Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wąż turbiny - czy ktoś go regenerował domowymi sposobami?


tommy-cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś regenerował domowymi sposobami ten wąż gumowy:8E0145843AR idący od turbiny do intercoolera? Wczoraj podczas wymiany oleju zauważyłemn że mój jest totalnie popękany a nowy kosztuje w granicach 300 zł za kawałek gumy ;/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie chiałbym robić tego taśmą dlatego pytam czy ktoś może stosował jakąś żywicę czy jakieś inne materiały o których być może nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś regenerował domowymi sposobami ten wąż gumowy:8E0145843AR idący od turbiny do intercoolera? Wczoraj podczas wymiany oleju zauważyłem że mój jest totalnie popękany a nowy kosztuje w granicach 300 zł za kawałek gumy ;/.

Kolego, nie wiem dokładnie ale mniej więcej wiem o jaki wąż Ci chodzi. 300 zł to drogo. Ja na Twoim miejscu zerknąłbym do sklepu rolniczego z częściami do ciągników i maszyn rolniczych. Tam na pewno znajdziesz wąż o odpowiedniej średnicy tylko że prosty. Kształt możesz sobie dopasować opalarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tak by było zrobić najlepiej tylko problem będzie w miejscu gdzie jest mocowanie do turbiny tam gdzie jest ten metal jak na zdjęciu poniżej, chyba że kupić troszkę grubszej średnicy tak żeby ciasno weszło i nałożyć tylko czym znowu zaizolować na końćach żeby nie przepuszczało ciśnienia bo to musi być bardzo szczelne

73341.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wąż kosztuje w ASO 720zł a nie 300zł...

Oklejenie taśmą starcza na parę dni,od turba idzie ciśnienie nawet 1,4 bara,wąż ma dwie warstwy gumy przedzielone włókniną i ciężko go załatać.Opalarką można co najwyżej go spalić.Jak mi kuny pogryzły to kupiłem po prostu nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Spidan pisze, to jest w brew pozorom bardzo ważna rzecz aby wszystko pięknie chodziło w traktorku.

Kotleś mój to regenerował taśmami,wulganizował na gorąco aż w końcu i tak wrzucił nowy.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie 720 zł za taki szit, w poniedziałek udam się do takiego sklepu z częściami do ciągników zobaczę co mi gościu powie na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z was stosował taki zamiennik:

WĄŻ RURA TURBINY Audi A4 A6 1,9 2,0 TDi NOWY (2871713286) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Bo jestem ciekaw co to będzie warte, ale skoro jest gwarancja. Kiedyś brałem od nich zamiennik mechanizmu wycieraczek i minął prawie rok i nic się z nim nie dzieje a kosztował 5 razy mniej jak oryginał.

---------- Post dopisany at 15:54 ---------- Poprzedni post napisany at 15:51 ----------

A tu ten sam tylko jeszcze tańszy:

WĄŻ RURA TURBINY Audi A4 A6 1,9 2,0 TDi NOWY (2922907402) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz też kupić obejmy i wąż sylikonowy i dorobić, poczytaj wątki jak niektórzy dorabiają węże podczas montażu FMIC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiennik nie znaczy ze bedzie gorszy , lecz org wąż jest twardy i dość solidny a zamiennik może być zwykłą cienką rurą z oplotem -ważne aby to łączenie metalowe było pewne bo jak coś bedzie nie tak to ciśnienie zrobi swoje :P Ja miałem małą dziurę przy tym łączeniu --użyłem całą taśmę szarą do rur i wytrzymało to 12km spokojnej jazdy :wink: lecz za 100zl chyba bym sie skusił...ja dałem 310zł :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może czy te węże z tym samym numerem tylko z inną końcówką na końcu czymś się róznią, np.:

8E0145834P

8E0145834M

8E0145834AR

Według Etki każdy z nich pasuje i do AWX jak i do AVF:

imageikw.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jestem ciekawy co jest wart ten wąż na 98zł bo ja już próbowałem go oklejać i wymieniłem oring ori z aso i d*pa dalej zasuwa spod tego łączenia do turbiny dość mocno :( ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi wężami z allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz zamiennik kupić to pewnie będzie metalcaucho albo impergom.Już tak nie straszcie,że wąż do turbo musi być super extra wytrzymały,sam przy zmianie turbo założyłem zaraz za nim na sztuke wodny o odpowiadającej mi średnicy bo auto nie mogło stać i już 2 lata minęły,zdążyłem auto sprzedać a on nadal śmiga.A turbo mi ładowało max 1.6bara.Największy wróg węży gumowych to olej,jak turbo puszcza olej w dolot to każdy wąż się zlasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie troche tego oleju wali zwłaszcza po mocniejszym depnięciu wiec teraz się zastanawiam czy przy wymianie tego węża odrazu nie wyczyścić intercoolera jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...