Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak zbieżności tylnej osi+podskakiwanie na nierównościach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mój problem dotyczy tylnej osi a mianowicie podczas ustawiania zbieżności diagnosta stwierdził że prawe tylne koło nie ma już więcej regulacji i zostawił +0,11 a to za dużo. Uważa że auto było uderzone w koło i że sanki są do prostowania. I teraz jak sprawdzić czy to te sanki rzeczywiście czy może któryś z wahaczy bo sam już nie wiem. Mechanik stwierdził że lepiej jest podjechać do blacharza i prostować niż z allegro bo można kupić krzywą.

Do tego dochodzi skakanie tyłu na studzienkach i niezależnie czy prawym czy lewym kołem najade jest tak samo niestabilnie (lewy tył i przód jest ok).

Od czego zacząć ? dodam że auto już takie kupiłem i mój błąd że tego nie sprawdziłem.

Opublikowano

Co do podskakiwania auta na nierównościach, przyjrzyj się amortyzatorom. Co do zbieżności, sprawdź luzy w zawieszeniu czy jakichś nie ma, podjedź do dobrego blacharza niech obejrzy te auto z tyłu czy było uderzone jak uderzone czy mocno czy słabo. Może to tylko któraś część nie domaga w zawiasie i przez to nie idzie ustawić zbieżności bobrze.

Opublikowano

właśnie chodzi o to że jak je kupowałem to miernik lakieru przy prawym tylnym nadkolu wskazał inną grubość ale rzeczoznawca stwierdził żę to bardzo mało bo 0,9 mm i wygląda na to że było uderzone ale chciałbym wiedzieć czy da się w jakiś sposób zmierzyć tą belkę ??

Opublikowano

może to banalne ale sprawdź łożyska, u mnie w B5 miałem też problem myszkowania d*py i okazało się, że łożyska z tyłu już się kończyły... huczenie nastąpiło po jakimś czasie dopiero.

---------- Post dopisany at 16:31 ---------- Poprzedni post napisany at 16:30 ----------

ps. a czy w FWD przypadkiem zbieżności tylko na przodzie się nie ustawia ?

Opublikowano

Na 100 % tył się ustawia jest jedna śruba do regulacji kąta i druga do zbieżności. Cały czas mnie zastanawia jedna rzecz, że mechanik mówił że skończyła się regulacja czyli coś musi być krzywe. ale jak to sprawdzić??

Opublikowano
Na 100 % tył się ustawia jest jedna śruba do regulacji kąta i druga do zbieżności. Cały czas mnie zastanawia jedna rzecz, że mechanik mówił że skończyła się regulacja czyli coś musi być krzywe. ale jak to sprawdzić??

Mam FWD , byłem na geometrii moją furka już nie raz i nigdy nie miałem nic ustawiane z tyłu . Nawet całą zawiechę z tyłu dwa razy rozbierałem i nie widziałem tam żadnych śrub które by miały służyć do regulacji. Wszystko składałem i nic nie trzeba było ustawiać bo nie ma tam czym tego ustawiać :whistling:.

Masz jakiegoś pikczera gdzie się znajdują te śruby

Opublikowano

Jedyne co moze ustawiac to polozenie calej belki skretnej wzgledem nadwozia. FWD nie ma zadnej regulacji zbieznosci ani kąta.

Opublikowano
Jedyne co moze ustawiac to polozenie calej belki skretnej wzgledem nadwozia. FWD nie ma zadnej regulacji zbieznosci ani kąta.

... kolegę parę postów wyżej chyba ktoś na kasę naciągnął bo w B6 FWD nawet nie ma żadnej belki z tyłu:doh::grin:

Opublikowano
Jedyne co moze ustawiac to polozenie calej belki skretnej wzgledem nadwozia. FWD nie ma zadnej regulacji zbieznosci ani kąta.

