Góral65 Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Witam Pacjent to Ibiza 1,9 ASV Walczę już pół roku z wyrzucaniem płynu przez korek w zbiorniczku wyrównawczym Wymieniłem korek w zbiorniczku na nowy, wymieniony czujnik temperatury , sprawdzony wentylator włącza się prawidłowo , wymieniony termostat robiona uszczelka po głowicą wraz z planowaniem i sprawdzeniem głowicy. węże nie są twarde czasami przez miesiąc nie wyrzuci a czasami co kilka dni wyrzuca nie mam już pomysłów co można jeszcze sprawdzić (czyżby blok miał jakieś mikropęknięcia:eusathink: ) proszę o jakieś pomysły, sugestie
janusz_stg Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Stawiam na blok skoro węże są twarde a uszczelka pod głowicą jest jak twierdzisz nowa i sprawna:naughty:
Góral65 Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Opublikowano 25 Lutego 2013 jakoś można to sprawdzić? czy tylko na zasadzie podmiany słupka ---------- Post dopisany at 18:36 ---------- Poprzedni post napisany at 18:15 ---------- ?
tomek20stencel5 Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Dziwna sprawa, ale kiedy wywala, przy jakiej jeździe, jesteś w stanie określić? U mnie było tak, że przez miesiąc mogła właśnie ani kropelka nie ubyć a nagle ubyło sporo, u mnie winny był korek, okazało się, że jak przypałowałem trochę to od razu króciec z tyłu mokry (po wymianie jakbym nie cisnął jest suchutko). Daj mu ostro kilka razy do odcięcia jak dobrze go już rozgrzejesz i zobacz czy wtedy coś ucieknie i zobacz jak wygląda zbiorniczek przy korku, czy jak tam ten wszystko ok u góry, czy jest ten pierścień metalowy, czy nic nie jest popękane. Druga możliwość to pompa wody koniecznie do sprawdzenia, może coś niedomagać. Trzecia to jakieś ciało obce w układzie, które jak się dobrze ustawi to zablokuje i wtedy wywala płyn. Szczerze mówiąc, wątpię aby blok pękł, jest dosyć solidny (w sumie wszystko jest możliwe, ale to bym na koniec zostawił).
janusz_stg Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Podjedź do dobrego mechanika .Podobny problem miałem kiedyś z Mazdą 2.o D. Skończyło sie wymianą silnika. Ale jest kilka pytań. Jak dlugo masz ten pojaz?. Czy usterka wynikła krótko po zakupie ,czy raczej w trakcie eksploatacji u Ciebie i czy w tym czasie na pewno jeżdziłeś cały czas na płynie do chłodnic .Przygoda z Mazdą była krótko po zakupie. Byla to wada ukryta bo jakiś jełop jeżdzil na wodzie:facepalm: . Tak więc drogą eliminacji możliwych przyczyn ustal właściwą usterkę.
