Kakt00z Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Witam Wczoraj zaskoczył mnie stan akumulatora :/ Po otwarciu samochodu nie zapaliło się wewnątrz samochodu oświetlenie (to już wywołało moje zmartwienie) co się później okazało, po przekręceniu zapłonu nic się nie stało - nie zapaliła się żadna kontrolka - akumulator rozładowany na maxa dodam, że aku nie ma nawet roku, a ostatnio jak jechałem samochodem tj 4 dni temu przejechałem nim ok 130 km "w trasie". I tutaj moje zaskoczenie wczorajszego dnia ... nie było jakiś mrozów w ostatnich dniach, alternator powinien po tej trasie odpowiednio naładować aku, zwłaszcza że nie miałem z nim dotychczas najmniejszego problemu, palił na strzała .... Aku dałem kumplowi (mechanikowi) żeby mi naładował go na prostowniku i zobaczymy co będzie dalej Zastanawia mnie: Czy samochód nie zaczął kraść mi gdzieś prądu ... :/ ? Możliwe jest to, że aku się popsuł ? Mam na niego jeszcze rok i kilka dni gwarancji. Miał ktoś jakiś podobny problem ? Za wszelkie pomysł byłbym wdzięczny
ino_hizo2 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Najprostszym sposobem sprawdzenia "kradzieży" prądu jest sprawdzenie tego miernikiem. Pamiętamy oczywiście że sprawdzamy natężenie i miernik wpinamy szeregowo pomiędzy dodatnią klemę akumulatora a plusowy kabel. Prawidłowa wartość poboru prądu waha się chyba w granicach 30-50 mA, ale tego pewny nie jestem.
pakotomasz Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Niedawno także miałem problem ze swoim akumulatorem. Kupiłem nowy i wytrzymał zaledwie 2 lata. Wszystko było ok, palił od strzała, z reguły pokonywałem dłuższe dystanse, więc z ładowaniem nie było problemu. 2 tygodnie temu przed wyjazdem sprawdziłem "oko" aku i okazało się, ze jest czarne zamiast zielonego. Podjechałem do serwisu i po sprawdzeniu okazało się, ze nawet już nie ma po co ładować, bo aku jest całkowicie do wymiany. Może podładowanie by mu na chwilę pomogło, ale nie chciałem być nagle zaskoczony brakiem możliwości odpalenia samochodu gdzieś w dalekiej trasie, więc kupiłem nowy.
marek990 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Różne przypadłości zdarzają z akumulatorem co mogę podpowiedzieć to sprawdź masę może nie masować. Jeżeli rozładowało akumulator to gdzieś jest zwarcie.
PyRaS Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Ze zwarciem to troszkę naciągana historia. Zazwyczaj zwarcie w instalacjach prądu stałego jest mało przyjemna w skutkach. Po za tym bezpieczniki też odgrywają dużą rolę i raczej nie dopuszczają do zwarcia. Tak jak już ktoś napisał na początku: weź amperomierz (lub multimetr lub najlepsza opcja cęgi prądu stałego) wepnij go w szereg. Sprawdź wartość prądu, poczekaj aż się unormuje bo po podłączeniu na nowo aku razem z amperomierzem może pokazywać większe wartości i po kolei z skrzynki bezpiecznikowej wyciągaj bezpieczniki i patrz kiedy wartość prądu spadnie (u mnie spada do 2-3 mA jak mam aktywny alarm). Z listy dostępnej ustal co jest pod danym bezpiecznikiem i już będziesz mieć zarys gdzie szukać P.S. a jak wartości prądu masz małe to jedź do pierwszego lepszego elektryka samochodowego, niech podłączy akku pod sprzęt i powie tobie co i jak z akku. Może celka się oberwała ?? P.S.2 teraz doczytałem że rozładował do ZERA 0V???? a to ewidentnie może wskazywać na uszkodzenie akumulatora.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się