Audiofilm Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Cześć koledzy. Dzisiaj trochę cisnąłem na trasie swoją furą, w pewnym momencie dojechałem do świateł i silnik wyłączył się za sprawą funkcji Start/Stop. Olśniło mnie wówczas i w głowie pojawiło się pytanie: Jak ma się rzeczona opcja do nagrzanej po pałowaniu turbiny? Nie sądzę, aby była ona podtrzymywana, bo to chyba nie ta liga. Czu turbina dostaje wówczas po tyłku, czy ma się dobrze? Audi coś zaczarowało? A może lepiej nie korzystać ze Start/Stop, gdy się walczy na trasie? Dzięki z góry za sensowną odpowiedź.
darecy Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Ja latam już 2 lata z funkcja start stop - cały czas załączona i nic się nie dzieje, a gdy auto jest bardzo gorące, zimne, pada deszcz, jesteś na wzniesieniu i tym podobnym to funkcja S/Stop się nie włącza, więc i pewnie turbina ma jakiś sensor i reguluje systemem...
dziadek Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Ja tam wyłączam gdy tylko uruchomie silnik , pomijając aku, rozrusznik itd wkurza mnie jak na światłach podjeżdzam 2metry i mi sie silnik włącza i za chwile wyłącza i tak wkółko
pablo_9 Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 http://a4-klub.pl/pozostale-audi-77/audi-s6-c7-4-0-v8-bi-turbo-ibissweiss-247796/index42.html#post3340260 tutaj była mała dyskusja
Audiofilm Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Opublikowano 9 Marca 2013 No właśnie, ta "mała dyskusja" nie bardzo mnie satysfakcjonuje. "Jakieś elektryczne podtrzymanie smarowania" to za mało informacji w obliczu pytania drążącego moją łepetynę. Czy na sali jest ktoś, kto potrafi sensownie wytłumaczyć działanie tego systemu i podeprzeć obrazowymi argumentami? Korci mnie, żeby w konfiguracji unieszkodliwić Start/Stop, ale generalnie lubię z niego korzystać.
skotyman Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Panowie, funkcja START/STOP była montowana w każdej b8? Bo u mnie chyba tego nie ma albo jest to jakos wyłączone..
dziadek Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 W przedliftach była to opcja , w poliftach każdy to ma ...dodatkowo teraz w salonie nie kupisz nowego audi bez tego , każdy model to ma 1
Audiofilm Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Opublikowano 10 Marca 2013 I zimą d*pa, nie ma stawiania boków pod chatą.
przemek4net Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 eee... chyba jest elektryczna pompa wody ale nie oleju tu jest jak to wylaczyc w A5 (pewnie podobnie w A4) - oczywiscie "kabelek" trzeba miec stemei.de VCDS Codierung Webdesign - Stefan Meier - Start/Stopp Automatik - VCDS Codierungen, Webdesign
gregski Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 wylaczym byl w cholere od razu. na szczescie CAPA tego nie ma. 1
gilbertos Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Trzeba mieć przyciski START/STOP, zeby mozna bylo wyłączyć silnik na dłuższym postoju? Mam opcję OFF, ale samego przycisku START/STOP już nie mam. Rocznik 12/2009.
Audiofilm Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Nie, Start/Stop to funkcja. Niby obligatoryjna, ale w setupie można ją wyłączyć na stałe, AFAIR. Klawiszem Off unieszkodliwiasz działanie systemu wg uznania.
gilbertos Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Muszę poszukać w takim razie. Jeżeli mam tą funkcję aktywną to wytarczy,że na swiatłach ustawie luz i samochód powinien sam się wyłączyć? Czy według ciebie warto korzystać z tej funkcji, czy nie?
Audiofilm Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Właśnie tak to działa. Ja korzystam, jeszcze mi nie obrzydło, w dużym mieście definitywnie warto (dosłownie).
gilbertos Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Ta funckja nazywa się AFAIR, tak jak podałeś powyżej? Samochód musi osiągnąć jakąś konkretną temperaturę, czy wyłączenie następuję po określonym czasie postoju?
Audiofilm Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Hehe! AFAIR = As Far As I Remember, czyli "z tego co pamiętam":). Co się tyczy nagrzania silnika, to jeszcze nie rozpracowałem systemu, bo np. ostatnio na ciepłym silniku zatrzymywałem się, a Start/Stop nie zadziałał. Jestem w trakcie wzmożonego trybu obserwacji występujących zależności. Natomiast wyłączenie - jeśli już - występuje natychmiast po zatrzymaniu się. Dojeżdżasz na biegu jałowym np. do świateł, zatrzymujesz się, silnik się wyłącza, a że masz nogę na pedale hamulca - zaciągasz ręczny (elektronik). Gdy czas ruszyć, wystarczy wcisnąć sprzęgło lub hamulec, a silnik się uruchamia, zwalniasz ręczny i fruuuu... Dla mnie ogromne wygodnictwo.
gilbertos Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 No dobra, ale czy mógłbyś mi napisać dokładnie gdzie mogę to znaleźć w ustawieniach bo niedawno szukałem i nic nie znalazłem.
Audiofilm Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Poszukam przy najbliższej okazji i dam znać. Tylko co dokładnie chcesz wiedzieć? Start/Stop chcesz aktywować czy permanentnie wyłączyć?
emiliano12 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Ale chyba auta z tą funkcją mają przycisk przy biegach po prawej stronie takie A OFF ? żeby rozwiać mrzonki tych którzy myślą że to mają ps. ja niestety nie mam takiego przycisku, szkoda
gilbertos Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Mam ten przycisk, ale chciałbym wiedzieć gdzie mogę to włączyć i wyłączyć w zależności jak mi pasuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się