stanowiska wzgledem pultajacego sie Kowalskiego)

nic z tytulu odpowiedzialnosci sprzedawcy.rekojmi/gwarancji klientowi sie nie nalezy a sam papier jest tylko "informacja handlowa" (w sensie opis fenomenu a nie opis usterki)

Informacja dla klienta

to tylko problem natury estetycznej/komfortu... niskie temp plynu chlodzacego nie wplywaja negatywnie na zywotnosc i funkcjonalnosc motoru poniewaz do motorow wlewa sie oleje o odpowiedniej lepkosci

Wg etki wynika, ze szmelcwagen zmienial uklad chlodzenia w CAGA/CAHA

CAGA_schemat_etka_ukl_chlodzenia.jpg

To co mi sie rzuca w oczy:

- jest nakomplikowany (na rysunku wydaje sie ze weze sa w sporej odleglosci od siebie ale w rzeczywistosci "poskrecane" sa blisko siebie) :shock:

- ma kilka czujnikow temp plynu chlodzacego (cholera wie, ktory idzie do deski)

- w silniku CAGA byly zmiany w ukl chlodzenia (znaczy sie dwa exeo czy a4 b8 z roznych miesiecy produkcji moga sie roznic)

Wg mojego porownania na szybko w A4 B8 z tym silnikiem jest tak samo (innych VAGow juz nie nie porownywalem)

To po okolo 10km pokonanych wieczorem w miescie przy lekkim minusie, przejazd raczej powoli ale plynnie, temp ustawiona na 18.5 stopnia na klimatroniku z silnym nawiewem nakierowanym na przednie nawiewy (czyli "auto" w klimatroniku nie jest wlaczone - inaczej wolno sie nagrzewa kabina)

2af3fcdb46fc6defm.jpg

Widac cuda bo temp w kabinie byla wieksza niz ustawiona (termometr lezal kolo "recznego") mimo, ze temp na silniku niby ledwo 50 przekraczala

Wylaczenie ogrzewania i w 5-10 min temp rosnie do 90 i na wolnych obrotach

Kiedys tez na vcdsei sprawdzalem temp eleju i chlodziwa wlasnie jak wyglada gdy temp spada na tacho albo rosnie... generalnie jak wlacze ogrzewanie przedniej szyby czyli wychladzam to najpier spada temp plynu a temp oleju tez spada ale znacznie pozniej (wiele minut pozniej)

Jak dla mnie:

-ten silnik ma blednie rozwiazany pomiar temp bo wiadac, ze wychlodzona "woda" w nagrzewnicy obniza odczyty temp mimo, ze silnik jest nadal goracy (olej ma wysoka temp)

Jezdzilem w zyciu wieloma CRami i takich cudow w innych markach nie widzialem

To jest jak dla mnie niegrozna niedorobka

Ktos z forum seata potwierdzil, ze ma to samo w exeo rok modelowy 2012 wiec nic nie zmienili (przynajmniej w seacie)

Ten ktos twierdzi, ze w superbie CRe, ktory tez eksploatuje nie ma spadkow temp ale tam silnik ma umieszczony poprzecznie

Namierzylem watek-placz o spadkach temp zarowno dla octavii jak i audi a5

Temperaturanzeige CR Diesel schwankt, Motor wird nicht richtig warm - Probleme, Fehler, Defekte - OCTAVIA-RS.COM Community

Niedogrzewanie Silnika 2.0 TDI CAHA

Szmelcwagen... wiesz co masz :peace:

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

od 20 lat zasłaniam chłodnice w autach, począwszy od syreny 105Bosto :decayed:

(dla młodszych to miała ori żaluzje na chłodnicy a chłodnica była za a nie przed silnikiem)

fiat, polonez to samo itd, itd... teraz tez zasłaniam i nigdy nie miałem z tego tytułu zadnych problemów

wręcz przeciwnie, z tego tytułu sa tylko plusy, auto szybko sie nagrzewa i tym samym mniej pali

mam jeszcze punto 1.3jtd i jest ta sama śpiewka co w grupie VW, tylko tam jest z tym problem

bo nie mozna dostac sie bezpośrednio do chłodnicy i trzeba zasłonic na przednim grillu :facepalm::facepalm:

