lkowol Opublikowano 28 Czerwca 2008 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Witam, Ostatnio zauważyłem brak mocy powyżej 3000-3500rpm. Zauważyłęm to w sumie troche przypadkiem więc ostatnio staram sie troche dłużej pociągnąć na II i III biegu i potestować. Na drugim biegu raczej "dobrze ciągnie" do samego końca choć i tu zdarzają się wyjątki, natomiast na III biegu obrotomierz najczęściej zatrzymuje się na 3000-3500rpm i dalej ani rusz - autko jakby traciło moc i szybciej nie chce jechać. Przy wyprzedzaniu i to obojetnie na którym biegu outko tez czajami jest jakby troche mułowate. Poczytałęm troche na ten temat i wygląda mi to na objawy wadliwego dziaąłnia pzrepływomierza albo zapieczone łopaty turbiny... Chyba nie obejdzie się bez zrobienia logów dynamicznych - wtedy będę prosił o dalszą pomoc... Naranie zrobiłęm sobie takie rutynowe skanowanie VAG'iem w poszukiwaniu błędów (w sumei to przy okazji naprawy klimy) i wyskoczyło mi takie cuś: Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 018 FE Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2149 Coding: 00003 Shop #: WSC 06325 1 Fault Found: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Co to może być za błąd i czy to przypadkiem nie jest powód sytuacji opisanej powyżej. Z góry dzięki za pomoc...
jacekm Opublikowano 28 Czerwca 2008 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Po podpieciu pod vag-a otrzymalem taki blad:17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-00 - - 17958 - Ladedruck Regeldifferenz = Cisnienie doladowania odbiega od wymaganego =czyli to samo co 00575.... i wszystko jasne :twisted: ... (były juz pisane elaboraty na ten temat ) dla ułatwienia: do sprawdzenia N75,zaluzje w turbo,podcisnienie (przewody) ,układ dolotowy Poczytaj forum. Bardzo duzo wątków na ten temat. Powyżej masz odpowiedź kolegi SPANKY na podobny problem
lkowol Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2008 Tak faktycznie dużo watków na ten temat - większość poczytałem....no i wymieniłem wężyk podcisneinia sterujacy kierownicami turbiny, a następnie zrobiłem tak jak na filmiku: http://www.planetsecurity.pl/filmy/audi%20-%20Zrob%20to%20sam%20-%20obserwacja%20sztangi%20turbiny%20AFN%20i%20podobne.avi Sztanga chodzi ale wydaje mi się że jakiś mały skok - na filmiku był chyba większy i nie słychac u mnie tej charakterystycznej zmiany dzwięku pracy turbiny przy przy podnoszeniu i opuszczaniu sztangi d. a jesli chodzi o jazdę to dalej to samo - raz zatrzyma się przy 3500rpm a raz przy 4200rpm - w kazdym razie nigdy do konca. Taj jak radzili koledzy w wcześniejszych postach ppowyieniam jeszce wszystkie wężyki z podcisnienia i poruszam troche sztangą turbiny - może to pomoże. Może ktos byłby mi w stanei powiedzieć ile wynosi porawidłowy skok sztangi turbiny (góra/dół) przy przełączaniu cyklicznym na ON/OFF (tak jak na filmiku).
