Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Multitronic po wymianie oleju i przejechaniu 4tys. km znowu szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Moim problemem było szarpanie przy ruszaniu i skoki obrotow przy probie utrzymania stalej przedkosci.

Wymienilem olej i wszystkie problemy znikły.

Niestety po paru miesiacach zrobiłem ok 4tys km i skrzynia znowu zaczela szarpac, obroty sa ok ,nie skacza.

Wymienilem olej, ale nie pomogło szkrzynia nadal szarpie.

Dziwie sie, że pomogło za pierwszym razem, a teraz nie można wyeliminować problemu.

Problem wystepuje tylko na rozgrzanym silniku, a wiec i rozgrzanym oleju skrzyni, na zimnym jest ok.

Opublikowano

Z własnego doświadczenia i podobnych przejściach do twoich podpowiem, że remont generalny już czas albo przeróbka na manual jak tam wolisz:)

Opublikowano

Zastanawiam sie dlaczego po wczesniej wymianie oleju problem zniknal.

Czy to nie jest przypadek moze zapchanego filtra?

Remont generalny mozna zaweze zrobic ale to juz jest najgorsze wyjscie poniewaz jak wiadomo jest to kupa kasy.

Opublikowano

A to przy wymianie oleju nie wymienileś filtra?

Opublikowano

poprawa pracy po wymianie oleju jest to pewna zaleznosc,

ale niestety nie pokladalbym w niej juz duzej nadzieji,

a prawda jest taka ze jezeli cos sie dzieje zlego i po wymianie sie poprawia

to raczej potraktowalbym to jako okazje do pozbycia sie samochodu

lub przygotowalbym sie na wydatki cieszac sie ze na chwile obecna jest lepiej lub ok

zeby wymienic filtr w skrzyni multitronic to obrazowo mowiac nalezy ja rozpolowic,

system partyzancki pozwala zrobic to bez wyciagania skrzyni z auta,

i polega na czesciowym rozebraniu skrzyni na podniesionym samochodzie

niestety nalezy sie pogodzic z tym ze bedac posiadaczem automatu

i to nie tylko multitronic'a nalezy brac pod uwage jednorazowe wydanie wiekszej kwoty

po prostu tak jest skonstruowana kazda skrzynia automatyczna ze ma okreslony swoj czas pracy

z wlasnych obserwacji napisze ze najczestszym przedzialem w ktorych pojawiaja sie problemy

to przebiegi 150-250 tysiecy kilometrow w zaleznosci od marki, modelu itd.

nalezy brac tez pod uwage warsztat ktory wykona naprawe,

bo nie ma nic bardziej deprymujacego jak wydanie sporej kasy i potem niekonczaca sie historia

i przepychanki z mechanikami mietkami i zdziskami

bedac wielkim fanem automatow, musze przyznac ze w polskich warunkach gopodarczo finansowych

dla przecietnego klienta wymiana na manual to bardzo kuszaca propozycja

Opublikowano

jezeli ma sie farta problemem moze byc tylko sprzeglo w skrzyni... ale taka diagnowe moze ktos postawic jedynie po rozebraniu skrzyni, moze tez dojsc czasami lancuch , odrazu wymiana filtra wewnetrznego no i 8l oleju + robocizna:D

Opublikowano

Skrzynia naprawiona : wymiana filtra, wymiana oleju, zalozenie 7 tarczek,i jakies lozysko, uszczelki, przy okazji wymiana symeringu na wale.

Ogolnie wszystko ok, tylko wczoraj jak jechalem to mialem wrazenie ze czasem jak hamowalem to przy samej koncowce hamowania jakby delikatnie obroty za nisko schodzily. Ale musze to jeszcze sprawdzic jak pojezdze.

Czy moze jest to jakas przypadlosc po zmianie na 7 tarczek ?

Opublikowano
Skrzynia naprawiona : wymiana filtra, wymiana oleju, zalozenie 7 tarczek,i jakies lozysko, uszczelki, przy okazji wymiana symeringu na wale.

Ogolnie wszystko ok, tylko wczoraj jak jechalem to mialem wrazenie ze czasem jak hamowalem to przy samej koncowce hamowania jakby delikatnie obroty za nisko schodzily. Ale musze to jeszcze sprawdzic jak pojezdze.

Czy moze jest to jakas przypadlosc po zmianie na 7 tarczek ?

Mam tak samo u siebie...

Taki jakby "drop", że obroty potrafią spaść poniżej jałowych jak do zera hamuje.

Opublikowano

naprawa chyba nie do konca zakonczyla sie sukcesem skoro obroty spadaja ,ale ja nie o tym, czy moglby ktos napisac ile taka przyjemnosc w Polsce kosztuje tzw.upgrade na 7 tarczek.

Opublikowano

Po aktualizacji na nowy soft juz wszystko jest ok, nie wiem czy to soft to zmienil czy moze skrzynia sie zaadoptowala.

Ogolnie koszt 3100 zł w tym:

- ogolny przeglad skrzyni

- wymontowanie i zamontowanie skrzyni

- pełna wymiana oleju

- wymiana filtra wewnetrznego

- nowe tarczki (7 lamel)

- najnowszy soft na 7 lamel

- uszczelnianie skrzyni

- gwarancja na 1 rok

Opublikowano

W tej kwocie spokojnie byś zrobił przekładke skrzyni na manual, i problemy z napędem znikłyby raz na zawsze. Sam to przerabiałem. Miałem dosyć tej skrzyni wiecznie coś. Wypad w góry, wypad nad morze zawsze miała problem, jedziesz z całą rodzinką a tu nagle zaczyna ci migać podświtlenie prnds i humor zjebany przez cały wyjazd. Autem zrobiłem już prawie 20 tys km po przekładce, a nawet jeśli padnie mi skrzynia to ją wymienie za 500 zł, w tej samej kwocie wymieniałem olej w multi :)

Opublikowano

Powiem szczerze, że za nic bym nie zrezygnowal z multitronica na rzecz manuala.

Ta skrzynia to jest komfort jazdy.Fakt naprawa jest kosztowna, ale nie sadze zeby sie psula tak czesto, teraz zostala naprawiona przy przebiegu 150tys., a wiec napewno teraz sporo przejedzie. Zreszta skrzynia w srodku byla naprawde w bardzo dobrym stanie bieznie jak i lancuch.

No i pozatym nie jestem za czyms takim jak przekladaki z automata na manual, dla mnie auto jesli wyjechalo z fabryki z zamontowanym automatem to tak powinno zostac.

Tak samo jak nie jestem za czyms takim jak przekladki anglikow.

Oczywiście nie urażając osób które jeżdzą z takimi przekładkami.

Moze niektorzy ze mna sie nie zgodzą, poprostu kazdy ma swoje zdanie , a ja mam takie jak opisalem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...