Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak sprawdzic poziom oleju na MMI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak tylko poszły nowe pierścionki. Tłoki majster poczyścił z nagaru (olejowego:/) i stwierdziliśmy że nie ma w nich nic niepokojącego tu wina leży tylko w pierścieniach olejowych. Przed rozebraniem było sprawdzone ciśnienie na baniakach na wszystkich 4 po 10bar czyli ciśnienie jak najbardziej w porządku czyli wiadomo pod tym względem silniczek ok. Moim zdaniem to wada konstrukcyjna pierścieni bo pierwszy raz spotykam się z tak cieniutkim pierścieniem bądź wada materiału pierścieni olejowych. Olej wlałem castrol 5w/40 po 5tysiacach wymiana i przechodzę na motula. Po prostu trzeba dbać o silniczek, na zimnym silniku nie kręcić go, nie wstawiać cały czas w dupe do odciny i będzie hulał;) Robił wogóle ktoś podobny zabieg czy ja jako pierwszy???

Opublikowano

A masz może fotki pierścieni? Bo mnie ciekawi jakie olejowe dali :)

Opublikowano

Właśnie zapomniałem odłożyć z tego wszystkiego. Ale dosłownie listki:)

Opublikowano

A możesz napisać numery tych dobrych pierścieni, popytam może faktycznie jest sens w tym co mówisz. Tym bardziej że owoce już zbierasz w postaci nie brania oleju. Byłbym wdzięczny za te numery.

Opublikowano

Postaram się poszukać może jeszcze gdzieś pudełka leżą u mechanika. Teoretycznie nim się one dotrą może jeszcze oliwy ubywać, zobaczymy co będzie po 10tys.;)

Opublikowano

A ile już przejechałeś km? I ile oleju poszło?

---------- Post dopisany at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ----------

Napisz może co było z głowica robione.

Opublikowano

BTW. eksperymentowaliscie z roznymi olejami ? Czy nie ma znaczenia olej dla naszych tfsi ? Ja leje mobil1 esp formula 5w30.

Opublikowano

Mobila nie polecę, szczególnie polskiego, podobnie jak Castrola.

Wcześniej do aut lałem Valvoline, teraz leję Millersa, zastanawiam się nad Amsoilem, bądź nowym Millersem, ponieważ mniej popularne oleje są rzadziej podrabiane i są importowane, a nie rafinowane w PL, przez co jakość jest dużo lepsza. Co do oleju do swojego leje 0W40 ze względu na częste odpalania w mieście, co też jest trochę słabe, bo jest mniejszy wybór tych olejów.

Motul pomału staje się przereklamowany, generalnie oleje to temat rzeka, zaraz pewnie ktoś zhejtuje co napisałem :). Kiedyś kilka dni czytałem o olejach i to nie jest tak prosty i jednznaczny temat :).

By wiedzieć więcej o olejach polecam choćby odcinek starej sondy, mimo że stary to bardzo ładnie tłumaczy o co chodzi z olejami ;)/

Opublikowano

Zrobiłem 1500km i max 50-100ml mi ubyło, ok 2mm spadł stan tak komp nam pokazał.

Opublikowano

Czyli coś tam sobie podbiera... Ja zrobiłem 4tys., ale po trzech wymieniłem olej. Narazie nic nie bierze... Ciekawy jestem jak został rozwiązany problem. Czy wystarczyły inne części(np.pierścienie), czy jednak honowanie bloku tez zmienili:eusathink:

Z online-ETKI ciężko coś wywnioskować.

Opublikowano

Z tymi olejami to daj sobie siana. W USA w ogóle nie wymieniają i jeżdżą. Wlejesz Castrol czy mobil nie ma znaczenia.

Jak dasz rady to poszukaj mi numerów pierścieni.

Opublikowano

U mnie gładzie były z widoczną tzw choinką, bez rantu, czyli w tej kwestii silnik ok. Przebieg 125tys. Na pewno oryginalny.

Opublikowano
U mnie gładzie były z widoczną tzw choinką, bez rantu, czyli w tej kwestii silnik ok. Przebieg 125tys. Na pewno oryginalny.

Wiesz potwierdź mi tą wymianę samych pierścieni jak możesz na 1000% bo jest taki jeden mechanik co twierdzi że rowki w starych tłokach są mniejsze i nie da się założyć nowych pierścieni. Sam tak bym twierdził ale mnie z tropu wybiłeś. Ew. numery tych pierścieni jak byś był na tyle uprzejmy, to by wiele powiedziało i rozwiązało wiele wątpliwości u innych ludzi.

Opublikowano
U mnie gładzie były z widoczną tzw choinką, bez rantu, czyli w tej kwestii silnik ok. Przebieg 125tys. Na pewno oryginalny.

Wiesz potwierdź mi tą wymianę samych pierścieni jak możesz na 1000% bo jest taki jeden mechanik co twierdzi że rowki w starych tłokach są mniejsze i nie da się założyć nowych pierścieni. Sam tak bym twierdził ale mnie z tropu wybiłeś. Ew. numery tych pierścieni jak byś był na tyle uprzejmy, to by wiele powiedziało i rozwiązało wiele wątpliwości u innych ludzi.

Hmm...to może wyjaśniać dlaczego przy stage II wymieniają cale tłoki, nie tylko pierścienie...

Opublikowano

Czy czasami ten mechanik nie wymienił Ci samych pierścieni na takie same wadliwe??? Coś tu śmierdzi.

Opublikowano

Wszystko sie okaze ale dopiero po wiekszym przebiegu.

Mozliwe ze pierscienie rzeczywiscie sa nowe ,ale starego typu ,dlatego weszly na stary tlok.

Wiadomo ze producent stara sie ciac koszty jak moze i wymienia tylko to co musi ,skoro wymieniaja zestaw tlok-pierscien-korbowod i elementy te maja inne numery niz te wadliwe ,to wydaje mi sie ze jest to koniecznosc.

Opublikowano

Oj coś kolega nie pisze co z tymi pierścionkami. Popytaj swojego mechanika czy aby nie popełnił błędu bo 3tys do kosza.

Opublikowano

Wszystko wyjdzie w praniu, ale skoro brała 1.5l oleju na 1200km a teraz praktycznie wogóle to chyba coś pomogło nie sądzicie??? Liczę się z tym iż będzie to wracać ale wiecznie tym autem nie będę smigał;) Niestety tych nr niemam jeszcze.

Opublikowano

Wiem Sławek ale jak się potwierdzi to mechanik Cię po prostu naciągnął, może nie świadomie ale jak bierze się za takie rzeczy to wypadało by liznąć tematu. Powodzenia

Opublikowano

Cena ogólnie była nie duża, póki co mam spokój ja na pewno już tego robił nie będę a autkiem wiecznie nie będę jeździł;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...