Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy


cl4vish

Rekomendowane odpowiedzi

Opis problemu:

Niedoładowanie (jest ok po wymianie przewodów):

- Brak mocy/opóźniona reakcja na gaz, odczuwalne najbardziej podczas rozpędzania auta na najniższych biegach (II lub III) i uniemożliwiający normalną jazdę,

- Najczęściej występuje w zimę jak jest ok. 0st C,

- Problem pojawia się najczęściej rano,

- Podczas jazdy problem może kilkukrotnie zniknać i wracać. Nie ma co do tego konkretnej reguły, ale zauważyłem, że moment utraty/powrotu mocy następuje w momencie ruszania z I biegu i później jest albo źle albo dobrze. Oczywiście nie ma zasady, że wrzucenie I biegu coś zmieni, ale to jest ten moment.

Przeładowanie (problem nierozwiązany):

- Auto wpada w trym awaryjny przy mocniejszym wdepnięciu: błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Logi:

Normal:

Grupy: 000,001,003

Grupy: 004,007,013

Grupy: 014,018,023

BS:

Grupy: 000

Grupy: 003

Grupy: 011

Dynamiczne:

Bieg III: - Grupy: 03,08,11

Jak widać dochodzi do 4000/min. i wywala błąd 17965.

Co zostało zrobione:

1. Czyszczenie turbiny :no:

2. Sprawdzenie sztangi turbiny :no:

3. Wymiana przewodów podciśnienia :toon: (wina niedoładowania)

4. Sprawdzenie czujnika ciśnienia doładowania G71 :no:

5. Nowy zawór N75 :no:

6. Podmiana zawóru N18 na N75 :no:

Z góry dzięki za każdą pomoc! :drinks:

Wątek kontynuowany tutaj: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/logi-przeladowanie-blad-17965-a-265242/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem w AWX, podstawiałem- zamieniałem zaworki cisnienia, nowe wężyki, naprawiony króciec przy pompie vacum i nic, dopiero wymiana czujnika cisnienia doładowania załatwiła u mnie sprawe jest na rurze między IC a EGR.

---------- Post dopisany at 13:04 ---------- Poprzedni post napisany at 12:53 ----------

widze ze jesteś z kielc wiec jak masz chwile czasu jutro rano to mozesz podjechać do mnie to sobie podstawisz czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jak coś to dam znać, ale widzę, że w do skody leci dokładnie ten sam, więc zrobię to pewnie na miejscu. Swoją droga to normalne, że on w środku jest taki obrzygany olejem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie mogę powiedzieć, że to nie jest jednak ten czujnik. Zauważyłem natomiast, że jak nie ma mocy wystarczy się zatrzymać, zrobić logi statyczne 000,003,011 i można jechać dalej pełną mocą - działa za każdym razem. Ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze podłączyłeś wężyki podciśnienia ? W 011 BS nie ma praktycznie żadnej reakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby były źle podłączone to auto cały czas nie miałoby mocy, a w moim przypadku jeden dzień ma, a kolejny już nie (z przewagą na nie :kwasny: )... takie lotto.

Jakbyś miał jakąś instrukcje jak one powinny być podłączone to na pewno się wszystkim przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logu na IV biegu wcale nie bierz pod uwagę bo od samego początku robiony był w trybie awaryjnym natomiast ten na III biegu wygląda jakby sztanga siłownika przy turbo stała cały czas w pozycji średniego doładowania i stąd niedoładowanie do 2300 obrotów a potem już przeładowanie na maksa. Skoro turbo czyszczone to zdemontuj sztangę z gruchą bo pewnie to jej wina, że się przycina. Po jej wypięciu sprawdzisz wtedy dokładnie z jakimi oporami rusza się w niej sztanga i jak pracuje dźwigienka kierownic spalin na korpusie turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek będę ją sprawdzać w pierwszej kolejności. Dzisiaj miałem kolejny raz problem i podpiąłem się szybko kablem i co ciekawe przy BS 003 nagle zaczeły spadać obroty i maszyna zgasła (niestety nie mam logów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby były źle podłączone to auto cały czas nie miałoby mocy, a w moim przypadku jeden dzień ma, a kolejny już nie (z przewagą na nie :kwasny: )... takie lotto.

Jakbyś miał jakąś instrukcje jak one powinny być podłączone to na pewno się wszystkim przyda.

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/all-b6-tdi-schemat-polaczen-wezy-podcisnienia-silnikow-avb-awx-avf-48348/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link.

Sztanga przy turbo jest ok, przewody sprawdzone, więc wychodzi na to, że to nieszczęsny N75.

---------- Post dopisany at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany at 10:02 ----------

Jeszcze jedna rzecz - auto ostatnio kopci na czarno ponad normę, a na wstecznym jak przejadę to czuję topiony plastik i nie mam tu oczywiście na myśli sprzęgła, zresztą zapach pochodzi jakby z wydechu. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy podepne sie pod temat bo dzis wracajac z pracy auto niereagowalo na gaz tzna zrobi lsie straszny mul na kazdym biegu gdzy go rozpedzielm i zmienilem bieg oborty spadlay do 1100tys i tka na kazdym biegu,tak jakby na gaz nieregowal i nawet z 1 trzeba dac wiecje gazu bo udusi go,komp zadnych bledow niepokazuje,po zgaszenku auta to same jest caly czas,koldzy poradzcie co robic,dodam ze mam czunik temperatury cieczy do wymiany ale raczej on nic do tego niema chyba?pozzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś miałem podobny problem ale zgasiłem wóz i po odpaleniu było ok i póki co spokój.

Jutro podepnę kompa to zobaczę co tam vag pokarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie N75 u mnie akurat walniety byl N18 :) i takie same objawy plus kopcenie i wieksze spalanie :)

A masz logi? U mnie generalnie jest brak doładowania, później przeładowanie, a czasami jest wszystko ok. Poza tym też kopci i więcej spala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem kompa.

Odczyt był następujący:

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Zauważyłem, że czujnik by trochę poluzowany na śrubkach.

Dokręciłem narazie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy ze mialem to samo zaraz dam Ci logi

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/pilna-prosba-analize-logow-261298/

Nie koniecznie N75 u mnie akurat walniety byl N18 :) i takie same objawy plus kopcenie i wieksze spalanie :)

A masz logi? U mnie generalnie jest brak doładowania, później przeładowanie, a czasami jest wszystko ok. Poza tym też kopci i więcej spala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie działo sie to samo najgorzej było przy wyprzedzaniu chce na gaz a tu auto nie jedzie jak sie okazało zawieszały sie kierowniczki w turbo jak sie zgasiło auto i zapaliło jeszcze raz było ok mozna powiedziec rwał ziemie... czekało mnie demontarz turbo dałem do regeneracji i jak narazie smigam ponad rok i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz faktycznie zaczynam się zastanawiać nad N18... :decayed: zobaczymy. Jutro ma mi przyjść N75, więc najwyżej zrobię jak ty i go dam w miejsce N18. Przy okazji wymieniam też wszystkie przewody podciśnienia, bo faktycznie w tym oplocie to nie widać w jakim są stanie.

Jak u Ciebie wygląda EGR? Bo u mnie jest oczywiście uwalony olejem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie egr jest troszkę uwalony olejem.

Również zaczynam od wymiany przewodów.

Po za tym z tyłu silnika coś jakby mi syczało nie wiem czy to coś przy pompie vacum.

Jak dociskam tam taki łącznik to przestaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...