Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płyta Suwakowa ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie płyta suwakowa lub kaseta suwakowa co to takiego ?(automat) i jaki jest koszt regeneracji tego urządzenia mechanik mówi że regeneracja od 800 zł do 1200 zł czy nie warto kupić używany ? i czy to nie kupno kota w worku ? Troszkę sporo jak na regeneracje tym bardziej jak się wydało 1500 zł 6 miesięcy temu na regenerację konwertera i czy tamta naprawa ma jakiś związek z tą awaria ?

Opublikowano

jeśli jest to jakiś zwykły automat to mnie na myśl przychodzi tylko skrzynka zaworowa, czyli element sterujący sprzęgłami skrzyni.

Opublikowano

wg mnie to właśnie chodzi o skrzynkę zaworowa... jest tam bodajże 7 elektrozaworów (musiałbym dokładnie luknąć bo dawno tam nie zaglądałem) plus kilka zaworków na sprężynkę, jeśli żaden elektrozaworek nie jest uszkodzony (mam taką "lużną skrzynkę) to regeneracja polega na rozebraniu i dokładnym przeczyszczeniu, jest tam tylko jeden zaworek którego ciężko odkręcić żeby nie uszkodzić (od regulacji ciśnienia jeśli dobrze pamiętam), czasem też uszkadza się wiązka elektryczna wewnątrz skrzyni (tez mam taką) ale wtedy byś miał bledy na VAGu, a jakie masz objawy uszkodzenia?

Opublikowano

Witaj objaw był taki że ze zmiany pierwszego biegu na drugi było mocne uderzenie (aż po masce było widać jak podskakuje ) !!! zamiast płynie zmienić bieg . A gdy się nagrzał olej wszystko działało bez problemu .

Opublikowano

Tak dziwacznego określenia jeszcze nie słyszałem - po angielsku Valve Body , gdzie tu płyta suwakowa :decayed:

Opublikowano

właśnie kiedy skrzynie zmienia biegi mało precyzyjnie zaleca się zacząć od czyszczenia i płukania skrzynki zaworowej ;-)

Opublikowano

Dobrze wiedzieć WIELKIE dzięki teraz będę wiedział jak gadać z mechanikiem. Czy takie czyszczenie można nazwać regeneracją i by kosztowało od 800 do 1200 zł ? Kiedy demontuje zacisk hamulcowy i go czyszczę z nagarów i innego brudu to ciężko nazwać to regeneracją ? taka moja refleksja :kwasny:

---------- Post dopisany at 19:46 ---------- Poprzedni post napisany at 19:41 ----------

A jest nazwa polska Valve Body bądź odpowiednik ?

Opublikowano

Sterownik - tak to najczęściej funkcjonuje

Regeneracja sterownika powinna polegać na rozebraniu wszystkiego i wyczyszczeniu , sprawdzeniu elektrozaworów ( jest tam sporo sprężynek , zaworków , plastikowych elementów )- poszukaj na forum użytkownika onsork on chyba najlepiej orientuje się w tych skrzyniach AG4 , jest nawet temat o o rozkładaniu skrzyni na części pierwsze założony przez niego

Opublikowano

Super dzięki

---------- Post dopisany at 20:42 ---------- Poprzedni post napisany at 20:12 ----------

Czy to jakaś skąplikowana skrzynia ma taki numer LX6V N4G/BP

Opublikowano

Podałeś kod lakieru i wnętrza a nie model skrzyni : LX6V - JaspinGrun Metallic N4G/BP - takie turkusowe wnętrze

Skrzynia na wlepce jest nad tym N4G/BP trzy litery ( masz pewno DMX , DMV coś takiego )

Opublikowano

Hi sorka tam mam DMX a co to oznacza ? bo AG4 pewno automat 4 biegowy . Poza tym dzięki teraz przynajmniej wiem jaki mam kolor :decayed:

Opublikowano

DMX, DFK, DMV kosmetyczne różnice, może delikatnie inne przełożenia, lub ilość tarczek ciernych na sprzęgłach. W warsztatach za takie czyszczenie trochę wołają bo to jednak jest ingerencja w skrzynie, trzeba zachować czystość, zmienić filtr, zmienić olej a to przecież automat wiec jest okazja zarobić ! :-)

Opublikowano

elektrohydrauliczna plyta sterujaca, takie polskie okreslenie znam,

z angielskiego to valve body banan dobrze gada,

fakt za jakosc zmiany biegow odpowiada ta ...plyta, i w tym przypadku tez bedzie problem z valve body

sprawa ma sie nastepujaco w przypadku tej skrzyni jedno podejscie to plukanie w ropie, nafcie itd. sprawdzanie i rozruszanie kazdego zaworu (nie elektrozaworu),

a drugie to profesjonalna regeneracja przy pomocy sprzetu firmy sonnax Sonnax - Aftermarket replacement transmission, torque converter, and high performance automotive parts

przynajmniej ja tak robie, mam duze watpliwosci czy "mechanik" ma takie mozliwosci

polega to na wyeliminowaniu wszystkich slabych punktow tych plyt

tak czy inaczej sa stosunkowo spore problemy z tymi valve body ze wzgledu na fakt ze zawory wycieraja ponadprzecietne otwory w "body" czyli powiedzmy obudowie

tak czy inaczej 1000 to sporo

moze sam sie pobaw

---------- Post dopisany 03-02-2013 at 12:31 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2013 at 22:50 ----------

cofam co napisalem wyzej,

nie doczytalem wczoraj ze jak sie zagrzeje to jest ok,

(pare browarow zmienia swiatopoglad),

zacznij od elektrozaworow,

jezeli nie masz na wymiane to najprosciej jest zamienic je miejscami

i sprawdzic czy ten sam objaw dalej jest pomiedzy pierwszym a drugim biegiem

Opublikowano

witam chciałbym się dołączyć ze swoim problemem, z automatem 4-biegowym. zrobiłem 20 km, zaparkowałem dźwignia na P. po godzinie chciałem jechać dalej, dałem na R, cofnąłem, potem na D i koniec jazdy. jak jest uruchomiony silnik i daję na D to słychać szum w skrzyni a jak daję na P to lekki zgrzyt. czy też poszła płyta sterująca? czy mechanizm różnicowy? proszę o pomoc i podanie kosztu naprawy.

Opublikowano

wyglada na mechaniczna usterke wewnatrz skrzyni i zapewne nie jest to plyta sterujaca

koszt naprawy zalezy tylko i wylacznie od fantazji pana specjalisty

gdybym mial mozliwosc obstawiania ktory element jest uszkodzony to postawilbym na sprzeglo jednokierunkowe(nie konwerter)

jezeli zalezy Ci na podjeciu walki z problemem osobiscie to zaczalbym od odpiecia komputera skrzyni biegow aby wprowadzic skrzynie w tryb awaryjny poniewaz w ten sposob wykluczasz z pracy elementy skrzyni ktore pracuja na 1 i 2 biegu

sam osobiscie przejechalem tak 700 kilometrow

rozumiem ze auto ani do przodu ani do tylu skoro pytasz o mechanizm roznicowy

Opublikowano

Po mojemu to bardzo trudno zajeździć mechanizm różnicowy z racji jego dość mocnej i prostej budowy. Chyba, że bez oleju by był lub byś w coś nim uderzył. Także to bym wykluczył i czepił się tego sprzęgła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...