Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multitronik padł


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś miał podobny przypadek a mianowicie. Jak trzymam nogę na hanulcu i wrzucę D lub R to czuć jak szarpie autem. Jak wracałem z łodzi skrzynia normalnie zmienia biegi nie czuć szarpnięć ani nic. Po przyjeździe do domu i jeździe po mieście nic takiego nie było. Dzisiaj objaw wrócił. Rozmawiałem z Bartkiem i powiedział że skrzynia jest uszkodzona. Jadę na podłączenie do kompa i zobaczymy jakie pokaże błędy. Czy ktoś miał podobny przypadek , wiem że przyczyn może być wiele. auto ma przejechane 101tys i olej był wymieniany przy 60 tys. Szlak mnie chce trafić:facepalm:

Panowie i padła skrzynia jechałem do Bart-s na sprawdzenie i dojechałem do łodzi. Czyli 100km. Z powrotem do domu na lawecie.Znajomy podłączył vaga i wyszło:

P1741- adaptacja ciśnienia sprzęgła, osiągnięta granica zakresu adaptacji.

P0730- nieprawidłowe położenie biegu- bieg nie odpowiada położeniu drążka.

Kod sterownika 8e491055a

status oprogramowania 0010.

Czy wiecie co może być??

Opublikowano
Czy ktoś miał podobny przypadek a mianowicie. Jak trzymam nogę na hanulcu i wrzucę D lub R to czuć jak szarpie autem. Jak wracałem z łodzi skrzynia normalnie zmienia biegi nie czuć szarpnięć ani nic. Po przyjeździe do domu i jeździe po mieście nic takiego nie było. Dzisiaj objaw wrócił. Rozmawiałem z Bartkiem i powiedział że skrzynia jest uszkodzona. Jadę na podłączenie do kompa i zobaczymy jakie pokaże błędy. Czy ktoś miał podobny przypadek , wiem że przyczyn może być wiele. auto ma przejechane 101tys i olej był wymieniany przy 60 tys. Szlak mnie chce trafić:facepalm:

automaty całego koncernu VW borykają sie z takimi problemami. Tak jest z multitronikiem i skrzynią DSG. Mój znajomy ma DSG w Superbie, zaczęło szarpać, pojechał do ASO i tam mu powiedzieli że przy przebiegu 150tyś. (miał ok.180tyś. - jest właścivielem od nowości) na DSG przychodzi czas...koszty remontu dość wysokie

Opublikowano

co wiemy o bledach z diagnostyki komputerowej?

bez informacji o bledach przychodzi mi do glowy wlacznik, czujnik (brake pedal switch) swiatel stop przy pedale hamulca,

to on daje informacje skrzyni multitronic kiedy sprzeglo wsteczne lub do jazdy do przodu ma byc rozlaczone

troche dla aulatwienia mozna to sobie wyobrazic jak w manualnej skrzyni, ale nie do konca:

trzymajac noge na hamulcu i przesuwajac lewarek w pozycje D lub R komputer skrzyni a nastepnie elektrohydrauliczny sterownik

inicjuje wszystkie elementy skrzyni do jazdy w przod czy tez w tyl ale poza sprzeglem

i wlasnie wtedy zwalniajac hamulec do gry wchodzi wlacznik swiatel stop ktory daje informacje komputerowi skrzyni o delikatnym zesprzegleniu napedu

jezeli nie dziala wlacznik swiatel stop odbywa sie to zdecydowanie brutalniej poniewaz brakuje tej informacji,

to tak jakby przesunac lewarek z N na D lub R bez wciskania hamulca

oczywiscie rozlanczanie napedu odbywa sie tylko przy predkosci zerowej nie podczas jazdy, a takie informacje dla komputera sa juz z czujnikow predkosci

Opublikowano

Auto zawiozłem na lawecie do Sosnowca do Auto -Max. Trochę najpierw poszukałem i doradziłem się. Znalazłem ich jeszcze na stronie PRND.W poniedziałek lub we wtorek będę wiedział co się dokładnie stało ze skrzynią. Jeśli ktoś robił u nich auto niech da znać. Jak tylko się dowiem co jest napiszę na forum i powiem czy można ich polecić pozostałym:wink: Spytałem się ile kosztują bieżnie i powiedzieli że nowa kosztuje 3700 albo 2700 być może źle zrozumiałem:wallbash:Dzwoniłem do serwisu i wiem ile co kosztuje.

