Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne stuki silnika.


kandrzej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pojawił sie kolejny problem, mianowicie dziwne stukanie oraz terkotanie /trrrrr trrrr trrrrr jakby coś ocierało o coś w trakcie pracy silnika/ gdy sie rozgrzeje silnik. Na zimnym silniku tego nie ma. Słyszę to z tyłu silnika. Dodam że zapalała się też kontrolka ciśnienia oleju, ale juz się nie zapala - wymieniłem czujnik. Co to może być? Panewki, napinacz łańcucha, łańcuch rozrządu?

Poniżej link do filmiku, nagrałem ten dźwięk. :

WRZUTA - praca 1.8t co to za hałas

Dzięki.

PS. Powoli zaczynam mieć dość tego samochodu...ciągle cos się dzieje a zaczęło w grudniu 2012, najpierw uszczelka chłodnicy oleju /moze ten hałas jest pokłosiem tamtej awarii - chociaż było ok po wymianie uszczelki/, później cewka zapłonowa teraz terkotanie i stukanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki tak nie rzężą i raczej dźwiek jest z dołu silnika. Mi to wyglada na łańcuszek od wałków :whistling:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku olej jest gesty, gdy się rozgrzeje staje się rzadszy. Na początek sprawdź ciśnienie oleju jakie wytwarza pompa na zimnym i ciepłym silniku (na wolnych obrotach i przy 3000obr/min) i porównaj z danymi producenta. Może być że już pompa oleju siada, albo jak kolega wyżej wspomniał - napinacz hydrauliczny łańcuszka wałków rozrządu. Dla ciebie lepiej byłoby gdyby padła pompa, bo koszt napinacza do twojego silnika to ponad 1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo że kontrolka od oleju się już nie zapala to ja obstawiam zarypany syfem smok pompy oleju i właśnie motorek powoli się przeciera. Zdejmij pokrewę i zaglądnij pod krzywki na wałkach. Nie wyczyściłeś smoka i silnik powoli mówi papa. Już nie jeden tak zmienił czujnik po tej czerwonej kontrolce a za miesiąc szukał nowego silnika :decayed:

Wszystko w temacie... Pzdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju na wolnych obrotach 1,6-1,8bara przy 2tys ok 4,0bara. Dla świętego spokoju zerknę jeszcze do pompy oleju i na smoka. Jak zmieniałem olej zauważyłem opiłki metalu na dnie miski - czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju na wolnych obrotach 1,6-1,8bara przy 2tys ok 4,0bara. Dla świętego spokoju zerknę jeszcze do pompy oleju i na smoka. Jak zmieniałem olej zauważyłem opiłki metalu na dnie miski - czy to normalne?

Zdejmij też pokrywę i zaglądnij na wałki, szklanki i czy łańcuch nie pocina pokrywy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymam kciuki. got demed:shock3: mam też dźwiek tego łańcuszka u mnie ale twój to diesel. AJL'a masz? rwij z tym do warsztatu......

---------- Post dopisany at 19:45 ---------- Poprzedni post napisany at 19:40 ----------

Weź go doprowadź do ładu.... prze ze mnie i brata ojciec musiał 4 koła w stare reno wpakować.... dasz rade zrobić tylko na szybkości działaj. nie znam silnika od tej strony terkotania ale jeśli mój by tak chodził to namierzałbym dobrą wiatrówkę żeby w łeb se strzelić....szybko diagnoze musisz mieć co to jest i jak to wpływa na żywotność....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciebie lepiej byłoby gdyby padła pompa, bo koszt napinacza do twojego silnika to ponad 1500zł.

koszt łańcucha febi razem z napinaczem 450zł

ŁAŃCUCH NAPINACZ ROZRZĄD 1.8 1.8T AUDI SEAT VW (2922498097) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Kolego Kandrzej na jakim oleju jezdzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik, Motul x-cess 5w40, w piatek zmieniłem - zrobiłem płukankę/millers/, włożyłem palucha w spust oleju i tam były te opiłki. 400pln to nie 1500 jak wcześniej koledzy pisali...jest mi trochę lżej na duszy...A czuję, że lżej to mi będzie ale w portfelu...i to bardzo....;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciebie lepiej byłoby gdyby padła pompa, bo koszt napinacza do twojego silnika to ponad 1500zł.

koszt łańcucha febi razem z napinaczem 450zł

ŁAŃCUCH NAPINACZ ROZRZĄD 1.8 1.8T AUDI SEAT VW (2922498097) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Faktycznie, myślałem że kolega ma wersje napinacza wraz z elektroniczna regulacją faz rozrządu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik, Motul x-cess 5w40, w piatek zmieniłem - zrobiłem płukankę/millers/, włożyłem palucha w spust oleju i tam były te opiłki. 400pln to nie 1500 jak wcześniej koledzy pisali...jest mi trochę lżej na duszy...A czuję, że lżej to mi będzie ale w portfelu...i to bardzo....;)

zdejmij pokrywe i zobacz jak to wygląda wewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmowałem pokrywę - zmieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, olej wyciekał dookoła i był na świecach-fajkach przy cewkach. Mechanik mówił że wszystko wygląda ok, żadnego syfu, łańcucha nie ruszałem tak więc nie wiem czy jest luźny czy nie, napinaczowi też się nie przyglądałem. Wtedy jeszcze nie było takiej "sieczkarni" pod maską.

