Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podgrzewane fotele rezanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jest identyczny poza tym ze w kubelku sa dwa dodatkowe prety (doslownie wygiete prety moze 4-5mm) po obu stronach siedziska, podtrzumujace i naciagajace gabke, oparcie jest to samo

Opublikowano

Oparcie mam ok, siedzisko właśnie chciałbym podmienić, to nie idzie podmienić bo bez prętów nie będzie podtrzymywać?

Opublikowano

tak, nie idzie chyba ze sobie jakiegos preta dogniesz i dospawasz do placka

Opublikowano

Ok, dzięki wielkie:hi:

Opublikowano

No i wpadła skórka więc trzeba zrobić grzane stołki , całość robię na ori częściach i mam kilka pytań , główny plus na bezpiecznik 44 dajemy po stacyjce czy na stałe ?? czy po włączeniu grzania na kostce przy fotelu da sie sprawdzić kontrolką czy jest napięcie ?? czyli wychodzi że potrzebujemy 3 kable plusowe , jeden główny , jeden do podświetlania przycisków i jeden na tym kablu czarnym z czerwonym paskiem z bezpiecznika nr.5 . mamy też dwie masy , jedna cienki brązowy kabel z włączników i jeden gruby brązowy idący od mat ???

Opublikowano

44 trzeba dolozyc i zasilany jest z zacisku 30 (staly plus)

na kostce jest jakies napiecie ale nie pamietam dokladnie bo bardzo dawno to sprawdzalem

potrzebujemy : staly plus, plus po zaplonie, podswietlenie i masa

wszystkie kable koloru brazowego (mowie o ori wiazce) trzeba skrecic razem i przykrecic do masy, np w lewym przednim dolnym slupku pod kostkami

Opublikowano (edytowane)

Małe pytanko(nie jestem elektrykiem)kupiłem autko z grzanymi fotelami, od kiedy je mam te fotele nie działają, Sprawdzałem bezpieczniki i są okej więc chyba zostają fotele no chyba że gdzieś jest jeszcze jakieś"magiczne pudełko" jak sie do tego zabrać?

Edytowane przez miki1305
Opublikowano

Plus po zapłonie bierzemy z bezpiecznika 5 czy można podczepić pod zacisk na listwie , czyli na bezpiecznik 44 dajemy stały plus z zacisku 30 . muszę sprawdzić czy z włącznik podaje dalej plus na maty . Zobacz kolego Miki1305 czy na kostce od mat masz napięcie


Ma ktoś fotke w jakiej kolejności sa ustawione przełaczniki w konsoli w oryginale ?

Opublikowano

Małe pytanko(nie jestem elektrykiem)kupiłem autko z grzanymi fotelami, od kiedy je mam te fotele nie działają, Sprawdzałem bezpieczniki i są okej więc chyba zostają fotele no chyba że gdzieś jest jeszcze jakieś"magiczne pudełko" jak sie do tego zabrać?

nie ma zadnego magicznego pudelka :) zobacz wogole czy masz grzanie czy moze same pokretla wepchniete w konsole :) pod fotelami musisz miec zielone kostki

Plus po zapłonie bierzemy z bezpiecznika 5 czy można podczepić pod zacisk na listwie , czyli na bezpiecznik 44 dajemy stały plus z zacisku 30 . muszę sprawdzić czy z włącznik podaje dalej plus na maty . Zobacz kolego Miki1305 czy na kostce od mat masz napięcie

Ma ktoś fotke w jakiej kolejności sa ustawione przełaczniki w konsoli w oryginale ?

plus po zaplonie z bezpiecznika 5 (jak w orginale)

jezeli nie masz grzania nie masz bezpiecznika 44, musisz pociagnac wszystko od zacisku 30

przelaczniki w konsoli sa na pierwszym i ostatnim miejscu

Opublikowano

Małe pytanko(nie jestem elektrykiem)kupiłem autko z grzanymi fotelami, od kiedy je mam te fotele nie działają, Sprawdzałem bezpieczniki i są okej więc chyba zostają fotele no chyba że gdzieś jest jeszcze jakieś"magiczne pudełko" jak sie do tego zabrać?

