Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni efekty


witjacrf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj dałem do mechanika móją B6 w celach wymiany rozrządu i przy okazji zmiany oleju.

Potem mechanik zadzwonił do mnie i pyta czy na pewno chcę wymieniać olej w skrzyni, bo zdarza się tak że po wymianie oleju skrzynia biegów głośniej chodzi i chuczy. Powiedział też że ten stary olej który mam są tam jakieś opiłki itd powodujące że skrzynia chodzi bardziej naturalnie a że jak zmieni olej skrzynia może być oporna.

Jest to prawda czy mit? Bo teraz nie wiem czy wymieniać ten olej w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem z mojego doświadczenia, nigdy nie zmieniałem oleju w skrzyni no... chyba że automat. Sprawdzam poziom i ewentualnie uzupełniam braki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to prawda czy kit, ale póki nic się ze skrzynią nie dzieje (Nie haczy i ciężko nie chodzi lewarek po rozgrzaniu się oleju - może ciężko chodzić przy znacznym spadku temperatury) to nic nie grzeb i nie zmieniaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn jeśli chodzi o mnie np jak moje auto jest wyłączone i powiedzmy na sucho przerzucam biegi to z każdego przełożenia (stojąc na zewnątrz) słychać puknięcie jak przechodzą biegi takie "klik".

A dwa to jak podczas jazdy np dojeżdżam do skrzyżowania np 3km/h na liczniku i chce 1 wrzucić to bardzo ciężko wchodzi - czysto wchodzi dopiero wtedy jak zupełnie się zatrzymam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

identycznie jak u mnie, dodatkowo przy dużym mrozie lekko haczy 2 zanim się całkowicie rozgrzeje. W ASO mówili mi, że skrzynie VW tak mają. Ostatnio jechałem Fabią 1.9 tdi, też na początku było ciężko, potem można było przestawiać biegi jednym palcem. Co do klikania na postoju przy wyłączonym silniku, to kiedyś tak sobie klikałem w nowiutkiej a4 w salonie, bo chciałem sprawdzić czy to normalne. Też klikało, czyli normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to prawda czy mit? Bo teraz nie wiem czy wymieniać ten olej w skrzyni.

Taki sam mit jak to że silnik się rozszczelni po zmianie oleju na pełny syntetyk. Ja we wszystkich autach zmieniałem olej czy to manual czy automat i nigdy nie było gorzej po wymianie, a ten olej też po jakimś czasie traci swoje właściwości bo przecież wieczny nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio pytałem się mojego mechanika i mówił żeby nie ruszać... ;) Audi A3 01'

Niby kiedyś spotkałem się z zapisem, że Audi zaleca wymianę raz na 5 lat lub ileś tam kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj dałem do mechanika móją B6 w celach wymiany rozrządu i przy okazji zmiany oleju.

Potem mechanik zadzwonił do mnie i pyta czy na pewno chcę wymieniać olej w skrzyni, bo zdarza się tak że po wymianie oleju skrzynia biegów głośniej chodzi i chuczy. Powiedział też że ten stary olej który mam są tam jakieś opiłki itd powodujące że skrzynia chodzi bardziej naturalnie a że jak zmieni olej skrzynia może być oporna.

Jest to prawda czy mit? Bo teraz nie wiem czy wymieniać ten olej w skrzyni.

To są kolejne wymysły różnej maści wymieniaczy części. Olej w skrzyni tak samo traci swoje właściwości i wbrew sugestiom producenta wieczny nie jest. Ten sam producent na opakowaniu z olejem daje okres przydatności do 5 lat co już nie zgada się z jego teorią bo szczelnie zamknięta oliwa traci swoje właściwości a pracująca w różnych temperaturach nie traci. Jak planujesz jeździć autem dłużej to wymieniaj olej najlepiej na oryginalny z ASO i nie słuchaj bzdur o cudownych jego właściwościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4trucks.pl - Oleje przekładniowe przeczytaj tłustym drukiem.