Opublikowano

Wyszła usterka. Wyrwało tulejkę z przewodem olejowym z chłodnicy i olej wypłynął. Auto tak pisałem zawiozłem na lawecie do auto-max w Sosnowcu. Usterkę zdiagnozowali i usunęli. Sprawdzali auto i nie ma żadnego szarpania jak pisałem wcześniej, wszystko jest ok. Olej zalali nowy z tego co wiem to firmy FuCHS. Za naprawę krzyknęli 1800zł. Czy to aby nie za dużo jak za pierdołę:kox:. Skrzynia nie była wyciągana i nie sprawdzili czy bieżnia i pozostałe podzespoły są w porządku?? Czy może ktoś doradzić, czy w takim przypadku powinni sprawdzić skrzynie od wewnątrz?

Opublikowano

chyba Cię chcą wydymać, prawie 2 tys. to chyba nie mało musisz popytać znawców

Opublikowano

na pytania czy nie za duzo jest juz za pozno, kasa poszla w kieszen, bez urazy ale podlozyles sie sam jak na patelni,

rozumiem ze wygladalo to tak ze zostawiles auto, ONI naprawili, powiedzieli cene a Ty dales kase bo i tak juz nie miales wyjscia

najpierw pyta sie przez telefon ile za diagnoze, potem przywozisz auto, nastepnie pytasz o cene naprawy i wtedy akceptujesz lub nie

to jest wlasnie ta chora Polska ktora sie kieruje jedna zasada wyj..bac na kase ile sie tylko da, po bandzie

olej to koszt powiedzmy 70 w detalu za litr mogles go stracic maksymalnie 5-6, czyli maks 500pln

...i to tyle z kosztow bo reszta to nie sadze aby byl nowy przewod lub chlodnica, wiec pokombinowali z uszczelnieniem przewodu

czyli za 2-3 godziny uslugi 1300pln na czysto

nie ma szans aby sprawdzic skrzynie, ocenic kondycje bez rozbierania skrzyni

Opublikowano

Jeszcze im nie zapłaciłem i na pewno im nie zapałce tyle. O tym że mam wyrwany przewód nie wiedziałem. Panowie puki co nie polecam tego warsztatu Auto- max w Sosnowcu. Omijajcie go z daleka

Opublikowano

ups, to dobrze bo mimo ze nie moje pieniadze to mnie zabolalo.

proponuje zapytaj co zrobili i to na zasadzie pokazywania palcem a nie jakies opowiesci z narni

bardzo wazne, przejedz sie autem przed daniem kasy, zapewne z kims z warsztatu bo beda sie obawiac ze uciekniesz, bo to ze powiedzieli ze jest ok o niczym nie swiadczy !!!

pozdrawiam

Opublikowano

ja napewno po takiej usterce chcialbym rozebrac skrzynie i sprawdzic czy brak oleju inenarobil kipiszu w skrzyni....

Opublikowano

Panowie dzisiaj odebrałem auto. Totalna porażka, owszem skrzynia już nie szarpie jest ok ale zobaczymy. Dzisiaj się dowiedziałem że do mojej skrzyni zalali 9 litrów oleju:facepalm:! Tuleja co wchodzi do chłodnicy z przewodem została zrobiona. Cena za wszystko 1600zł!!! Ch...j mnie strzelił, dwie stówy utargowałem. Olej firmy Fuchs po 100zł za litr tyle co w serwisie, a reszta robocizna. Jak zacząłem się kłócić to powiedzieli że to i tak oni są uczciwi że nie rozebrali skrzyni i nie zwiększyli mi kosztów do około 4-5 tyś. A jeśli nie zapłacę to spuszczą olej i mogę zabierać auto.!!! Wychodzi że 700zł to sama robocizna. za***isty warsztat naprawy, sami zdziercy. Nikomu go nie polecam i omijajcie go z daleka Auto- max. Jeszcze mnie rozbawili że skrzynie multitronik są jedne z najlepszych:decayed:. Czekam na Bart-s i jadę do niego

Opublikowano

dobre i te dwiescie.

"i tak oni są uczciwi że nie rozebrali skrzyni i nie zwiększyli mi kosztów do około 4-5 tyś" coz za wspanialomyslnosc polskiego mechanika-biznesmena,

ot Polska w pelnej krasie, biznes po polsku

rzygac sie chce

nie lepiej bylo dla nich Cie skasowac w granicach 1000 (500olej,500robocizna za te 2godzinki)

...i wrocilbys kiedys

...i moze nawet polecil ?

teraz to juz nie ma co kombinowac i szukac problemu jezeli go nie ma, jezeli nie masz zastrzezen do pracy skrzyni jezdzij i tyle, dbaj o poziom oleju, patrz na wycieki, podlacz diagnostyczny sprzet

sprawa jest prosta, skrzynia szarpala bo miales za malo oleju bo byl wyciek az do momentu kiedy calkiem go straciles,

szacuje ze okolo polowy a nie te 9 litrow bo jest to ilosc jaka zalewa sie kiedy skrzynia jest pusta po naprawie i to razem z chlodnica ktora jest przedmuchana lub wyplukana

wiem, potrzebujesz pewnosci po takiej przygodzie aby jezdzic ze spokojna glowa,

ale ani nie oplaci sie jej rozebrac zeby popatrzec do srodka,

ani zadna madra glowa podpinajac urzadzenie diagnostyczne nie powie Ci ze mechanicznie skrzynia jest ok, bo jezeli powie to bedzie klamac

