Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ALL] Montaż halogenów (przedlift)


szymek

Rekomendowane odpowiedzi

Z powodu często występujących ostatnio mgieł postanowiłem zaopatrzyć moje audi w halogeny. Jako że w moim modelu halogeny w zderzaku nie występowały, więc trzeba było zaopatrzyć się w jakieś inne.

Zaczynamy od zrobienia instalacji, potrzebne nam będą następujące rzeczy:

-przekaźnik (30A z nogami 30, 85, 86, 87)

-ok. 6 metrów kabla

-przełącznik

Podłączamy wszystko według schematu (przepraszam za jakość, ale narysowałem w paincie)i dajemy bezpieczniki na kablu, który idzie do halogenów i na kablu, który idzie od akumulatora i jak podłączamy przełącznik to prąd bierzemy po postojówkach który znajdziemy w skrzynce bezpieczników.

beztytuuzp8dvq3.th.jpg

Gdy już mamy wyprowadzone kable do zderzaka musimy zająć się najbardziej pracochłonną częścią, czyli umocowaniem halogenów, musiałem do oryginalnych mocowań dorobić blaszki żeby halogeny nie wystawały za bardzo do przodu.

dsc00641iu3.th.jpg

Następnym etapem jest wycięcie w kratkach dziur na halogeny:

dsc00636qk5.th.jpg

Gdy już wszystko mamy podłączone i przykręcone możemy się cieszyć halogenami i nowym przełącznikiem.

dsc00643rs0.th.jpg dsc00647fo1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim jeszcze to powiedz mi skad "+" do włącznik

AAAAAAAAA.jpg

Jesli iść twym schamatem to bym narysował go tak (dodam że niewiem czy poprawieni bo nie wiem co pod przekaźnik ma byc popodpinane ale wg twojego schamtu):

BBBBBBBB.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już schematu nie będę zmianiał - kto kumaty ten wie jak zmienić. Ale czy halogeny zapalą się jak będziemy tylko na postojowkach czy nie trzeba zapalić mijania - w oryginalnym podłączeniu. Jesli pod mijania to trzeba by łącznie z długimi to powiązać bo by gasły w momęcie przełączenia. Najprościej tak jak ty zrobiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być prąd ze świateł mijania, wtedy zmieniając światła na drogowe halogeny zgasną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej byłoby skorzystać z gotowca tj. wykręcić żarówki z przeciwmgielnych wbudowanych w lampy przednie, wpiąć się krótkimi 1-metrowymi kabelkami bezpośrednio do lamp przednich (trzeba tylko znaleźć kabelki w wiązce odpowiadające za + i - od przeciwmgielnych). Przedłużyć te kableki do halogenó i gotowe bez zabawy z przekaźnikami, dlugimi kablami, dodatkowymi switchami :?: :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej byłoby skorzystać z gotowca tj. wykręcić żarówki z przeciwmgielnych wbudowanych w lampy przednie, wpiąć się krótkimi 1-metrowymi kabelkami bezpośrednio do lamp przednich (trzeba tylko znaleźć kabelki w wiązce odpowiadające za + i - od przeciwmgielnych). Przedłużyć te kableki do halogenó i gotowe bez zabawy z przekaźnikami, dlugimi kablami, dodatkowymi switchami :?: :|

Każde takie połączenie i kabel to miejsce dodatkowego oporu i strat prądu. Poza tym zwiększa się możliwość awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, po części zgodzę się z tym iż może dojść do awarii jeśli niezbyt dobrze zabezpieczymy kable.. wiadomo, woda itp.

Porównując jednak rozwiązanie proponowane przez kolegę z moim dochodzę do wniosku, że w przypadku pomysłu kolegi zachodzi jeszcze większe prawdopodobieństwo awarii bo dochodzi zabezpieczenie przekaźnika, opór ten sam o ile w moim pomyśle nie mniejszy (krósze kable), pobór prądu jeśli się wyciągnie przeciwmgielne ten sam. Łatwość montażu w moim przypadku dużo lepsza. OCZYWIŚCIE nie mam w tym momencie tej wiązki kabli przed oczyma więc mogę się mylić...

W jaki sposób zwiększa się możliwość awarii, opór i możliwość strat prądu (przecież mamy bezpiecznik) jeśli porównamy to z rozwiązaniem kolegi?

Oczywiście żarówki w halogenach powinny mieć porównywalne zużycie prądu z wykręconymi żarówkami przeciwgielnych... inaczej potrzebny będzie jeszcze nowy bezpiecznik

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest w oryginalnych wersjach z halogenami - kiedy one mają działać, z postojówkami czy z mijania, i czy powinny gasnąć przy włączaniu drogowych?

