Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z temperatua


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ale ja ost jezdzilem a z 30min zrobilem jakies 40km i dobrze ja ganialem i tem jaka osiagnela to bylo max 70 tu jest poblem ze jak zamkne nawiew to lapie 90 po 5km max 10 ale jak juz otowrze na jeden bieg to mi tylko osiagnie 70

Opublikowano

Przy takich temperaturach jak teraz po 5 - 6 kilometrach klimatronik na 20 st temperatura ma byc 90 st mysle że chciałeś wymienić dobre gadżety na jeszcze lepsze a nie zawsze warto wymieniac dobrze działające podzespoły bo ktoś twierdzi że tak się powinno robić. Wróć do punktu wyjscia jak twierdzisz, ze było ok.

Opublikowano

u mnie przy -12C jazda 1900obr. zmiana biegów 2500-2700tys. potrzebuje 12-15km i na kodach klimatronika jest 90C bite nawiewy ustawione 21stopni sterowanie manualne.Pierwsze 500metrów zmiana biegów przy 2000-2200tys. częste zmiany biegów czyli miasto nagrzewa się szybciej.

Opublikowano

wymienilem termostat na orginalny niemiecki i jest lepiej jak ja pogonie troche to zlapie ladnie 90st. ale hmm szybko sie wychladza moze faktycznie duzo lepszy blby orginalny termostat

Opublikowano

Panowie z termostatami to jest tak Vernet idzie na pierwszy montaż w autach francuskich,ale były przypadki,że nie trzymały parametrów już od nowości,osobiście dla mnie to drogi badziew.Do vaga i do każdego innego auta polecam Wahler'a najdroższy ale dobry,taki sam też jest zazwyczaj stosowany w oryginale tylko,że za kartonik musimy dopłacić:wink:

Mój AHU też nagrzewa się długo ale to już wina wiskozy bo w 1z w pasku grzał się znacznie szybciej(oba miały świece podgrzewające płyn)

Generalnie jeśli wszystko jest ok to wskazówka musi stać w pionie,za wyjątkiem sytuacji gdzie auto chodzi na jałowym i nawiew jest na max.

Jeśli wskaźnik pokazuje Ci tyle samo co na vagu to obstawiam termostat

Opublikowano

Jeżeli przy wyłączonym ogrzewaniu silnik prawidłowo uzyskuje temperaturę, a z włączonym już nie, to w większości przypadków wina leży po stronie kierownika :decayed:.

Diesle z bezpośrednim wtryskiem mają bardzo dużą sprawność i przy delikatnej jeździe w bardzo niskich temperaturach ilość ciepła wytwarzana przez silnik jest dużo mniejsza niż wydajność chłodniczki ogrzewania wnętrza :whistling:.

Przy nieumiejętniej obsłudze prowadzi to do marnowania tej niewielkiej ilości energii cieplnej:facepalm:

Ustawienie wysokiej temperatury wnętrza i dużego nawiewu zaraz po odpaleniu jest tego właśnie przykładem.

Prawidłowy sposób postępowania w takim przypadku to klima w trybie ręcznym, temperatura wnętrza ustawiona na minimum ( nie na low), i nawiew na jedną-dwie kreski skierowany tylko na przednią szybę do momentu aż silnik osiągnie ok.70 st. C.

Później można stopniowo otwierać pozostałe nawiewy i nie przesadzać z przewietrzaniem (nawiew) bo powoduje to uciekanie ciepła na zewnątrz :facepalm:

Generalnie jak ktoś lubi w aucie stać w korku, albo jeździć po mieście w podkoszulku mając temperaturę w środku ustawioną na 25 st. C to w dieslu powinien zamontować sobie dodatkowe ogrzewanie postojowe, albo zmienić na benzyniaka :decayed:

P.S. Trochę lepiej ma się sprawa z uzyskiwaniem i utrzymaniem temperatury w nowszych dieslach, wyposażonych w chłodnice spalin, która odzyskuje ciepło uciekające wraz ze spalinami w czasie gdy EGR jest twarty ( jazda z małym obciążeniem, stanie w korku) :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...