benyA4 Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 Jestem posiadaczem audi z silnikiem ALT wiec kontrolka check engine dosc czesto gosci u mnie na polpicie, czasem tak czesto ze juz do niej przywyklem. Jednak kolor pomaranczowy jest dosc depresyjny i mocno kontrastuje na desce rozdzielczej. Wymyslilem wiec sobie by zmienic diode na zielona a co bedzie ladniej. Znalazlem instrukcje demontazu licznika i czesciowej rozbiorki. W sumie rozbiorki przodu a mnie interesowala by elektronika. Czy po rozlozeniu licznia tak jak to widac na zdjeciach bede mogl odlaczyc elektronike bez odpinania wskazowek ?? Chcial bym ja podniesc zmienic diode i po robocie. Na zdjeciach wyglada jka by elektronika byla zespolona ze wskazowkami ale czy tak faktycznie jest ??? Link do zdjec. http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-wymiana-tarcz-zegarow-tarcze-s4-128214/
bin85 Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 Jeżeli chcesz dostać się do diody to musisz zdjąć wskazówki i tarcze
benyA4 Opublikowano 18 Lutego 2013 Autor Opublikowano 18 Lutego 2013 f*ck, no to chyba sobie podaruje . dzieki za odpowiedz
edekxp Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 czego się zniechęcasz, wskazówki pewnie dobrze schodzą.U siebie w A3 licznik rozbierałem może 5 razy łącznie ze wskazówkami. Co do diody nie widziałem jakie tam są, ale może być po dwie na kontrolkę (smd), tak mam w A3
benyA4 Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Ja juz tez pare razy licznik rozbieralem ale w poprzednim aucie (VW BORA) nie chcial bym czegos spier.... wiec najpierw poszukam jakiegos taniego anglika do cwiczen ---------- Post dopisany 11-03-2013 at 17:36 ---------- Poprzedni post napisany 18-02-2013 at 11:30 ---------- witam ponownie udalo mi sie zakupic tanio licznik od anglika aby na nim przetestowac procedure wymiany diody. Faktycznie wskazowki schodza dosc łatwo jednak ponowne ich zalozenie w odpowiedniej pozycji to juz gorsza sprawa. Przy zmianie koloru diody wpadl mi do glowy jeszcze jeden pomysl. W zwiazku z tym ze dioda check engine pali mi sie ciagle postanowilem wykabinowac uklad ktory sam bedzie ja gasil. Polega to na tym iz po odpaleniu auta uklad zaczyna liczyc czas i po uplywie 1min odcina zasilanie na diode. Mam wiec swiadosmosc isniejacych bledow bo dioda nie gasnie odrazu a z drugiej strony nie denerwuje mnie swiecaca ikona. Problem polega na montazu ukladu dioda jest smd 3V sterowana z ukladu zaznaczonego na zdjeciu. Jednak uklad ten musi dostac informacje od sterownika silnika o bledzie . Mam wiec pare pytan: 1- czy sygnal z komputera silnika do zegarow dociera po szynie CAN czy moze jest to zwykle analogowe napiecie podawane na ktorys pin licznik 2- jesli jest to sygnal analogowy to moze ktos wie na ktore gniazdo i ktory pin jest podawany 3- moze ktos posiada opis gniazd i wejsc do licznia audi a4 b6 ---------- Post dopisany at 17:40 ---------- Poprzedni post napisany at 17:36 ---------- aa jeszcze jdno uklad opart jest na scalaku 555, ktory do zasilania potrzebuje min 4,5 podlaczenie go bezposcrednio przy diodzie jest niemozliwe. Prawdopodobnie najlepszym miejscem bedzie wyjscie ze scalaka , chcial bym go jednak najpierw zasilic i wszytsko posprawdzac by nie odwalic babola. ---------- Post dopisany at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany at 17:40 ---------- znalazlem cos takiego ale gdzie podlaczyc staly plus , plus po stacyjce , mase i sygnal do podswietlania ??
edekxp Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Podłącz pod diodę np ABS i masz problem z głowy tylko ona gaśnie bez odpalenia. Moim zdaniem zrób prosty uklad nie czasówki a sprawdzacz napiecia. Po uzyskaniu 14v wyłacza diode czyli auto odpalone i alternator ładuje Komunikacja pewnie idzie po canie Wysłane za pomocą Tapatalk
benyA4 Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 nie chodzi o to by calkowicie wyeliminowac pokazywanie bledow a o to by dioda nie swiecila sie ciagle. Dlatego chce zastosowac uklad ktory wylaczy ja po pewnym czasie . Dioda check engine pelni dosc wazna funkcje i chce by pelnila ja nadal.
