radio22 Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 Witam byłem dzisiaj u elektryka ze swoim autem (przypomnę że miałem problem z szybko rozładowującym się akumulatorem) zaczęliśmy mierzyć pobór prądu z aku przy wyłączonym silniku wyszło na to że aku jest dobre i sprawne a problem rozładowującego się akumulatora to wina (radia) z włożonym bezpiecznikiem od radia pobór wynosił 0,6A a jak odłączyliśmy bezpiecznik to pokazało 0,16A elektryk powiedział że reszta poboru prądu (0,16A) bierze się z zabezpieczeń i alarmu i ten pobór na postoju jest w normie.Wracając do radia elektryk powiedział że w radiu umieszczony jest kondensator który podtrzymuje pamięć radia stwierdził że kondensator powinien załączać się co jakiś czas a nie być aktywny bez przerwy i kazał mi udać się do jakiegoś specjalisty żeby wymienił kondensator dodam że różnica w poborze prądu z radiem wynosi (0,44A) Co wy koledzy sądzicie o takiej diagnozie czy to jest prawidłowy trop POMOCY...
Tobike Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Zorientuj się co jest jeszcze na tym bezpieczniku z radiem, ale to dobry trop wiesz przynajmniej który układ pobiera za dużo. Zazwyczaj radia powodują zwiększony pobór prądu ale ich naprawa nie jest już taka łatwa.
radio22 Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 Na rozpisce z bezpiecznikami jest napisane że numer 39 bezpiecznika (20A) to samo radio. Proszę was koledzy o podpowiedz co zrobić z moim radiem dodam że mam (oryginalne radio 2 din symphony). 1.Czy to jest rzeczywiście wina kondensatora czy może coś innego? 2.Jaki koszt wymiany kondensatora?
kris2p Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Jak robiliście pomiar miernikiem to auto trzeba zamknąć kluczykiem lub pilotem i czekać około 20 minut aż auto uśpi wszystkie moduły i radio. Prąd powinien wynieść bez dokładanego alarmu 0,03A.
radio22 Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 Zrobiliśmy tak jak napisałeś zamknęliśmy auto pilotem i odczekaliśmy jakieś 15 minut aż wszystko się wyłączy i ustabilizuje. Moim zdaniem wina leży po stronie radia i jego zwiększonym poborem mocy bo jak wyjąłem bezpiecznik od radia na noc to od razu zauważyłem dużą poprawę w odpalaniu auta i dodam że fis mam kolorowy w aucie wcześniej jak był wciśnięty bezpiecznik to po nocy jak z rana odpalałem auto to fis był bardzo ciemny i jak przejechałem ze 20 km to dopiero się rozjaśniał a przy wyjętym bezpieczniku od radia jak odpalam auto na drugi dzień to fis jest jaskrawy i ma dobre kolory. Wychodzi na to że radio pobiera za dużo energii do podtrzymania pamięci w urządzeniu. Co myślicie o wspomnianym kondensatorku w radiu? 1.Czy to jest rzeczywiście wina kondensatora czy może coś innego? 2.Jaki koszt wymiany kondensatora?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się