Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z turbina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od 3 lat jeżdże audi a4 b6 1.9tdi nigdy nie miałem z nią problemow do wczoraj... na prostej drodze podczas dodawania gazu coś "hukneło" i automatycznie auto straciło moc i pojawiły się ogromne kłęby dymu z rury. Dojechałem jakoś na parking, ze 150 metrów i stanałem. Dym i smród był nie do zniesienia. Sprawdzilem stan oleju, bagnet był suchy, nie było nic. Zostawilem auto i na drugi dzień dolałem oleju i przejechalem moze z 50 metrow, zatrzymalem sie i znowu brak oleju i dymi niesamowicie. Znajomy zacholował do mechanika, który wyciagnał turbine i co sie okazało była strasznie rozwalona. Załatwiłem jakąś po regeneracji, mechanik powiedział że musi oczyścic weże, rury itd i dopiero zamontuje. Ale moje pytanie jest nastepujace, czy i jak sadzicie czy uszkodzeniu mógł ulec silnik czy tylko turbina dostała? powiem jeszcze że po zdemontowaniu znalazł w którymś z węży jakieś kawałki wirnika z turbiny. Czy moglo sie to dostać do silnika i go uszkodzić? Można to jakoś sprawdzić? Dodam że nie zaświeciła sie żadna kontrolka o braku oleju czy coś. Dziekuje za odpowiedzi.

Opublikowano

jak zaczal kopcic powinienes od razu zgasic silnik i nic nie odpalac.prawdopodobnie nic sie nie stalo,turbo do zmiany,caly uklad do czyszczenia,wydech musi sie wypalic n\,popychacze moga stukac zanim sie nie napelnia

Opublikowano

Czyli jest szansa, że z silnikiem nic sie nie stało i wszystko po zrobieniu bedzie działać? a swoja droga to jak mogło sie tak stać że ten wirnik był wrecz rozerwany? czy mógł sie tam dostać jakiś syf, czy co? bo na zdrowy rozum to przecież sa filtry które zatrzymuja cały brud itd. To czy moze przy wymianie rozrzadu cos mechanicy zrobili nie tak i jakoś syf tam sie dostał i wrecz rozerwał ten wirnik? czy to samo z siebie sie tak zrobilo?

Opublikowano

Odpowiedź na takie pytanie będzie miarodajna jeśli będzie możliwość obejrzenia skutków awarii turbo przynajmniej na fotkach a takowych tu nie widzę.

Opublikowano

w duzym skórcie to mogło wyglądać tak ze turbo było już bardzo zuzyte czyli wirnik miał duzy luz... silnik "wypił" cały olej, wirnik nie miał smarowania wiec zatarł sie i pękł. Sztomel jak sie myle to popraw :)

Opublikowano

Nie mam możliwości dodania zdjeć bo tej turbiny już nie mam. Oddałem ja a w zamian wziałem inna. Może być tak jak Rafał pisze, bo auto nie mialo robionego turbo a ma ponad 220tysiecy. Wirnik mało że pękł to był poprostu zmasakrowany, łopatki powyginane, pocharatane. Zobaczymy co dzisiaj powie mechanik, póki co to jest wszystko rozebrane, i ma zawieźć wąż od intercooleca do sprawdzenia czy jest cały.

Opublikowano

Musisz spokojnie poczekać do odpalenia silnika w najgorszym przypadku jeśli olej dostał się nad tłoki to mogą być pokrzywione korbowody.Ja ostatnio miałem to samo silnik obchlany olejem.PO założeniu drugiej używanej turbiny i czyszczeniu dolotów i ic silnik odpalił dobrze.Jak zapalisz swój bez problemu i nie będzie nim telepotało to wszystko ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...