Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze stukaniem zawieszenia


VPLD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkim mam mały problem ze stukaniem, występuje głównie na drobnych nierównościach jak np kostka 1015663_92578375.jpg lub nierówności asfaltu jak pofalowany asfalt, nie ma tego stukania na wiekszych nierównościach, dźwięk przypomina wysypywanie ziemniaków do drewnianej skrzyni , jaka może być przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na drążki kierownicze albo końcówki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedz do diagnosty na trzepaki to wtedy bedziesz mial pewnosc co dokladnie jest do wymiany:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , trzeba wejść pod auto najlepiej na trzepakach , bo tak to można wymieniać wszystko co jest w zawieszeniu...a i tak możesz nie trafić , mechanicznie sprawdzić gdzie jest luz , może to być wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem wahacze górne dolne i z jednej storny jak narazie łącznik stabilizatora z drugiej jest stary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie, z tym ze u mnie trochę te pukanie jest nieregularne(popuka przestaje na chwile by znów zaraz dać o sobie znać). wszystkie wahacze, łączniki powymieniane. Maglownica robiona, przegub też(jeden bo dawał o sobie znac). U mnie zaczęło się to dziać po zmianie przednich amortyzatorów seryjnych na 1be ze sprężynami h&r -30. auto było na trzepakach, wszystko posprawdzane i nic nie wykryto. Amortyzatory prawie że nowe(ponad 75% sprawność) ale nic innego mi do głowy nie przychodzi, by mogło to być coś innego jak właśnie one, chyba że ktoś spotkał się z podobnymi odgłosami i ma jakaś rade.(przy wymianie amortyzatorów było nawet zmieniane mocowanie górne amortyzatora)Ale jest też jedna rzecz która może mieć jakieś znaczenie, na postoju gdy tylko przekręcona jest stacyjka, poruszając delikatnie kierownica lewa-prawa, owe pukanie występuje, tyle że ciężko jest określić czy to identyczny odgłos jak podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to górne wachacze z drugiej strony, łączniki tak nie lecą i bardzo długo wytrzymują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po założeniu gwintu też miałem takie odgłosy głównie właśnie jak jechałem po kostce brukowej i okazało się, że amorki niby nowe, ale wadliwe wymienili na gwarancji i teraz jak ręką odjął:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie, z tym ze u mnie trochę te pukanie jest nieregularne(popuka przestaje na chwile by znów zaraz dać o sobie znać). wszystkie wahacze, łączniki powymieniane. Maglownica robiona, przegub też(jeden bo dawał o sobie znac). U mnie zaczęło się to dziać po zmianie przednich amortyzatorów seryjnych na 1be ze sprężynami h&r -30. auto było na trzepakach, wszystko posprawdzane i nic nie wykryto. Amortyzatory prawie że nowe(ponad 75% sprawność) ale nic innego mi do głowy nie przychodzi, by mogło to być coś innego jak właśnie one, chyba że ktoś spotkał się z podobnymi odgłosami i ma jakaś rade.(przy wymianie amortyzatorów było nawet zmieniane mocowanie górne amortyzatora)Ale jest też jedna rzecz która może mieć jakieś znaczenie, na postoju gdy tylko przekręcona jest stacyjka, poruszając delikatnie kierownica lewa-prawa, owe pukanie występuje, tyle że ciężko jest określić czy to identyczny odgłos jak podczas jazdy.

Miałem identycznie, sprawdź pozostałe przeguby, nawet jak wymieniałeś ten jeden to też go sprawdź...

U mnie były te same objawy po wymianie na niższe zawieszenie i okazało się że jeden przegub dawał o sobie znać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kolego były to drążki kierownicze. Byłem na szarpakach ze trzy razy i nic dopiero po rozpięciu końcówki ze zwrotnicy był wyczuwalny luz na drążku góra-dół a nie osiowy, który jest wyczuwalny na szarpakach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorsze jest to że ile ludzi tyle zdań i innych przyczyn. Drążki odpadają bo są nowe. Na pierwszy rzut idzie powrót na stare amorki, jak pukanie ustanie będzie znany winny. Jak dalej będzie to samo, to przyczyny będzie trza poszukać w przegubach, bo nic więcej tam w zawieszeniu raczej nie ma, czego już wymienionego bym nie miał . (chociaż z tymi przegubami to średnio mi pasuje, bo pukanie występuje z obu stron. A wymiana amortyzatorów ze sprężynami zaczęła się od tego ze wyjeżdżając z garażu strzeliła mi jedna sprężyna . a wcześniej była cisza i spokój i teraz być też powinna bo auto dostało wszystkie nowe wahacze) no ale zobaczymy, powinno się pewnie za jakiś czas wyjaśnić. mam taką nadzieję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz u mnie też drążek miał od wymiany ze dwa miesiące i nawet nie brałem go pod uwagę bo nie założyłem jakiegoś badziewia. A jego uszkodzenie zauważyłem przez przypadek jak już zabierałem się do wyjęcia amortyzatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle że to drazki kierownicze i koncowki bo mam przy duzych dolach wyczuwalny luz na kierownicy bo mahacze mam nowe

,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak jak wspomniałem winnym owych stuków były amortyzatory. powrót na standard 1ba + springi -30 i cisza. Więc czeka mnie wysyłka amortyzatorów na gwarancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem drążki i końcówki i nadal postukuje podejrzewam że to wina twardego gwintu i amorków , bo na serii nie miałem problemów ze stukaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez obstawiał bym amorki, kiedys walczyłem z identycznym problemem w BORZE kumpla, wszystko wymienione a dalej puka amorki na diagnostyce 80% więc nie bralismy ich pod uwage. Wkońcu dla pewności wyciągnęliśmy amorki i okazały sie trefne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem drazek kierowniczy i jak ręką odjął, a objawy były szczególnie na kostce przy ok 40km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaleźliście przyczynę?? u mnie jest podobnie i jest podejrzenie na maglownicę.

stuki przy przejeżdzaniu przez tory, po kostce. przenoszą się też wtedy lekkie drgania na kierownicę

pojawiasię też przy podjeżdżaniu na krawężnik, drgania zwłaszcza odczuwalne jak lewym kołem wjeżdżam

na szarpakach nic nie wykryli mi od 70kkm :)

stuki słychać również przy szybkim ruszaniu kierownicą na przemian lewo/prawo przy wyłączonym silniku

ktoś ma jakiś pomysł?? nie chce mi się wykręcać maglownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...