Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co to jest i jak działa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie do Was, czy ktoś mi pomoże odpowiedzieć na pytanie do czego służy ten trójnik ze zdjęcia oraz jak działa i jaką pełni funkcję? Silnik ADR 1.8.

Dodam tylko, że mam problemy z falowaniem obrotów najczęściej rano (na gazie i benzynie) więc zacząłem szukać w przewodach podciśnienia. Odma przy silniku sprawna (nowa).

Zastanawia mnie dlaczego w tym tójniku dmuchając w te grubsze końcówki powietrze przepływa jednostronnie. Zauważyłem w środku jakiś pomarańczowy zaworek.

Natomiast ta najmniejsza rurka ( zdjęcie i oznaczenie 1) nie działa ani w jedną ani w drugą. Przewód jest zdaje się od odmy. Nie bardzo daje się też przeczyścić bo są tam załamania, ale brudna raczej nie jest. Pryskałem WD 40 pod ciśnieniem i też nie przechodzi. Nie ukrywam że przepustowość sprawdzałem dmuchając ustami :) ale wydaje mi się że w jedną stronę powinno iść powietrze, pytanie w którą i czy nie jest to zależne z ciągnięciem powietrza może też z innej rurki równocześnie?

image.jpg

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Kolega Łukasz dobrze ci napisał wymień to i zobaczymy co będzie z tymi obrotami :) Jak nie pomoże to pisz.

Opublikowano

Co do zdjęcia wszystko się zgadza dzięki za link. To co na moim zdjęciu oznaczone jedynką i na zdjęciu które podesłał Łukasz13 nie do końca idzie do odmy, może nie bezpośrednio. Ten przewód który wychodzi z jedynki (moje zdjęcie) dochodzi do kolejnego trójnika, który jest połączony z dolotem powietrza przed przepustnicą. To taki około 10 cm element pomiędzy tym plastikowym dolotem powietrza z "harmonijką", a przepustnicą przez który też przechodzi powietrze, jest to odlane razem z tym trójnikiem jako całość. Tam łączy się właśnie odma (gruby przewód) z tym przewodem ze zdjęcia od jedynki.

Przed chwila rozebrałem cały dolot powietrza i zauważyłem, że w miejscu łączenia właśnie tego trójnika, który zasysa powietrze przed przepustnicą wszystko jest w jakieś takiej kremowej mazi. Jak zdjąłem przewód od odmy to był cały zalepiony takim kremowym kitem. Co to jest i skąd się bierze?

Dodatkowo zauważyłem że ten 10cm plastikowy element który zakłada się na przepustnicę miał źle założoną uszczelkę, przez które było być może łapane lewe powietrze. W poniedziałek kupie i wymienię.

Zastanawiam się też, czy ten trójnik ze zdjęcia na wylocie nr 1 który oznaczyłem powinien przepuszczać powietrze w dwie strony tak jak to pokazuje drugie zdjęcie od Łukasza?

Dodatkowo przed rozbiórką pojeździłem autkiem, bo te uwagi zgłaszała mi żona :) Chciałem zobaczyć jak to jest i wstępnie obroty jak dla mnie na jałowym chodziły ok na benzynie i na gazie.

To co zauważyłem niepokojącego to na gazie przy "depnięciu" na jedynce jest jakieś dziwne trykanie przy silniku i czasem się zacinają obroty przy 3 tys, nie idzie dalej ale tylko czasem. Mocy nie brakuje, błędów w silniku nie ma, i w instalacji stag również wszystko ok. Te dziwne trykanie jest tylko przy ruszaniu na gazie na i na jedynce na innych biegach jak dam cały gaz jest ok.

Jakieś pomysły?

Opublikowano

To zdjecie wkleiłem z tymi strzałkami to tak działą w 1.8t u Ciebie nie ma turbiny więc nie ma nadciśnienia w dolocie, ważne żeby było przejście w strone kolektora i nie było nieszczelności przez które może zasysać lewe powietrze. Ta maź to normalne zimą na niedogrzanym silniku i jeżdzeniu krótkich dystansach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...