Góral65 Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Opublikowano 25 Lutego 2013 Dziwna sprawa, ale kiedy wywala, przy jakiej jeździe, jesteś w stanie określić? U mnie było tak, że przez miesiąc mogła właśnie ani kropelka nie ubyć a nagle ubyło sporo, u mnie winny był korek, okazało się, że jak przypałowałem trochę to od razu króciec z tyłu mokry (po wymianie jakbym nie cisnął jest suchutko). Daj mu ostro kilka razy do odcięcia jak dobrze go już rozgrzejesz i zobacz czy wtedy coś ucieknie i zobacz jak wygląda zbiorniczek przy korku, czy jak tam ten wszystko ok u góry, czy jest ten pierścień metalowy, czy nic nie jest popękane. Druga możliwość to pompa wody koniecznie do sprawdzenia, może coś niedomagać. Trzecia to jakieś ciało obce w układzie, które jak się dobrze ustawi to zablokuje i wtedy wywala płyn. Szczerze mówiąc, wątpię aby blok pękł, jest dosyć solidny (w sumie wszystko jest możliwe, ale to bym na koniec zostawił). tak jak już pisałem korek raz podmieniłem od kolegi później kupiłem nowy ori co do pompy wody była wymieniana razem z rozrządem i przy wymianie uszczelki po głowicą była sprawdzana ---------- Post dopisany at 19:55 ---------- Poprzedni post napisany at 19:54 ---------- Podjedź do dobrego mechanika .Podobny problem miałem kiedyś z Mazdą 2.o D. Skończyło sie wymianą silnika. Ale jest kilka pytań. Jak dlugo masz ten pojaz?. Czy usterka wynikła krótko po zakupie ,czy raczej w trakcie eksploatacji u Ciebie i czy w tym czasie na pewno jeżdziłeś cały czas na płynie do chłodnic .Przygoda z Mazdą była krótko po zakupie. Byla to wada ukryta bo jakiś jełop jeżdzil na wodzie:facepalm: . Tak więc drogą eliminacji możliwych przyczyn ustal właściwą usterkę. samochód używany jest od dwóch lat
janusz_stg Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Rozumiem ,że przez ostatnie dwa lata na płynie.do chłodnic a usterka powstała pół roku temu więc latem . Sprawdź jeszcze raz odpowietrznik w korku.
Góral65 Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Opublikowano 25 Lutego 2013 Rozumiem ,że przez ostatnie dwa lata na płynie.do chłodnic a usterka powstała pół roku temu więc latem . Sprawdź jeszcze raz odpowietrznik w korku. oczywiste że na płynie z usterką borykam się od sierpnia ubiegłego roku, jak można sprawdzić (piszesz odpowietrznik) w korku chyba nic takiego nie ma on jest nie rozbieralny a jest w nim zawór ciśnieniowy, bezpieczeństwa
tomek20stencel5 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 W takim razie ja obstawiam jakieś ciało obce w układzie. Spróbuj wypłukać cały układ pod ciśnieniem, może coś wypluje. Tak wgl to lałeś jakiś uszczelniacz do chłodnic?
Góral65 Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Opublikowano 26 Lutego 2013 W takim razie ja obstawiam jakieś ciało obce w układzie. Spróbuj wypłukać cały układ pod ciśnieniem, może coś wypluje. Tak wgl to lałeś jakiś uszczelniacz do chłodnic? przy sobocie spróbuje przepłukać , co do uszczelniacza wlałem jakoś na początku stycznia myślałem że już będzie wszystko ok prawie miesiąc nie wyrzucił no ale początkiem lutego znowu
rafal9119 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 mogłem zajebactym gownem nagrzewnice i dla tego wywala
janusz_stg Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Myślę ,że wszelkiego rodzaju uszczelniacze nie powodują wywalania płynu z zbiorniczka wyrównawczego co najwyżej powodują zarastanie i tak cienkich rureczek w chłodnicy i nagrzewnicy .O ile płyn zostaje wyrzucony z zbiorniczka wyrównawczego jest to zdecydowanie spowodowane wzrostem ciśnienia w układzie w wyniku awarii uszczelki pod głowicą pęknięcia głowicy lub bloku.Dlaczego tak się dzieje? W okresie letnim w pojazdach mamy zamknięte ogrzewanie tak więc do nagrzewnicy płyn nie napływa. Zamknięty jest też termostat i płyn w chwili rozruchu nie przepływa też do chłodnicy. Ale pompa wody pracuje od chwili uruchomienia pojazdu .Ma tak małą wydajność ,że nie jest w stanie w sprawnym silniku spowodować wyrzucenia płynu w wyniku wzrostu ciśnienia. Mieli sobie płyn w miejscu i nic złego się nie dzieje. Większość użytkowników nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.Do wzrostu ciśnienia dochodzi w dwóch przypadkach. Latem gdy jest bardzo gorąco i cały płyn osiągnie wysoką temperaturę ,co za tym idzie osiągnie swoją największą objętość i po to jest właśnie zawór ciśnieniowy na korku zbiorniczka i w drugim przypadku kiedy jest awaria silnika i z tym zaworek sobie już nie radzi.
