Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDi Nagrzewanie silnika zimą


Duch^

Rekomendowane odpowiedzi

nie nie może bo niby czemu tak by się miało dziać przecież termostat zamknięty

chyba , że nie zauważasz , a samochód podkręca ci nawiew i wtedy może opaść temperatura

w końcu nagrzewnica to też chłodnica !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bym zauważył. A temp opada ale jak za oknem jest -10 i więcej. Tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziesz musial zmienic mechanikow albo stracic do nich zaufanie :) w sprawnym ukladzie chlodzenia - badz grzania w tym przypadku - nie ma mowy o spadaniu temperatury nawet przy -25 . Sprawdzilem.

Ja juz sam nie wiem. Termostat wymieniony na ori aso 2 lata temu. Wg pomiarów wykonanych zgodnie z instrukcją na forum termostat i czujnik sprawne. Gdzies czytałem jesli dobrze pamietam ze wskazówka w zegarach pokazuje 90 gdy temp silnika miesci sie miedzy 80 a 100 stopni. I gdy u mnie na blacie pokazuje 90 a na vagu jest 86 to nie ma szans by opadała wskazówka ale gdy na blacie jest 90 a na vagu 80 albo w ogole jeszcze sie nie nagrzał nawet na blacie pokazuje 70 to w duze mrozy opadała minimalnie wskazowka na postoju :/ i co tu robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziesz musial zmienic mechanikow albo stracic do nich zaufanie :) w sprawnym ukladzie chlodzenia - badz grzania w tym przypadku - nie ma mowy o spadaniu temperatury nawet przy -25 . Sprawdzilem.

Ja juz sam nie wiem. Termostat wymieniony na ori aso 2 lata temu. Wg pomiarów wykonanych zgodnie z instrukcją na forum termostat i czujnik sprawne. Gdzies czytałem jesli dobrze pamietam ze wskazówka w zegarach pokazuje 90 gdy temp silnika miesci sie miedzy 80 a 100 stopni. I gdy u mnie na blacie pokazuje 90 a na vagu jest 86 to nie ma szans by opadała wskazówka ale gdy na blacie jest 90 a na vagu 80 albo w ogole jeszcze sie nie nagrzał nawet na blacie pokazuje 70 to w duze mrozy opadała minimalnie wskazowka na postoju :/ i co tu robic?

Wyłączyć ogrzewanie i nie będzie opadać:grin:

Nigdy nie uwierzę że w silniku TDI przy temperaturach poniżej -10 stopni jak się włączy ogrzewanie i nadmuch wewnątrz auta że nie opadnie temperatura płynu chłodniczego:wink: zawsze opadnie wystarczy temperatura na 22 stopnie i co najmniej połowa mocy nadmuchu i po 10 minutach już na zegarach 70-80 stopni i jest to zupełnie normalne przy dużych mrozach:decayed:

Wystarczy rozpocząć jazdę i po chwili wraca na 90 stopni. To normalne zjawisko w silnikach 1,9 TDI.

Jeżeli ktoś ma inaczej to chce to zobaczyć:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po włączeniu klimy jak nie jest do konca nagrzany to tez delikatnie opada, nawet jak jest 0 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączyć ekon czyli tak jak włączyć klime (dioda się nie świeci). Nagrzewnica załącza się poniżej + 5st o ile dobrze pamiętam?!

Przy jakiej temperaturze załącza się klima ?

przy ponad +5 stopniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie próbujcie włączać klimatyzacji w trakcie jazdy przy wiekszych predkosciach, kiedy klimatronik jest całkiem wyłączony bo zajedziedzie sobie sprzęgło od kompresora klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziesz musial zmienic mechanikow albo stracic do nich zaufanie :) w sprawnym ukladzie chlodzenia - badz grzania w tym przypadku - nie ma mowy o spadaniu temperatury nawet przy -25 . Sprawdzilem.

Ja juz sam nie wiem. Termostat wymieniony na ori aso 2 lata temu. Wg pomiarów wykonanych zgodnie z instrukcją na forum termostat i czujnik sprawne. Gdzies czytałem jesli dobrze pamietam ze wskazówka w zegarach pokazuje 90 gdy temp silnika miesci sie miedzy 80 a 100 stopni. I gdy u mnie na blacie pokazuje 90 a na vagu jest 86 to nie ma szans by opadała wskazówka ale gdy na blacie jest 90 a na vagu 80 albo w ogole jeszcze sie nie nagrzał nawet na blacie pokazuje 70 to w duze mrozy opadała minimalnie wskazowka na postoju :/ i co tu robic?

Wyłączyć ogrzewanie i nie będzie opadać:grin:

Nigdy nie uwierzę że w silniku TDI przy temperaturach poniżej -10 stopni jak się włączy ogrzewanie i nadmuch wewnątrz auta że nie opadnie temperatura płynu chłodniczego:wink: zawsze opadnie wystarczy temperatura na 22 stopnie i co najmniej połowa mocy nadmuchu i po 10 minutach już na zegarach 70-80 stopni i jest to zupełnie normalne przy dużych mrozach:decayed:

Wystarczy rozpocząć jazdę i po chwili wraca na 90 stopni. To normalne zjawisko w silnikach 1,9 TDI.

