Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Dziwne stuki silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i u mnie to samo.Tak jak wcześniej pisałem o kontrolce oleju,ciśnienie wyszło 0,8 ns galowym i 3 po rozgrzaniu na obrotach,więc kazałem wymienić pompę.Po zrzuceniu michy dzwoni mechanik i mówi: starta panewka,ma luz :banghead: Do remontu dół silnika:nowe panewki+szlifowanie i utwardzanie wału to koszt ok 1000zl i drugie tyle za robocizne bo trza silnik wyjmowac.Mam nadzieję że się na tym skończy i nic innego nie wyjdzie :(

wysłane za pomocą tapki

Opublikowano

nie da rady zdemontować wału bez wyciągania silnika? od dołu?

takie pytanie ot, jakie są koszta mniejwięcej szlifu wału pod nowe panewki?

Opublikowano

Jak dobrze pamiętam to 100 zl szlif i 300 utwardzeniealbo odwrotnie.Podobno trzeba wyjać silnik,cały rozrzad zdemontować,ale nie jestem pewny.Może ktoś się jeszcze wypowie.

wysłane za pomocą tapki

Opublikowano

U mnie jedna panewka stuka tak raz na 5 sek słyszę w misce takie przeskoczenie więc pewnie to to... Skrzynie i tak będę zrzucal to i sprzęgło nowe zrobię, głowicę też do remontu, dlatego jestem ciekaw czy musiałbym wymontować blok do zdjęcia walu jeśli cały osprzęt i tak będzie zdemontowany i zostanie sam blok w komorze

Opublikowano

Wymieniłem silnik na AEB-a, silnika załatwil mechanik i go wymienił, koszt tego taki jak bym sam znalazł silnik i go wymienił w innym warsztacie. Całość wyniosła 2,5tys plus sprzegło i płyny,pasek rozrządu oraz uszczelki i uszczelniacze. Razem moja niefrasobliwość i zaufanie...3,5tys. Masakra...Autko teraz chula aż miło, zbiera sie nawet lepiej niż wcześniej/dziwne... / Doładowanie max.wg wskaźnika 0,7 bara. Myślę nad wskaźnikiem ciśnienia oleju - tylko jak i gdzie go podłączyć, w miejsce oryginalnego? Czy gdzie indziej?

Opublikowano

Mógłbyś mi opisać, jak wyglądały problemy z czujnikiem oleju? Też mam taki problem w AJL :facepalm:

Opublikowano

Migała co jakiś czas kontrolka ciśnienia oleju, bez względu na ilość przejechanych kilometrów, nigdy na zimnym silniku. Zazwyczaj po osiągnięciu temp.oleju ok. 80st. Poprostu wtedy kontrolka się zapalała, stan oleju był odpowiedni. zatrzymywałem się, wyłączałem silnik - sprawdzałem olej, dla pewności- uruchomiłem silnik, brak kontrolki. Niekiedy po przejechaniu i 100km sie nie zapalała. Zmierzyłem ciśnienie oleju na jałowym 1,5-1,8 bara było/?/ przy 2000obrotów 4bary. Uspokoiło mnie to - wina czujnika, wymieniłem - kadal kontrolka się zapalała; pomyślałem, że może wina elektryki. Ale w między czasie pojawiły się dziwne stuki silnika... Pojechałem do mechanika i uparłem się na zdjęcie miski olejowej - smok brudny, zapchany - panewka obrócona, wał do szlifu...dlatego szukałem silnika - taniej.

Wiec jak koledzy pisali, radzą - zdjąć miskę olejową, sprawdzić smoka, pompę oleju; co trzeba wyczyścić, wymienić i jeździć. Teraz jestem bogatszy o pewne doświadczenia ale uboższy o te kilka tysi...;)

Opublikowano

Ciśnienie na jałowym miałeś 1,5-1,8 na rozgrzanym silniku? Takie chyba powinno być w zdrowym 1.8t

Opublikowano

Na jalowym powinno być między 1-2 a na obrotach 3tyś. 5-7 bara.U mnie było o wiele mniejsze a im wyższe obroty tym mniejsze ciśnienie.Silnik AEB.

wysłane za pomocą tapki

Opublikowano

Nie widziałem manometru, siedziałem w samochodzie i trzymałem obroty silnika. Na manometr patrzył mechanik... Takie wartości mi podał.

