Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd wypadających zapłonów


mateusz1.1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisz jaki byly numery bledow. Bledy niskiego napiecia czesto pojawiaja sie po odlaczeniu akumulatora. Podmien cewki jak mowi kolega daro84 to upewnisz sie czy to one nawalaja. Jak bedziesz szukal cewek to daj znac , koles u ktorego kupowalem silnik ba caly kolektor dolotowy i uklad zaplonowy na sprzedaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błedy z napieciem wyjaśnione. Samochód stał dosć długo na pół rozładowanym aku. Co do tematu dziś wyszło ze dwa węże były pęknięte jutro dokończe naprawę i napisz jaki efekt:) Mógłby mi ktos napisać gdzie jest podlaczona masa silnika? Jeszcze takie pytanko... Jak stoicie przed maską to po lewej stronie tak przy lampie jest jakieś metalowe niewielkie urządzenie do ktorego podłaczone są dwa kabeli moze wiecie za co to jest odpowidzialne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a gdzie byles w niedziele , w swoim miescie miales fajnego spota . Dowiedzial bys sie wszystkiego co chcesz o swoim aucie i silniku. Cyknij zdjecie o jaka metalowa rzecz chodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedziele to ja bylem niezywy:D Takie pytanko... Czy b6 o pojemnosci do 2l wychodzily w 6biegowej skrzyni?

---------- Post dopisany 23-04-2013 at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2013 at 22:43 ----------

Sukces! Autko trzyma rowne obroty:D I ponawiam pytanie Czy b6 o pojemnosci do 2l wychodzily w 6biegowej skrzyni?Obojetne benzyna czy diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslu sa 6 biegowe, w benzynie do 2l nie widzialem. Napisz jak uporales sie z problemem, moze pomozesz innym ktorzy beda czytac ten watek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!

Jestem nowy na Waszym forum, ale mam nadzieję, że zostanę dobrze przez Was przyjęty i pomożenie mi w rozwiązaniu mojego problemu.

Jak już napisałem witając się z Wami w stosownym dziele forum od jakiegoś miesiąca jestem w posiadaniu Audi A4 B6 rok prod. 2001 2.0 benzyna ALT. Niestety zamiast dawać mi pozytywne wrażenia z jazdy jak na razie moja A4 dostarcza mi tylko siwych włosów :-(

Przez jakiś czas po zakupie było wszystko ok. Jeździłem głównie u siebie po mieście, nawet raz wybrałem się do Krakowa i objechałem bezproblemowo, ale potem się zaczęło...

Problem wygląda tak:

od jakiegoś tygodnia z hakiem samochód po rozgrzaniu chodzi na 3 cylindry, podczas jazdy szarpie, miga na pomarańczowo kontrolka check engine. Po podpięciu do komputera wywala następujące błędy:

16684 - wykryte przypadkowe wielokrotne wypadania zapłonów na cylindrach,

16687 - cylinder 3 wykryte wypadanie zapłonów,

17072 - obwód przekaźnika mocy sterownika ECH(J27) - otwarty.

Skasowanie błędów nic nie daje - po chwili pojawiają się na nowo. Zostały wymienione wszystkie świece, na 3 cylindrze wymieniona cewka na nową (Beru) - nic nie pomogło. Mojemu mechanikowi już brakuje pomysłu jaka może być przyczyna (nie jest specem od elektryki i od elektroniki, ale na swoim fachu się zna i ufam gościowi - więc jak mówi, że nie wie co jest to mu wierzę).

Dodam, że samochód posiada założoną instalację gazową: STAG 300 - założył ją poprzedni właściciel, ale nie wiem czy problem może być spowodowany instalacją bo występuje niezależnie od tego czy auto jest na gazie czy na benzynie - za każdym razem te same objawy. Instalacja jest świeżo po przeglądzie i gazownik twierdził, że wszystko jest ok, ale po pojawieniu się problemów nie konsultowałem się z żadnym specem od gazu.

Założona też została blokada zapłonu CYKLOP - myślałem, że niewłaściwa jej instalacja może być przyczyną, ale spec, który mi ją zakładał twierdzi, że nie bo wtedy problem by był zaraz po odpaleniu auta, a gdy silnik jest zimny to wszystko jest ok - zaczyna wariować dopiero po chwili jazdy jak nabierze temperatury.