Mam jeszcze pytanka do SZYMKA?

Gdzie umieściłeś przekaźnik?

Jakie halogeny zamontowałeś, oryginalne z późniejszego modelu?

[ Dodano: 10-01-2007, 17:08 ]

I jeszcze jedno pytanko choć to nie ten temat: czy dobrze widzę że we wlocie powietrza masz termometr? też chce taki :053: Może napisz coś o tym ale w nowym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę Szymek, zrób z bliska w dzień zdjęcie makro tego halogenu. Chciałbym zobaczyć jak wygląda efekt końcowy.

Co to w ogóle za halogeny, z jakiego auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest w oryginalnych wersjach z halogenami - kiedy one mają działać, z postojówkami czy z mijania, i czy powinny gasnąć przy włączaniu drogowych?

U mnie (B5 05'99) mam przeciwmgielne w zderzaku, swieca tylko ze swiatlami mijania i drogowymi, na samych postojowych nie zalaczaja sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest w oryginalnych wersjach z halogenami - kiedy one mają działać, z postojówkami czy z mijania, i czy powinny gasnąć przy włączaniu drogowych?

U mnie (B5 05'99) mam przeciwmgielne w zderzaku, swieca tylko ze swiatlami mijania i drogowymi, na samych postojowych nie zalaczaja sie.

Hm...

Czyli nie wystarczy wziąść + z mijania bo jak przełączy się na drogowe to halogeny zgasną.

Coś czuję że najprościej sterować zwykłym + z akumulatora, czyli włączasz kiedy chcesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś wyrezałem w poprzednim audi halogeny i zasiliłem je bezpośrednio z aku, włączane były niezależnie. O tyle się to sprawdzało, że przy jeździe w totalnym mleku, same halogeny z postojowymi lepiej oświetlały, niż w połączeniu z mijania. Mijania świecą wysoko i psują widoczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest w oryginalnych wersjach z halogenami - kiedy one mają działać, z postojówkami czy z mijania, i czy powinny gasnąć przy włączaniu drogowych?

U mnie (B5 05'99) mam przeciwmgielne w zderzaku, swieca tylko ze swiatlami mijania i drogowymi, na samych postojowych nie zalaczaja sie.

A u mnie z kolei (B5 '00 - widać w pod avatarem) włączają się TEŻ na postojówkach i nie gasną po włączeniu drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A więc tak halogeny mam podłączone po, postojówkach bo sprawdzałem u mojego ojca w BMW i on ma oryginalnie montowane i właśnie tak są podłączone i nie gasną przy drogowych. Halogenów nie adoptowałem z żadnego modelu auta kupiłem po prostu uniwersalne soczewkowe. Dzisiaj się postaram zrobić zdjęcie tych halogenów z bliska.

[ Dodano: 10-01-2007, 17:08 ]

I jeszcze jedno pytanko choć to nie ten temat: czy dobrze widzę że we wlocie powietrza masz termometr? też chce taki :053: Może napisz coś o tym ale w nowym wątku.

Tak to jest termometr :D ale nie mam zdjęć z montażu, ale mogę coś napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jak podpiete sa halogeny w ori 95-98 ? bo wymienilem i chce wcisnac je w zderzak i chyba bym podpiol jak byly tylko zeby dzialaly na tym samym wlaczniku bez zadnych dodatkowych czarow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orginalna instalacja to zupełnie inna bajka i samemu w ten sposób raczej będzie bardzo trudno to zrobić - chodzi o takie funkcje jak: po włączeniu halgenów po zgaszeniu świateł mijania halogeny już się nie zapalają trzeba ponownie kliknąc przycisk, podobnie jest po zgaszeniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.adadur ale przeciez do przednich lamp jest takie samo zlacze jak przy ori bylo a z tego co pamietam przy lampach nie bylo zadnych czarow wiec wydaje mi sie ze jest to jakas kombinacja kabli albo czary znajduja sie gdzies juz za ta zlaczka :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie napisaleś co wymieniłeś ... :gwizdanie:

W takim przypadku nie sądze by to był jakiś większy problem - spróbuj dosztukować kabelki i zrobić test czy to zadziała. A co do montażu halogenów w zderzaku hmmm jak ma to jakoś wyglądąc to zderzach z 99-01 roku z ori halogenami w nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki adadur, troszke mi ulzylo. a moze orientujesz sie jak te kable podpiac. jak to bylo w ori gdzie + a gdzie-. narazie mam wydatek na fele i oponki wiec w najblizszym czasie nie planuje zakupu zderzaka heh. koszty halogenow jeszcze podolam :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...