pAsasel Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Witam Od jakiegoś czasu przy obrotach 2200-2400 pojawił się efekt dopalacza. Do tych obrotów auto idzie opornie, przy 2200-2400 czuć wyraźny skok mocy jakby "dopalacz". W ostatnich kilku dniach pogorszyło się i do tej granicy wciśnięcie gazu powoduje tylko czarną chmurę za samochodem ale nie za każdym razem. Powyżej 2400 zachowuje się normalnie nawet po wciśnięciu pedału w podłogę. Przy powolnym rozpędzaniu od "zera" nie kopci i "idzie" płynnie. Powolnym, mam na myśli spokojne ruszanie jak na światłach w ruchu ulicznym. Nie mam możliwości zrobienia logów ani sczytania błędów do niedzieli. W piątek wracam do Anglii - czy warto? Czy ktoś wie co sprawdzić albo co jest przyczyną? Jest sens robienia logów? Spotkał się ktoś z podobnymi objawami? Do przejechania mam 2200 km i trochę niepewnie na to patrzę. Dziękuję za wszelkie sugestie.
tomek20stencel5 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Tylko logi, wtedy możesz sprawdzić co się dzieje. Może to coś ze sztangą w turbinie i kierownice nie ustawiają się jak należy. Musisz podłączyć VAG, zrobić logi i od razu będzie wiadomo.
pAsasel Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2013 Dzięki. Błędy mogę wstawić jutro ale logi dopiero w niedzielę.
MAJKI Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Jak nie masz możliwości podpiecia kompa to sprawdz zawór Egr ja miałem podobnie i zacinał sie zawór az w koncu sie urwał...
pAsasel Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2013 Dzięki za sugestię choć wątpię. EGR wymieniałem rok temu - dokładnie - na oryginalny w serwisie audi w Berlinie (bo na bahnie w raihu zdechł stary) Wszystko jest możliwe więc i tego szpeja sprawdzę a podepnę się dopiero w niedzielę. ---------- Post dopisany 07-01-2013 at 14:30 ---------- Poprzedni post napisany 03-01-2013 at 15:57 ---------- Witam Sczytałem błędy i dostałem taki: Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl Part No SW: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3 Component: R4 2,0L EDC G000SG 9618 Revision: 12345678 Serial number: Coding: 0000072 Shop #: WSC 00415 210 91453 VCID: 75EAE38A239B20B4 1 Fault Found 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 000 - - Freeze Frame: RPM: 2478 /min Torque: 212.0 Nm Speed: 78.0 km/h Load: 55.3 % Voltage: 14.14 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 2121.6 mbar Absolute Pres.: 2590.8 mbar Readiness: 0 0 0 0 0 Może ktoś coś poradzić? Zrobiłem trasę 2200km i była niespodzianka. Po zatrzymaniu na tankowanie auto nie chciało jechać, jakby komputer przeszedł w stan awaryjny - zero mocy. Z górki jako-tako ale pod górę lipa. Po ponownym wyłączeniu silnika na około godzinę autko jedzie jakby nigdy nic. O co się mam zacząć martwic?? Logów nie robiłem bo nie chcę motoru męczyć jeżeli to nie jest konieczne - jeżeli jest to oczywiście zrobię - które grupy logować? Dzięki za podpowiedzi
lukaszlsw Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 masz problem z doładowaniem. Prawdopodobnie zapieczone kierownic w sprężarce,uszkodzony zawór regulacji n75, uszkodzona gruszka, może przewody podciśnieniowe. W tym temacie bym szukał. Podstaw gdzieś do mechanika powiedz co się dzieje powinien bez problemu ogarnąć.
