Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Brak mocy powyżej 3000rpm


lkowol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio zauważyłem brak mocy powyżej 3000-3500rpm. Zauważyłęm to w sumie troche przypadkiem więc ostatnio staram sie troche dłużej pociągnąć na II i III biegu i potestować. Na drugim biegu raczej "dobrze ciągnie" do samego końca choć i tu zdarzają się wyjątki, natomiast na III biegu obrotomierz najczęściej zatrzymuje się na 3000-3500rpm i dalej ani rusz - autko jakby traciło moc i szybciej nie chce jechać. Przy wyprzedzaniu i to obojetnie na którym biegu outko tez czajami jest jakby troche mułowate. Poczytałęm troche na ten temat i wygląda mi to na objawy wadliwego dziaąłnia pzrepływomierza albo zapieczone łopaty turbiny... Chyba nie obejdzie się bez zrobienia logów dynamicznych - wtedy będę prosił o dalszą pomoc...

Naranie zrobiłęm sobie takie rutynowe skanowanie VAG'iem w poszukiwaniu błędów (w sumei to przy okazji naprawy klimy) i wyskoczyło mi takie cuś:

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 018 FE

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2149

Coding: 00003

Shop #: WSC 06325

1 Fault Found:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Co to może być za błąd i czy to przypadkiem nie jest powód sytuacji opisanej powyżej.

Z góry dzięki za pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podpieciu pod vag-a otrzymalem taki blad:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-00 - -

17958 - Ladedruck Regeldifferenz = Cisnienie doladowania odbiega od wymaganego =czyli to samo co 00575.... i wszystko jasne :twisted: ... (były juz pisane elaboraty na ten temat :wink: )

dla ułatwienia: do sprawdzenia N75,zaluzje w turbo,podcisnienie (przewody) ,układ dolotowy

Poczytaj forum. Bardzo duzo wątków na ten temat.

Powyżej masz odpowiedź kolegi SPANKY na podobny problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak faktycznie dużo watków na ten temat - większość poczytałem....no i wymieniłem wężyk podcisneinia sterujacy kierownicami turbiny, a następnie zrobiłem tak jak na filmiku:

http://www.planetsecurity.pl/filmy/audi%20-%20Zrob%20to%20sam%20-%20obserwacja%20sztangi%20turbiny%20AFN%20i%20podobne.avi

Sztanga chodzi ale wydaje mi się że jakiś mały skok - na filmiku był chyba większy i nie słychac u mnie tej charakterystycznej zmiany dzwięku pracy turbiny przy przy podnoszeniu i opuszczaniu sztangi d. a jesli chodzi o jazdę to dalej to samo - raz zatrzyma się przy 3500rpm a raz przy 4200rpm - w kazdym razie nigdy do konca.

Taj jak radzili koledzy w wcześniejszych postach ppowyieniam jeszce wszystkie wężyki z podcisnienia i poruszam troche sztangą turbiny - może to pomoże. Może ktos byłby mi w stanei powiedzieć ile wynosi porawidłowy skok sztangi turbiny (góra/dół) przy przełączaniu cyklicznym na ON/OFF (tak jak na filmiku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozruszałem sztangę turbiny kluczem, wymieniłem wężyki (niestety nie wszystkie bo miałem tylko cieńki wężyk), posprawdzałęm miernikiem rezystancję zaworka N75 - 16,8Ohm więc w normie, wykasowałem błędy, przejechałem się, pierwszy raz po gazie i jakby wszystko ok, ale kolejny raz ten sam problem co poprzednio - więc to chyba nie węzyki podcisnienia. Przewody dolotowe powietrza pomiędzy turbina a intercoolerem miękkie - a chyba powuinne byc twarde jak turbina pracuje. Obstawiam że mam jednaj zapieczone łopatki w turbinie, albo nieszczelne przewody powietrza za turbina, ale równei dobrze moze to byc cos innego - choc wydaje mi się że N75 pracuje poprawnie. Zrobiłem logi rejestru 1 i 11 - może na tej podstawie będziecie mogli powiedziec mi cos więcej.

Group A:

