alniukai Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Od kiedy zrobiło się zimno.. i w sumie po wymianie pompy oleju:doh: przy której mechanik popaprał czujnik ABS - o czym zakładałen już temat. Teraz zaczęły wydobywać się z silnika dziwne dzwięki - jakby jakieś piski łożyska połączone z piszczeniem. Nie zwiekszają sie z obrotami i na ciepłym silniku zdecydowanie mniej. Na filmiku dosyć dobrze to słychać. Dał by rade ktoś na 'słuch' nacelować problem? bo nie wiem czy na 'już' szykować kasę, czy można z tym poczekać do końca lutego, wtedy planuję wymianę kompletu pasków, napinaczy i rolek. Mógłby ktoś w ogóle wymienić mi listę rzeczy do wymienienia, jakie paski, napinacze, itd. w tym silniku. Chciałbym zrobić komplet i mieć z głowy na dłuższy czas. No chyba że silnik już umiera to wywale na złom ;-) Piwko dla wszystkich za pomoc
rafal9119 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 a sprawdzales napinacz lancucha???
alniukai Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2013 A da się go sprawdzić bez rozbierania przodu? nie mam dwóch lewych rąk ale dosyć ciasno tam jest.. Nikt nie rozpoznaje mniej wiecej dzwieku?
Roberto90 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Pod pokrywą masz łancuch... Tylko na zimnym czy jak sie rozgrzeje tez???
alniukai Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2013 Najbardziej na zimnym, ale jak sie rozgrzeje to tez slychac, mniej ale jednak. Chodzi o ten łancuch z tyłu? było by to prawdopodobne ze on rzezi bo słychać dosyć wyraźnie też w kabinie. Ale z drugiej storny jak sie otworzy maske to dzwięk się rozchodzi po całej komorze i ciężko go zlokalizować
wesz82 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Sprawdz dobrze napinacz paska wieloklinowego:wink: Najbardziej słychać go w połowie chłodnicy. Mi w AEB ZWŁASZCZA przy mrozie klikał
alniukai Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2013 Dzieki wesz82, wlasnie mi sie przypomnialo ze mechanior ktory mi wymienial pompe oleju wspominal ze to moze byc napinacz paska Moge w miare bezpiecznie zalozyc ze, jezeli jest to napinacz, to nie rozsypie mi sie z dnia na dzien calkowicie? Wolalbym poczekac do konca lutego i wymienic wszystkie paski za jednym zamachem. - pasek rozrządu, pompa wody, napinacz - pasek klinowy, napinacz - pasek klimy, napinacz Cos jeszce doliczyc do tego kosztorysu? ten lancuch drugiego wałka rozrzadu z napinaczem jak czesto sie wymienia i po czym poznac ze jest do wymiany ?
wesz82 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 wiesz wszystko zależy jakim dysponujesz budżetem:decayed: Myślę ze spokojnie do wymiany przetrwa:wink: Łańcucha w sumie nie ma aż takiej potrzeby wymieniać tzn robi się to bo koszt niewielki ale napinacz łańcucha jest drogi:facepalm: W sumie nie ma konkretnego przegiegu,wymienia sie go gdy zaczyna go słychać
pioteros Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 sprawdz cisnienie oleju jesli pompa jest na wymarciu i daje slabe cisnienie to nawet i nowy lancuch z napinaczem bedzie ci rzezil
alniukai Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2013 Lancuch wydaje sie ze jest ok, nie slychac typowego metalicznego dzwieku Pioteros: pompa niedawno wymieniona, zapalila sie kontrolka oleju i odrazu zajechalem do najblizszego warsztatu (po upewnieniu sie ze olej jest i nigdzie nie tryska) czujnik sprawdzili ok, cisnienie bylo kiepskie i zdjagnozowali pompe. Wymienili i kontrolka jak narazie sie nie zapalila. Ciezko mi powiedziec czy aktualny problem uslyszalem przed wymiana pompy czy po gdy musialem kilkakrotnie wracac do mechanika na poprawe ABSu ktory popsul opuszczaja piaste przy wymianie pompy oleju. Wydaje mi sie gdy zamontowal uzywana/zepsuta pompe to nadal by wywalalo blad cisnienia oleju..
