ELEKTRON Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Witam jak w temacie płyta suwakowa lub kaseta suwakowa co to takiego ?(automat) i jaki jest koszt regeneracji tego urządzenia mechanik mówi że regeneracja od 800 zł do 1200 zł czy nie warto kupić używany ? i czy to nie kupno kota w worku ? Troszkę sporo jak na regeneracje tym bardziej jak się wydało 1500 zł 6 miesięcy temu na regenerację konwertera i czy tamta naprawa ma jakiś związek z tą awaria ?
maudi Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 jeśli jest to jakiś zwykły automat to mnie na myśl przychodzi tylko skrzynka zaworowa, czyli element sterujący sprzęgłami skrzyni.
ELEKTRON Opublikowano 23 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2013 Dzięki to jest zwykły automat 4 biegowy
maudi Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 wg mnie to właśnie chodzi o skrzynkę zaworowa... jest tam bodajże 7 elektrozaworów (musiałbym dokładnie luknąć bo dawno tam nie zaglądałem) plus kilka zaworków na sprężynkę, jeśli żaden elektrozaworek nie jest uszkodzony (mam taką "lużną skrzynkę) to regeneracja polega na rozebraniu i dokładnym przeczyszczeniu, jest tam tylko jeden zaworek którego ciężko odkręcić żeby nie uszkodzić (od regulacji ciśnienia jeśli dobrze pamiętam), czasem też uszkadza się wiązka elektryczna wewnątrz skrzyni (tez mam taką) ale wtedy byś miał bledy na VAGu, a jakie masz objawy uszkodzenia?
ELEKTRON Opublikowano 24 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2013 Witaj objaw był taki że ze zmiany pierwszego biegu na drugi było mocne uderzenie (aż po masce było widać jak podskakuje ) !!! zamiast płynie zmienić bieg . A gdy się nagrzał olej wszystko działało bez problemu .
Banan Opublikowano 24 Stycznia 2013 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Tak dziwacznego określenia jeszcze nie słyszałem - po angielsku Valve Body , gdzie tu płyta suwakowa
ELEKTRON Opublikowano 24 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2013 witaj dzięki to właśnie ta część dzięki
maudi Opublikowano 24 Stycznia 2013 Opublikowano 24 Stycznia 2013 właśnie kiedy skrzynie zmienia biegi mało precyzyjnie zaleca się zacząć od czyszczenia i płukania skrzynki zaworowej ;-)
ELEKTRON Opublikowano 24 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2013 Dobrze wiedzieć WIELKIE dzięki teraz będę wiedział jak gadać z mechanikiem. Czy takie czyszczenie można nazwać regeneracją i by kosztowało od 800 do 1200 zł ? Kiedy demontuje zacisk hamulcowy i go czyszczę z nagarów i innego brudu to ciężko nazwać to regeneracją ? taka moja refleksja ---------- Post dopisany at 19:46 ---------- Poprzedni post napisany at 19:41 ---------- A jest nazwa polska Valve Body bądź odpowiednik ?
