Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknący zawór EGR


lukasz1813

Rekomendowane odpowiedzi

jeżeli wywala olej tymi małymi otworami po bokach to można to zaspawać u fachowca który zajmuje się spawaniem aluminium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też blaszka dodatkowo zaślepiłem śrutem rowerowym wężyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa otworki po bokach pod grzybkiem siłownika EGR są po to aby membrana wewnętrz mogła się swobodnie unosić i opadać wewnątrz siłownika kiedy N18 będzie podciśnieniem unosił zawór EGR czyli niwelują one podciśnienie, które powstawałoby pod membraną gdyby zawór EGR miałby być otwierany i gdyby nie otworki to N18 nie byłby w stanie podciśnieniem zassać membrany w górę - proste porónanie : zatkaj palcem koniec strzykawki lekarskiej na który nakłada się igłę i próbuj wyciągnąć tłoczek ze strzykawki - nawet jeśli będziesz go wyciągał to podciśnienie będzie go spowrotem zasysać i stawiać znaczny opór. Dlatego jeśli ktoś decyduje się na zaślepienie tych otworków to powinien odłączyć wężyk podciśnienia idący do siłownika EGR i jego koniec zaślepić bo w przeciwnym wypadku ulegnie prędzej czy później uszkodzeniu sama membrana ale to oczywiście jest równoznaczne z tym, że pozbywamy się całkowicie sterowania zaworem EGR czyli pozostanie on ciągle zamknięty - efekt taki sam jak przy zaślepieniu dolotu spalin do niego blaszką.

Druga sprawa to oil catch tank - nie wiem na jakiej podstawie ktoś z forumowiczów z poprzedniej strony ostrzega o jego stosowaniu. Dla mnie jest to logicznie niezrozumiałe gdyż to nic innego jak tylko poprawienie fabryki w kwestii separacji opar oleju. Wymiana pokrywy zaworów w celu wyeliminowania przedostawania się oleju z odmy do dolotu to zabieg bezsensowny gdyż jeśli ktoś wie jak ta pokrywa wygląda od wnętrza to nigdy by na taki pomysł nie wpadł - tam nie ma się co zepsuć - to tylko kanały z przegrodami separującymi olej, które i tak nie zdają swego egzaminu. V.A.G. poprawił separator oleju odmy w nowszych silnikach 2.0 TDI ale szału i tak nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sztomel wężyk od podciśnienia odpiąłem już od zaworu i zaślepiłem :)

Co do oil catch tank sam go planuje zastosować w samochodzie i uporać się z tym wyciekiem oleju, szkoda wydawać od 500 zł na nowy zawór skoro i tak on by nie spełniał swojej funkcji :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją funkcję spełni ale tylko do pewnego przebiegu czyli do czasu aż wyrobi się w nim tulejka, w której porusza się trzonek zaworu EGR. Olej wali przez dwa otworki zawsze wtedy jak tulejka wyrobi się do tego stopnia, że olej zdoła się wcisnąć powstałym, od wypracowania mechanicznego - ścierania, luzem pomiędzy jej wewnętrzną ścianką a trzonkiem zaworu EGR, który się w niej porusza i potem wypływa sobie otworkami na zewnątrz syfiąc wszystko dookoła. Na podstawie doświadczeń użytkowników aut z silnikami benzynowymi gdzie przewody odmy mają cienką średnicę i przez to szybko zamarzają resztki oleju w nich co prowadzi w efekcie do ich niedrożności i rozszczelnienia silnika należy zadbać o to by OCT czyli oil catch tank łączył pokrywę zaworów z dolotem powietrza do turbo możliwie najkrótszymi odcinkami węży i o możliwie najwększej średnicy wewnętrznej - nie będzie wtedy opcji z zamarzaniem oleju w ich wnętrzu. Przy opcji z wężem puszczonym w butelkę nie ma żadnej opcji z zamarzaniem czegokolwiek bo wtedy w wężu nie będzie oleju, którego opary w przypadku układu zamkniętego czyli np. OCT będą ciągle zasysane przez turbo. Ujemnym skutkiem opcji węża puszczonego w butelkę lub nawet tak długiego, że pociągniętego do rury wydechowej jest i tak wyczuwalny smród nawet przy zatrzymaniu się na światłach przed skrzyżowaniem - smród wyziewów ze skrzyni korbowej nie jest przyjemny - wiem bo mam opcję z butelką (ścianki wewnetrzne butelki po przebiegu prawie 10 kkm od jej zastosowania zaledwie się tylko zabarwiły na ciemny kolor i nie uzbierało się w niej nic oleju bo, jak pisałem wcześniej, turbo nie wytwarza podciśnienia zasysającego drobiny oleju jeśli odmę wypnie się z dolotu) ale wiosną zmienię na OCT :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kolega Sztomel radzi w tym przypadku ,zaślepic EGR zaspawać otworki którymi wywala olej.Ja tak zrobiłem jak narazie mam sucho i czysto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze Andrzeju. Pozbyłeś się wycieków raz na zawsze więc co tu radzić jak już napisałeś rozwiązanie problemu. Dodatkowo należy usunąć programowo EGR w sterownikach, które po jego zaślepieniu wywalają błąd i aktywują kontrolkę w zegarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem aby przy stosowaniu oil tanku zachować ostrożność, dlaczego ?

Miałem takie cudo , (oryginalny z Lublina ) separator i niestety zimą zamarzła woda w nim, zaczęło wywalać olej z silnika do układu wydechowego-dobrze że nie jechałem daleko i w porę zauważyłem dymienie za mną. Robię małe trasy gdzie nawet silnik się nie zdąży zagrzać.

Obecnie go nie mam ale dokonam niezbędnych poprawek aby uniknąć takich niespodzianek.

Może jakaś spirala z rurki metalowej, mosiężnej lub aluminium wokół układu wydechowego aby się nagrzewały opary ( chociaż po dłuższych przemyśleniach spirala może się okazać złym rozwiązaniem ) , lub dłuższy odpływ z separatora da radę.

Jedyne co to przy oil tanku brak wycieku oleju przy egr z otworków.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze taniej wychodzi zaspawać otworki i zaślepić EGR niż kupować oil tank

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taniej wychodzi je zatkać nawet drewnianymi kołkami niż spawać aluminium - po co aż spawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaslepic mozna bardzo prosto i szybko ale szczerze neiwiem czy jest sens mi ciekilo kupilem nowy ori za 245zl na allegro jakis rok temu zrobione ok 70tys km i sucho ani kropelki oleju ale jesli by mi w dalszym ciagu lalo bym poprostu zaslepil podcisnienie i powinno nie lac ( tak mialem przy starym egr) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...