Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy czy to egr ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem właścicielem a4 avant AFN już od ponad 2 lat mam pewien problem z turbina podczas szybszej jazdy a mianowicie cały czas ładuje z tego co zauważyłem to sztanga sterowania turbiny nie pracuje cyklicznie co 10 sek na odpalonym silniku tylko jest w górze cały czas?. Dodam ze sztanga chodzi luźno i nie zacina sie .

Wymieniłem wszystkie wężyki od n75 i n75 także, lecz zmiany BRAK :(

Po podłączeniu vaga błąd 575 ciśnienie w przewodzie dolotowym, różnica doregulowania, powtarzający się po każdym trybie awaryjnym, a po ponownym odpaleniu silnika jest dobrze,

do póki sie znowu dobrze nie rozpędze ;(

Proszę o pomoc podejrzewam ze to może coś z egr kiedyś go czyściłem , nie wiem, co o tym sadzicie ??

Opublikowano

zrób komplet logów wszystko co i jak zrobić w dziale diagnostyka vag ale pewnie zapieczone łopatki w turbinie a w twoim roczniku nie sprawdzisz vagiem skoku sztangi, ecu nie obsługuje tej grupy

Opublikowano

skok sztangi tak na oko jest ze 2 cm,czyli raczej poprawnie ?

---------- Post dopisany 05-01-2013 at 15:48 ---------- Poprzedni post napisany 04-01-2013 at 16:41 ----------

Zrobiłem logi statyczne grupy 003 i 011 niestety nie mam z kim zrobić dynamicznych ,może z tych coś wyczytacie ? ;)

Bez_tytu_u.jpg

<br /><br />

Opublikowano

Z tych statycznych to wyczytać można jedynie, że EGR nie działa wcale - albo nie dochodzi do niego podciśnienie albo jest zaślepiony. Konieczne są logi dynamiczne - ja wykonuję je sobie sam - przed ruszeniem z miejsca ustawiam sobie grupy i klikam log, ruszam, stabilizuję obroty na poziomie 1500 RPM na 3 biegu i jednocześnie wciskam pedał gazy do oporu i klikam w przycisk touch pada uruchamiając "start" i ot cała filozofia. Potem klikam tylko drugi raz "stop" i zwalniam pedał gazu. Raz ustawiony touch padem kursor na ikonę "start" i "stop" nie powoduje, że musisz odwracać uwagi z tego co dzieje się przed samochodem. Potem po zatrzymaniu tylko ponowny klik na "Done Close" i log zapisany w katalogu "Logs". Nie trzeba wcale korzystać z pomocy drugiej osoby. Zawsze logowałem sobie dynamicznie sam. Poza tym jest dość wysokie wskazanie rzeczywistego ciśnienia doładowania turbo na wolnych obrotach.

Opublikowano

Witam ponownie, wczoraj zrobiłem sam logi dynamiczne tych grup czyli 003 i 011 juz na zaslepionym egr , statyczne były robione bez zaslepienia . Podczas robienia logów na jednym złapał muła a na drugim nie, wrzuce dwa dla porównania .

NORMALNIE.jpg

<br /><br />

ZACIECIE.jpg

<br /><br />

Podczas muła nie mogłem wiecej wycisnąć bo droga sie kończyła ;)

Opublikowano

Podmień na poczatek zaworek N-75 i zrób ponowne logi. Masz przeładowanie albo zaworek nie domaga albo sztanga sie przycina.

Opublikowano

Tak jak pisałem na poczatku zaworek jest nowy wszystkie przewody sa nowe egr zaslepiony a zmiany brak ;( sztanga chodzi lekko nie ma zaciec , sztanga turbiny powinna chodzic na przemian na luzie a cały czas jest w górze ni cholery nie opada czy gdyby zawór od egr był walniety to miało by to jakis wpływ na podciśnienie w zaworku n75??

Opublikowano

tutaj jest go za duzo a nie za malo.problem lezy w turbo zle zlozone lub zapieczone

na tym ze sztanga chodzi bez zaciec sie nie opieraj,bo ja mialem tez takie przypadki.A podczas jazdy turbo sie mocno rozgrzewalo i lopatki wadziły i klinowaly sie

Opublikowano
sztanga turbiny powinna chodzic na przemian na luzie a cały czas jest w górze ni cholery nie opada

powinna (co 10 sekund) ale tylko logując grupę 011 w trybie Basic Settings a w normalnym trybie ma być ciągle wciągnięta maksymalnie w górę do gruchy więc to jest prawidłowa jej pozycja na wolnych obrotach. Wielokrotnie w logowanych samochodach sztanga w 011 BS pracowała w pełnym zakresie natomiast już w logach dynamicznych się przycinała co i dzieje się u Ciebie więc musisz mieć tego świadomość, że zapewne będziesz musiał czyścić jej zmienną geometrię i szlifować bieżnię w muszli gorącej z ewentualnych rys. W Twoim pierwszym logu zmienna geometria ruszyła się z przycięcia i sztanga opadła w dół przed trybem awaryjnym ale już w drugim logu nie zdołała odbić w dół i log zakończony notlafem.

PS.

