Skocz do zawartości
IGNOROWANY

szorowanie przy wciskaniu sprzęgła przed zmianą biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam B6 w dieselku. Od paru dni słyszę przy wciskaniu sprzęgła jakieś szorowanie, tarcie metal o metal przy obrotach 1800- 2500 przed zmianą biegów. na postoju tego nie slychac, tylko jadąc. Czy to cos ze sprzęgłem.

Opublikowano

Podejrzane jest łożysko oporowe sprzęgła.

Opublikowano

mam podobną przypadłość, od niedawna. Póki co jest ledwo słyszalne. Jak bardzo jest to poważne i jak szybko powinno się zareagować wizytą w warsztacie? Przy założeniu słuszności powyższego rozpoznania.

Opublikowano

Nie ma na to reguły czasowej ,ale usłyszysz "konieczność" wizyty w warsztacie. I pewnie dla dobra "Twojej kieszeni" mechanik zaproponuje wymianę kompletu sprzęgła .Tak to się z reguły kończy.:facepalm:

Opublikowano

To nie mam co jechać do pierwszego lepszego mechanika bo odrazu dobrą kasę ściągnie. A da się same te łożysko wymienić?

Opublikowano
To nie mam co jechać do pierwszego lepszego mechanika bo odrazu dobrą kasę ściągnie. A da się same te łożysko wymienić?

wszystko się da wymienić pojedynczo. Tylko jedno podtawowe pytanie, ile ma najechane obecne sprzęgło jako całość? Chodzi o to, że tak czy siak trzeba zwalić skrzynię z samochodu. Więc jeśli wymienisz samo łożsko wiedząć, że sprzegło nigdy nie było ruszane to trochę szkoda podwójnej roboty. Chyba, że odstawisz do warsztatu a oni ściągną i mając już wszystko na stole zdecydujesz widząc ile tarczy zostało i czy dwumas ma się dobrze.

Jak masz przyoszczędzone pieniążków to ja bym robił całość jeśli planujesz autem pojeździć kilka lat.

Opublikowano

Autko ma najeżdżone prawie 190 tys. ,niedawno je kupiłem więc niewiem czy coś bylo robione ze sprzęgłem. Ile taka całość może kosztować?

Opublikowano

Cena zależy jakie masz sprzęgło są LUKA i SACHSA bo musi pasować do dwumasy a są inne mocowania i od tego czy masz AWX czy AVF są inne średnice. Do AWX czyli 5 biegowego sprzęgło LUKA cały zestaw sprzęgło docisk łożysko wyciskowe śruby i smar kosztuje około 500zł. Do Avf czyli 6 biegowego jest drożej.

Opublikowano

no mam 5 biegowa skrzynie. Do tego szorowania doszlo jeszcze, przy wcisnietym sprzegle na biegu jałowym auto głosniej pracuje

Opublikowano

Mam obawę ,że musisz zbierać na wymianę kpl. sprzęgła.

Opublikowano

Też tak mam że mi szoruje gdy wciskam sprzęgło przy zmianie biegów tyle że nie zawsze tylko co jakiś czas, mam 6cio biega:/ Lepiej z tym jechać do warsztatu czy mogę jeszcze jeździć?

Opublikowano

mam to samo tylko jak zmieniam bieg przy większych obrotach, tak przy 2 tys cisza :kwasny:

Opublikowano

poczytajcie ten wątek

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-awx-niepokojacy-dzwiek-11005/

---------- Post dopisany at 20:01 ---------- Poprzedni post napisany at 19:57 ----------

a co do sprzęgła to coś drogo

ci mechanik zaśpiewał nawet na allegro masz za ok 1750 do avf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...