Jeżeli ktoś ma inaczej to chce to zobaczyć:grin:

dokładnie sie z tym zgadzam aczkolwiek też nie mogłem na początku się z tym pogodzić i zmieniłem czujnik temp i termostat na ori żeby mieć 100% pewności co do działania układu. Po czym poradziłem się 2-óch różnych serwisantów, w tym odbylem konsultacje z ASO i dostałem potwierdzenie, że dla tego silnika to całkowicie normalne zjawisko i wynika z wysokiej sprawności jednostki oraz bardzo wydajnego układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co ma do nagrzewnicy elektrycznej tryb ECON bo jakos nie zauważyłem różnicy. Codziennie rano, gdy wyjeżdżam wystarczy chwila i już nagrzewnica działa i leci ciepłe powietrze nie ma na to wpływu czy tryb ECON jest załączony czy nie. Wole jeździć cały czas na załączonej klimie bo wysusza wnętrze i smaruje sprężarkę. A co do termostatu to u mnie w lato spadała temperatura na postoju do 70*c więc wymieniłem i było ok dopóki nie przyszedł mróz i też ciężko mi uwierzyć, że w dieslu i tym bardziej z visco w zime temperatura może nie spadać na postoju. Sprawdzałem to już w różnych autach, pytałem kolegów którzy maja inne diesle np mercedesy czy ople i każdy odpowiadał, że nie trzyma im temperatury- wiec czy wszystkie maja niesprawne termostaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć... ale jeśli sie zastanowić ile razy taki termostat musi sie otworzyć i zamknąć w czasie pracy auta przez ok 7-10 lat to chyba trzeba studiować matematykę żeby to policzyć :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co ma do nagrzewnicy elektrycznej tryb ECON bo jakos nie zauważyłem różnicy. Codziennie rano, gdy wyjeżdżam wystarczy chwila i już nagrzewnica działa i leci ciepłe powietrze nie ma na to wpływu czy tryb ECON jest załączony czy nie. Wole jeździć cały czas na załączonej klimie bo wysusza wnętrze i smaruje sprężarkę. A co do termostatu to u mnie w lato spadała temperatura na postoju do 70*c więc wymieniłem i było ok dopóki nie przyszedł mróz i też ciężko mi uwierzyć, że w dieslu i tym bardziej z visco w zime temperatura może nie spadać na postoju. Sprawdzałem to już w różnych autach, pytałem kolegów którzy maja inne diesle np mercedesy czy ople i każdy odpowiadał, że nie trzyma im temperatury- wiec czy wszystkie maja niesprawne termostaty?

Econ ma to do dodatkowej nagrzewnicy ze majac wlaczony ten tryb jednostka klimatronic wylacza grzalke. Widac to na vagu w blokach pomiarowych

Wysłane z mojego MT11i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w B6 z nagrzewnica powietrzną, ale w B5 z świecami żarowymi zapewniam że tryb econ zupełnie nie a wpływu na dodatkowe dogrzewanie i gdy są spełnione określone warunki to świece grzeją niezależnie od przycisku econ:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik G62 wymienilem miesiac temu, bo mi sie ECON nie wylanczal i wszystko bylo ok, ale wczesniej od jakiegos czasu caly czas bylo 70-80 stopni nawet w bardzo dlugiej trasie, musialem przycisnac zeby dostal pelne 90, po wymianie termostatu jak reka odjal :D po ok 6-7 km 50/50 miasto trasa nagrzewa sie do 90 i trzyma nie puszcza ani na chwile :decayed:

robilem trase zaraz po wymianie - 1100 km przy temp -2 do -10 stopni i ani razu nie spadlo ani na chwilke z 90 :wink:

wymiencie termostat ale tylko na ori z aso !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak się zagrzeje też nie opada ale przy dużych mrozach -10 i więcej zanim się dogrzeje a stoje na światłach to delikatnie opadła wskazówka więc nie sądze, że po wymianie termostatu coś by się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik G62 wymienilem miesiac temu, bo mi sie ECON nie wylanczal i wszystko bylo ok, ale wczesniej od jakiegos czasu caly czas bylo 70-80 stopni nawet w bardzo dlugiej trasie, musialem przycisnac zeby dostal pelne 90, po wymianie termostatu jak reka odjal :D po ok 6-7 km 50/50 miasto trasa nagrzewa sie do 90 i trzyma nie puszcza ani na chwile :decayed:

robilem trase zaraz po wymianie - 1100 km przy temp -2 do -10 stopni i ani razu nie spadlo ani na chwilke z 90 :wink:

wymiencie termostat ale tylko na ori z aso !

To przy mrozie -10 włącz mocno nadmuch i ogrzewanie i poczekaj parę minut i zobaczysz jak wskazówka zaczyna się cofać:wink: Podczas jazdy nie opadnie, tylko i wyłącznie na biegu jałowym przy dużych mrozach i intensywnym ogrzewaniu wnętrza auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem, ale jezeli juz nagrzejesz samochod to po co nagle mocno wlanczac nawiew? przeciez nie chce sie udusic w srodku. jezeli spadnie to tez na chwile, a jak rusze to bedzie dalej 90. przeciez chodzi o to, zeby podczas jazdy trzymalo 90 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, chodzi tylko o to by obalić teorie osób które twierdzą że przy sprawnym termostacie i czujniku temperatury wskazówka będzie trzymać 90 w silniku TDI, otóż nie będzie przy silnym mrozie wraz z mocniejszym ogrzewaniem wnętrza podczas postoju. Nie ma co juz drążyć dalej tego tematu, wszystko zostało napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...