Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie pali po nocy i dłuższym postoju POMOCY!!!


Irvine

Rekomendowane odpowiedzi

4-8 stycznia, po regeneracji bez zmian

Auto stoi u mechanika, zostanie zbadana jeszcze raz kompresja, napisze jak coś będę wiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie się nie podoba ten filtr paliwa jest on bez zaworka zwrotnego i pewnie to jego wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem problem z rozruchem, nawet po pol minuty krecenia rozrusznikiem i powodem byl filtr paliwa, po wymianie pali na widok kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem problem z rozruchem, nawet po pol minuty krecenia rozrusznikiem i powodem byl filtr paliwa, po wymianie pali na widok kluczyka.

za***isty komentarz :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że na poprzednim filtrze auto również nie zapalało, a był to filtr firmy mann filter. Ten filtr paliwa ma podgrzewacz dodatkowo, żeby łatwiej zapalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że na poprzednim filtrze auto również nie zapalało, a był to filtr firmy mann filter. Ten filtr paliwa ma podgrzewacz dodatkowo, żeby łatwiej zapalić

ma podgrzewacz jak każdy afn, ale nie ma zaworka zwrotnego, napewno to nie jest ori filr afn, były z nakręcaną podstawą i całosciowe, ale te całosciowe były z miejscem na zaworek zwrotny. Więc nie wiem kto co Ci tam wymodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten filtr mi wymieniali w warsztacie, oraz wszystkie gumowe wężyki myślicie, że to może mieć taki duży wpływ na odpalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz chciał to mam filtr paliwa do AFN z zaworkiem zwrotnym i z przewodami gumowymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jest nie tak z tym odpalaniem ja bym jednak wymienił filtr z zaworkiem. Weź zrób taki myk że podaj bezpośrednio + z akumulatora na elektro zawór przy pompie wtryskowej i wtedy spróbuj zapalić może tam nie dochodzi lub jest zanieczyszczony kabel i nie ma dobrego styku.

Bo jeżeli kat wtrysku jest ok, dawka startowa też ok ale nie pisałeś chyba jaka ? albo przeoczyłem, kompresja też spoko to nie ma innej możliwości żeby nie palił. Podłącz z aku + na elektro zaworek i zobacz wtedy czy zapali dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie problem z odpalaniem rozwiązany. Pierwszy mechanik nie sprawdził należycie kompresji, podał, że wynosi ona 28 na wszystkich cylindrach, a teraz auto stoi u innego mechanika i okazało się, że na dwóch cylindrach jest znacznie słabsze, nie pamiętam wartości, okazało się, że pierścienie są mocno wytarte. To mogła być wina wcześniej uszkodzonej turbiny, o której nie pisałem. W tygodniu odbieram auto od mechanika i napiszę dokładnie co i jak, bo jeszcze te drgania auta mnie niepokoją.

Wszystkim udzielającym się w tej sprawie Wielkie dzięki, człowiek dzięki temu forum lepiej zna swój silnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, ten drugi mech to tylko zmierzył ciśnienie i powiedział że to pierścionki, czy też zrzucił czapkę i rozmontował silnik, bo żeby stwierdzić że to wina pierścionków to trzeba wyjechać z tłokami z bloku i pomierzyć luzy w zamkach pierścieni włożonych do cylindra bez tłoka i ocenić ich sprężystość .

A jeżeli rozmontował, to jak wyglądają tuleje cylindrowe i szczelność zaworów ?

Uszkodzenie turbiny nie musi się wcale zakończyć uszkodzeniem silnika, wirnik części zimnej jest wykonany z aluminium, jeżeli jego awaria polegała na powlnym wycieraniu się o obudowe , to silnik powinien to wytrzmać.

Chyba że rozerwało go na większe elementy i zassało do cylindrów, to wtedy mógł spowodować większe zniszczenia, a ich ślady powinny być widoczne na głowicy i tłokach ( mogą być też pokrzywione korbowody ).

Doprecyzuj co wiesz na ten temat, bo od tego zależy trafność podpowiedzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby tak było, bo nasz poprzedni silnik w A6 2.5 TDI miał max 22 na jednym garze. Po regeneracji pompy wtryskowej palił bardzo ładnie na zimnym ale na ciepłym już nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresje na jakim silniku badał bo sa znachorzy co na ciepłym badaja i tłoki sa uszczelnione

Jak zmierzył kompresje to jezeli ma troche oleju w głowie to zrobił probe olejowa i juz wiadomo czy głowica czy układ korbowo-tłokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko że Michał napisał o wytartych pierścionkach, bez rozmontowania robiąc nawet próbę olejową nie jesteś w stanie stwierdzić czy winne są pierścionki, czy porysowane gładzie cylindrów :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierscienie moga byc zapieczone.

w normalnych warunkach, pierscienie maja zapewniona ruchomosc, co pozwala im sie rozprezac i doszczelniac cylinder, jezeli jest duzo smoly, w rowkach, nie pracuja prawidlowo.

---------- Post dopisany at 18:24 ---------- Poprzedni post napisany at 18:23 ----------

proba olejowa jasno okresli czy przyczyna braku kompresji jest uklad tlok-cylinder czy glowica.

---------- Post dopisany at 19:57 ---------- Poprzedni post napisany at 18:24 ----------

Auto pozostawiłem na stromej górce na noc, bez zmian, moje spostrzeżenia są następujące, gdy jest temperatura dodatnia auto odpala znacznie lepiej, potrzebuje kilka sekund oraz jedną próbę na rozruszniku, gdy jest temp. minusowa auto gdy stoi 1-2 godz. odpala bez problemu, gdy nie jeżdżę 4-6 godz auto potrzebuje więcej czasu na rozruch, a po 10 godz. i więcej, w tym po nocy to tragedia z odpalaniem, tak jak na filmiku

regeneracja pompy polegała na wymianie uszczelek, wymianie nastawnika,bo ciekł oraz był niby uszkodzony sterownik pompy

szukalbym dziury w calym w uszczelnieniu pompy. wg mnie ewidentnie problemem jest dostawa paliwa do pompy.

sprobuj przed uruchomieniem silnika po nocnym postoju, otworzyc korek wlewu paliwa.

jezeli nie bedzie zmian. zrob eksperyment, podlacz bezposrednio do pompy zbiorniczek z paliwem (wylot z dolu), tak aby byl powyzej pompy. jezeli wystartuje bez problemu - pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od tego powinien kolega zacząć,już dawno miał pisane żeby sprawdzić zasilanie pompy paliwem,czy czasem się nie zapowietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...