pAsasel Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2013 Wielkie dzięki Autko umówione. A trochę z innej beczki bo szukam i szukam - jaki ja mam numer czujnika G65 od ciśnienia klimy i gdzie to g...o jest? Bo klima zawisła na ECONO i wywala błąd: Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl Part No: 8E0 820 043 AJ Component: A4 Klimaautomat 2731 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 VCID: 69D2BFFA7F23F454 1 Fault Found 00819 - High Pressure Sensor (G65) 07-00 - Signal too Low Klima świeżo nabita i sprawdzona - brak wycieków. ---------- Post dopisany 19-01-2013 at 18:57 ---------- Poprzedni post napisany 07-01-2013 at 16:49 ---------- Witam Auto idzie na warsztat. Mech twierdzi, że czujnik N75 od sterowania turbiny padł i namawia mnie na regenerację przy okazji. Że niby czyszczenie turbiny pomaga tylko na chwilę - słuchać go? Czy może najpierw wymienić ten zawór, wyczyścić turbinę i sprawdzić - no i zobaczyć co z tego wyszło?
zbyszek7791 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Wymienić n75 podłączyć kompa sprawdzić jak steruje jeśli wszystko ok nic nie ruszać , jeśli turbo nie chodzi do sprawdzenia gruszka od turbo przewody podciśnienia i sztanga turbiny. Jeżeli sztanga nie porusza się płynnie czy w ogóle nie można nią ruszyć dopiero wtedy turbina do czyszczenia (nie mylić z regeneracją bo wystarczy wyczyścić bez wymiany czegokolwiek i złożyć z powrotem). Czujnik g65 jest pod lewym reflektorem trzeba zdemontować zderzak z lewe strony i odchylić, nie trzeba spuszczać klimy.
pAsasel Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2013 Dzięki zbyszek7791 Czyszczenia i regeneracji nie da się pomylić jak znasz koszty obu "zabiegów". Szepnę mechowi, żeby najpierw N75 zrobił i zobaczył co się zmieniło zanim wygrzebie turbawkę. Mówił, że grucha i sztanga sprawne, turbina chodzi tylko przeładowuje na niskich obrotach, powyżej 2400 obrotów auto chodzi normalnie. Dzięki za radę.
pAsasel Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2013 map sensor? Masz na myśli MAF czy to jeszcze coś nowego? MAF ma rok, wymieniałem razem z EGR rok temu. VAG nic nie pokazuje ale sprawdzimy. Tyle, że z MAF'em były inne objawy jak klękał. ---------- Post dopisany at 01:35 ---------- Poprzedni post napisany at 01:27 ---------- Zapchany kat, warto sprawdzić. Też mi to przyszło do głowy ale mech twierdzi, że tam nie jest jeszcze źle. Apropos czy to bydle ma DPF? Na wlepie jest 0GG - czyli po mojemu: Emissions Concept EU 4- bez DPF. Proszę o korektę. ---------- Post dopisany 25-01-2013 at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany 23-01-2013 at 01:35 ---------- Wymieniony N75 i turbina po regeneracji w ponoć dobrej firmie. Wszystko sprawne i biega. Auto chodzi jak powinno - aż miło pocisnąć. Zobaczymy jak długo.
sebo747 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Sprawdz caly uklad zaworow turbiny moze gdzies weze sa zle popodlaczane albo zaworek zwrotny jest na odwrot zalozony
Sztomel Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Brak mocy na wolnych obrotach - takiego tematu jeszcze nigdzie nie widziałem bo to przecież jakieś nieporozumienie - zmień Konrad przynajmniej temat bo ja Cię (nikt o zdrowych zmyslach tego nawet nie będzie czytał - jakaś paranoja) Sprawdzał ktoś kiedyś moc na wolnych obrotach
pAsasel Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2013 Brak mocy na wolnych obrotach - takiego tematu jeszcze nigdzie nie widziałem bo to przecież jakieś nieporozumienie - zmień Konrad przynajmniej temat bo ja Cię (nikt o zdrowych zmyslach tego nawet nie będzie czytał - jakaś paranoja) Sprawdzał ktoś kiedyś moc na wolnych obrotach Co racja to racja - mój błąd miało być niskich. :hi:Nie za bardzo wiem jak to zmienić. A przy okazji to zauważyłem, że po wymianie turbiny na mam nadzieję regenerowaną (za taką usługę zapłaciłem) dużo wolniej się silnik nagrzewa. Przed wymianą 50 stopni osiągał po 3-5 minutach, teraz co najmniej 10. Nie liczyłem ze stoperem ale wyraźnie dłużej. Czy to normalne? Może wcześniej było za szybko?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się