Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik otwarcia drzwi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie czasem dziala czasem nie czujnik otwarcia drzwi , nie pokazuje sie na Fisie ani nie zapala sie lampka w drzwiach. Podejrzewam ze czujnik jest w zamku . Moze ktos wie gdzie dokladnie , mam pare zdjec , wiec moze ktos podpowie. Sprawa dotyczy drzwi przod prawych.

zamek1.jpg

zamek2.jpg

zamek3.jpg

---------- Post dopisany at 12:22 ---------- Poprzedni post napisany at 12:14 ----------

dodam ze drzwi rygluja sie prawidlowo.

Opublikowano

Hej Koleżko!

Wydaje mi się że będzie w tym miejscu które zaznaczyłem na żółto, tam jest ta sprężynka od zamka (zapadki) i widzisz tam wchodzą przewody. Szukałem przed chwilą bo gdzieś natknąłem się wcześniej na ten temat ale nie moge teraz znaleźć; w każdym razie o ile dobrze pamiętam to tamten kolega rozkręcał zamek. Ten stycznik wygląda tak jak przycisk klawiatury w telefonie (po demontażu panelu)

zamek1.jpg

Opublikowano

Micro styki

image.jpg

image.jpg

sprawdź luty w zamku

Opublikowano

Podziekowal , poszukam odrazu nowych microswitchy i profilaktycznie wymienie.

Opublikowano

Wlacznik ktory odpowiada za oswietlenie po otwarciu drzwi, to ten na zewnatrz zamka na przewodach.Widac na zdjeciu.

Jak gdzies kupisz taki wlacznik to daj namiar.

Opublikowano
Wlacznik ktory odpowiada za oswietlenie po otwarciu drzwi, to ten na zewnatrz zamka na przewodach.Widac na zdjeciu.

Jak gdzies kupisz taki wlacznik to daj namiar.

To ten który zaznaczyłem żółtym kółkiem? :kox:

Opublikowano

na zewnątrz zamka tak to wygląda

url.jpg

Opublikowano

Dobra, a jezeli jest wytarty w takim stopniu, iz niezalacza, to co mozemy zrobic- gdzie mozna nabyc taki nowy?

Opublikowano

Mikrostyk w zamku drzwi/brak info o otwartych drzwiach itp.

Demontujemy boczek i wyjmujemy zamek drzwi

Na rysunku poniżej czujnik otwarcia drzwi, a tak naprawdę mikrostyk widoczny jest na zdjęciu.

http://tinyurl.com/28p2re6

Czujnik w całej okazałości

Na rysunku widać czujnik. Zasada działania jest prosta.

Czujnik styka się z zapadką zamka tylko w określonych pozycjach, załączając i rozłączając obwód kiedy drzwi są zamykane i otwierane.

http://tinyurl.com/2v9tguv

Źródło problemu

Przyczyną nie działania czujnika jest to, że metalowa zapadka pokryta jest gumą, która wyrabia się w miejscach styku z mikrostykiem. W tym przypadku ta guma rozerwała się tworząc szczelinę, w którą wpadał mikrostyk. Nie miał szans się załączyć, bo nic go nie przyciskało.

Ubytek widoczny jest na zdjęciach poniżej:

http://tinyurl.com/24bhrda

oraz z innego ujęcia

http://tinyurl.com/2a6vzb6

Rozwiązanie

Szczelinę widoczną na zdjęciach oczyściłem i odtłuściłem.

Następnie zalałem całość klejem (poksipol) dosyć grubo.

Na drugi dzień jak wyschło to zciąłem nożykiem nadmiar.

Czujnik należy podłączyć pod wtyczkę i nim poruszać.

Styk nie może blokować zapadki zamka. Musi się po niej swobodnie ślizgać.

Czujnik działa teraz bezproblemowo.

Niestety nie mam już ostatniego zdjęcia po sklejeniu.

Mam nadzieję, że wam to pomoże. Przede mną jeszcze drzwi od pasażera.

Dobrałem się w końcu do drzwi pasażera i tak jak obiecałem uzupełniłem opis.