TIME

STAMP

0.00

0.39

0.78

1.17

1.56

1.95

2.34

2.73

3.12

3.51

3.90

4.30

4.68

5.08

5.47

5.86

6.25

6.64

7.03

7.42

7.81

8.20

8.59

8.98

9.37

9.76

10.15

10.54

10.94

11.33

11.72

12.11

12.50

12.89

13.28

13.67

14.06

14.45

14.84

15.23

15.62

16.01

16.40

16.80

17.19

17.58

17.97

18.36

18.75

19.14

19.53

19.92

20.31

20.70

21.09

21.48

21.87

22.26

22.65

23.05

23.44

23.83

24.22

24.61

25.00

25.39

25.78

26.17

26.56

26.95

27.34

27.73

28.12

28.51

28.90

29.30

29.68

30.08

30.47

30.86

31.25

31.64

32.03

32.42

32.81

33.20

33.59

33.98

34.37

34.76

35.15

35.54

35.94

36.33

36.72

37.11

37.50

37.89

38.28

38.67

'001

Engine speed

861-945

/min

1575

1575

1638

1659

1722

1764

1827

1869

1932

1974

2037

2100

2163

2205

2247

2310

2352

2394

2457

2499

2541

2583

2625

2688

2709

2751

2793

2835

2877

2919

2940

2982

3003

3045

3087

3129

3150

3171

3192

3234

3255

3276

3318

3339

3360

3381

3402

3423

3444

3444

3486

3507

3507

3528

3549

3570

3591

3612

3612

3633

3654

3675

3675

3696

3717

3738

3717

3738

3759

3780

3780

3780

3801

3822

3843

3843

3864

3864

3885

3885

3906

3906

3906

3927

3927

3927

3927

3948

3969

3969

3969

3990

3990

3990

3990

4011

4011

4011

4011

4011

Injection Quantity

09-mar

mg/R

16.0

17.8

25.0

25.0

25.0

25.0

25.0

25.0

25.0

25.0

24.8

24.6

24.2

24.0

23.8

23.6

23.4

23.2

23.0

22.8

22.6

22.4

22.2

22.0

21.8

21.6

21.4

21.2

21.0

20.8

20.8

20.6

20.4

20.4

20.2

20.0

19.8

19.8

19.6

19.4

19.4

19.2

19.2

19.0

19.0

18.8

18.8

18.6

18.6

18.6

18.4

18.4

18.2

18.2

18.0

18.0

18.0

17.8

17.8

17.6

17.6

17.4

17.6

17.4

17.4

17.2

17.4

17.2

17.2

17.0

17.0

17.0

17.0

16.8

16.8

16.8

16.8

16.6

16.6

16.6

16.6

16.6

16.4

16.4

16.4

16.4

16.4

16.4

16.2

16.2

16.2

16.2

16.2

16.2

16.2

16.0

16.0

16.0

16.0

16.0

16.0

Mod. Piston Displ.

1.35-2.10

V

2.000

2.240

2.400

2.480

2.520

2.540

2.580

2.520

2.540

2.540

2.580

2.580

2.560

2.560

2.540

2.540

2.580

2.560

2.540

2.560

2.560

2.540

2.540

2.500

2.520

2.560

2.540

2.500

2.500

2.560

2.540

2.480

2.480

2.460

2.460

2.460

2.480

2.500

2.440

2.480

2.440

2.420

2.420

2.420

2.420

2.500

2.440

2.440

2.380

2.400

2.400

2.400

2.360

2.380

2.380

2.380

2.340

2.340

2.340

2.360

2.380

2.300

2.380

2.380

2.340

2.320

2.400

2.320

2.280

2.300

2.340

2.280

2.320

2.280

2.340

2.260

2.300

2.320

2.280

2.260

2.320

2.260

2.320

2.280

2.300

2.280

2.300

2.260

2.260

2.280

2.260

2.320

2.280

2.280

2.220

2.240

2.240

2.320

2.260

2.260

2.240

Coolant Temp.

80-110

°C

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

80.1

81.0

81.0

81.0

81.0

81.0

81.0

81.0

Group A:

TIME

STAMP

0.00

0.39

0.78

1.17

1.56

1.95

2.34

2.73

3.12

3.51

3.91

4.30

4.69

5.08

5.47

5.86

6.25

6.64

7.03

7.42

7.81

8.20

8.59

8.98

9.37

9.76

10.16

10.55

10.94

11.33

11.72

12.11

12.50

12.89

13.28

13.67

14.06

14.45

14.84

15.23

15.62

16.01

16.40

16.79

17.19

17.58

17.97

18.36

18.75

19.14

19.53

19.92

20.31

'011

Engine speed

/min

1533

1512

1470

1449

1470

1533

1596

1680

1764

1890

1995

2079

2205

2289

2394

2499

2583

2688

2772

2856

2940

3024

3108

3192

3276

3339

3423

3465

3486

3507

3507

3528

3528

3528

3549

3549

3549

3570

3570

3570

3570

3591

3591

3612

3612

3612

3612

3633

3654

3654

3654

3675

3675

Specified MAP

?

mbar

1030.2

1030.2

1030.2

1030.2

1734.0

1754.4

1785.0

1815.6

1856.4

1927.8

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1540.2

1550.4

1479.0

1856.4

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

1948.2

Actual MAP

?

mbar

1050.6

1040.4

1040.4

1040.4

1071.0

1183.2

1326.0

1499.4

1662.6

1866.6

2060.4

2213.4

2305.2

2386.8

2448.0

2488.8

2529.6

2539.8

2539.8

2539.8

2539.8

2539.8

2550.0

2550.0

2550.0

2560.2

2550.0

2550.0

2519.4

2315.4

2233.8

2162.4

2019.6

1927.8

1897.2

1876.8

1866.6

1866.6

1856.4

1856.4

1846.2

1846.2

1846.2

1846.2

1846.2

1846.2

1846.2

1836.0

1836.0

1836.0

1836.0

1846.2

1846.2

Duty cycle

Regulator valve?

