Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

jak wymienić sprężyny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przymierzam się do zmiany spreżyn na sprotowe. Może ktos napisać jak się za to zabrać? Czy to bardzo skomplikowany zabieg?

Jak ma ktoś zdjęcia to będą bardzo mile widziane.

Mój samochód to A4 B6 Avant 1.9TDI

Opublikowano

sciagacz do sprezyn masz?

Opublikowano

tak. w to już się wyposażyłem.

Opublikowano

kolego nie zapomnij że pasuje zrobić geometrie po zmianie sprężyn..

Opublikowano

o tym też słyszałem. ale jakieś porady praktyczne odnośnie samej wymiany sprężyn?

Czy lepiej najpierw przód czy tył? Czy jednocześnie całą oś podnieść czy raz lewa, raz prawa?

W jakiej kolejności rozkręcać?

Opublikowano

raczej nie ma problemu... ja zawsze zaczynam od przodu...

Opublikowano

a to obojetne ja u siebie zmieniałem pierwsze z przodu. to nie jest az tak trudne . zaczniesz rozkrecac to sie wczujesz w to

Opublikowano

żeby wyciągnąć przednie kolumny to trzeba odkręcić śrube na dole i 3 śruby pod maską oraz odkręcić dwa ramiona wielowachacza?

Co z tyłu trzeba odkręcać? Z tyłu potrzebny jest ściągacz do sprężyn?

Opublikowano

Z wymianą amorów nie problemu odkręcasz po kolei to co idzie i wyciągasz amortyzator. Nie wiem jak w B6 ale w B5 się geometrii nie ustawia tylko zbieżność a wymiana sprężyn nie ma nic do tego ale dla świętego spokoju możesz sobie to sprawdzić :wink:

Przy takim zabiegu warto też popuścić wahacze na tulejach gumowych żeby się dobrze ustawiły jak auto się obniży. Robisz to tak jak przy wymianie wahaczy popuścisz tuleje na wahaczach stawiasz auto na kołach trochę nim bujasz żeby się wszystko ułożyło i dokręcasz.

I to na tyle :banan:

Opublikowano

a kwestia tylnych sprężyn jak wygląda? co tam się odkręca?

Opublikowano

poszukaj w dziale warsztat jak wyciaganac amorki z tyłu .

Opublikowano
a kwestia tylnych sprężyn jak wygląda? co tam się odkręca?

Kolego najprościej i najszybciej odkręcasz dolne mocowanie amortyzatora , śrubę od stabilizatora,zacisk ,żeby przewód hamulcowy nie trzymał,i srube mocująca wahacz (ten gruby) , odchylasz breszką i sprężyna wychodzi

Opublikowano

przy odkręcaniu przedniego amora wystarczy na dole go odkręcić, 3 śruby pod maską i wybić 2 drążki wielowachacza?

Opublikowano

Dokładnie tak

Opublikowano

dziś zabrałem sie za wymiane spreżyn. i miałem problem z odkreceniem śruby trzymającej wahacze? jest na nia jakis sposób? nie chce wgl ruszyć ani w jedną ani w drugą.

Opublikowano

Kolego musisz wyjąć zwrotnicę i śrubę wyprasować lub wybić młotem, niestety to jest taki patent już w rocznym aucie śruba jest pokryta rdzą ,więc po kilku latach to standart ,że nie chce wyjść. Jak już ci się uda "wyrwać" chwasta to koniecznie posmaruj ta śrubę smarem miedzianym,

Opublikowano

kurde czyli bez wyjmowania zwrotnicy nic nie zrobię :/ troszke mnie zniechęciła ta wymiana spręzyn.

Juz czekają w pudle Eibachy -30 a tutaj taka lipa :/

Opublikowano

Trochę pracy jest ale efekt końcowy malina ,fura ładnie siedzi i extra się prowadzi

Opublikowano

wyjmowanie zwrotnicy to juz nie taki zabieg hop siup prawda?

Opublikowano

Trzy śruby w komorze silnika, sworznie od dolnych wahaczy, zacisk i oczywiście śruba w piaście trzymająca półoś,uważaj na czujnik abs

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...