Nie zabrakło niespodzianek i okazało się, że nie tylko zapadka może być przyczyną niedziałania czujnika. Tak naprawdę przyczyny mogą być dwie (pojedynczo lub dowolna ich kombinacja) :

uszkodzone poszycie zapadki (wyrobiona guma, która zapadka jest powleczona)

uszkodzony sam mikrostyk

Opis został odpowiednio uzupełniony także o nowe przyczyny powstawania problemu.

Demontujemy boczek i wyjmujemy zamek drzwi

Na rysunku poniżej zamek drzwi oraz wymontowany czujnik otwarcia drzwi - a tak naprawdę mikrostyk (ta część wisząca na dwóch kabelkach)

http://tinyurl.com/28p2re6

Czujnik w całej okazałości

Na rysunku widać czujnik. Zasada działania jest prosta.

Czujnik styka się z zapadką zamka tylko w określonych pozycjach, załączając i rozłączając obwód kiedy drzwi są zamykane i otwierane.

http://tinyurl.com/2v9tguv

Potencjalne źródło problemu nr 1 - uszkodzona zapadka

Przyczyną nie działania czujnika jest to, że metalowa zapadka pokryta jest gumą, która wyrabia się w miejscach styku z mikrostykiem. W moim przypadku ta guma rozerwała się tworząc szczelinę, w którą wpadał mikrostyk. Nie miał szans się załączyć, bo nic go nie przyciskało.

Ubytek widoczny jest na zdjęciach poniżej:

http://tinyurl.com/24bhrda

oraz z innego ujęcia

http://tinyurl.com/2a6vzb6

Potencjalne źródło problemu nr 2 - uszkodzony mikrostyk

Tak naprawdę to czy wykrywane jest otwarcie drzwi zależy tylko od mikrostyka, którego przyciska zapadka.

Okazuję się że mikrostyki te nie wytrzymują za długo i potrafią się wyrobić.

Najlepiej obrazują do zdjęcia:

http://tinyurl.com/36f56da

http://tinyurl.com/33ye4t4

Jak widać, wyrobiła się guma oraz ułamała część odpowiedzialna za zamykanie obwodu. Zapadka nie uruchamiała styku, dlatego samo otwarcie nie było wykrywane.

Nie da się tego naprawić raczej. Mamy znów dwie możliwości:

kupno nowego lub używanego zamka z dobrym przełącznikiem. Kupna używanego zamka nie polecam. Gdyż nie mamy gwarancji, że przełącznik nie będzie już wyrobiony. A jak się okazuje wyrabiają się one dość szybko.

wymiana uszkodzonego przełącznika

Żeby nie było za prosto oraz jako że lubimy pod górkę to w dalszej części tekstu odnoszę się do wymiany i naprawy mikrostyka.

Nie można kupić tej części w ASO. Pozostaje nam zdobyć odpowiedniego kandydata. To co montowane jest fabrycznie w zamkach to przełącznik firmy Burgess zrobiony specjalnie dla Audi.

Z tego co udało się ustalić to można kupić podobny przełącznik firmy Burgess. W zasadzie to dwa rodzaje:

1. V4NCT7, IP 40 , cena 10 zł

2. V4NST7UL, IP 67, hermetyczny (nie da się go rozłożyć, trzeba instalować w całości) cena 10 zł

Przełącznik ten można kupić w Łodzi w Transfer Multisort Elektronik - Części elektroniczne . Prowadzą sprzedaż internetową. Przesyłka błyskawiczna.

Przełączniki wyglądają tak:

http://tinyurl.com/2avyb3x

http://tinyurl.com/23hb94c

Po lewej stronie widać oryginał ze ściągniętą górą. W tym przypadku mechanizm działał. Zepsuł się tylko sam przycisk.

Po środku V4NCT7, widać ze wygląda prawie identycznie (to nasz kandydat do wymiany)

Po prawej stronie V4NST7UL. Chyba najlepsza opcja. Przełącznik z tej samej serii (jest też wersja z wyprowadzonymi kabelkami) ale hermetyczny, o klasie szczelności 67. Myślę, że byłby bardziej trwały niż oryginał. Jednak minusem jest trudniejsza podmiana. Po pierwsze, trzeba go lutować. A po drugie, trzeba pokombinować z zamocowaniem go w uchwycie zamka. Może można go po prostu jakość przymocować (przykleić ?) do oryginalnej podstawki. Trzeba by rozlutować oryginał i zobaczyć czy ta podstawka jest razem ze stykiem i czy da się ją oddzielić. Ja niestety nie miałem czasu na zabawę.

