Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie pali po nocy i dłuższym postoju POMOCY!!!


Irvine

Rekomendowane odpowiedzi

dobra nie sprzeczajmy u mnie jest inaczej ale wiemy już ze nie ma poprawy jak odepnie wtyczkę więc pozostaje mu kąt wtrysku i dawka startowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jedno, po zamontowaniu tegoż 3,3 Kiloochma, jak z grubsza opisałem tutaj:

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/ciezko-pali-255295/

problemu z odpalaniem już nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr jak odepniesz czujnik to będzie znak dla kompa że jest temperatura bardzo niska sprawdzone więc ja jestem pewny co do mojego postu

Gdy odpeniesz czujnik, to ECU widzi to jako przerwę w obwodzie, a wiec tak jakby czujnik byl uszkodzony, a nie jakby temperatura byla bardzo niska. W takim przypadku ECU wykorzystuje z gory okreslona wartosc zastepcza, z tym, ze wartosc ta jest taka jak dla chlodnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz , no właśnie, czy ta zastępcza temperatura jest zapisana na stałe w sterowniku, ewentualnie i ile ona wynosi u Ciebie, czy jest może brana z innego czujnika ?

Ma to duże znaczenie, bo jeżeli na dworku jest dajmy na to -10 st.C a komp sobie przyjmię załóżmy +14 to tródno oczekiwać żeby odpalił od strzała .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartosc ta jest stala. ECU nie zastepuje sobie G62 wartoscia z innego czujnika. Z tego co pamietam jest to najnizsza programowa temperatura. Wartosci dokladnie nie pamietam, ale chyba cos kolo -30 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że dużo zależy od wersji sterownika, ECU mojego ALH w Golfie widziało temp. cieczy chłodzącej +14,4 st.C , a po odpięciu wtyczki z G2/G62 spadała ona raptem do +14,2 st.C i załączało świeczki ????

Nie sprawdzałem jak ta zależność wygląda przy innych temperaturach otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]http://s20.postimage.org/lt03u3ds9/CAM00772_1.jpg

zdjęcie nowego filtra paliwa

---------- Post dopisany at 23:51 ---------- Poprzedni post napisany at 23:49 ----------

http://s20.postimage.org/5w1bxdle1/CAM00773_1.jpg

<br /><br />

oraz pompy paliwa po regeneracji

Czyżby to napewno filtr od afna? przecież brak tu zaworka zwrotnego :doh:

Filtr paliwa Skoda Felicia Felicja 1.9D AFN (2925268942) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

to jest afn

Ewidentnie wg opisu schodzi paliwo z układu. Dla pewnosci możesz zrobić test. Potrzebujesz butelki i wężyka paliwowego. Podłączasz wężyk do króćca zasilania pompy (ten bliżej chłodnicy) wężyk mocujesz w butelce, nalewasz do butelki paliwa, odpalasz tak aby się odpowietrzył, zostawiasz auto na te pare godzin czy noc - w butelce musi byc caly czas paliwo i najlepiej zobacz ile jego jest. Po nocy w butelce ma być ten sam poziom paliwa, i wtedy jest pewnosc że pompa się nie zapowietrza. Jeżeli odpali od kopa masz przyczynę.

Możesz też spróbować szybszej wersji. Potrzebujesz dużej strzykawy z apteki i węzyka. Podpinasz taki zestaw pod króciec wyjsciowy pompy i wciągasz strzykawą paliwo z powietrzem do momentu aż będzie szło ładne czyste paliwo. Zakładasz spowrotem węzyk, możesz poluzować przewody z wtrysków aby je odpowietrzyć, zakręcić na ok 2s, dokręcić przewody i próbować odpalać.

---------- Post dopisany at 17:18 ---------- Poprzedni post napisany at 17:05 ----------

p.s dla tych co czepili się tak tych świec - zdrowy afn bez grzania świec przy -5 odpala bez problemu. Nie mówił mi tego żaden kolega kolegi - sam testowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grupa_000.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 21:48 ----------

tak jak prosiliście, podłączyłem komputer pod vaga, ale na innym kablu, bo na poprzednim nie mogłem wejść w grupę 000, wartości mieszczą się w przedziale 52-57

---------- Post dopisany at 21:51 ---------- Poprzedni post napisany at 21:50 ----------

dawka startowa to coś 4 z hakiem, bo też pytaliście, wcześniej było 3 z hakiem

---------- Post dopisany at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany at 21:51 ----------

poza tym dziś usunąłem ten drobny wyciek paliwa z góry pompy, nakładka przy wężu rozdzielającym paliwo na wtryski i wężyk do cofania paliwa nie stykały dobrze

---------- Post dopisany at 21:57 ---------- Poprzedni post napisany at 21:53 ----------

jeśli chodzi o filtr paliwa to pamiętam jak mechanik powiedział, że wstawił dobrej firmy filtr, a na poprzednim filtrze też nie było zaworka zwrotnego o ile dobrze pamiętam

---------- Post dopisany at 22:00 ---------- Poprzedni post napisany at 21:57 ----------

WAŻNE

dziś zauważyłem, że ten czujnik temperatury po dosłownie 1 sekundzie się gasi, nawet gdy auto stoi kilka godzin, moje lekkie podejrzenia na to padają

---------- Post dopisany at 22:04 ---------- Poprzedni post napisany at 22:00 ----------

MOJE PYTANIE

1. czy jest to możliwe, że świece grzeją się tak krótko, przy zewnętrznej temp. w przedziale od -1 do +2?