Opublikowano
Czy ktoś miał podobny przypadek a mianowicie. Jak trzymam nogę na hanulcu i wrzucę D lub R to czuć jak szarpie autem. Jak wracałem z łodzi skrzynia normalnie zmienia biegi nie czuć szarpnięć ani nic. Po przyjeździe do domu i jeździe po mieście nic takiego nie było. Dzisiaj objaw wrócił. Rozmawiałem z Bartkiem i powiedział że skrzynia jest uszkodzona. Jadę na podłączenie do kompa i zobaczymy jakie pokaże błędy. Czy ktoś miał podobny przypadek , wiem że przyczyn może być wiele. auto ma przejechane 101tys i olej był wymieniany przy 60 tys. Szlak mnie chce trafić:facepalm:

Panowie i padła skrzynia jechałem do Bart-s na sprawdzenie i dojechałem do łodzi. Czyli 100km. Z powrotem do domu na lawecie.Znajomy podłączył vaga i wyszło:

P1741- adaptacja ciśnienia sprzęgła, osiągnięta granica zakresu adaptacji.

P0730- nieprawidłowe położenie biegu- bieg nie odpowiada położeniu drążka.

Kod sterownika 8e491055a

status oprogramowania 0010.

Czy wiecie co może być??

na forum Zakup kontrolowany okazało się dzisiaj że skrzynie Multitronik w B7 są totalnie bezawaryjne i że to jest cud techniki :facepalm: a przykłady można mnożyć. Jedna z pań działających na forum napisała nawet że to niemożliwe że multitronik jest awaryjny bo przecież montowany jest w takich drogich autach :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

A najlepsze jest to że niektórzy "znawcy" tematu piszą kocopoły o awaryjnych multitronikach w B6, które zostały zastąpione przez całkowicie nieawaryjne multitroniki w B7. Jasne poczekam na wersję B9 to poprawią wszystko co jest skopane w B8:facepalm: w sumie to może lepiej poczekam na B10...dla pewności

Zanim mi zaczniesz tyłek obrabiać szanowny kolego to znajdź ten cytat o którym piszesz i tu go wklej.

Twoja wypowiedź jest żenująca. Tyle w temacie znawco multitronika z gazet i garaży kolegów.

Na tym forum w temacie multitronika siedzi BartS i jeśli ktos cos moze o tym napisać to jest to on.

Twoje zdanie i sianie plotek na temat moich wypowiedzi jak baba z rynku pozostawiam bez komentarza.:hi:

Opublikowano

dalem d*py, do multitronica wchodzi 7,5 (siedem i pol) litra na pusta skrzynie z pusta chlodnica

Opublikowano

Ale zenada...,co moze powiedziec osoba w temacie,jesli tylko czyta wywody jemu podobnych znawcow .Najwiecej do powiedzenia maja osoby co nawet multi nie widzieli,a wlasciwosci jezdne znaja z fotela przed monitorem ogladajac filmik na necie.

Wiekszoc z pseudo doradcow nawet nie wie jak wyglada multi rozebrana.

A co do Bartka- to kolegi w temacie multi i nie tylko nie trzeba reklamowac.

sorry za odstep od tematu-u mnie multi smiga okay,oczywiscie Bart-S poprawil po partaczach ze Szczecina Kisielnicki(totalna amatorszczczyzna)

Pz

widze ze "zielony"usunal post jednego z pseudo znawcow

Opublikowano

no cóż skoro krytyka boli...? Kasowanie niewygodnych komentarzy jest wbrew demokracji!!!

Opublikowano
dalem d*py, do multitronica wchodzi 7,5 (siedem i pol) litra na pusta skrzynie z pusta chlodnica

Na przyszłość polecam wątek o Multi wyczerpująco omawia wszelkie przypadki oraz serwisowanie tej skrzyni, łącznie z tym jaki olej, ile i kiedy wymieniać :hi:

http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-12/all-b6-and-b7-multitronic-encyklopedia-80905/

Opublikowano

...bardzo dziekuje za informacje na temat tego watku,

bardzo przyda mi sie podczas mojej codziennej pracy naprawy i remontu automatycznych skrzyn biegow

CVT, DSG, standardowych, sterowanych elektronicznie i hydraulicznie, prawie wszystkich modeli samochodow,

wozkow widlowych, samochodow dostawczych roznych marek pomijajac autobusy i ciezarowki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...