edekxp Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Przecież jak czasówka ci ją odłączy po 1 min to i tak już nic nie pokaże Jaką funkcję ma wtedy kontrolka check - żadnej bo ci się nie zaświeci, jak bedziesz jechał Najlepiej to zrób tak aby była jak oryginalnie a usuń błędy co ja zapalają
benyA4 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Opublikowano 12 Marca 2013 to moze zasponsoruj mi katalizator za 4 tysie i pozbede sie bledu Jesli kontrolka pali sie ciagle to nawet gdy pojawia sie nowe bledy to nie znacznie mrugac czy niewiem co , poprostu dalej bedzie sie swiecic. A ja nie chce by sie swiecila. Z drugiej strony niechce sie jej pozbywac calkowicie. Wiec jesli masz rozpiske tych pinow to podeslij, a jesli nie to dziekuje za rozmowe.
benyA4 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Opublikowano 12 Marca 2013 kolego sondy za katalizatorem w silnikach wolnossacych nie da sie wylaczyc programowo.
edekxp Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 kolego sondy za katalizatorem w silnikach wolnossacych nie da sie wylaczyc programowo. a to lipa nie wiedziałem że tu jest inaczej, to może jakiś emulator itp
czaki22 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 faktycznie katalizatory stalowe po 200 zł na szrocie znajdziesz
benyA4 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Opublikowano 12 Marca 2013 koledzy niechce byc nie uprzejmy ale temat katalizatorow jest tutaj , niestety nic nie pomaga, emulatory, pasywne aktywne nic nic nic http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/alt-wymiana-katalizatora-245446/index5.html dlatego ja chce wylaczyc ta diode ma ktos opis tych pinow w liczniku. ---------- Post dopisany at 17:55 ---------- Poprzedni post napisany at 17:54 ---------- uwywany katalizator to kupno kota w worku , nie da sie sprawdzic przy zakupie.
benyA4 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2013 ale sie wszyscy uparli, ja niechce isc na latwizne tylko zrobic tak ze gdy przyjdzie magiczna chwila i uporam sie z bledami nie ingerujac ponownie w licznk wszystko bedzie dzialac normalnie. Potrzebuja ta pinologie bo nie chce podbierac zasilania z innych ukladow. Wszystkie uklady w liczniku pracuja na 12V diody podswietlenia ulozone sa po trzy w szeregu bez zastosowania rezystorow. Diody ikonek i inne wystepujace pojedynczo wstawiony maja rezystor 1k dla obnizenia napiecia. ---------- Post dopisany 13-03-2013 at 08:47 ---------- Poprzedni post napisany 12-03-2013 at 19:34 ---------- metoda prób i bledów udalo sie odpalic licznik , odrazu powiem ze piny opisane na zdjeciach wyzej potwierdzaja sie . Opis "zacisk 31 obciazenie" oznacza "-" a "zacisk 30" i zacisk15" oznaczaja "+". Po podlaczeniu + i - uruchomi sie test liczniaka, mrugaja diody imobilajzera , hamulcow itd. Aby podswietlic calosc licznika i wyswietlacz nalezy wykonac mostek przewodem "-" tak jak na zdjeciu (przewod zielony) . Podswietlanie sterowane jest ze scalaka ktorego schematu nie udalo mi sie znależć. Teraz na wyswietlaczu pojawiaja sie nam po kolei wszystkie ostrzezenia, abs, plyn spryskiwaczy, olej itd. Na zdjeciu zaznaczone jest rowniez czerowne kółeczko. Podajac "-" na piny wewnatrz niego zapalac sie nam beda kontrolki swiatel, silnika, tempomatu , poduszek. ---------- Post dopisany 02-04-2013 at 09:36 ---------- Poprzedni post napisany 13-03-2013 at 08:47 ---------- Panowie szukam plusa po zaplonie najlepiej w okolicy licznika tak zeby byl latwy dostep. Moze ktos podpowie ktory to kabelek bo szukac mi sie niechce:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się