mateusz8i8 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Witam wszystkich Mam problem z moją audi A4 B5 rok 1999r. Przebieg 200.000 km Posiadam auto od stycznia tego roku, auto zostało sprowadzone z Niemiec. Od razu wymieniłem rozrząd, olej (mobil 10w 40) i filtry. Przy przeglądzie wykonali pomiar spalin i diagnosta stwierdził że "silnik igła" Po przejechaniu ok 2 tys. kilometrów okazało sie ze na bagnecie jest poziom 3/4 a jak wymieniali na warsztacie był poziom max-ymalny. Auto nie dymi na niebiesko, żadnego wycieku nie zauważyłem. I dlaczego ten olej ubywa? Nie wiem czy to ma zanaczenie ale jeżdżę na LPG instalacje założyłem od razu po kupnie auta. Z góry dzięki za pomoc
xXPiotrekXx19 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 cześć kolego ja też jak kupowałem swoje auto z iemiec to tez nic nie było widać dopiero po jakiś 4 miesiącach zaczęło dymić na niebiesko a oleju od początku troszkę brało i musiałem zrobić remoct i teraz jest ok. wiesz moze dodają jakiegoś specyfiku do sprzedaży żeby nie było nic widać napewno coś takiego jest w sklepach
mateusz8i8 Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Opublikowano 14 Marca 2013 Olej ubywa ale nie kopci na niebiesko. Poprzednio miałem golfa III 1.6 75KM i kopcił na niebiesko przy odpaleniu i brał 1 litr na 1500km. Wystarczyło w nim wymienić uszczelniacze zaworowe i nic nie ubywało po wymianie. Nie wiem jak w audi żeby w koszta sie nie ładować. A sprawdzenie ciśnienia w silniku może mi coś powiedzieć o stanie silnika? Piotrek a ile wyniósł Cię remont silnika w audi?
Bartoszzz Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Zapewne uszczelniacze zaworowe już puszczają, jezeli chcesz to wymienic to musisz zwalic rozrzad, walki, popychacze (przed włożeniem ich ponownie, trzeba z nich wycisnąc olej) i dodatkowo glowice zeby zawory nie spadly, chyba ze zrobisz jakis patent zeby zawory nie opadly to wtedy odpada sciaganie glowicy i wymiana uszczelki pod nia. Generalnie ubytek na 2 tys. km nie jest duzy wiec ja bym narazie sobie nie generowal kosztow tylko raz na te 5tys km dolal te 0,5litra oleju, bo pewnie tak mniejwiecej Tobie pali oleju. Mozesz także wymienic olej na jakis lepszy bo te 10w40 mobila to nie za bardzo do takiego silnika, zalej go 5w40 Motula, Valvoline, Liqui Moly i bedzie byc moze nawet mniej palil tego oleju.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 mnie wyniusł remont 1000zł same części wraz z generalnym robienie głowicy to znaczy wszytkie zawory, prowadnice, uszczelki, uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe oi głowica wszystko poskładane i wymyte na luks. roboty ci nie podałem poniewaz wszystko było robione samemu w garażu . u mnie silnik brał na 1000km około 1 litra nieraz mniej i z poczatku miałem robić same uszczelniacze zaworowe ale po zmierzeniu kompresji na cylindrach okazało się że jeden prawie nie miał ciśnienia i dlatego zdecydowałem się na taki remont a po drugie że to świeże moje auto to nie zamierzam go szybko sprzedawać dlatego zainwestowałem w niego ---------- Post dopisany at 17:13 ---------- Poprzedni post napisany at 17:10 ---------- ja tez na początku u siebie nie miałem gazu ale po założeniu tak jak by troszke silnikowi pomogło do brania oleju . Weź jak będziesz przy aucie powąchaj spaliny czy nie śmierdzą olejem bo może nie widać kopcenia ale może brać
rafal9119 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 zmien olej to po pierwsze a poznij obserwoj czy bedzie dalej go brał
xXPiotrekXx19 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 jak by to powiedzieć na ten przebieg też trzeba brać poprawkę bo pewnie był cofany jak to zazwyczaj robia przy sprowadzaniu do polski a w niemczech mało nie jeżdżą
rafal9119 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 u mnie jest 330 tys i przez 9 tys dolalem tylko szklankie oleju czyli 250 ml. :wink:tak wiec u ciebie tez cos ponad 300 tys jest
imbusek Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Ja ma niby na blacie 200 tys ale nie wirze w to mi bierze 1litr na 6 tysięcy kilometrów a dymu tez nie widać żadnego po prostu doleje i jadę dalej:)
mateusz8i8 Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Opublikowano 18 Marca 2013 Jak bede wymieniał olej to nie moge zalac go 5W 40 bo podobno przejscie z 10w40 na 5w40 "wyczyści silnik" i mozna go zatrzeć. A jak bym wymieniał na 10w40 Motula albo Valvoline????? Tez bede zjeżdził i dolewał nie planuje remontu narazie.
Bartoszzz Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Jak bede wymieniał olej to nie moge zalac go 5W 40 bo podobno przejscie z 10w40 na 5w40 "wyczyści silnik" i mozna go zatrzeć.A jak bym wymieniał na 10w40 Motula albo Valvoline????? Tez bede zjeżdził i dolewał nie planuje remontu narazie. Stara gadka niedouczonych mechaników rodem z PRL, którzy widzieli stare polonezy i duże fiaty odnośnie oleju. Można przejść bez najmniejszego problemu na 5w40 i nic nie wyczyści silnika, nie zatrze go i nie wybuchnie. Będzie tylko lepiej dla tego silnika. Być może zacznie nawet mniej palić tego oleju.
mateusz8i8 Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Opublikowano 18 Marca 2013 aha dzieki za informacje kazdy tak mówił i człowiekowi wbili do głowy taką informacje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się