lkowol Opublikowano 3 Lipca 2008 Autor Opublikowano 3 Lipca 2008 Rozruszałem sztangę turbiny kluczem, wymieniłem wężyki (niestety nie wszystkie bo miałem tylko cieńki wężyk), posprawdzałęm miernikiem rezystancję zaworka N75 - 16,8Ohm więc w normie, wykasowałem błędy, przejechałem się, pierwszy raz po gazie i jakby wszystko ok, ale kolejny raz ten sam problem co poprzednio - więc to chyba nie węzyki podcisnienia. Przewody dolotowe powietrza pomiędzy turbina a intercoolerem miękkie - a chyba powuinne byc twarde jak turbina pracuje. Obstawiam że mam jednaj zapieczone łopatki w turbinie, albo nieszczelne przewody powietrza za turbina, ale równei dobrze moze to byc cos innego - choc wydaje mi się że N75 pracuje poprawnie. Zrobiłem logi rejestru 1 i 11 - może na tej podstawie będziecie mogli powiedziec mi cos więcej. Group A: TIME STAMP 0.00 0.39 0.78 1.17 1.56 1.95 2.34 2.73 3.12 3.51 3.90 4.30 4.68 5.08 5.47 5.86 6.25 6.64 7.03 7.42 7.81 8.20 8.59 8.98 9.37 9.76 10.15 10.54 10.94 11.33 11.72 12.11 12.50 12.89 13.28 13.67 14.06 14.45 14.84 15.23 15.62 16.01 16.40 16.80 17.19 17.58 17.97 18.36 18.75 19.14 19.53 19.92 20.31 20.70 21.09 21.48 21.87 22.26 22.65 23.05 23.44 23.83 24.22 24.61 25.00 25.39 25.78 26.17 26.56 26.95 27.34 27.73 28.12 28.51 28.90 29.30 29.68 30.08 30.47 30.86 31.25 31.64 32.03 32.42 32.81 33.20 33.59 33.98 34.37 34.76 35.15 35.54 35.94 36.33 36.72 37.11 37.50 37.89 38.28 38.67 '001 Engine speed 861-945 /min 1575 1575 1638 1659 1722 1764 1827 1869 1932 1974 2037 2100 2163 2205 2247 2310 2352 2394 2457 2499 2541 2583 2625 2688 2709 2751 2793 2835 2877 2919 2940 2982 3003 3045 3087 3129 3150 3171 3192 3234 3255 3276 3318 3339 3360 3381 3402 3423 3444 3444 3486 3507 3507 3528 3549 3570 3591 3612 3612 3633 3654 3675 3675 3696 3717 3738 3717 3738 3759 3780 3780 3780 3801 3822 3843 3843 3864 3864 3885 3885 3906 3906 3906 3927 3927 3927 3927 3948 3969 3969 3969 3990 3990 3990 3990 4011 4011 4011 4011 4011 Injection Quantity 09-mar mg/R 16.0 17.8 25.0 25.0 25.0 25.0 25.0 25.0 25.0 25.0 24.8 24.6 24.2 24.0 23.8 23.6 23.4 23.2 23.0 22.8 22.6 22.4 22.2 22.0 21.8 21.6 21.4 21.2 21.0 20.8 20.8 20.6 20.4 20.4 20.2 20.0 19.8 19.8 19.6 19.4 19.4 19.2 19.2 19.0 19.0 18.8 18.8 18.6 18.6 18.6 18.4 18.4 18.2 18.2 18.0 18.0 18.0 17.8 17.8 17.6 17.6 17.4 17.6 17.4 17.4 17.2 17.4 17.2 17.2 17.0 17.0 17.0 17.0 16.8 16.8 16.8 16.8 16.6 16.6 16.6 16.6 16.6 16.4 16.4 16.4 16.4 16.4 16.4 16.2 16.2 16.2 16.2 16.2 16.2 16.2 16.0 16.0 16.0 16.0 16.0 16.0 Mod. Piston Displ. 1.35-2.10 V 2.000 2.240 2.400 2.480 2.520 2.540 2.580 2.520 2.540 2.540 2.580 2.580 2.560 2.560 2.540 2.540 2.580 2.560 2.540 2.560 2.560 2.540 2.540 2.500 2.520 2.560 2.540 2.500 2.500 2.560 2.540 2.480 2.480 2.460 2.460 2.460 2.480 2.500 2.440 2.480 2.440 2.420 2.420 2.420 2.420 2.500 2.440 2.440 2.380 2.400 2.400 2.400 2.360 2.380 2.380 2.380 2.340 2.340 2.340 2.360 2.380 2.300 2.380 2.380 2.340 2.320 2.400 2.320 2.280 2.300 2.340 2.280 2.320 2.280 2.340 2.260 2.300 2.320 2.280 2.260 2.320 2.260 2.320 2.280 2.300 2.280 2.300 2.260 2.260 2.280 2.260 2.320 2.280 2.280 2.220 2.240 2.240 2.320 2.260 2.260 2.240 Coolant Temp. 80-110 °C 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 80.1 81.0 81.0 81.0 81.0 81.0 81.0 81.0 Group A: TIME STAMP 0.00 0.39 0.78 1.17 1.56 1.95 2.34 2.73 3.12 3.51 3.91 4.30 4.69 5.08 5.47 5.86 6.25 6.64 7.03 7.42 7.81 8.20 8.59 8.98 9.37 9.76 10.16 10.55 10.94 11.33 11.72 12.11 12.50 12.89 13.28 13.67 14.06 14.45 14.84 15.23 15.62 16.01 16.40 16.79 17.19 17.58 17.97 18.36 18.75 19.14 