bialy986 Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 No i u mnie to samo.Tak jak wcześniej pisałem o kontrolce oleju,ciśnienie wyszło 0,8 ns galowym i 3 po rozgrzaniu na obrotach,więc kazałem wymienić pompę.Po zrzuceniu michy dzwoni mechanik i mówi: starta panewka,ma luz :banghead: Do remontu dół silnika:nowe panewki+szlifowanie i utwardzanie wału to koszt ok 1000zl i drugie tyle za robocizne bo trza silnik wyjmowac.Mam nadzieję że się na tym skończy i nic innego nie wyjdzie wysłane za pomocą tapki
pioteros Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 nie da rady zdemontować wału bez wyciągania silnika? od dołu? takie pytanie ot, jakie są koszta mniejwięcej szlifu wału pod nowe panewki?
bialy986 Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 Jak dobrze pamiętam to 100 zl szlif i 300 utwardzeniealbo odwrotnie.Podobno trzeba wyjać silnik,cały rozrzad zdemontować,ale nie jestem pewny.Może ktoś się jeszcze wypowie. wysłane za pomocą tapki
pioteros Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 U mnie jedna panewka stuka tak raz na 5 sek słyszę w misce takie przeskoczenie więc pewnie to to... Skrzynie i tak będę zrzucal to i sprzęgło nowe zrobię, głowicę też do remontu, dlatego jestem ciekaw czy musiałbym wymontować blok do zdjęcia walu jeśli cały osprzęt i tak będzie zdemontowany i zostanie sam blok w komorze
kandrzej Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Opublikowano 8 Marca 2013 Wymieniłem silnik na AEB-a, silnika załatwil mechanik i go wymienił, koszt tego taki jak bym sam znalazł silnik i go wymienił w innym warsztacie. Całość wyniosła 2,5tys plus sprzegło i płyny,pasek rozrządu oraz uszczelki i uszczelniacze. Razem moja niefrasobliwość i zaufanie...3,5tys. Masakra...Autko teraz chula aż miło, zbiera sie nawet lepiej niż wcześniej/dziwne... / Doładowanie max.wg wskaźnika 0,7 bara. Myślę nad wskaźnikiem ciśnienia oleju - tylko jak i gdzie go podłączyć, w miejsce oryginalnego? Czy gdzie indziej?
JawoR36 Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 Mógłbyś mi opisać, jak wyglądały problemy z czujnikiem oleju? Też mam taki problem w AJL
kandrzej Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Opublikowano 9 Marca 2013 Migała co jakiś czas kontrolka ciśnienia oleju, bez względu na ilość przejechanych kilometrów, nigdy na zimnym silniku. Zazwyczaj po osiągnięciu temp.oleju ok. 80st. Poprostu wtedy kontrolka się zapalała, stan oleju był odpowiedni. zatrzymywałem się, wyłączałem silnik - sprawdzałem olej, dla pewności- uruchomiłem silnik, brak kontrolki. Niekiedy po przejechaniu i 100km sie nie zapalała. Zmierzyłem ciśnienie oleju na jałowym 1,5-1,8 bara było/?/ przy 2000obrotów 4bary. Uspokoiło mnie to - wina czujnika, wymieniłem - kadal kontrolka się zapalała; pomyślałem, że może wina elektryki. Ale w między czasie pojawiły się dziwne stuki silnika... Pojechałem do mechanika i uparłem się na zdjęcie miski olejowej - smok brudny, zapchany - panewka obrócona, wał do szlifu...dlatego szukałem silnika - taniej. Wiec jak koledzy pisali, radzą - zdjąć miskę olejową, sprawdzić smoka, pompę oleju; co trzeba wyczyścić, wymienić i jeździć. Teraz jestem bogatszy o pewne doświadczenia ale uboższy o te kilka tysi...
kkrawat Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Ciśnienie na jałowym miałeś 1,5-1,8 na rozgrzanym silniku? Takie chyba powinno być w zdrowym 1.8t
bialy986 Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Na jalowym powinno być między 1-2 a na obrotach 3tyś. 5-7 bara.U mnie było o wiele mniejsze a im wyższe obroty tym mniejsze ciśnienie.Silnik AEB. wysłane za pomocą tapki
kandrzej Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Opublikowano 9 Marca 2013 Nie widziałem manometru, siedziałem w samochodzie i trzymałem obroty silnika. Na manometr patrzył mechanik... Takie wartości mi podał.
