OLIVER Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 W moim odczuciu wygląda to tak. 1 bieg ruszam nawet wydaje się że normalnie powiedzmy 2000 obr/min 2 bieg i już tak jak by obroty idą w górę a auto zdecydowanie wolniej przyśpiesza. Zauważyłem nawet coś takiego że w momencie gdy obroty na 3 biegu są na 3500obr/min zmieniam na 4 biego spadają prawie o tyś tak do 2500obr/min .Można zaryzykować stwierdzenie ze przy każdej zmianie biegu widać według mnie drastyczny spadek momentu obrotowego tak właśnie o ok tyś obrotów Mam nadzieje że jest to zrozumiałem ;-) ---------- Post dopisany at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany at 13:02 ---------- Podpoiłem pod Vag i wyskoczył taki błąd: 17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Jak można to naprawić,jakieś pomysły??? Widzę że masz dostęp do weg-a ,w takim razie zrób komplet logów załóż sobie swój nowy watek w odpowiednim dziale i na pewno uzyskasz podpowiedzi co nie domaga
Sztomel Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Masz problem z niedoładowaniem turbo więc sprawa prosta do ogarnięcia (o ile nie jest uszkodzone samo turbo a konkretnie skrzydełka któregoś z dwóch jego wirników) bo wystarczy przejrzeć cały układ podciśnienia począwszy od pompy podciśnienia aż po gruchę siłownika podciśnienia przy turbosprężarce patrząc gdzie będzie nieszczelność. Warto też przy okazji zlogować dynamicznie grupy 003 z 011 i 008 z 010 oraz statycznie grupę 010 i statycznie w trybie Basic Settings grupę 011 i potem 003 bo nie jest też wykluczone, że może się zawieszać zawór EGR. Drugą kwestią jest objaw wzrastających obrotów silnika przy jednoczesnym braku przyspieszania. Przy niedoładowaniu obroty powinny wzrastać adekwatnie do niedoładowania czyli dużo ospalej niż przy prawidłowo pracującym doładowaniu a skoro auto nie idzie a obroty rosną gwałtownie to poza problemem z turbo może również występować ślizganie się sprzęgła - przynajmniej tak można wnioskować z Twojego opisu objawów i jak sugerował wcześniej kolega.
Łukasz a4 Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 Dziki za info dziś postaram się zrobić wszystkie logi. ---------- Post dopisany 13-02-2013 at 18:35 ---------- Poprzedni post napisany 12-02-2013 at 13:03 ---------- Witam o to moje logi. Jednak jest coś dziwnego na 3 biegu od 1500obr/min najwyżej udało mi się dociągnąć bodaj że do 4100obr/min prędkośc 100-110km/h i dalej nie chciał iść. To chyba jednak nie ślizgające się sprzęgło,bo obroty ospale wchodziły do góry. VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
sebek969.86 Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 mogę się mylić ale z tego co widzę w twoich logach to masz nie doładowanie przyczyny to albo nieszczelny dolot pęknięty wąż lub uszkodzone podciśnienia. Może ktoś wypowie się więcej na ten temat.
maniek233 Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 ja miałem u siebie podobnie .Reanimowałem zaworki n75 i n18 . i na tym n18 gdzies puścił klej i delikatnie nieszczelny był .nie wiem czy od mrozu czy wina kleju. od nowa skleiłem i śmiga normalnie. a i jak mialem zapieczone turbo to 120 i nic wiecej a nawet pomalu coraz mniej. a jak mialem nieszczelny to 120 i jak go bujalem to pomalu bardzo, nawet i 140 dał rade. Ale to może być tylko tak u mnie.
Sztomel Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Łukaszu, logi wykonałeś kiedy sterownik silnika pracował już w trybie awaryjnym więc musisz je powtórzyć a logując statycznie grupę 010 nie wciskaj pedału gazu tylkologuj na wolnych obrotach.
Łukasz a4 Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Sztomel Hmmm w trybie awaryjnym nie wiedziałem.Ale chyba silnik cały czas tak pracuje,jak mogę rozpoznac kiedy jest w trybie awaryjnym a kiedy nie ???
Sztomel Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Jak ustawisz sobie w vagu grupę 011 to popatrz czy w ostatniej kolumnie po prawej będziesz miał od razu wskazanie 92,4% - to wskazanie świadczy o aktywnym trybie awaryjnym. Jeśli masz tryb awaryjny na dzień dobry zaraz po odpaleniu silnika to pierwszą czynnością jaką musisz zrobić to odczytanie błędów w sterowniku silnika bo takowy musi wtedy być więc jeśli będzie to napisz jaki kod i opis przy tym błędzie.
Łukasz a4 Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Może chodzi o ten 17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Jak można to naprawić,jakieś pomysły???
sebek969.86 Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 sprawdź wężyki od podciśnienia może któryś się przetarł lub sparciał i nie ma sterowania turbiną .