Opublikowano

Spoko, doświadczenie doświadczeniem ja tylko się zastanawiam dlaczego tak się miałoby dziać bo do momentu otwarcia termostatu chłodnica jest wyłączona z obiegu więc nie wpływa na szybkość zagrania się silnika

Opublikowano

Dziadek, mimo że silnik pracuje na małym obiegu to silnik i tak jest niedogrzany

z racji tego że ma bardzo wysoką sprawnosc

zasłoniecie chłodnicy powoduje szybkie nagrzewanie sie silnika i otwarcie termostatu

nie wiem jak to prościej napisac, po prostu zasłoń chłodnice i napisz tutaj co zauważyłeś

Opublikowano
Dziadek, mimo że silnik pracuje na małym obiegu to silnik i tak jest niedogrzany

z racji tego że ma bardzo wysoką sprawnosc

zasłoniecie chłodnicy powoduje szybkie nagrzewanie sie silnika i otwarcie termostatu

nie wiem jak to prościej napisac, po prostu zasłoń chłodnice i napisz tutaj co zauważyłeś

ja rozumiem o co ci chodzi i nie zaprzeczam że tak się dzieję bo słyszę to już nie od pierwszej osoby ale w teorii zagrzanie się szybsze silnika przez zasłonięcie chłodnicy jest nie możliwe gdyż ciecz chłodząca nie przepływa przez chłodnicę do momentu otwarcia się termostatu no chyba że on wcześniej już w jakimś tam procencie przepuszcza małe ilości cieczy :eusathink: - ja bym chciał się dowiedzieć jak to się dzieje ...nie podważam niczego tutaj bo nie jestem fachowcem :wink:

Opublikowano
Dziadek, mimo że silnik pracuje na małym obiegu to silnik i tak jest niedogrzany

z racji tego że ma bardzo wysoką sprawnosc

zasłoniecie chłodnicy powoduje szybkie nagrzewanie sie silnika i otwarcie termostatu

nie wiem jak to prościej napisac, po prostu zasłoń chłodnice i napisz tutaj co zauważyłeś

ja rozumiem o co ci chodzi i nie zaprzeczam że tak się dzieję bo słyszę to już nie od pierwszej osoby ale w teorii zagrzanie się szybsze silnika przez zasłonięcie chłodnicy jest nie możliwe gdyż ciecz chłodząca nie przepływa przez chłodnicę do momentu otwarcia się termostatu no chyba że on wcześniej już w jakimś tam procencie przepuszcza małe ilości cieczy :eusathink: - ja bym chciał się dowiedzieć jak to się dzieje ...nie podważam niczego tutaj bo nie jestem fachowcem :wink:

Ciecz nie przepływa ale ciecz przewodzi ciepło zawsze, termostat też nie jest izolatorem ciepła i też przez niego ciepło przechodzi, tyle że w dużo mniejszej ilości niż gdy ciecz przepływa przez chłodnicę.

Opublikowano

a zalozmy, ze jest -30 na zewnatrz... na glowicy jest ponad 100... nie wiem czy byloby to takie zdrowe jakby termostat sie otworzyl i przez kanaly w glowicy przeszloby -30. W wielu autach w termostacie fabrycznie jest nawiercona dziurka... a 2.0tdi CR jest jakis taki smieszny 3nik z kabelkiem spinajacy weze z ukladu chlodzenia wiec nie wiem, ze za funkcjonalnosc otwierania/zamykania duzego obiegu odpowiedzialny jest tylko termorozszerzalny uformowany w ksztalt sprezynki kawalek drutu w termostacie

Ogolnie w tym aucie uklad chlodzenie jest taki smieszny... zima czesto niedogrzany ale tez zdarza sie zima, ze wlacza sie wentylator

Przemek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...