AnaTom Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Witam, Chciałabym zasięgnąć kilku informacji na temat silników benzynowych bo takim jestem zainteresowana z racji pokonywania krótkich dystansów. Przeczytałam różne info na temat silników benzynowych, ale nie miałam okazji z nikim porozmawiać na ten temat. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Po przerobieniu wątków o awaryjności silników w audi wydedukowałam, ze jednym z najmniej awaryjnych silników jest 1,8T, czy to prawda nie wiem. Poszukuję zatem takiego modelu od kilku tygodni i nie znalazłam nic interesującego co nie wygląda podejrzanie. Więcej jednak można znaleźć silników 2.0 i 2.0 TFSI. Obecnie posiadam autko z wadą fabryczną, która jest wszystkim mechanikom bardzo dobrze znana. Taki typ. Nie chciałabym znów wejść na minę. Tańszy w utrzymaniu pewnie będzie zwykły 2.0. Czy on faktycznie jest taki awaryjny ? 130 KM to chyba żaden szał na taki wózek. Od razu powiem, że nie zalezy mi na jakiś super osiągach. MA to być komfortowe auto dla rodziny - wersja kombi. Boję się sytuacji, ze kupię samochód a tu znów rok w rok będę ładować w naprawy po kilka tysięcy. W razie czego i tak taniej naprawić benzynę niż diesla tak ? Proszę o jakieś sugestie i rady.
Hardjack Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Jeżeli zależy Ci na bezawaryjności to szukaj auto bez turbiny. Wiadomo im prostsza konstrukcja, to wtedy nie ma co się psuć (choć nie zawsze tak bywa ) Diesel vs. benzyna to jest już bardzo indywidualna sprawa. Według mnie utrzymanie uturbionej benzyny jest sporo wyższe niż diesla. Na Twoim miejscu szukałbym diesla z niedużym przebiegiem. Kupuj auto z kimś doświadczonym kto się zna na autach. Nieduże dystanse tzn. jakie?
AnaTom Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 rozumiem, że te wszystkie turbo wtedy odpadają. Ale 2.0 130 KM jest chyba słaby jak na taka budę. krótkie dystanse hmmm to może powiem tak od 2008 roku zrobiłam nie całe 35 tys. czyli w zasadzie przez 4 lata. Jeżdżę do pracy i z pracy, czasem wyjazd za miasto. Najdłuższe dystanse 200 km raz na jakiś czas. Wakacje to już raz na rok dystans koło 3000 w dwie strony chyba, że samolot. I w zasadzie to wszystko.
Hardjack Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 No trochę mało, ale to zależy jak dla kogo. Niektórym starcza, a inni muszą czuć wcisk w fotel. Jak podkręcisz na obrotach to nawet jedzie Jak to mówią "no turbo - no fun" jeżeli wybierzesz ekonomie to szukaj 2.0 Fakt, trochę mało jeździsz. To jest tylko moje zdanie - szukaj 1.8T
AnaTom Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 1.8T i 2.0 TFSI obydwa mają turbinę ? z tego co widzę to 2.0 TFSI pali mniej od 1,8T. tak, do pracy mam jakieś 6 km także w zimie zagrzać się nie zdąży.
Hardjack Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Tak obydwa mają turbinę 2.0 TFSI bym odradzał. Nie patrz na to że mniej pali. Silnik TFSI są bardziej zaawansowane technicznie i naprawa tej jednostki do tanich nie należy. Temat silników to temat rzeka. Dla Ciebie chyba najlepsze by było 1.8T w quattro. Tylko, że ciężko Ci będzie znaleźć taki samochód dobrze utrzymany z w miarę dobrym wyposażeniem.
AnaTom Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 wiem o tym bo szukam takiego DOPIERO ponad miesiąc :/ w dodatku wolałabym nie kupować dopiero co sprowadzonego. Sam fakt, wcześniej szukałam BMW e90 w PL na aukcjach sprowadzony z Niemiec, super stan przebieg 150-220 tys a na autoskaucie ten sam rocznik przebieg 300-350 tysi! Wolę wiedzieć, że auto ma przejechane 250 tysi niż, żeby mi ktoś kit wciskał. Czyli jednak dobrze chyba wybrałam jesli chodzi o to 1.8T teraz zostaje tylko szukać i szukać. Chyba, ze ktoś ma coś jeszcze do powiedzenia w tej kwestii ?
Prezes870 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Nie no 1.8T to stara i bardzo dobra jednostka produkowana już od 1995r ; P wiec jest i dopracowana przez tyle czasu.
AnaTom Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 to teraz pytanie nr 2 mi się nasuwa. Manual czy automat?
Prezes870 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Zależy kto co lubi, z tego co słyszałem multitronic są dość awaryjne z automatów, o tiptronicu nie słyszałem złych opinii. I widzisz automat czyli kolejna rzecz która może się popsuć, no w automacie masz wygodę i nie musisz cały czas wajhować dźwignią no i w tipronicu masz manetki przy kierownicy dzięki czemu możesz manualnie zmieniać biegi. Ja mimo wszystko bym wziął manuala - łatwiejszy i tańszy w naprawie w razie by padł.
Hardjack Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Tak jak kolega wyżej. Tylko manual
groneek Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 1.8 T (120 kW) w manualu - będziesz zadowolony
AnaTom Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2013 dzięki Panowie za rady. Szukam zatem dalej. Może do połowy marca znajdę to co mnie interesuje. Na szczęście małzonek nie protestuje
groneek Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Automat więcej pali. w przypadku multitronica nie do końca bym się zgodził
wojtcem Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 ja mam 2.0TFSI od września - przejechałem dopiero 3000km ale jak już kiedyś mówiłem - mało jeżdżę. Do tej pory wymieniłem tylko olej i padła mi ODMA (ok 300zł). ale po tej odmie i walce z nią - komputer pokazywał błędy a nie wiadomo było od czego - to już widzę że jak coś się w tym silniku zwali to łatwo nie będzie + mieszkam w małym mieście gdzie jeszcze silnika TFSI nie widzieli...na szczęście bardzo pomocne jest to forum - pierwsza odpowiedź jaka padła po pokazaniu błędów to ODMA - ale ja nie wierzyłem Powiem tak - mam tiptronic i mało to to nie pali ale jaka radość jest z tych 200KM przy wyprzedzaniu...... Nie wiem czy pomogłem - jak coś to pytaj
Kazik123 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 AnA sprawdzałaś dział Sprzedam Auto jest kilka osób z klubu które zmieniają auto np. http://a4-klub.pl/audi-a4-b7-147/a4-b7-3-0-tdi-07r-sedan-za***istych-modach-248006/ tylko tdi a z benzyny http://a4-klub.pl/audi-a4-b7-147/sprzedam-swoja-niunie-audi-a4-2-0t-200km-249207/
Rafal-L Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 w multi tez masz tipa z wirtualna zmiana biegow
szczur_84 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 koleżanko bierz 1.8t 120kW ale tylko manual to dobry i sprawdzony silnik a TFSI jest tak napakowany elektroniką że i kolesie w serwisach w razie czego to do końca wiedzą o co chodzi a co do napędu to przy twoich przebiegach to tylko przedni quatro w twoim przypadku nie ma sensu
wojtcem Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 koleżanka jest chyba z Krakowa więc może jeździ w zimę w góry a wtedy to już za quattro to będzie całowała swoją furę w wydech ze szczęścia ) u mnie na polskiej syberii już całuję swoją po każdym opadzie śniegu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się