pioteros Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Błąd wywala tylko przy skrajnie niskim ciśnieniu 1.4b, z pompa to jest tak, że zamienniki mogą po pol roku się sypnąć dając słabe ciśnienie ale na tyle dobre żeby nie wywaliło błędu, kolejna sprawa to dobry olej, nie wiem na jakim jeździsz Generalnie jest tak, że łańcucha nie zdiagnozujesz dopóki go nie zmierzysz czy nie jest wyciągnięty, metaliczny dźwięk może być różny, ale jeśli auto ma ponad 200tys przebiegu, to właśnie taki jest interwał wymiany łańcuszka i napinacza więc.tak czy inaczej ja bym wymienił wszystko łącznie z uszczelniaczami zaworów i okazjonalna diagnozą prowadnic zaworowych i popychaczy Wystukane z Pegasusa
alniukai Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2013 autko ma nastukane juz 280k. Jaka pompe wlozyl.. niestety nie wiem. Z pewnoscia zamiennik ale po cenie wnioskuje ze cos ala febi.. Aktualnie olej Mobil 10W40, docelowo w lutym Motul 5w40. Popychacze sie odzywaja, wczesniej nie wiadomo jaki olej byl zalany - wygladal na mineralny (!) i poychacze mocno stukaly. Po wymianie pompy i oleju jedynie sie delikatnie odzywaja po dluzszej jezdzie. Wlasnie sie przejechalem autem, po odpaleniu faktycznie na wysokosci srodka komory slychac ewentualny napinacz. Aczkolwiek nie tylko z przodu, ale rowniez z tylu gdzie jest wlasnie lancuch. Dodatkowo mam pytanie. Na zimnym silniku slysze przy podszybiu mniej wiecej na wysokosci nagrzewnicy, jak auto jest zimne, dzwiek delikatnie przeplywajacej wody, na cieplym silniku ustaje. Normalne? czy cos sie dzieje? woda w zbiorniczku wyrownawczym ok, nie bulgocze, auto sie nie przegrzewa, niedawno wymieniony termostat.
Lo-buz Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Polecam rurka i do ucha.. kiedys tez szukalem dziwnego dzwieku i mechanik wzial rurke i przylozyl do tylu silnika a drugi koniec do ucha, i jak sie okazalo to nie napinacz tylko latajaca klapka WG od turbiny.. U mnie jeszcze szumi alternator i rolka od klimy, i zabiore sie za to na wiosne..
pioteros Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 U mnie woda delikatnie też biulgocze ale nic się nie dzieje Wystukane z Pegasusa
alniukai Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2013 Dzisiaj zagladne z rurka pod maske dobrze ze woda to nic niepokojacego bo zaczyna mi sie nawarstwiac juz za duzo problemow z tym audi Kolejny znaleziony: przy puszczaniu sprzegla w momencie zalapania napedu slychac tempy metaliczny dzwiek. szczegolnie na 1,2 i 3 biegu. Na 4-5 prawie w ogole. Podobny dzwiek, ale duzo cichszy slychac przy gwaltowny naciskaniu i puszczaniu gazu. Sprzeglo, przeguby wewnetrzne, czy jakas poduszka silnika/skrzyni?
motor144 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 70/30 % wahacz prowadzący -banan /poduszka silnika prawa albo lewa. Problem tylko taki, że jednoznacznie banan czy inny wahacz można sprawdzić po wymontowaniu a poduszkę dopiero jak całkiem urwana .
alniukai Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2013 Czyli to raczej nie sprzeglo? bo koszt wtedy bylby najwiekszy. A jeden spec sugerowal odrazu ze to sprzeglo.. w necie jak szukam to tez wszyscy sugeruja w autach roznych marek ze to poduszki na 99%
grzesu3 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Czyli to raczej nie sprzeglo? bo koszt wtedy bylby najwiekszy. A jeden spec sugerowal odrazu ze to sprzeglo.. w necie jak szukam to tez wszyscy sugeruja w autach roznych marek ze to poduszki na 99% Rozkminiłeś temat metalicznego hałasu przy porannym odpaleniu? U mnie też zaczęło to występować, tylko z rana na zimnym silniku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się