jaras231 Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 Witam Jakiś czas temu kupiłem wtryski 216tki do mojego AFN'a i dziś postanowiłem je zamontować. na seryjnych auto normalnie jeździ odpala jest wszystko dobrze, po wymianie na 216tki problem z odpaleniem, jak już odpali to z rury leci biały dym i mocno telepie budą, kąt wtrysku spadł do 38 Po ponownej zamianie na seryjne wtryski motor normalnie pracuje. Niestety nie mogę znaleźć nic konkretnego na forum, czytałem że trzeba ustawić kąt wtrysku, ale jest problem bo motor nie chce zapalić Wtryski kupione od Top-Tune na allegro ustawione na 220/300 czy ktoś miał podobne problemy przy wymianie na 216tki? udało mi się zrobić dwa logi po odpaleniu, drugi raz motor nie ruszył na 216tkach ( na ori odpala)
Remigiusz Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Montujesz wtryski, ustawiasz kąt wtrysku na 51. czyli grupa 000 pozycja druga. Czyli luzujesz 4 śrubki na pompie wtryskowej i delikatnie przesuwasz pompę w stronę silnika, czyli zwiększasz wartość kąta. sprawdzasz dawkę paliwa - ustawiasz np. 4,6mg - grupa 001 pozycja druga. luzujesz 4 śrubki nastawnika i pukasz w niego w stronę rozrządu albo skrzyni w zależności jaką wartość chcesz uzyskać.
Tommy Gun Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Lepiej gdyby było ustawione ciśnienie 190/300. Same wtryski nowe pewnie nie są, tak jak i pompa wtryskowa (tak przypuszczam). To wszystko może się dziać z racji tego, że auto nie jest w stanie przepalić takiej ilości paliwa...
goldi Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Tak jak kolega wyżej napisał silnik nie jest w stanie przepalić ilości paliwa a ecu dalej widzi wtryski 205 tki ja po zmianie na 216 miałem zadymę z tyłu ustawiłem kąt wtrysku dawke paliwa żeby dostawał jak najmniej ale dalej była zadyma,dopiero korekta czipa dałą efekt
jaras231 Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Opublikowano 1 Marca 2013 Wtryski mają podobno nowe końcówki, a co do kątu wtrysku to jest problem bo nie chce zapalić na 216tkach, spróbuje przestawić na sucho i później odpalić. Tommy Gun a to nie leciałby czarny dym? Pytam o to bo chciałbym wykluczyć niesprawność wtrysków
Remigiusz Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Sprawdź jaką masz dawkę. Wiadomo że masz opóźniony kąt wtrysku. Ale jaką masz dawkę? Grupa 001 pozycja 2.
jaras231 Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Opublikowano 1 Marca 2013 Wydaje mi się że dawka była przestawiona w kompie na 3,8mg
Remigiusz Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Za duża ta dawka, przestaw nastawnikiem na 4,6 mg.
Tommy Gun Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Tak jak kolega wyżej napisał silnik nie jest w stanie przepalić ilości paliwa a ecu dalej widzi wtryski 205 tki ja po zmianie na 216 miałem zadymę z tyłu ustawiłem kąt wtrysku dawke paliwa żeby dostawał jak najmniej ale dalej była zadyma,dopiero korekta czipa dałą efekt Dała efekt bo masz mapy dobierane pod 216. jaras - wystarczy sam fakt że kopci i zapewne jedzie gryzącym "zapachem" niespalonego paliwa. Inna kwestia to również odpowiednia ilość powietrza potrzebna do wytworzenia prawidłowej mieszanki. Jestem zwolennikiem teorii czyszczenia kolektora dolotowego przed założeniem 216-tek. Syf który się tam tworzy jest makabryczny i potrafi skutecznie zblokować przepływ powietrza.
Remigiusz Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Kolektor kolektorem, ale czyszczenie EGRa musowe!
jaras231 Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Opublikowano 1 Marca 2013 kolektor był czyszczony rok temu, egr'a brak. No jak się dowiadywałem wcześniej to wszyscy brali 220,, nie wiem czy mi wymieni bo to już z dwa może 3 miesiące od zakupu, a jak są już ustawione na 220 to czy da rade je przestawić czy to jednorazowa operacja? Aha zapomniałem napisać że mam jakiś program na ok 140KM na ori graty, a teraz mam turbo BRD i te 216 chciałem wsadzić, czy to że tam jest ten program to może szkodzić w tym momencie? może założyć ori kompa? i zastanawiałem się czy da rade przestawić kąt wtrysku na wyższy np 70 na 205 i później przełożyć na 216tki? żeby mięć już w okolicach 51, zda to egzamin?
Remigiusz Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Na Twoich nowych wtryskach powinien normalnie pracować. po ustawieniu prawidłowego kąta i dawki musi pracować. To że pompa będzie miała cięzko - zgoda, ale pracować (odpalać i pracować) powinien normalnie
jaras231 Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Opublikowano 1 Marca 2013 to co zrobić żeby go odpalić i choćby dojechać na chipa? bo jakoś muszę się tam dostać?
jaras231 Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Opublikowano 2 Marca 2013 speckom to jeszcze napisz o co chodzi
tarq Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 nie straszcie z tymi 216 bo juz mi sie odechciewa
jaras231 Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Opublikowano 2 Marca 2013 tarq no widzisz wszyscy piszą jakie to za***iste i proste a tu zakładam i siwy dym ide walczyć wieczorem napiszę co wyszło
Remigiusz Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Załóż wtryski, popraw kąt wtrysku i daj dawkę na poziomie 5, 6 mg. Jedź do tunera i on zrobi co ma zrobić.
Kowi87 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Załóż wtryski, popraw kąt wtrysku i daj dawkę na poziomie 5, 6 mg. Jedź do tunera i on zrobi co ma zrobić. otóż to tymbardziej że masz soft już AFN i cisnienie 220/300 na wtryskach 216 lata jak talala:wink: nic nie odsyłaj na przestawienie bo to bez sensu
jaras231 Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Opublikowano 2 Marca 2013 problem w tym ze nie chce odpalić na 216tkach. przestawiłem kat na 205 na ok 70 dawkę zmniejszyłem do 4,8 złożyłem 216tki i nie pali,,, poradźcie coś
Kowi87 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 to chyba jednak te wtryski cos maja ze sobą nie tak A moze układ paliwowy zapowietrzyłeś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się