%

37.1

36.7

36.7

36.7

35.1

25.9

24.7

27.5

35.5

51.4

59.8

68.9

74.9

82.1

89.3

94.4

94.4

94.4

94.4

94.4

94.4

94.4

94.4

94.4

94.0

94.4

94.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

92.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche silnik nie dogrzany i nie wszystkie grupy żeby cos powiedziec więcej, napewno cos sie dzieje z turbiną ( sztanga) lub N-75 masz straszne przeładowanie az dziw że nie ma notlaufa. Zrób bloki 001,003,008,011,015 i dodatkowo 013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zamieściłeś napewno masz wlnięty termostat i zapieczone kierownice w turbosprężarce.

Zacznij od wyczyszczenia turbosprężarki, potem zrób pełne logi statycznie, BS i dynamiczne na 4 biegu.

A i staraj się nie pałować auta na wysokie obroty bo masz duże przeładowanie i turbo może się rozlecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat powiadasz - a jak wymieniałem rozrzad to chciałem od razu pompę wody i termostat wymienić - ale gościu mnie przekonywałże nei ma sensu bo i pompa i termostat sa jak nowe. Jak to bedzie termostat to chyba goscia zapier...... z reszta i tak już wiem że wymiana rozrzadu u niego to był bład :wallbash: bo o ile rolki i paski zrobił ok i załozył firmowe takie jak chciałem (chyba tylko przez to że sam tego dopilnowałem) - to znalazłem mase drobnych - ale zapier... przez niego rzeczy. Bym sie nie zdziwił jakby problemy z termostatem zaczeły sie własnie po tej nieszczęsnej wymianie roarzadu - tak że gość już nigdy wiecej mojego auta nie zobaczy - nawet z daleka.

A co do obecnych problemów to chyba będe musiał oddac autko w ręce fachowca - bo jesli chodzi o własnoręczne rozbieranie turbiny to mam troche obawy.....to tyle - pozostaje mi czekać na diagnoze i naprawe - jak bedzie zrobione to napisze co było nei tak...

dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat na bank do wymiany....

Sprezarka do czyszczenia.... mozna jeszcze pomoczyc w ropie... a nóz widelec :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niestety podobny problem... po chwili postoju silnik ciągnie ok, ale po paru kilometrach mocno słabnie i nie jestem w stanie wydusić z niego więcej niż 120 km/h. Chwilowo jeżdżę z turbiną spiętą "na krótko" bo musiałem zamówić zaworek Pierburga, ale mimo wszystko objawy są takie same. Dodam tylko, ze przepływomierz jest ok i dlatego mechanicy nie wiedzą o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak turbinka - poszła do przeczyszczenia i już wszystko jest jak być powinno - audik smiga jak szalony.

Troche miałem obawy samodzielnie turbinke rozbierać więc 200 PLN'ów mnie to kosztowało - ale przynajmniej mam turbinkę porządnie wyczyszczoną - sprawdzoną elektronikę, zaworki itp.... tak ze chyba warto było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swojej wymieniam jutro zawór N75 i przewody podcisnieniowe bo tez mam podobne objawy, logów nie zrobie bo nie mam gdzie mam nadzeje ze to tego przyczyna a nie przepływomierza, trzymajcie kciuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już jest Ok. Okazało się, ze to jednak zaworek N75. Po przełączeniu turbiny "na krótko" niestety nie dało się oszukać sterownika (po przekroczeniu ciśnienia doładowania silnik przechodził w tryb awaryjny), więc jazda bez zaworka nie ma sensu, ale kluczem do sukcesu był dobry mechanik i urządzenie diagnostyczne Mega Macs :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no....a ja sam wymieniłem zaworek N75 i w koncu jej nie muli przy duzej prędkosci, co prawda troche kopci jeszcze i zastanawiam sie czy be zlogów jestem w stanie sprawdzic przepływomierz jakos? dzis odkreciłęm go myslałem ze moze go wyczyszcze w srodku a tam pusta rura z małym czujnikiem w srodku wszystko czyściutkie jak nowe to se wogóle czysci? jak sprawdzic czy przepływka działa ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy mam takie odczucie że od 1800 obrotów ciągnie audik jak oszalały turbina gwizda pięknie do niecałych 3 tyś i turboina cichnie moc spada:(

Mam nie szukać sobie roboty czy zaineterować się tym??

Na pewno nie jest dobrze

Najlepiej zrób logi wrzuć na forum i zobaczymy co go boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swojej wymieniam jutro zawór N75 i przewody podcisnieniowe bo tez mam podobne objawy, logów nie zrobie bo nie mam gdzie mam nadzeje ze to tego przyczyna a nie przepływomierza, trzymajcie kciuki

Boseron,

zrob lepiej logi, zamiast wymieniac w ciemno.... a nie opowiadaj ze nie masz gdzie...

dobrze ku... ze popatrzylem na date :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy mam takie odczucie że od 1800 obrotów ciągnie audik jak oszalały turbina gwizda pięknie do niecałych 3 tyś i turboina cichnie moc spada:(

Mam nie szukać sobie roboty czy zaineterować się tym??

notlauf ... i wszystko jasne ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...