Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawieszenie s-line 1BV a komfort jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Posiadam zawieszenie s-line i w tej chwili jezdze na zimówkach 205/55/16 i jest ok, ale pytanie czy po załozeniu ori felg s-line 17 i opon 235/45/17 lub 225/45/17 bedzie duza róznica w komforcie jazdy. Wszyscy doskonale wiemy jakie mamy drogi pełne dziur i kolein. Fakt jest taki ze na 17 auto duzo lepiej sie prezentuje, ale czy jest sens tracic na przyjemnosci z jazdy i robic zawieszenie 2x w roku.

pozdrawiam

Opublikowano

nie masz czego sie obawiać :wink: 2,5 roku na polskich drogach na 17 kołach przejechane 48 tyś km i nawet jednej końćówki nie muszę wymieniać - trzeba jeździć z głową i tyle

Opublikowano

Masz zawieszenie s-line czy zwykłe? Na tym zawieszeniu przy profilu 55 są dosc znacznie odczuwalne nierownosci i własnie tego sie obawiam. To ze da sie jezdzic to ja wiem miałem przez 5 lat Astre GSI 16V na kołach 225/40/16 i wiem co to znaczy ;), ale teraz wydaje mi sie ze juz z tego troche wyrosłem a po drugie to dziecko, rodzina fotelik itp.

pozdrawiam

Opublikowano

ja miałem obniżona springami vogtlanda 35/40mm także było niżej i sztywniej wysokośc opnki 45 na 17 feldze i było lux, jak chcesz miec wiekszy komfort zapodaj oponkę 215/50 :wink:

Opublikowano

W zeszłym roku kupiłem pirelli zero rosso za 2200

Opublikowano
Masz zawieszenie s-line czy zwykłe? Na tym zawieszeniu przy profilu 55 są dosc znacznie odczuwalne nierownosci i własnie tego sie obawiam. To ze da sie jezdzic to ja wiem miałem przez 5 lat Astre GSI 16V na kołach 225/40/16 i wiem co to znaczy ;), ale teraz wydaje mi sie ze juz z tego troche wyrosłem a po drugie to dziecko, rodzina fotelik itp.

pozdrawiam

możemy się zamienić :) dam Ci zwykłe 1BA bodajże :)

Opublikowano

Wg mnie różnica w jeździe po dziurach jest nieodczuwalna. Trochę gorzej jest w przypadku jazdy w koleinach - uczy trzymania kierownicy obiema rękoma :)

Opublikowano

Nie ma się czego bać. Zmieniaj różnica minimalna a jaki wygląd. Ja z 1BA i 16 zmieniłem na 1BE i spręzyny -30 i 18 na lato i jestem bardzo zadowolony.

Opublikowano

Hej mam DOKŁADNIE taką samą sytuację jak ty. Zawiecha 1BV , zima 205/55/16 w a na lato 235/45/17 i w tym sezonie muszę kupić nowe kapcie. Na zestawie 235/45 przejechałem w PL ok 50 tys km i wymieniłem jedynie tylne elementy: łączniki stabilizatora i poduszki gumowo-olejowe belki - fakt trzeba jeździć z głową. Ale kierując się nastepującymi czynnikami: komfort (małe dziecko), oryginalność zestawu, cena mając do wyboru 235 czy 225 wziąłbym 235. Chociaż idealne byłyby 215 tylko ich cena :kwasny:.

Opublikowano

Jezeli jezdzisz na takich zestawach to co mozesz mi powiedziec na temat róznicy w komforcie jazdy pomiedzy 235/45/17 a 205/55/16 ?

Opublikowano

zależy ci bardzo na komforcie? czy bardziej na wyglądzie?

Opublikowano
zależy ci bardzo na komforcie? czy bardziej na wyglądzie?

To jest podstawowe pytanie:good: Nie da się pogodzić do końca jednego i drugiego:kwasny: W B6 jest w miare komfortowo na 17` i 1BE a co więcej i twardziej już jest źle:decayed:

Opublikowano

Powiem tak gdybym miał zwykłe zawieszenie nawet bym sie nie zastanawiał załozył bym 235/45/17 i byłoby pewnie znosnie, ale ze mam 1BV i jeszcze jak załoze taki zestaw moze byc nieciekawie. Zalezy mi na tym zeby jezdzic w miare normalnie czyli np tak jak mam teraz na zimówkach 205/55/16. Wyglad tez jest dla ,mnie wazny bo kto nie lubi jak auto ładnie sie prezentuje.

Opublikowano

Ja też na lato mam 235/45/17 do tego Run Flat na 1BV i Q. Moge powiedzieć, że różnica w twardości do 202/55/16 jest znaczna i wyraźnie odczuwalna jednak daje się do tego szybko przywyczaić. W zamian masz jednak świetną przyczepnośc, która mi już parę razy d*pę uratowała. Jeśli chodzi o trwałość to zrobiłem na 1BV około 55 tkm i palcem się do niego nie dotknąłem więc wydaje mi się, że jest wytrzymalsze od serii.

Opublikowano
Powiem tak gdybym miał zwykłe zawieszenie nawet bym sie nie zastanawiał załozył bym 235/45/17 i byłoby pewnie znosnie, ale ze mam 1BV i jeszcze jak załoze taki zestaw moze byc nieciekawie. Zalezy mi na tym zeby jezdzic w miare normalnie czyli np tak jak mam teraz na zimówkach 205/55/16. Wyglad tez jest dla ,mnie wazny bo kto nie lubi jak auto ładnie sie prezentuje.

Męczył się nie będziesz:good: O ile w B5 17` to już sporo to w B6 17` jest to całkiem do przyjęcia i w miarę komfortowo:good: Jeździłem 1 sezon na 225/45R17 + zawias -40mm H&R i było bardzo przyjemnie:good: Na 19` już jest ciężko:decayed:

Opublikowano
Jezeli jezdzisz na takich zestawach to co mozesz mi powiedziec na temat róznicy w komforcie jazdy pomiedzy 235/45/17 a 205/55/16 ?

Różnica jest mniej więcej taka, że jak zakładam na zimę 205/55 to wydaje mi się że auto jest wyraźnie miększe, bardziej się przechyla w zakrętach, wolniej reaguje na kierownicę (typowo subiektywne wrażenia). Jak na auta, które ważą sporo powyżej 1,5 tony to na zimę ten kapeć jest w sam raz. Na lato zdecydowanie za wąski. Co do 235/45 to pewnie dużo zależy od konkretnego modelu opony. Poprzednio miałem Dunlop Sport Maxx i była bardzo twarda. W którymś z postów pytałem o gumę która przy zachowaniu tego rozmiaru będzie miała komfortowy charakter nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi. Tak jak napisałem Ci wcześniej, jak masz dziecko chcesz w MIARĘ komfortowo wozić bobasa, a czasami jadąc samemu dać po garach weź 235. Powiem szczerze że jak dla mnie żeby jazda po drogach jakie mamy była przyjemnością a nie psychiczną męczarnią osobiście nie brałbym 225/45 do 1BV.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...