2. na vagu pokazał komputer, że paliwo ma temp. 18 C, auto stało jakiś czas, a na dworze koło 0 C, jest to możliwe?

3. na vagu pokazał komp mi, że silnik ma temp. 28 C, ale również stał i w tej samej temp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatury silnika i paliwa sprawdź po nocy, powinny być bliskie zewnętrznaj pokazywanej przez termometr za oknem :wink:

Jak któraś będzie dużo odbiegała od pozostałych , to można podejżewać że dany czujnik przekłamuje.

P.S. Temperatura paliwa szybciej spada niż temperatura cieczy chłodzącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram się jutro przed pracą sprawdzić te temperaury jeszcze raz dokładnie i wrzucę na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko sprawdziłem, AFN ma czujnik G62 w jednej obudowie z G2 (czteropinowy) .

Ruć okiem na schemat, który wrzuciłem tutaj:

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/ciezko-pali-255295/index2.html

Na próbę w piny 3 i 1 wtczki od czujnika G2/G62 wepnij opornik 6,8 kiloohma , potem sprawdź jaką temperaturę silnika pokazuje VAG, powinna być dużo na minusie, zostaw auto na noc i rano następnego dnia zrób próbę odpalania.

Napisz jak w takiej konfiguracji zapalił i jaką temperaturę płynu chłodzącego pokazywało ECU, a jaka była faktycznie na zewnątrz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---------- Post dopisany at 11:47 ---------- Poprzedni post napisany at 11:42 ----------

dziś rano postanowiłem nagrać wideo tak jak wcześniej pisałem jak odpala moje audi, jest godz. 8.54, temp. zewnętrzna -3,5 st. C. Ogólnie tragedia, nie wiem jak ten rozrusznik co dzień to znosi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za pierwszym razem po grzaniu swiec przekaznik wylaczyl swiece

---------- Post dopisany at 12:17 ---------- Poprzedni post napisany at 12:10 ----------

rok temu auto po przy takiej temp., a nawet nizszej odpalało od razu bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zaglądałeś w tym wszystkim do rozrusznika ?? Może już ma zmęczone szczotki i jest ogólnie wyeksploatowany, przez co nie ma siły zakręcić. U mnie leje się z pod nastawnika ale po wymianie akumulatora pali od strzała - czy ciepły czy zimny. Jak już zawiedzie rozrusznik to można się czepić elektroniki. Nie masz możliwości podmiany sterownika na kilka dni ?? W ogóle jaki jest u Ciebie sterownik, mógłbyś zrobić fotkę ?? Bo jak coś to mógłbym Ci podesłać jeden na próbę i wtedy może coś by się wyjaśniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zaglądałeś w tym wszystkim do rozrusznika ?? Może już ma zmęczone szczotki i jest ogólnie wyeksploatowany, przez co nie ma siły zakręcić. U mnie leje się z pod nastawnika ale po wymianie akumulatora pali od strzała - czy ciepły czy zimny. Jak już zawiedzie rozrusznik to można się czepić elektroniki. Nie masz możliwości podmiany sterownika na kilka dni ?? W ogóle jaki jest u Ciebie sterownik, mógłbyś zrobić fotkę ?? Bo jak coś to mógłbym Ci podesłać jeden na próbę i wtedy może coś by się wyjaśniło.

do rozrusznika nie zaglądałem, tylko rok temu wymieniłem bendliks. Wydaje mi się, że rozrusznik jest sprawny, bo tylko po długim postoju i na minusowej temp. tak pali, jak jest na plusie jest lepiej, aku też nowy mam. Jaki sterownik masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik ECU.

Co do rozrusznika, po nocy olej gęstnieje przez co stawia większy opór przy kręceniu. Jak jest nagrzany to analogicznie opór jest mniejszy.

Na czym dokładnie polegała regeneracja pompy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś sterownik pompy był uszkodzony, regeneracja odbyła się w gdynii na zakopiańskiej, przed chwilą po 4 godz. postoju auto też źle odpaliło, ale bynajmniej za pierwszym razem, zauważyłem, że jak temp. jak na minusie i po nocy tak jak na filmiku to masakra, jak jest na plusie 2, 3 stopnie też źle kręci, ale bynajmniej idzie zapalić po kilku sekundach

---------- Post dopisany at 13:48 ---------- Poprzedni post napisany at 12:59 ----------

wydaje mi się, że świece są ok oraz przekaźnik, ponieważ za drugim i kolejnym razem na zimnym silniku auto dobrze zapala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...