19.53 19.92 20.31 '011 Engine speed /min 1533 1512 1470 1449 1470 1533 1596 1680 1764 1890 1995 2079 2205 2289 2394 2499 2583 2688 2772 2856 2940 3024 3108 3192 3276 3339 3423 3465 3486 3507 3507 3528 3528 3528 3549 3549 3549 3570 3570 3570 3570 3591 3591 3612 3612 3612 3612 3633 3654 3654 3654 3675 3675 Specified MAP ? mbar 1030.2 1030.2 1030.2 1030.2 1734.0 1754.4 1785.0 1815.6 1856.4 1927.8 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1540.2 1550.4 1479.0 1856.4 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 1948.2 Actual MAP ? mbar 1050.6 1040.4 1040.4 1040.4 1071.0 1183.2 1326.0 1499.4 1662.6 1866.6 2060.4 2213.4 2305.2 2386.8 2448.0 2488.8 2529.6 2539.8 2539.8 2539.8 2539.8 2539.8 2550.0 2550.0 2550.0 2560.2 2550.0 2550.0 2519.4 2315.4 2233.8 2162.4 2019.6 1927.8 1897.2 1876.8 1866.6 1866.6 1856.4 1856.4 1846.2 1846.2 1846.2 1846.2 1846.2 1846.2 1846.2 1836.0 1836.0 1836.0 1836.0 1846.2 1846.2 Duty cycle Regulator valve? % 37.1 36.7 36.7 36.7 35.1 25.9 24.7 27.5 35.5 51.4 59.8 68.9 74.9 82.1 89.3 94.4 94.4 94.4 94.4 94.4 94.4 94.4 94.4 94.4 94.0 94.4 94.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4 92.4
wojtek2626 Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Troche silnik nie dogrzany i nie wszystkie grupy żeby cos powiedziec więcej, napewno cos sie dzieje z turbiną ( sztanga) lub N-75 masz straszne przeładowanie az dziw że nie ma notlaufa. Zrób bloki 001,003,008,011,015 i dodatkowo 013
Jarol Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Z tego co zamieściłeś napewno masz wlnięty termostat i zapieczone kierownice w turbosprężarce. Zacznij od wyczyszczenia turbosprężarki, potem zrób pełne logi statycznie, BS i dynamiczne na 4 biegu. A i staraj się nie pałować auta na wysokie obroty bo masz duże przeładowanie i turbo może się rozlecieć.
voxan69 Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Pamiętaj, ze termostat tylko ori - w ASO 90 pln
lkowol Opublikowano 3 Lipca 2008 Autor Opublikowano 3 Lipca 2008 Termostat powiadasz - a jak wymieniałem rozrzad to chciałem od razu pompę wody i termostat wymienić - ale gościu mnie przekonywałże nei ma sensu bo i pompa i termostat sa jak nowe. Jak to bedzie termostat to chyba goscia zapier...... z reszta i tak już wiem że wymiana rozrzadu u niego to był bład bo o ile rolki i paski zrobił ok i załozył firmowe takie jak chciałem (chyba tylko przez to że sam tego dopilnowałem) - to znalazłem mase drobnych - ale zapier... przez niego rzeczy. Bym sie nie zdziwił jakby problemy z termostatem zaczeły sie własnie po tej nieszczęsnej wymianie roarzadu - tak że gość już nigdy wiecej mojego auta nie zobaczy - nawet z daleka. A co do obecnych problemów to chyba będe musiał oddac autko w ręce fachowca - bo jesli chodzi o własnoręczne rozbieranie turbiny to mam troche obawy.....to tyle - pozostaje mi czekać na diagnoze i naprawe - jak bedzie zrobione to napisze co było nei tak... dzięki za pomoc
przemik Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Termostat na bank do wymiany.... Sprezarka do czyszczenia.... mozna jeszcze pomoczyc w ropie... a nóz widelec :)
grzegorz06041 Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 Ja mam niestety podobny problem... po chwili postoju silnik ciągnie ok, ale po paru kilometrach mocno słabnie i nie jestem w stanie wydusić z niego więcej niż 120 km/h. Chwilowo jeżdżę z turbiną spiętą "na krótko" bo musiałem zamówić zaworek Pierburga, ale mimo wszystko objawy są takie same. Dodam tylko, ze przepływomierz jest ok i dlatego mechanicy nie wiedzą o co chodzi.