Uff, ale się rozpisałem - wybaczcie, ale chciałem jak najpełniej opisać sytuację. Nie wiem już co mam robić. Totalna załamka poradzie coś proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Cewka na 3 cylindrze wymieniona na nową więc to raczej odpada. Jeszcze mnie zastanawia ten katalizator. Może tu jest przyczyna?? Jestem po słowie z jednym magikiem od takich spraw, ale na przyszły tydzień mnie nie upcha, a potem wybiera się na urlop więc jeśli nie znajdę innego rozwiązania to pewnie będę musiał czekać za 3 tygodnie :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo to ze cewke wymieniles to i tak je pozamieniaj by miec pewnosc ze jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! A nie cieknie Ci kolego olej spod uszczelki pokrywy zaworów? U mnie tak było. Jak się olej rozgrzał to spływał na dół do świecy i cewki no i wywalało zapłon. Zobacz czy nie masz którejś cewki zaolejonej no i góry świec. Wyczyść wszystko ładnie i potestuj. Nowa uszczelka około 50 do 70 zł. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolego katalizator jak jest zly to kontrolka silnika nie miga tylko swieci stale jak mialem padniety kat i musalem wymienic.Ja bym stawial na cewke zaplonowa tak jak koledzy mowial tez tak mialem az nie sprawdzilem zamieniajac w kolejnosci i problem byl rozwiazany a jezeli ci miga i ma takie wrazenie jakby na wszystkie gary bie chodzil to ja bym tak nie jezdzil bo mozesz katalizator rozwalic a potem koszt dodatkowy :shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam tez miałem ten prblem po zakupie samochodu kontrolka check mi migala i mailem olej kolo swiec cewka wymieniona i uszczelka pod pokrywa tez koszt 170zl a nie 70 ;d powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam tez miałem ten prblem po zakupie samochodu kontrolka check mi migala i mailem olej kolo swiec cewka wymieniona i uszczelka pod pokrywa tez koszt 170zl a nie 70 ;d powodzenia

Ja mówiłem o samej uszczelce bo mi zapłon wypadał nie przez uszkodzoną cewke tylko przez to że była zalejona i nie przewodziła przez to prądu. A jeżeli dałeś za uszczelkę 170 zł to przepłaciłeś :wink:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna moich kłopotów została zlokalizowana. Problem tkwił jednak w instalacji gazowej. Sterownik został zamontowany na podszybiu tam, gdzie akumulator i to tak niefortunnie, że wielokrotnie zalewała go woda. Jego nieprawidłowa praca spowodowała brak napięcia na jednym z wtryskiwaczy od gazu i w konsekwencji wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. W poniedziałek gazownik ma mi wymontować sterownik i wysłać go do STAG-a do naprawy. Kombinowaliśmy żeby kupić nowy, ale to koszt 530zł, a ten stary powinni naprawić za 200-300zł. No i trzeba go będzie teraz zamontować w innym miejscu żeby go nie podlewało za każdym razem jak deszcz spadnie. Nie bardzo rozumiem tylko czemu były problemy nawet jak przełączałem auta na benzynę w czasie jazdy bo teraz, gdy jadę na benzynie to wszystko jest ok.

Wszystkim Wam dziękuję za zainteresowania i udzielone rady, fajnie że można liczyć na Waszą pomoc :thumbup1:

Jak sterownik będzie naprawiony to napiszę jeszcze jak autko się sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem kurcze zmieniłem cewki miejscami i zobaczymy. może i u mnie ten sterownik bo mam go w tym samym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja też mam problem ze sporadycznym wypadaniem zaplonu na pierwszym cylindrze, zaczeło sie to dziać jakis miesiąc po założeniu LPG. Mianowicie efekt jest taki że jak auto się nagrzeje to czuć takie nie regularne bujnięcia silnika na wolnych obrotach, zwłaszcza na LPG i z wydechu sobie ,,puffaa" a na Vagu w grupie 16 pokazuje zliczone wypadanie zaplon (błędu nie ma) na 1 cylindrze tylko. Cewki były zamieniane, świece nowe, więc te dwie rzeczy wyeliminowane. Dodam że podczas przyspieszania z okolo 2 tys obrotow zwlaszcza na 3 i 4 biegu czuć lekkie niedomaganie i lewarek od biegow drży. Na LPG mam błąd związany z za bogatą mieszanka a gazownik twierdzi że to jest spowodowane tym wypadaniem zaplonu i check zapala mi się średnio co dwa dni. Jedna ciekawostka jest taka że kabel (odczyt obrtów silnika) od LPG jest dolutowany do kabla chyba od sterowania cewką na 1-cylindrze (napewno kabel od tej cewki) i tu pytanie czy tak może być? :kwasny: Jeszcze jedno, jak zakłuce ten sygnał, tzn to miejce lutowania,,zewre" miernikiem to silnik chodzi jak na 3 gary i wtedy na vagu w gr 16 zlicza jak szalony. Miał ktos tak ? Prosze o pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...