Banan Opublikowano 24 Stycznia 2013 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Sterownik - tak to najczęściej funkcjonuje Regeneracja sterownika powinna polegać na rozebraniu wszystkiego i wyczyszczeniu , sprawdzeniu elektrozaworów ( jest tam sporo sprężynek , zaworków , plastikowych elementów )- poszukaj na forum użytkownika onsork on chyba najlepiej orientuje się w tych skrzyniach AG4 , jest nawet temat o o rozkładaniu skrzyni na części pierwsze założony przez niego
ELEKTRON Opublikowano 24 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2013 Super dzięki ---------- Post dopisany at 20:42 ---------- Poprzedni post napisany at 20:12 ---------- Czy to jakaś skąplikowana skrzynia ma taki numer LX6V N4G/BP
Banan Opublikowano 24 Stycznia 2013 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Podałeś kod lakieru i wnętrza a nie model skrzyni : LX6V - JaspinGrun Metallic N4G/BP - takie turkusowe wnętrze Skrzynia na wlepce jest nad tym N4G/BP trzy litery ( masz pewno DMX , DMV coś takiego )
ELEKTRON Opublikowano 24 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2013 Hi sorka tam mam DMX a co to oznacza ? bo AG4 pewno automat 4 biegowy . Poza tym dzięki teraz przynajmniej wiem jaki mam kolor
Banan Opublikowano 24 Stycznia 2013 Opublikowano 24 Stycznia 2013 fajny kolor Automatic gearbox 01N - ElsaWeb - tu masz wszystkie kody i przełożenia , ta skrzynia funkcjonuje pod nazwą 01N , tiptronik to 01V
maudi Opublikowano 24 Stycznia 2013 Opublikowano 24 Stycznia 2013 DMX, DFK, DMV kosmetyczne różnice, może delikatnie inne przełożenia, lub ilość tarczek ciernych na sprzęgłach. W warsztatach za takie czyszczenie trochę wołają bo to jednak jest ingerencja w skrzynie, trzeba zachować czystość, zmienić filtr, zmienić olej a to przecież automat wiec jest okazja zarobić ! :-)
onsork Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 elektrohydrauliczna plyta sterujaca, takie polskie okreslenie znam, z angielskiego to valve body banan dobrze gada, fakt za jakosc zmiany biegow odpowiada ta ...plyta, i w tym przypadku tez bedzie problem z valve body sprawa ma sie nastepujaco w przypadku tej skrzyni jedno podejscie to plukanie w ropie, nafcie itd. sprawdzanie i rozruszanie kazdego zaworu (nie elektrozaworu), a drugie to profesjonalna regeneracja przy pomocy sprzetu firmy sonnax Sonnax - Aftermarket replacement transmission, torque converter, and high performance automotive parts przynajmniej ja tak robie, mam duze watpliwosci czy "mechanik" ma takie mozliwosci polega to na wyeliminowaniu wszystkich slabych punktow tych plyt tak czy inaczej sa stosunkowo spore problemy z tymi valve body ze wzgledu na fakt ze zawory wycieraja ponadprzecietne otwory w "body" czyli powiedzmy obudowie tak czy inaczej 1000 to sporo moze sam sie pobaw ---------- Post dopisany 03-02-2013 at 12:31 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2013 at 22:50 ---------- cofam co napisalem wyzej, nie doczytalem wczoraj ze jak sie zagrzeje to jest ok, (pare browarow zmienia swiatopoglad), zacznij od elektrozaworow, jezeli nie masz na wymiane to najprosciej jest zamienic je miejscami i sprawdzic czy ten sam objaw dalej jest pomiedzy pierwszym a drugim biegiem
tom3k31 Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 witam chciałbym się dołączyć ze swoim problemem, z automatem 4-biegowym. zrobiłem 20 km, zaparkowałem dźwignia na P. po godzinie chciałem jechać dalej, dałem na R, cofnąłem, potem na D i koniec jazdy. jak jest uruchomiony silnik i daję na D to słychać szum w skrzyni a jak daję na P to lekki zgrzyt. czy też poszła płyta sterująca? czy mechanizm różnicowy? proszę o pomoc i podanie kosztu naprawy.
onsork Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 wyglada na mechaniczna usterke wewnatrz skrzyni i zapewne nie jest to plyta sterujaca koszt naprawy zalezy tylko i wylacznie od fantazji pana specjalisty gdybym mial mozliwosc obstawiania ktory element jest uszkodzony to postawilbym na sprzeglo jednokierunkowe(nie konwerter) jezeli zalezy Ci na podjeciu walki z problemem osobiscie to zaczalbym od odpiecia komputera skrzyni biegow aby wprowadzic skrzynie w tryb awaryjny poniewaz w ten sposob wykluczasz z pracy elementy skrzyni ktore pracuja na 1 i 2 biegu sam osobiscie przejechalem tak 700 kilometrow rozumiem ze auto ani do przodu ani do tylu skoro pytasz o mechanizm roznicowy
madmaxog Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 Po mojemu to bardzo trudno zajeździć mechanizm różnicowy z racji jego dość mocnej i prostej budowy. Chyba, że bez oleju by był lub byś w coś nim uderzył. Także to bym wykluczył i czepił się tego sprzęgła.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się