Góral65 Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Opublikowano 26 Lutego 2013 mogłem zajebactym gownem nagrzewnice i dla tego wywala mógłbyś po polsku? ---------- Post dopisany at 12:40 ---------- Poprzedni post napisany at 12:38 ---------- Myślę ,że wszelkiego rodzaju uszczelniacze nie powodują wywalania płynu z zbiorniczka wyrównawczego co najwyżej powodują zarastanie i tak cienkich rureczek w chłodnicy i nagrzewnicy .O ile płyn zostaje wyrzucony z zbiorniczka wyrównawczego jest to zdecydowanie spowodowane wzrostem ciśnienia w układzie w wyniku awarii uszczelki pod głowicą pęknięcia głowicy lub bloku.Dlaczego tak się dzieje? W okresie letnim w pojazdach mamy zamknięte ogrzewanie tak więc do nagrzewnicy płyn nie napływa. Zamknięty jest też termostat i płyn w chwili rozruchu nie przepływa też do chłodnicy. Ale pompa wody pracuje od chwili uruchomienia pojazdu .Ma tak małą wydajność ,że nie jest w stanie w sprawnym silniku spowodować wyrzucenia płynu w wyniku wzrostu ciśnienia. Mieli sobie płyn w miejscu i nic złego się nie dzieje. Większość użytkowników nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.Do wzrostu ciśnienia dochodzi w dwóch przypadkach. Latem gdy jest bardzo gorąco i cały płyn osiągnie wysoką temperaturę ,co za tym idzie osiągnie swoją największą objętość i po to jest właśnie zawór ciśnieniowy na korku zbiorniczka i w drugim przypadku kiedy jest awaria silnika i z tym zaworek sobie już nie radzi. to pewnie zostaje blok jakieś mikropęknięcie:kwasny: tak jak już pisałem głowica robiona i sprawdzana dwa razy, temperatura nie rośnie trzyma prawidłowo, też nie jestem zwolennikiem żadnych uszczelniaczy ale próbuje już wszystkiego
janusz_stg Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Zanim zdecydujesz sie na jakiś ruch sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym można potwierdzić obecność spalin. Ponoć są jakieś czujniki spalin zawartych w zbiorniczku wyrównawczym.
Góral65 Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Opublikowano 26 Lutego 2013 Zanim zdecydujesz sie na jakiś ruch sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym można potwierdzić obecność spalin. Ponoć są jakieś czujniki spalin zawartych w zbiorniczku wyrównawczym. myślałem nad tym też, pytałem kilku znajomych mechaników ale żaden nie ma takiego sprzętu muszę jeszcze poszukać dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi:hi:
machina Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 Myślę ,że wszelkiego rodzaju uszczelniacze nie powodują wywalania płynu z zbiorniczka wyrównawczego co najwyżej powodują zarastanie i tak cienkich rureczek w chłodnicy i nagrzewnicy .O ile płyn zostaje wyrzucony z zbiorniczka wyrównawczego jest to zdecydowanie spowodowane wzrostem ciśnienia w układzie w wyniku awarii uszczelki pod głowicą pęknięcia głowicy lub bloku.Dlaczego tak się dzieje? W okresie letnim w pojazdach mamy zamknięte ogrzewanie tak więc do nagrzewnicy płyn nie napływa. Zamknięty jest też termostat i płyn w chwili rozruchu nie przepływa też do chłodnicy. Ale pompa wody pracuje od chwili uruchomienia pojazdu .Ma tak małą wydajność ,że nie jest w stanie w sprawnym silniku spowodować wyrzucenia płynu w wyniku wzrostu ciśnienia. Mieli sobie płyn w miejscu i nic złego się nie dzieje. Większość użytkowników nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.Do wzrostu ciśnienia dochodzi w dwóch przypadkach. Latem gdy jest bardzo gorąco i cały płyn osiągnie wysoką temperaturę ,co za tym idzie osiągnie swoją największą objętość i po to jest właśnie zawór ciśnieniowy na korku zbiorniczka i w drugim przypadku kiedy jest awaria silnika i z tym zaworek sobie już nie radzi. Płyn do nagrzewnicy napływa ciągle, i czy zima czy lato nagrzewnica grzeje cały czas, tam nie ma żadnego zaworu na przewodach oraz w samej nagrzewnicy. Ogrzewania nie ma ponieważ w lato powietrze omija nagrzewnice:wink:
bilu88 Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 witam potrzebuje pomocy poniewasz ucieka mi plyn chlozacy. jak naleje minimum to przy spokojnej jezdzie stan w zbiorniczku jest dosc dlugo. a jak dos czesto sobie poszaleje to oj ale za duzo mi ubywa pynu. co mam robic
Góral65 Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Opublikowano 28 Lutego 2013 witampotrzebuje pomocy poniewasz ucieka mi plyn chlozacy. jak naleje minimum to przy spokojnej jezdzie stan w zbiorniczku jest dosc dlugo. a jak dos czesto sobie poszaleje to oj ale za duzo mi ubywa pynu. co mam robic prawdopodobnie wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku, przyczyn może być wiele od uszkodzonego korka w zbiorniczku wyrównawczym, zacinający się termostat , uszkodzony czujnik temperatury , uszczelka po głowicą lub pęknięta głowica musisz po kolei posprawdzać
janusz_stg Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 Myślę ,że wszelkiego rodzaju uszczelniacze nie powodują wywalania płynu z zbiorniczka wyrównawczego co najwyżej powodują zarastanie i tak cienkich rureczek w chłodnicy i nagrzewnicy .O ile płyn zostaje wyrzucony z zbiorniczka wyrównawczego jest to zdecydowanie spowodowane wzrostem ciśnienia w układzie w wyniku awarii uszczelki pod głowicą pęknięcia głowicy lub bloku.Dlaczego tak się dzieje? W okresie letnim w pojazdach mamy zamknięte ogrzewanie tak więc do nagrzewnicy płyn nie napływa. Zamknięty jest też termostat i płyn w chwili rozruchu nie przepływa też do chłodnicy. Ale pompa wody pracuje od chwili uruchomienia pojazdu .Ma tak małą wydajność ,że nie jest w stanie w sprawnym silniku spowodować wyrzucenia płynu w wyniku wzrostu ciśnienia. Mieli sobie płyn w miejscu i nic złego się nie dzieje. Większość użytkowników nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.Do wzrostu ciśnienia dochodzi w dwóch przypadkach. Latem gdy jest bardzo gorąco i cały płyn osiągnie wysoką temperaturę ,co za tym idzie osiągnie swoją największą objętość i po to jest właśnie zawór ciśnieniowy na korku zbiorniczka i w drugim przypadku kiedy jest awaria silnika i z tym zaworek sobie już nie radzi. Płyn do nagrzewnicy napływa ciągle, i czy zima czy lato nagrzewnica grzeje cały czas, tam nie ma żadnego zaworu na przewodach oraz w samej nagrzewnicy. Ogrzewania nie ma ponieważ w lato powietrze omija nagrzewnice:wink: Zdecydowanie masz rację jeśli chodzi o pojazdy audi gdzie system ogrzewania jest bardzo rozbudowany . W swoim wątku raczej sugerowałem ,że jest sporo pojazdów w których odcięcie ogrzewania następuje poprzez odcięcie dopływu czynnika grzewczego. Doświadczenie swe oparłem na nagrzewnicy fiata uno i tym podobnych mało skomplikowanych pojazdach w których nagrzewnice występują w zestawie z zaworem odcinającym. Nie to jest jednak sednem sprawy. Ważne w tym wątku było to ,że są takie chwile w pracy silnika w których pompa wody tłoczy płyn tylko w obszarze bloku i głowicy z pominięciem chłodnicy i nagrzewnicy .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się