Radzio1991 Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Witam. Posiadam B6 w dieselku. Od paru dni słyszę przy wciskaniu sprzęgła jakieś szorowanie, tarcie metal o metal przy obrotach 1800- 2500 przed zmianą biegów. na postoju tego nie slychac, tylko jadąc. Czy to cos ze sprzęgłem.
janusz_stg Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Podejrzane jest łożysko oporowe sprzęgła.
lukejag Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 mam podobną przypadłość, od niedawna. Póki co jest ledwo słyszalne. Jak bardzo jest to poważne i jak szybko powinno się zareagować wizytą w warsztacie? Przy założeniu słuszności powyższego rozpoznania.
janusz_stg Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Nie ma na to reguły czasowej ,ale usłyszysz "konieczność" wizyty w warsztacie. I pewnie dla dobra "Twojej kieszeni" mechanik zaproponuje wymianę kompletu sprzęgła .Tak to się z reguły kończy.
Radzio1991 Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 To nie mam co jechać do pierwszego lepszego mechanika bo odrazu dobrą kasę ściągnie. A da się same te łożysko wymienić?
marekg Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 To nie mam co jechać do pierwszego lepszego mechanika bo odrazu dobrą kasę ściągnie. A da się same te łożysko wymienić? wszystko się da wymienić pojedynczo. Tylko jedno podtawowe pytanie, ile ma najechane obecne sprzęgło jako całość? Chodzi o to, że tak czy siak trzeba zwalić skrzynię z samochodu. Więc jeśli wymienisz samo łożsko wiedząć, że sprzegło nigdy nie było ruszane to trochę szkoda podwójnej roboty. Chyba, że odstawisz do warsztatu a oni ściągną i mając już wszystko na stole zdecydujesz widząc ile tarczy zostało i czy dwumas ma się dobrze. Jak masz przyoszczędzone pieniążków to ja bym robił całość jeśli planujesz autem pojeździć kilka lat.
Radzio1991 Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Autko ma najeżdżone prawie 190 tys. ,niedawno je kupiłem więc niewiem czy coś bylo robione ze sprzęgłem. Ile taka całość może kosztować?
VTG Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Cena zależy jakie masz sprzęgło są LUKA i SACHSA bo musi pasować do dwumasy a są inne mocowania i od tego czy masz AWX czy AVF są inne średnice. Do AWX czyli 5 biegowego sprzęgło LUKA cały zestaw sprzęgło docisk łożysko wyciskowe śruby i smar kosztuje około 500zł. Do Avf czyli 6 biegowego jest drożej.
Radzio1991 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Opublikowano 12 Marca 2013 no mam 5 biegowa skrzynie. Do tego szorowania doszlo jeszcze, przy wcisnietym sprzegle na biegu jałowym auto głosniej pracuje
janusz_stg Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Mam obawę ,że musisz zbierać na wymianę kpl. sprzęgła.
andrew121251212 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Mi mechanik powiedział,że sprzęgło plus dwumas bez jego robocizny to 2500 do 3000 pln. Mam 6 biegów.
dawid.bary Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 Też tak mam że mi szoruje gdy wciskam sprzęgło przy zmianie biegów tyle że nie zawsze tylko co jakiś czas, mam 6cio biega:/ Lepiej z tym jechać do warsztatu czy mogę jeszcze jeździć?
Radzio1991 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2013 wymienilem komplet sprzegla i dalej jest to szorowanie
gies0 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 mam to samo tylko jak zmieniam bieg przy większych obrotach, tak przy 2 tys cisza
mlodziak22 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 poczytajcie ten wątek http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-awx-niepokojacy-dzwiek-11005/ ---------- Post dopisany at 20:01 ---------- Poprzedni post napisany at 19:57 ---------- a co do sprzęgła to coś drogo ci mechanik zaśpiewał nawet na allegro masz za ok 1750 do avf
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się