Info dla Sebastiana - owszem widać dużą masę zasysanego powietrza w grupie 003 ale musisz zawsze ją porównywać z wartością rzeczywistego ciśnienia doładowania - tak duża wartość wskazań MAF'a jest związana z maksymalnym przeładowaniem turbo. Byłaby nieszczelność w dolocie z tak dużą wartością MAF gdyby rzeczywista wartość ciśnienia doładowania była zgodna z wartością zadaną lub nawet mniejsza od niej :wink:

Opublikowano

Wielkie dzięki za podpowiedzi, do konca tego tygonia powinienem wyjąć turbo , wyczyścić i włożyć . Wrzuce zdjecie jak wygląda przed i po . Za bardzo nie chce tego robić to mój pierwszy raz ;) mam nadzieje ze nic nie urwe :) palnik jest he

Jeszcze raz dziekuje :)

Opublikowano

tez miałem taki przypadek a okazało sie ze miałem nie szczelny dolot

Opublikowano

U mnie musi być szczelny bo nie dalej jak dwa miesiące temu wymieniałem rure od IC i sprawdziłem wszystkie przy okazji. A poza tym nic nie syczy

---------- Post dopisany 15-01-2013 at 16:49 ---------- Poprzedni post napisany 07-01-2013 at 16:16 ----------

Witam ponownie :))))TURBINKA WYCZYSZCZONA AUDI śmiga jak należy żadnych zacięć i zbiera sie przyzwoicie. Dobrze jest czasem po kombinować samemu, dzięki temu zaoszczedziłem sporo kasy bo z tego co sie orientowałem to czyszczenie turibulum u mnie w okolicy kosztuje coś koło 500 zł nie wspominajac już o kupnie używki . Po zdjęciu gruszki ciegiełko turbiny podnosiło sie do góry lekko ale już było czuć że sie zacina przy opuszczaniu stąd te przeładowanie.rozebranie turbiny i czyszczenie było bajecznie proste. Czas jaki temu poświeciłem bez kanału to około 6 godzin z czego 3 szukałem dobrego klucza 12 ;) Mam kilka zdjęć z tej naprawy niestety nie zdążyłem zrobić po czyszczeniu bo sie spieszyłem .

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc :)

---------- Post dopisany at 16:58 ---------- Poprzedni post napisany at 16:49 ----------

2013_01_12_866.jpg

<br /><br />

2013_01_12_867.jpg

<br /><br />

2013_01_12_868.jpg

<br /><br />

2013_01_12_869.jpg

<br /><br />

A to moje OOOO

2012_07_13_215_1.jpg

<br /><br />

Opublikowano

Podepnę się pod temat bo też mam problem z brakiem mocy w moim AFN . Problem pojawił się po raz pierwszy jakiś miesiąc temu , gaz spod świateł i na dwójce przy 2500obr/min zamuła , nie chce iść , silnik przechodzi w tryb awaryjny , turbina nie pompuje . Zgasiłem silnik odpaliłem i wszystko gitara. Zapomniałem już o tej akcji ale dzisiaj powtórka . Dodam że mam wirusa na 140 km , wężyk sterowania turbiną wymieniałem w tamtym roku i on napewno jest sprawny . Narazie nie mam jak skombinować Vaga . Czy ma ktoś jakiś pomysł w czym tkwi problem i czy można z tym spokojnie jeździć ? Z góry dziękuję za wszystkie porady .

Opublikowano

zrob to co kolega powyzej turbulum do czyszczenia

Opublikowano

Witam ja mam ten sam problem, umnie on sie powtarza co pare dni, i zauwazylem ze dzieje sie to na 4 i 5 biegu, czyli na 4 biegu jak ma 2 tys obrotow i chce przyspieszyc nagle wylacza turbine. nie zawsze tak jest co parde dni. i moje pytanie czy to turbina? wydaje mi sie ze jak by to byla turbina to caly czas bym tak mial

Opublikowano

Witam też się podepnę pod temat. Brak mocy pedał w podłodze obroty idą w górę ale auto nie przyśpiesza. Czytają na forum obstawiłem że to przepływomierz jednak chciałbym się upewnić.Zanim zacznę naprawę dodam że to się stało podczas przyśpieszania. Tylko jak czytam w wielu przypadkach jest tak że po ponownym odpaleniu auta wraca do normy. U mnie tak się nie dzieję,jak się zepsuło tak zostało. Turbinę wykluczyłem ponieważ jakieś 4 miesiące temu była regenerowana. Pytanie dodatkowe,czy w programie Polski Vag 4.9 można wykonać log dynamiczny

Opublikowano
Brak mocy pedał w podłodze obroty idą w górę ale auto nie przyśpiesza

Hmmm... Rozwiń to jak to z tymi rosnącymi obrotami ,bo jeśli to prawda co piszesz to raczej Ci ślizga sprzęgło i tu leży problem.......:eusathink:

Opublikowano

W moim odczuciu wygląda to tak. 1 bieg ruszam nawet wydaje się że normalnie powiedzmy 2000 obr/min 2 bieg i już tak jak by obroty idą w górę a auto zdecydowanie wolniej przyśpiesza. Zauważyłem nawet coś takiego że w momencie gdy obroty na 3 biegu są na 3500obr/min zmieniam na 4 biego spadają prawie o tyś tak do 2500obr/min .Można zaryzykować stwierdzenie ze przy każdej zmianie biegu widać według mnie drastyczny spadek momentu obrotowego tak właśnie o ok tyś obrotów

Mam nadzieje że jest to zrozumiałem ;-)

---------- Post dopisany at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany at 13:02 ----------

Podpoiłem pod Vag i wyskoczył taki błąd: 17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Jak można to naprawić,jakieś pomysły???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...