maf Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Kilka dni temu kupiłem wozidło do roboty jak z tematu. Przebieg 148tys udokumentowany. Obecnie zalany jest Castrol 10W40. Chciałbym przejść na jakiś tańszy syntetyk np Mobil Super 3000 5W40, a przed tym zastosować płukankę. Czy waszym zdaniem to dobry pomysł? Na renówkowym forum piszą oczywiście, że najlepiej ELf i co dla mnie dziwne 10W40. To auto ma w końcu turbinę i chciałbym o nią zadbać. Poza tym traktorek miałby zimą lżej przy odpalaniu. Są jakieś przeciwwskazania żeby zalać do niego syntetyk?
radioo11 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 ja wlalem teraz motula 5w40 do mojego a4 przy 280tys przeszedlem z shella 10w40 zobaczymy efekt a ty jesli masz faktycznie 148 tys to zmieniaj na syntetyka.
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 te silniki sa dosyc wybredne jezeli chodzi o olej, osobiscie proponuję: Motul X--cess 5W-40 albo lepszy Motul Xclean 5W-40
radioo11 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 te silniki sa dosyc wybredne jezeli chodzi o olej, osobiscie proponuję:Motul X--cess 5W-40 albo lepszy Motul Xclean 5W-40 no wlasnie czym sie roznią x cess a x clean
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 xclean ma wyższa norme i mniej jakiś szkodliwych substancji, popiołów chyba..
radioo11 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 no shella ktorego teraz zlalem nie polecam po 10500 tys km same gluty lecialy.
Spidan Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Motul X--cess 5W-40 albo lepszy Motul Xclean 5W-40 Dokładnie tak jest w katalogu Motula http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=251&modelyear=&vehicle=78221&site=41®ion=59&language=7&brand=45
egon@ Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Byłem użytkownikiem megane prawdopodobnie z tym samym silnikiem co twoje kongo 1.9 dti 98 konny i 100 tys. Tym nalatalem na mobil 1 10w40 żaden tam syntetyk,wymiana co 10 tys. obowiązkowa, teraz jest w posiadaniu mojej matuli i dalej bije kilometry. Wedłuk mnie po co przeplacac na syntetyk ale wybór należy do ciebie pozdrawiam.
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 jeżeli chodzi o syntetyk to nie przepłacisz oszczędzisz na paliwie podczas jazdy
Spidan Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Śmieszą mnie takie wypowiedzi,że po co przepłacać,turbo musi mieć dobre smarowanie i jaka tu oszczędność, syntetyk 5W40 ma znacznie lepsze właściwości smarne niż półsyntetyk 10W40.
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 zwykle takie wypowiedzi sa od ludzi których wiedza na temat oleju i pracy silnika sa tak obce jak fizyka kwantowa
maf Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2013 Chciałbym zmienić oliwę w poniedziałek bo we wtorek pierwsza dłuższa trasa kangurem. Z syntetyków w zaprzyjaźnionym sklepie u mnie w mieście mają: Mobil Super 3000 5W40 Mobil1 Peak Life 5W50 Mobil1 ESP Formula 5W30 Shell Helix Ultra 5W40 Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 Co z tego brać ? Do tego będzie płukanka Liqui Moly
egon@ Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 zwykle takie wypowiedzi sa od ludzi których wiedza na temat oleju i pracy silnika sa tak obcejak fizyka kwantowa Moja odp. jest oparta na własnym doświadczeniu i użytkowanie tego modelu samochodu, a co do fizyki kwantowej to ciekawe co ty masz do powiedzenia.
radioo11 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 jako ze zmienilem teraz olej z 10W 40 shella helix którego nie polecam, na syntetyk motula 5W40 xclean po kilku dniach jazdy moge powiedziec ze silnik chodzi o niebo ciszej i to nie jest moj wymysl na nizszych obrotach slysze tylko szum opon,jakby motor zgasl i rano popychacze nie tluka tak jak na polsyntetyku. co do renault to dbaj o turbo auto do pracy wiec bedzie tluklo km na oleju nie oszczedzaj bierz liqu moly.
maf Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2013 Olej zmieniony na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 + płukanka też LM. Robotę zleciłem w warsztacie "zapasowym" ponieważ do "mojego" mam za daleko jak na takie duperele. Mechanik trochę kręcił nosem gdy kazałem wlać do silnika płukankę ale po całej operacji miał "kocią mordę". Powiedział, że po wymianie silnik pracuje jak common rail:-) Sam też byłem w delikatnym szoku jak płukanka wyraźnie i pozytywnie zadziałała w przypadku tego motoru. W mojej A4 aż takiej różnicy nie zaobserwowałem.
radioo11 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 w dieslu zmiane na lepszy olej a ogolnie na swiezy slychac odrazu a to z powodu tego ze stary przepalony nie spelnia juz calkiem swojej roli z powodu substancji ktore zostaja wytracone w procesie pracy silnika zauwaz ze po kilku set km olej jest czarny jak smola.
maf Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2013 Wiem, że to nie forum Renault ale pozwolę sobie pomęczyć was jeszcze w temacie mojego wozidła roboczego bo na forum Kangoo to na pewno niczego się nie dowiem. Otóż kilka dni temu a kilka dni po wymianie oleju i zastosowaniu płukanki w silniku lub jego pobliżu coś zaczęło dzwonić. Dźwięk jest podobny do tego jakby jakaś metalowa osłona pod wpływem drgań silnika o coś uderzała. Czy ten dźwięk może być następstwem zastosowania płukanki i może pochodzić z wnętrza silnika ? Jeśli tak to co może dzwonić. Dodam, że silnik nie ma żadnych wycieków ani nie ubywa oleju. Przez kilka dni po wymianie oleju i płukaniu chodził wyśmienicie.
radioo11 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 no tu to juz nie wiele mozemy pomóc, musisz osłuchac dokładnie gdzie to jest moze poprostu cos jest luzne lub mechanik czegos dobrze nie dokrecil. nie sadze zeby to mialo zwiazek z olejem masz osłony pod silnikiem ? sprawdz je.
maf Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 Najbardziej podejrzewam właśnie osłony. Oby to były one bo motor naprawdę rewelacyjnie pracował po płukaniu i wymianie oleju. Zawory chyba by raczej charakterystycznie klepały. Nie znam budowy silnika DTI i nie mam pomysłu co mogłoby w nim dzwonić. Może pompa oleju się wypłukała i to ona ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się