bartasg1 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 witam proszę o analizę logów Octavia 1,9 TDI AGR statyczne Log (0 - 000,001,002) Log (1 - 013,018,023) Log (2 - 004,007,013) BS Log (0 - 000,000) Log (1 - 011) Log (2 - 003) dynamiczne Log (0 - 000) Log (0 - 001) Log (0 - 008) Log (1 - 003) Log (2 - 011) Log (3 - 010) Log (4 - 004) i jeszcze pytanie, skoda ma w dowodzie wpisane 81 KW a na obudowie rozrządu oraz z tyłu na nalepce jest oznaczenie AGR i 66 KW więc to chyba błąd w dowodzie :/ jak myślicie widziałem ze ma VP ale nie wiem jak sprawdzić czy ma zmienną geometrię bo słabo widać turbo w tym modelu
Sztomel Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Masz silnik AGR o mocy 66 kW czyli 90 KM bo widać to po wartościach zadanych w logach oraz po oznaczeniu sterownika silnika widocznym w logach czyli 038 906 018 GM a w nim jest zwykłe turbo z zaworem upustowym (tzw. WG czyli Waste Gate) a nie ze zmienną geometrią więc : w tym silniku nie ma sensu logować grup 018 i 023 bo te grupy są przeznaczone dla silników na pompowtryskiwaczach a nie na pompie wtryskowej rotacyjnej, którą Twój silnik posiada oraz grupy 011 w trybie BS gdyż brak zmiennej geometrii w turbo nie powoduje w tym logu żadnych zmian ciśnienia doładowania. Ktoś podał na wniosku o zarejestrowanie pojazdu w kraju, że siedzi w tym aucie silnik 1.9 TDI ale nie znał jego oznaczenia bądź mocy więc pracownik/ca Wydziału Komunikacji wpisała/a na pałę standardowe 81 kW dla silników o mocy 110 KM - to jest zwykły błąd ale na nic on nie wpływa. Nawet policjanci kontrolujący Twój samochód kapną się, że jest to zwykły błąd Wydziału Komnikacji. Wszystkie logi wyglądają prawidłowo za wyjątkiem logu statycznego w trybie BS grupy 003 - zawór EGR nie jest otwierany w ogóle - nie jest to jednak żadna uciążliwość dla silnika i nie wpływa w żaden sposób na jego dynamikę. Przyczyną tego jest albo brak podciśnienia na wężyku dochodzącym do siłownika zaworu EGR (prawdopodobna nieszczelność wężyka pomiędzy elektrozaworem N18 a siłownikiem zaworu albo celowo zawór EGR został zaślepiony i nie dopływają do niego spaliny z kolektora wydechowego) oraz wartości w logu dynamicznym 011 i 003 ale nie ma na razie powodów do niepokoju - trochę zaczyna szwankować elektrozawór N75 więc czasami rzeczywista wartość ciśnienia doładowania i wskazania z przepływki nie są prawidłowe mają lekkie odchyłki i nie pokrywają się z wartościami zadanymi (lekkie przeładowanie na przemian z niedoładowaniem i przy niedoładowaniu mniejsza wartość wskazywana przez przepływkę ale ta wadliwa praca nie jest na tyle uciążliwa, że nie powoduje jeszcze wchodzenia sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej odczuwalny jako gwałtowny spadek mocy powżej np. 3000 obrotów silnika. Gdyby auto zaczęło w tryb awaryjny wchodzić to na pierwszy ogień możesz wymienić sobie elektrozawór N75 ale najpierw zamieść na forum logi dynamiczne dwóch grup logowanych jednocześnie czyli 003 z 011 aby stwierdzić czy to nie czasem będzie wina neszczelności w dolocie lub na jednym z 2 wężyków ciśnieniowych idących od N75 do turbo a gdyby osłabło powyżej 3000 obrotów bez wchodzenia w tryb awarjny to można się pokusić o czyszczenie przepływki środkiem w spray'u przeznaczonym do czyszczenia przepływek albo zwykłym środkiem w spray'u do czyszczenia tarcz hamulcowych. Tu masz schemat podłączenia wężyków pomiędzy N75 i turbo abyś wiedział, na których ewentualnie w przyszłości szukać nieszczelności : N75 w AGR.jpg - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl Chodzi o 2 wężyki dochodzące do elementów oznaczonych cyframi 3 i 4
bartasg1 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2013 dziękuję za wyczerpującą odpowiedź w najbliższym czasie postaram się zrobić logi dla 011 i 003 jednocześnie ---------- Post dopisany 10-01-2013 at 13:34 ---------- Poprzedni post napisany 08-01-2013 at 23:37 ---------- jeszcze jedno, czy trzeba poprawić kąt wtrysku na te 49-51 czy może zostać tak jak jest?
spanky Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 jeszcze jedno, czy trzeba poprawić kąt wtrysku na te 49-51 czy może zostać 43?? 43 to są obroty ... u Ciebie kat jest w granicach 54-59 i tak zostaw
bartasg1 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2013 001 dynamiczny zle wyglada hmm a co jest nie tak?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się