Gość Shiftback Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 jak chcesz pojezdzic dluzej autem to remontuj, takie moje zdanie, bedziesz wiedzial co masz, czasem warto wydac wiecej ale miec wszystko na tip top, mi sie ciagle marzy taki remont dolu i gory, i mialbym auto dozywotnio juz Mógł mieć ten silnik bardziej dokładne i precyzyjne uwagi konstruktorów. Fakt, iż to nie turbina a sam silnik odpowiada za wartość mocy i osiągów. Może warto zrobić dokładny remont w specjalizujacej się w tej dziedzinie firmie.... po fakcie słuchasz silnika a nie całego auta po zmianie jednostki.... Niedoczytałem sorry... maderfaker po AJL'u.... przykro...
JawoR36 Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Migała co jakiś czas kontrolka ciśnienia oleju, bez względu na ilość przejechanych kilometrów, nigdy na zimnym silniku. Zazwyczaj po osiągnięciu temp.oleju ok. 80st. Poprostu wtedy kontrolka się zapalała, stan oleju był odpowiedni. zatrzymywałem się, wyłączałem silnik - sprawdzałem olej, dla pewności- uruchomiłem silnik, brak kontrolki. Niekiedy po przejechaniu i 100km sie nie zapalała. Zmierzyłem ciśnienie oleju na jałowym 1,5-1,8 bara było/?/ przy 2000obrotów 4bary. Uspokoiło mnie to - wina czujnika, wymieniłem - kadal kontrolka się zapalała; pomyślałem, że może wina elektryki. Ale w między czasie pojawiły się dziwne stuki silnika... Pojechałem do mechanika i uparłem się na zdjęcie miski olejowej - smok brudny, zapchany - panewka obrócona, wał do szlifu...dlatego szukałem silnika - taniej.Wiec jak koledzy pisali, radzą - zdjąć miskę olejową, sprawdzić smoka, pompę oleju; co trzeba wyczyścić, wymienić i jeździć. Teraz jestem bogatszy o pewne doświadczenia ale uboższy o te kilka tysi... U mnie się zapaliła kilka razy, od razu na warsztat, sanki w dół, miska w dłoń i tyle dobrze, że tylko smok się przytkał. Wyczyszczona, zalany olejem z powrotem i od razu ciszej i bez migającej kontrolki
bialy986 Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 A ciśnienie mierzyles dla świętego spokoju.Żeby się później nie okazało że pompa niedomaga.Przynajmniej ocaliles silnik od remontu. wysłane za pomocą tapki
JawoR36 Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 A ciśnienie mierzyles dla świętego spokoju.Żeby się później nie okazało że pompa niedomaga.Przynajmniej ocaliles silnik od remontu.wysłane za pomocą tapki Jutro wlecę do majstra Dla spokoju ducha W misce głównie były pozostałości starych uszczelnień typu silikon.
bialy986 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Kontynuując wątek i bolączki z opisywaną wcześniej kontrolką oleju i stukami u mnie wyszło podobnie jak u kolegi-Andrzeja:facepalm:z tym,że ja zdecydowałem remontować dół silnika.Wszystkie panewki nowe,wał korbowy zmieniony na inny używany-przeszlifowany,pompa oleju razem z olejem i filtrem i do tego uszczelki,pierdoły. Niektóre panewki zmieniły kolor na 24 karatowe złoto,podobnie jak wał przy pierwszym korbowodzie:kwasny: Po zmontowaniu i zmieżeniu ciśnienia wyszło 6bar.Silnik cichutko pracuje,nie ma żadnego terkotania. Czy po takim zabiegu trzeba jakoś odpowiednio dotrzeć silnik,jak to zrobić?
pioteros Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 jezdzic delikatnie na niskich obrotach, potem za 1000km zmienic olej ponownie, a potem zaczac normalnie jezdzic ale olej jeszcze raz zmienic nieco wczesniej np po kolejnych 5000km a potem juz normalnie ile placiles za czesci, chodzi o panewki glowne, korbowe i pierscienie?
bialy986 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Części wyniosły mnie 1400zł.Wszystkie panewki nowe Kolbenschmidt'a,wał używany trzeba było przetoczyć,pompa oleju Meyla.Pierścienie nie były wymieniane,rozbierany był tylko sam dół,wyjety silnik,wszystko rozbebeszone na maxa.Przy okazji zmieniony kolektor wydechowy.Robocizna wyniosła 1000zł.
bialy986 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Nie,góry mechanik nie ruszał.Wszystko udało wyjąć się od dołu.Może kiedyś uda się zrobić i remont góry silnika bo narazie to kasowo mnie wyplukalo:( Tak jak pisales wcześniej- olej zmienić,i nie pilowac silnika? wysłane za pomocą tapki
pioteros Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 reguła jest ta sama dla każdego silnika spalinowego po remoncie więc raczej tak dzieki za info
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się