nie ma zadnego magicznego pudelka :) zobacz wogole czy masz grzanie czy moze same pokretla wepchniete w konsole :) pod fotelami musisz miec zielone kostki

Plus po zapłonie bierzemy z bezpiecznika 5 czy można podczepić pod zacisk na listwie , czyli na bezpiecznik 44 dajemy stały plus z zacisku 30 . muszę sprawdzić czy z włącznik podaje dalej plus na maty . Zobacz kolego Miki1305 czy na kostce od mat masz napięcie

Ma ktoś fotke w jakiej kolejności sa ustawione przełaczniki w konsoli w oryginale ?

plus po zaplonie z bezpiecznika 5 (jak w orginale)

jezeli nie masz grzania nie masz bezpiecznika 44, musisz pociagnac wszystko od zacisku 30

przelaczniki w konsoli sa na pierwszym i ostatnim miejscu

Bezpiecznik 44 podłaczyłem , to jak są ustawione pokrętła to wiem , chodziło mi o to gdzie powinno być pokrętło regulacji wysokości świateł , ale już namierzyłem

Hmm i nie grzeja , już nie wiem co jest nie tak . Niby jakiś napięcie dochodzi do fotela ale nie grzeje , Ma ktoś jakiś sposób na sprawdzenie maty ?? Mierzył ktoś jaki prad powinien dochodzić do maty ? Co ciekawe zauważyłem że jak odepnę kostkę od fotela to nie maa napięci na kostce , jak podłacze ja do fotela to dopiero pojawia się napięcie , tk powinno być ?

Opublikowano

Nie prąd na napięcie i dochodzi zawsze takie samo, czyli 12V z aku lub 14,4V przy włączonym silniku.

Druga ciekawostka. W macie jest termistor, który ma jakiś tam swój opór w danej temperaturze. Podczas ogrzewania się maty opór termistora spada i na danej pozycji zostaje odcięte napięcie. Im wyższa pozycja pokrętła tym odcięcie napięcia jest na niższym oporze termistora.

A teraz zagadka. Dlaczego nie ma napięcia na kostce po odłączeniu kostki, czyli odłączenia termistora? :wink:


Multimeter, czyli tzw. miernik (urządzenie z poniższego zdjęcia). Koszt od 5zł w górę, za takie jak na zdjęciu zapłacisz 7-10zł.

Bez tego urządzenia nawet nie podchodź do bawienia się instalacją w samochodzie. A boskim byłoby oganięcie co najmniej trzech jego funkcji mianowicie NAPIĘCIA (DCV), OPORU (OHM) i DIODY.

NOWY-MIERNIK+KABLE%5B1%5D.jpg


A matę sprawdzisz funkcją diody. Na tej funkcji pokazywany jest opór, ale normalny przewód jak i mata oporu mieć nie powinny, więc miernik pokaże same 000 lub coś bardzo blisko. Jeśli mata się wypala to jej opór wzrasta a przerwana mata nie pokaże nic.


Chociaż nie, mata jako ustrój przypominający grzałkę musi mieć opór aby się grzać :P


Moje mają od 34 do 37 Ihmów.

Opublikowano

jest troche teori..... a w praktyce jak to wyglada polecem temat o naprawie mat grzewczych :) majac jakis miernik najlepiej z piszczkiem w pare minut mozna sprawdzic obwody mat jezeli nie grzeje a na ktoryms obwodzie nie ma przejscie (zapewne bedzie to obwod siedziska) to naprawa jest dosc prosta ale niestety strasznie czasochlonna :/

Opublikowano

N których pinach sprawdzać na tych z grubymi bolcami ? czyli ustawić miernik na diodę i sprawdzić czy jest przejście , potem ustawić na omy i powinno wyjść coś koło 30-paru tak ??Jak szybko sie ngrzewaja twoje fotele ?