Ze względu na prostotę wymiany wybieramy opcję z wymianą góry przełącznika V4NCT7. Praktycznie jest to chwila, wystarczy wymienić górę z przyciskiem pokazaną na rysunku.

W tym celu delikatnie podważamy zatrzaski ( po 2 z każdej strony). Nie za mocno, bo można je ułamać. Po ściągnięciu nowej góry umieszczamy ją w starej podstawce. Warto dogiąć delikatnie zatrzaski do wewnątrz, aby lepiej trzymały.

Uwaga: Jeśli ktoś będzie miał uszkodzony mechanizm wew. to uważajcie bo jest to bardzo delikatne. Małe wygięcie blaszki spowoduje, że przestanie to pstrykać.

Przełącznik po przełożeniu góry z nowego styku wygląda tak:

http://tinyurl.com/2744dhb

Następnie montujemy go z powrotem w zamku:

http://tinyurl.com/2fb78ey

A - widać kawałek zapadki, wypełnionej klejem. Do zapadki dotyka przycisk mikrostyka.

B - blaszka mocująca mikrostyk.

Podłączamy zamek pod wiązkę i sprawdzamy czy np. na fisie pokaże otwarte drzwi.

Rozwiązanie - uszkodzona zapadka

Szczelinę widoczną na zdjęciach oczyściłem i odtłuściłem.

Następnie zalana całość klejem (epoksydowy, dwuskładnikowy) dosyć grubo.

http://tinyurl.com/26yx8mj

oraz inne ujęcie:

http://tinyurl.com/23x3495

Następnie po wyschnięciu ścinamy nadmiar kleju nożykiem lub ścieramy pilniczkiem.

Najlepiej zamek podpiąć pod wiązkę. Ruszamy zapadką i patrzymy czy chodzi swobodnie oraz

czy pokazuje otwarcie drzwi.

Styk nie może blokować zapadki zamka. Musi się po niej swobodnie ślizgać.

Jeśli zapadka się blokuje, to ścieramy lub ścinamy nadmiar kleju, aż uzyskamy pożądany efekt.

Podsumowanie:

Zamek od strony kierowcy po naprawie wciąż działa bezproblemowo.

Do tego drugi zamek (pasażer) plus wymiana czujnika zakończona sukcesem

Mają na uwadze przypadek z drzwiami pasażera myślę, że warto wymienić czujnik nawet jeśli jest dobry. Unikniemy wtedy rozbierania drzwi za jakiś czas jak padnie sam styk. Albo chociaż oceńcie w jakim stanie jest gumka w okół przycisku. Jak widać tu była rozerwana. Jeśli jest dobra, to może można zaryzykować i nie wymieniać.

mimo, że tego nie zrobiłem to myślę, że warto zastosować przełącznik hermetyczny.

Opublikowano

no kamil031 super opis i foty, zabieram sie do naprawy

Opublikowano

ja mam to samo chyba od wczoraj ,tylko drzwi kierowcy.podczas jazdy wyswietla momentami otwarte drzwi i zapala swiatlo w kabinie oraz niezamyka mi pilotem tych drzwi tylko kluczykiem,niezalacza imobilazera "dioda w drzwiach nieswieci".machanior dzis stwierdzil ze padl zamek,koszt orginalu nowego 145euro.

Opublikowano

Nie wiem czy ten sam wylacznik odpowaida za lampke i zamykanie bo u mnie wylacznik jest walniety ale drzwi rygluja sie normalnie . Jak juz wyciagniesz zamek to lepiej sprawdz wszystkie mikrowylaczniki. Koszt wylacznika 5-10 zl :)

Opublikowano

Zobacz harmonijke miedzy drzwiami a slupkiem kable lubia pekac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...