Sztomel Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Ten błąd nie powoduje trybu awaryjnego od razu po odpaleniu silnika. Jednak z powodu braku ciśnienia doładowania masz wrażenie, że od samego początku autko nie ma dynamiki. W takim przypadku niezbędnym jest sprawdzenie szczelności układu podciśnienia (spójrz czy po uruchomieniu silnika sztanga zostaje zassana w górę w stronę gruchy) jak i szczelności dolotu powietrza doładowanego począwszy od turbo a skończywszy na kolektorze ssącym (złap któryś z węży gumowych ręką a druga osoba niech dodaje gazu - wąż musi Ci pod ręką spęcznieć od ciśnienia a jeśli nie to jest gdzieś dziura).
Virus1984 Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Panowie a jak Turbina wyczyszczona grucha sprawdzona N75 nowy przeplywka nowa EGR czyszczony i dalej to samo zamula powiedzmy od okolo 2000 dostaje kopa ale nie zawsze czasami mam 3000 obrotow i jak depne na gaz dopiero dostaje kopa po chwili nie ma zadnego syczenia nieszczelnosci na wezykach raczej tez nie to gdzie lezy problem jakies pomysly ?
Sztomel Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Musi być nieszczelność w układzie podciśnienia skoro turbo z dołu słabo wstaje chyba, że przyczyną będzie uszkodzenie skrzydełek któregoś z wirników turbosprężarki ale raczej wątpię.
cl4vish Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Mam w sumie podobny problem. Zastanawiam się czy nieszczelne przewody lub dziura w dolocie może się tak objawiać, że podczas jazdy raz jest moc i raz jej nie ma? Bo mi się wydaje, że wtedy problem powinien być cały czas, ale mogę się mylić.
Łukasz a4 Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Nie miałem sporo czasu ostatnio,wiec tak na szybką żeby się nie ubrudzić.Przewodów nie sprawdzałem ale jeżeli dobrze sprawdziłem (na lewo od bloku silnika) sztanga nie zostaje zassana w kierunku gruchy.
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Czyli musisz teraz dokładnie sprawdzić cały układ podciśnień.
terrorbps Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 witam, nie będę zakładał tematu więc podepne się tutaj, mam problem tego typu że mój afn po odpaleniu wcale niema mocy, ledwo jedzie, dosłownie skutery na mieście mnie wyprzedzają a ja mam gaz w podłodze, po przygazowaniu tak koło 3500 obrotów coś jakby go puszczalo i zaczyna jechać ale z mocą porównywalną do mocy po notlaufie, czyli też bardzo słabo, co to może być, nie mam chwilowo możliwości do podpięcia się do vaga, przepływka siada, turbo? może kat zapchany,
goldi Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Marcin bez kompa ciężko powiedzieć przynajmniej musiałbyś zrobić dwa logi dynamiczne gr3 i 11 i można cos powiedzieć więcej wtedy czy jest nie dołądowanie turbo czy może przepływka leży.Możesz podmienić przepływke z drugiego takiego auta ale bez diagnozy diagnostycznej sie nie obędzie
terrorbps Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Marcin bez kompa ciężko powiedzieć przynajmniej musiałbyś zrobić dwa logi dynamiczne gr3 i 11 i można cos powiedzieć więcej wtedy czy jest nie dołądowanie turbo czy może przepływka leży.Możesz podmienić przepływke z drugiego takiego auta ale bez diagnozy diagnostycznej sie nie obędzie jeśli będę miał dostęp do kompa i kogoś kto się na tym zna to zrobię logi, Kiedyś podłączylem vaga to był błąd przepływki, Dzisiaj ja wyczyścilem ale specjalnie brudna to nie była, rano zaslepilem egr blaszka,i rozruszałem sztange turbiny, jak narazie zapierdziela ale zobaczę po kilku dniach czy objawy nie powrócą, ---------- Post dopisany 26-11-2013 at 20:21 ---------- Poprzedni post napisany 25-11-2013 at 15:19 ---------- dzisiaj znowu to samo,rano fajnie smigal a jak wracalem do domu to juz po odpaleniu mul totalny,znowu poruszalem sztange turba i chodzi ale teraz bardzo szybko lapie notlaufa, kiedys kolo 120km/h a teraz nawet przy 90/ potrafi zalapac,chyba turbo sie konczy, ---------- Post dopisany 23-12-2013 at 17:29 ---------- Poprzedni post napisany 26-11-2013 at 20:21 ---------- Panowie winna była przepływka, wymieniłem i śmiga jak dzik,
pisarz1980 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 To norma, ja wlewa troszkę ojeju do turbo odkkręcam rurę od EGR ,{kieliszek max} składam ,odpalę na 2 sekundy . Dwignię poruszam ręcznie dorobionum haczykiiem. I po kłopocie na jakiś czas. Pozdroawienia dla wszystkich.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się