Gość Shiftback
Opublikowano
jak chcesz pojezdzic dluzej autem to remontuj, takie moje zdanie, bedziesz wiedzial co masz, czasem warto wydac wiecej ale miec wszystko na tip top, mi sie ciagle marzy taki remont dolu i gory, i mialbym auto dozywotnio juz :)

Mógł mieć ten silnik bardziej dokładne i precyzyjne uwagi konstruktorów. Fakt, iż to nie turbina a sam silnik odpowiada za wartość mocy i osiągów. Może warto zrobić dokładny remont w specjalizujacej się w tej dziedzinie firmie....:eusathink: po fakcie słuchasz silnika a nie całego auta po zmianie jednostki....

Niedoczytałem sorry... maderfaker po AJL'u.... przykro...

Opublikowano
Migała co jakiś czas kontrolka ciśnienia oleju, bez względu na ilość przejechanych kilometrów, nigdy na zimnym silniku. Zazwyczaj po osiągnięciu temp.oleju ok. 80st. Poprostu wtedy kontrolka się zapalała, stan oleju był odpowiedni. zatrzymywałem się, wyłączałem silnik - sprawdzałem olej, dla pewności- uruchomiłem silnik, brak kontrolki. Niekiedy po przejechaniu i 100km sie nie zapalała. Zmierzyłem ciśnienie oleju na jałowym 1,5-1,8 bara było/?/ przy 2000obrotów 4bary. Uspokoiło mnie to - wina czujnika, wymieniłem - kadal kontrolka się zapalała; pomyślałem, że może wina elektryki. Ale w między czasie pojawiły się dziwne stuki silnika... Pojechałem do mechanika i uparłem się na zdjęcie miski olejowej - smok brudny, zapchany - panewka obrócona, wał do szlifu...dlatego szukałem silnika - taniej.

Wiec jak koledzy pisali, radzą - zdjąć miskę olejową, sprawdzić smoka, pompę oleju; co trzeba wyczyścić, wymienić i jeździć. Teraz jestem bogatszy o pewne doświadczenia ale uboższy o te kilka tysi...;)

U mnie się zapaliła kilka razy, od razu na warsztat, sanki w dół, miska w dłoń i tyle dobrze, że tylko smok się przytkał. Wyczyszczona, zalany olejem z powrotem i od razu ciszej i bez migającej kontrolki :)

Opublikowano

A ciśnienie mierzyles dla świętego spokoju.Żeby się później nie okazało że pompa niedomaga.Przynajmniej ocaliles silnik od remontu.

wysłane za pomocą tapki

Opublikowano
A ciśnienie mierzyles dla świętego spokoju.Żeby się później nie okazało że pompa niedomaga.Przynajmniej ocaliles silnik od remontu.

wysłane za pomocą tapki

Jutro wlecę do majstra :wink: Dla spokoju ducha :) W misce głównie były pozostałości starych uszczelnień typu silikon.

Opublikowano

Kontynuując wątek i bolączki z opisywaną wcześniej kontrolką oleju i stukami u mnie wyszło podobnie jak u kolegi-Andrzeja:facepalm:z tym,że ja zdecydowałem remontować dół silnika.Wszystkie panewki nowe,wał korbowy zmieniony na inny używany-przeszlifowany,pompa oleju razem z olejem i filtrem i do tego uszczelki,pierdoły.

Niektóre panewki zmieniły kolor na 24 karatowe złoto,podobnie jak wał przy pierwszym korbowodzie:kwasny:

Po zmontowaniu i zmieżeniu ciśnienia wyszło 6bar.Silnik cichutko pracuje,nie ma żadnego terkotania.

Czy po takim zabiegu trzeba jakoś odpowiednio dotrzeć silnik,jak to zrobić?

Opublikowano

jezdzic delikatnie na niskich obrotach, potem za 1000km zmienic olej ponownie, a potem zaczac normalnie jezdzic ale olej jeszcze raz zmienic nieco wczesniej np po kolejnych 5000km a potem juz normalnie

ile placiles za czesci, chodzi o panewki glowne, korbowe i pierscienie?

Opublikowano

Części wyniosły mnie 1400zł.Wszystkie panewki nowe Kolbenschmidt'a,wał używany trzeba było przetoczyć,pompa oleju Meyla.Pierścienie nie były wymieniane,rozbierany był tylko sam dół,wyjety silnik,wszystko rozbebeszone na maxa.Przy okazji zmieniony kolektor wydechowy.Robocizna wyniosła 1000zł.

Opublikowano

to głowicy nei zdejmowałeś?

Opublikowano

Nie,góry mechanik nie ruszał.Wszystko udało wyjąć się od dołu.Może kiedyś uda się zrobić i remont góry silnika bo narazie to kasowo mnie wyplukalo:(

Tak jak pisales wcześniej- olej zmienić,i nie pilowac silnika?

wysłane za pomocą tapki

Opublikowano

reguła jest ta sama dla każdego silnika spalinowego po remoncie :) więc raczej tak

dzieki za info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...