Opublikowano (edytowane)

Jesteś beznadziejnym przypadkiem albo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. :facepalm: Wszystko tylko na tacy dać a całe kompendium odpowiedzi masz w tym i pozostałych dwóch tematach o matach.

Zadałeś pytanie, dostałeś odpowiedzi z postaci linków, które znalazłem w 10 sekund w google.

Chciałeś schemat, były w tych linkach.

Pytałeś jak sprawdzić, napisałem, że miernikiem i wytłumaczyłem jak działa.

A na samym końcu pytasz o wszystko to samo do czego odpowiedzi już padły.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Pisałem, że ze mnie żaden elektryk. Multimetru narazie nie posiadam. Co zdążyłem sprawdzić to: bezpiecznik poz.44 dobry, pod siedzeniami mam zielone kostki, przychodzi do nich jeden brązowy i 3 dwukolorowe natomiast do fotela idą 2 brązowe i 3 dwukolorowe. "od strony auta" mam w tej kostce jeszcze jedna wsuwke ale wygląda jak by ktos wyszarpnoł z niej przewód i została sama wsówka. Jak kupie multimetr bede działał dalej.

Opublikowano

Oj nie denerwuj się , po prostu nie każdy jest alfą i omegą . Miernik mam ale niestety bateria padła i jak założę nową to posprawdzam .

Opublikowano (edytowane)

Cholera wie kto już co komu pisze i kto co czyta.

Ale powtarzam, na każde pytanie odpowiedź już padła i to kilkukrotnie.

Schematy były. Czasy grzania ori jak i nie ori były. A co do "alfy i omegi" to zacytuję pewien polski głos rozsądku: "Skoro robimy tak fantastyczne rzeczy czemu nie przekłada się to na pieniądze." Więcej nic nie odpowiem. Zapraszam do Szczecina to zobaczę, sprawdzę/zdiagnozuję, naprawię/zrobię i zainkasuję odpowiednią sumę. :wink: w oparciu o rozpiskę:

191714.jpg


W razie jakby padło pytanie o rozpiskę pinów dla klimatronika poliftowego to proszę:

15389241978_ebc457fe44_o.jpg[/url]

A tutaj gotowa wiązka i klemy o które ktoś pytał, może i z Golfa, ale co to za różnica skoro to też VAG :wink:

15572714411_3be0e21473_o.jpg


Ten schemat jest już w 1# poście.

14955213463_bcd640aefc_o.jpg


Jeszcze raz same pokrętła.

15388763259_2f34347c39_o.jpg


A teraz wersja PRO SUPER HIPER MEGA EMCE, czyli dla czytających i potrafiących zrozumieć to co czytają.

Pełny schemat ogrzewania mat.

15389372567_23ab7326b1_o.jpg15389372537_65a2f278c8_o.jpg15572722451_e07df15dac_o.jpg15389757670_8011938d3e_o.jpg

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Dobre dobre , jutro posprawdzam miernikiem i pomęczę was trochę :wink:


Dobre dobre , jutro posprawdzam miernikiem i pomęczę was trochę :wink:

Wychodzi na to że jednak fotele grzeja , ale słabo . Najlepiej grzeja boczki siedziska . Oparcia w ogóle nie czuć .


a u was jak grzeje oparcie ? da się coś z tym zrobić czy zostaje zmienić maty ?

Opublikowano

Masz ori maty leciwe jak samochód?

Nie ma zmiłuj, wszystko się starzeje i psuje. :wink:

Opublikowano

Z którego dokładnie zacisku powinien iść stały plus na bezpiecznik 44 , bo nie mam tam żadnych oznaczeń . wiem że w pierwszym i drugim zacisku od lewej strony jest stały plus , w innych pokazuje sie po stacyjce . Do pierwszego od lewej przychodzi bardzo gruby czerwony kabel pewnie z aku ale tam nie ma już miejsca żeby założyć jeszcze jeden kabel , zostaje drugi od lewej , Ktoś kojarzy czy one są jakoś połączone ?? Można tam się wpiąć ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...