lkowol Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Opublikowano 15 Lipca 2008 A jednak turbinka - poszła do przeczyszczenia i już wszystko jest jak być powinno - audik smiga jak szalony. Troche miałem obawy samodzielnie turbinke rozbierać więc 200 PLN'ów mnie to kosztowało - ale przynajmniej mam turbinkę porządnie wyczyszczoną - sprawdzoną elektronikę, zaworki itp.... tak ze chyba warto było.
boseron Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 ja w swojej wymieniam jutro zawór N75 i przewody podcisnieniowe bo tez mam podobne objawy, logów nie zrobie bo nie mam gdzie mam nadzeje ze to tego przyczyna a nie przepływomierza, trzymajcie kciuki
gadi Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 Na włączonym silniku ściągnij przewód podciśnieniowy z gruszki (sztangi) i zobzcz ile opadnie sztanga.
grzegorz06041 Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 U mnie już jest Ok. Okazało się, ze to jednak zaworek N75. Po przełączeniu turbiny "na krótko" niestety nie dało się oszukać sterownika (po przekroczeniu ciśnienia doładowania silnik przechodził w tryb awaryjny), więc jazda bez zaworka nie ma sensu, ale kluczem do sukcesu był dobry mechanik i urządzenie diagnostyczne Mega Macs
boseron Opublikowano 18 Lipca 2008 Opublikowano 18 Lipca 2008 no....a ja sam wymieniłem zaworek N75 i w koncu jej nie muli przy duzej prędkosci, co prawda troche kopci jeszcze i zastanawiam sie czy be zlogów jestem w stanie sprawdzic przepływomierz jakos? dzis odkreciłęm go myslałem ze moze go wyczyszcze w srodku a tam pusta rura z małym czujnikiem w srodku wszystko czyściutkie jak nowe to se wogóle czysci? jak sprawdzic czy przepływka działa ok?
Przemek TDI Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Witam Koledzy mam takie odczucie że od 1800 obrotów ciągnie audik jak oszalały turbina gwizda pięknie do niecałych 3 tyś i turboina cichnie moc spada:( Mam nie szukać sobie roboty czy zaineterować się tym??
scuzz Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Witam Koledzy mam takie odczucie że od 1800 obrotów ciągnie audik jak oszalały turbina gwizda pięknie do niecałych 3 tyś i turboina cichnie moc spada:( Mam nie szukać sobie roboty czy zaineterować się tym?? Na pewno nie jest dobrze Najlepiej zrób logi wrzuć na forum i zobaczymy co go boli.
tx-didi Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 ja w swojej wymieniam jutro zawór N75 i przewody podcisnieniowe bo tez mam podobne objawy, logów nie zrobie bo nie mam gdzie mam nadzeje ze to tego przyczyna a nie przepływomierza, trzymajcie kciuki Boseron, zrob lepiej logi, zamiast wymieniac w ciemno.... a nie opowiadaj ze nie masz gdzie... dobrze ku... ze popatrzylem na date
spanky Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Witam Koledzy mam takie odczucie że od 1800 obrotów ciągnie audik jak oszalały turbina gwizda pięknie do niecałych 3 tyś i turboina cichnie moc spada:( Mam nie szukać sobie roboty czy zaineterować się tym?? notlauf ... i wszystko jasne ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się