sumoss Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Witam tak jak wyzej napisane wczoraj rozleciala mi sie turbina w moim ajm-ie dojechalem do domu ok 3km i wypilo mi prawie polowe oleju z silnika i teraz do rzeczy mam juz nowa turbine tylko goscie u ktorych kupowalem kazali mi sciagnac miske olejowa wszystko wyczyscić dokladnie i sprawdzic jakis trzpien w pompie oleju i tu niewiem o co chodzi poniewaz niewiem o jaki trzpien chodzi i gdzie sie znajduje podobno bardzo dobrym zamiennikiem jest klucz imbusowy 6mm tylko nie mam pojecia co i jak z tym zrobic prosil bym o pomoc w tym temacie i o ewentualne jakies wskazówki pozdrawiam.
Mario82A4 Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Podepnę sie do tematu bo też czeka mnie wymiana turbiny po niedzieli i też ciekawi mnie to co mówią mechanicy o czyszczeniu miski , dolotu , oraz EGR . Swoją drogą ciekawe czy oni też to robią skoro wyjęcie michy u mnie to sporo robotu .
Biszczan Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Cytat z ELSY: "Jeśli stwierdzone zostanie mechaniczne uszkodzenie turbosprężarki (np. zniszczony wirnik sprężarki), nie wystarczy wymienić tylko turbosprężarkę. Aby uniknąć kolejnych uszkodzeń, należy wykonać następujące prace: -Sprawdzić, czy obudowa filtra powietrza, wkład filtra powietrza i węże prowadzące powietrze nie są zabrudzone. -Sprawdzić, czy w całym układzie doładowywanego powietrza i w chłodnicy doładowywanego powietrza nie ma ciał obcych. -Jeśli w układzie doładowywanego powietrza stwierdzone zostaną ciała obce, oczyścić układ doładowywanego powietrza, a w razie potrzeby wymienić chłodnicę doładowywanego powietrza."
spidzior Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 ja bym polecil jeszcze wyczyscic kanaly olejowe bo jak kupisz np. regenerowana turbine to pozniej w razie W jesli sie okaze wadliwa to moga nie uznac gwarancji...
wesz82 Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Proponuje przejrzeć cały układ dop powietrza,rozebrać i poczyścić wsio włącznie z IC, Co do olejowego to wąż zasilający odkręcić i przeczyścić,od razu nowe filtry,uszczelki itd. Co do miski to przecież jest w smoku filtr siateczkowy więc nie zassie nic,ewentualnie przytka także też do sprawdzenia. Wiem ze to dziecinada ale pamiętajcie o prawidłowym odpaleniu po utracie oleju żeby nowe turbo nie dostało po pupie:wink:
sumoss Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Opublikowano 6 Marca 2013 wszystko jest juz ok wymienione wyczyszczone miska wyciagnieta byly jakies odlamki na dnie mosierzne czy cos takiego ale przejechane juz jest ok 2tys km i wszystko dziala dzieki za rady temat uznaje za zamkniety
shakall Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Witam ! Miałem taki sam przypadek z turbosprezarką w ajm . Auto było po programie,mocy mu przybyło i turbinę wywaliło:) Okazało sie ze urwało wirnik. Auto zostawiłem dla mechanika. Wymienił olej silnikowy,filtry, wyczyscił intecooler z odłamków metalu a przy okazji turbospreżarkę od awx. Auto jeździ lekko ospale wiec czeka mnie korekta softu.
Mario82A4 Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Jak to ospale ?? Ja też ostatnio wymieniłem turbawke i też wskoczyło turbo od AWX i autko słabo latało , założyłem drugie i dopiero auto zaczeło normalnie jeździć , fakt turbo troszke wolniej wstaje ale to wina większej turbinki , fakt też korekta mnie czeka .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się