Tak się zastanawiam, może gdy było mierzone ciśnienie to temperatura nie wynosiła 90st tylko mniej /nie pamiętam jaka była temperatura na blacie/a wtedy to pompa oleju i/lub smok nie daje odpowiedniego ciśnienia na gorącym silniku i stąd te odgłosy. Czy dobrze kombinuję? Czy też się oszukuję.

Pozostaje mi tylko odstawić auto do mechanika i sprawdzić wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierz jeszcze raz te cisnienia na zimnym i rozgrzanym silniku. A tu są filmiki jak chodzi uszkodzony napinacz łańcuszka:

Audi engine problems Ticking noise valve cover off - YouTube

Zawsze można zrzucić pokrywę i porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównałem dźwięki z filmików z dźwiękami wydawanymi przez mój samochód i widzę podobieństwo, powiedziałbym ze są takie same. Więc przyczyną jest napinacz łańcuszka oraz być może pompa oleju - sprawdzę jeszcze raz, pomierzę ciśnienia i zajrzę do smoka.

Dzięki Panowie za dotychczasową pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogla sie tez pompa posypac, jest napedzana walkiem takim posrednim i ma tez swoje zebatki, stad moga byc opilki

ale najgorsze jest to, ze jak nie rozbierzesz glowicy i bloku na czesci to nei dowiesz sie skad są te opiłki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi pod blokiem. Czekam na na polecanego mechanika, nie chcę oddawać byle gdzie samochodu, sporo się czyta o mechanikach. Ten którego mi polecono będzie w poniedziałek i jestem umówiony na telefon wtedy. Myślę, że w przyszłym tygodniu uda się zreanimować niunię.

---------- Post dopisany 05-02-2013 at 20:32 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2013 at 16:35 ----------

Samochód u mechanika. Słuchając silnika stwierdził, że słychać łańcuch rozrządu. Pojawił się też dźwięk po dodaniu i odpuszczeniu gazu - stuki. Diagnoza panewki, może dlatego gubi ciśnienie oleju jak jest nagrzany i stąd napinacz nie napina łańcucha itd. Jutro będę wiedział co i jak, gdy zdejmie miskę olejową i zajrzy do smoka i pompy oraz będzie miał dostęp do panewek. Prosiłem również o zmierzenie kompresji i jeszcze raz ciśnienia oleju /na zimnym i gorącym silniku/- powie mi to co nieco o stanie silnika.

Na jakie koszta się szykować jeśli trzeba będzie wymienić panewki? Czy oprócz nich coś jeszcze warto wymienić, gdy będzie dostęp z dołu?

Mam nadzieję, że nic nieprzewidzianego nie wyskoczy...

---------- Post dopisany 06-02-2013 at 19:37 ---------- Poprzedni post napisany 05-02-2013 at 20:32 ----------

Wstępna diagnoza się potwierdziła. Panewki są porysowane, poprzecierana warstwa wierzchnia. Nadają się wymiany. Jutro je będę miał, zrobię zdjęcie i wrzucę tutaj. Co jeszcze wymienić, mając odkryty dół silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem płukankę millersa przy wymianie oleju. Zrobie teraz po wymianie tych panewek jeszcze raz płukankę ale wcześniej po 300-500km, może się wypłucze i usunie je. Czym wypłukać silnik w środku?

Mam pewną teorię odnośnie opiłków - przejechałem ok 2km na znikomym smarowaniu/może nawet bez oleju/ jak wywaliło uszczelkę pod chłodnicą oleju...i nie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju, chociaż później było ok - normalnie pracował silnik. Dopiero teraz wyszło to, gdy się pojawiły problemy z zapalaniem i gaśnięciem kontrolki ciśnienia oleju po zmianie czujnika. Smok pewnie zabity był tym i brakowało smarowania a panewki ścierały się....Może te opiłki są z nich?

W sumie silnik płukałem poraz pierwszy, po płukaniu mogły spłynąć do miski olejowej. A jeśli problemy z ciśnieniem oleju były wcześniej a czujnik był walnięty więc dopiero teraz to wyszło - a opiłki mogły się zbierać dłuższy czas...Sam już nie wiem co o tym myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...