Masz na myśli fragment: "Odpowiedni olej pomoże dobrać nam ekspert z firmy Castrol Polska." ? :decayed:

Olej to olej, ja tam zawsze w każdym aucie raz wymieniałem, w A4 też się należało po 15 latach eksploatacji. No ale nowego auta jeszcze nigdy nie miałem to się nie znam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skrzynia jest zaniedbana i 10 lat nikt oleju nie zmienił to może być taki efekt jak napisałeś w temacie i będzie bardziej słychać skrzynię jak zlejesz cały syf z opiłkami.

ASO niby nie wymienia,bo producenci nie zalecają w manualach,czysta ekonomia,ale większość mechaników nawet z ASO powie,że trzeba regularnie zmieniać,bo olej w szkrzyni się zużywa jak każdy inny,po 100tys to jest czarny mazut taka jest prawda.

Ja zmieniłem po 120tys przebiegu na Motula i nic się nie dzieje ze skrzynką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem po 120tys przebiegu na Motula i nic się nie dzieje ze skrzynką.

A mógłbyś podać dokładnie jaki to Motul ? Bo podobno ma to duże znaczenie jaki typ oleju to ma być.

Ile płaciłeś? Ile wchodzi do skrzyni?

Odczułeś jakąś poprawę,ewentualnie jakieś zmiany przy zmianie biegów po wymianie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dwa to jak podczas jazdy np dojeżdżam do skrzyżowania np 3km/h na liczniku i chce 1 wrzucić to bardzo ciężko wchodzi - czysto wchodzi dopiero wtedy jak zupełnie się zatrzymam.

nie jestem znawca ale czesto roznymi autami jezdze i zawsze jest tak ze ciezko 1 sie wrzuca jak auto nawet wolno sie porusza, 1 jest tylko do ruszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul Gear300 75W90, ok 50 zł litr. Do skrzyni wchodzą 3 litry. Ja jednak jak będę kupował to kupie ori w ASO mimo, że dużo droższy. Ok 140 zł litry w ASO. Jaką masz skrzynię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby przepłacania w ASO za olej do skrzyni, ten Motul spisuje się bardzo dobrze i skrzynia świetnie na nim chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul Gear300 75W90, ok 50 zł litr. Do skrzyni wchodzą 3 litry. Ja jednak jak będę kupował to kupie ori w ASO mimo, że dużo droższy. Ok 140 zł litry w ASO. Jaką masz skrzynię?

Ja mam taki olej ORI do sprzedania 3x1L info PW albo w dziale SPRZEDAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zalanego ravenola syntetyk,jesli chodzi o 1 bieg to on nie ma synchronizacji i dlatego ciezko wchodzi nawet jak sie toczysz,2sprawa przy mrozach skrzynie w b5 i b6 ciezko pracuja dopoki nie zlapia temp roboczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO VW przy ostatniej zmianie oleju w silniku zapytałem co ile km mam zmieniać olej w skrzyni manualnej, odpowiedzieli mi że generalnie skrzynie te przy "normalnym" użytkowaniu i funkcjonowaniu są bezobsługowe. Zgadzam się z radioo11, że przy niskich temp. 1 i 2 bieg wchodzą nieco ciężej dopóki nie złapią temp. roboczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO VW przy ostatniej zmianie oleju w silniku zapytałem co ile km mam zmieniać olej w skrzyni manualnej, odpowiedzieli mi że generalnie skrzynie te przy "normalnym" użytkowaniu i funkcjonowaniu są bezobsługowe. Zgadzam się z radioo11, że przy niskich temp. 1 i 2 bieg wchodzą nieco ciężej dopóki nie złapią temp. roboczej.

Nie no jasne że tak, przecież olej się nie zużywa nawet po 200 czy 300 tysiącach kilometrów. W silniku też nie powinno się zmieniać. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...