... kolegę parę postów wyżej chyba ktoś na kasę naciągnął bo w B6 FWD nawet nie ma żadnej belki z tyłu:doh::grin:

Ciiii :D

Opublikowano

kolego mikaszi Ciebie chyba tez ktos naciagna na kase, bo jak masz B6 tak jak w profilu to tam z tylu tez sie geometrie ustawia :wink:

Opublikowano
Jedyne co moze ustawiac to polozenie calej belki skretnej wzgledem nadwozia. FWD nie ma zadnej regulacji zbieznosci ani kąta.

... kolegę parę postów wyżej chyba ktoś na kasę naciągnął bo w B6 FWD nawet nie ma żadnej belki z tyłu:doh::grin:

:doh: Myslalem o B5.

Mea culpa :wink:

Opublikowano
kolego mikaszi Ciebie chyba tez ktos naciagna na kase, bo jak masz B6 tak jak w profilu to tam z tylu tez sie geometrie ustawia :wink:

To dawaj pikczery gdzie są te śruby do ustawiania geometrii , bo ja rozbierałem cały tylny zawias dwa razy i nic tam nie ma do regulowania , no chyba że mówimy o Q

Opublikowano

śruba do ustawiania tyłu

image.jpg

<br /><br />

Opublikowano
kolego mikaszi Ciebie chyba tez ktos naciagna na kase, bo jak masz B6 tak jak w profilu to tam z tylu tez sie geometrie ustawia :wink:

Zgadzam się z kolegą w B6 jest regulacja zbieżności na tylnej osi:thumbup1:. Jest to jedna śruba przy mocująca wahacz (z przodu) do kołyski.

---------- Post dopisany at 21:23 ---------- Poprzedni post napisany at 21:20 ----------

śruba do ustawiania tyłu

http://s2.postimage.org/nsqyeejj9/image.jpg

<br /><br />

To co pokazałeś na rysunku to regulacja kąta pochylenia koła:wink: a nie zbieżności.

Opublikowano

Mam zdjęcie z forum po długich poszukiwaniach. Te śruby na niebiesko zaznaczone to regulacje 3 i 5 zbieżności.

zawieszenie_tyl_B6.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 21:56 ---------- Poprzedni post napisany at 21:53 ----------

zawieszenie_tyl_B6.jpg

<br /><br />

Opublikowano

sruba numer 5 chyba nie ma regulacji :eusathink: sruba nr 3 ustawia sie zbierznosc a nr 10 kat pochylenia kola

sa to regulacje na podkladki mimosrodowe

Opublikowano

gdzie mogę kupić ten wahacz trójkątny dolny bo na internecie nie do znalezienia nowy chyba ze słabo szukam??

---------- Post dopisany at 22:26 ---------- Poprzedni post napisany at 22:22 ----------

właśnie wyczytałem że śruba nr jest śrubą mimośrodową więc jak najbardziej będzie odpowiadała za zbieżność w mojej ocenie

Opublikowano

Na forum jest kilku użytkowników którzy handlują częściami np. TOM77 lub dzik

Opublikowano
śruba do ustawiania tyłu

http://s2.postimage.org/nsqyeejj9/image.jpg

<br /><br />

Mam zdjęcie z forum po długich poszukiwaniach. Te śruby na niebiesko zaznaczone to regulacje 3 i 5 zbieżności.

http://s14.postimage.org/8ce9vbgrx/zawieszenie_tyl_B6.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 21:56 ---------- Poprzedni post napisany at 21:53 ----------

http://s14.postimage.org/3rwou4mgd/zawieszenie_tyl_B6.jpg

<br /><br />

sruba numer 5 chyba nie ma regulacji :eusathink: sruba nr 3 ustawia sie zbierznosc a nr 10 kat pochylenia kola

sa to regulacje na podkladki mimosrodowe

Ok jak jest to spoko , może nie do końca jestem dokształcony w tym temacie ale ja to rozbierałem i składałem to dwa razy i nigdy żadnego konta ani zbieżności nie ustawiałem . Samochód już pół roku jeździ jak wcześniej i nie zdziera opon ani żadne inne cuda się nie dzieją .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...