Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[b5 1.9 TDi 1Z] Tuning 90 KM --> 140 KM [brać turbo od AW


Robić turbinę od AWX od razu czy potem?  

1 użytkownik zagłosował

  1. 1. Robić turbinę od AWX od razu czy potem?

    • Od razu [bo po co dwa razy dłubać]
    • Potem [najpierw sprawdź jak da radę wtryski/soft]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czyli ostatecznie będzie na razie tak:

W najbliższym czasie hamownia i dokładna diagnoza...

Na wiosnę: turbo (jak najlepsze), wtryski i soft (przy okazji rozrząd)

Może jakieś wskaźniki doładowania i temp. oleju

Potem hamownia i testowanie wyników :)

Planowana moc około 140 KM i moment około 310-330 Nm

PROSZę o komentarze :mrgreen:

Pozdry

a co tu komentowac .... :?:

czekamy na wyniki .... :twisted:

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

Na razie planuję się shamować :)

Nigdy tego nie robiłem bo jestem straszny laik

Podobno w Wawie na jerozolimskich jest jakaś dobra hamownia

Ktoś wie gdzie dokładniej i jak się z nimi umówić ??

Opublikowano
Na razie planuję się shamować :)

Nigdy tego nie robiłem bo jestem straszny laik

Podobno w Wawie na jerozolimskich jest jakaś dobra hamownia

Ktoś wie gdzie dokładniej i jak się z nimi umówić ??

www.tdi-tuning.pl :twisted:

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

dzięki, pogadam z Nimi na temat moich modów, zobaczymy co powiedzą....

A i oczywiście pojadę się shamować :mrgreen:

Opublikowano

Na początek proponuje ci zaślepić zawór EGR (zawór recyrkulacji spalin) i zwiększyć ciśnienie doładowania o 0,4 bara.

Poprawi ci się dynamika auta w zakresie 2000-3000 obrotów. Ile zwiększy ci to koni nie moge powiedzieć ale wrażenie od 5-10 koni całkiem realne. Koszt 0 zł , 0 gr. Tak zrobiłem w swojej poprzednie B4 1Z. Egr zaślepiłem wyciętą blachą z puszki Kawy Jacobs :) a ciśnienie turbosprężarki skorygowałem sposobem na łom :) - zainteresowani wiedzą jak. Polecam do zabawy z turbo kupić oryginalny wskaźnik

VDO coby nie preszadzić z ciśnieniem doładowania. Fabryczne to około 0,6 bara do 1-1,2 można śmiało podkręcić bez skutków ubocznych (zrobiłem na 1 bar 100 tyś km a na 1,2 następne 40 tyś km).

Opublikowano
Fabryczne to około 0,6 bara do 1-1,2 można śmiało podkręcić bez skutków ubocznych (zrobiłem na 1 bar 100 tyś km a na 1,2 następne 40 tyś km).

taaaa ..... :roll:

skad Ty wziałes te dane :?:

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

nie będę robił sam rzeźby - na razie hamownia, potem masters i kolega ctv zadecydują - ale na 90% soft/turbo/wtryski/rozrząd (wymiana) i potem znowu hamowanie

Wskaźniki doładowania i temp/ciśn oleju też dodam.

Sam nie będę robił przeróbek bo boję się że coś zepsuję :oops: , mozliwe że kata wywalę bo pewnie i tak jest do d*py po 220 kkm

Opublikowano
nie będę robił sam rzeźby - na razie hamownia, potem masters

a masters to przeciez tdi-tuning :mrgreen: a tam masz hamowac ;) LOL jak to czytam to nie wiem czy sie smiac czy plakac. 0 pojęcia o czymkolwiek a podejmujesz sie takiej przerobki. Wez kolego pokaz jakies konkrety wkoncu bo jak nrazie to tylko na slowach se konczy. Rob to powoli a nie wszystko naraz. Soft - pojezdzisz i zobaczysz czy Ci wystarczy, Nie to dalsze mody

Opublikowano

:shock: :mrgreen:

Opublikowano
Fabryczne to około 0,6 bara do 1-1,2 można śmiało podkręcić bez skutków ubocznych (zrobiłem na 1 bar 100 tyś km a na 1,2 następne 40 tyś km).

taaaa ..... :roll:

skad Ty wziałes te dane :?:

Dane wziąłem z:

przebieg z licznika kilometrów

ciśnienie mierzone manometrem technicznym a potem na stałem zamontowanym mechanicznym wskaźnikiem VDO z lini VDO marine (do montażu w doładowanych łodziach motorowych)

moc jak napisałem to wskazanie subiektywne. Faktyczny przyrost dynamiki jest bezprzeczny - niedowiarków zapraszam do serwisu RS SERWIS na rozmowe z Romanem Śmietanką we wrocławiu, gdzie im to zostanie w fachowy sposób wytłumaczone.

Ciśnienie fabryczne w 1Z oscyluje 0,6-0,8 bara to oczywiście jest maksymalna wartość doładowania. Wartość 1,2 bara osiągałem na około 3-4 sekund przy obrotach 3,5-4,5tyś.

Przy doładowaniu chwilowym 1,5 bara zapalała się kontrolka ciśnienia oleju bo pompa oleju (umierająca) nie nadążała z tłoczeniem oleju. Ale taką wartość tylko na próbe ustawiłem potem wróciłem do 1,2. Jeżeli mam nie wierzyć w odczyty nowego fabrycznie osprzętu VDO to w co mam wierzyć

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

Kunia za to ja nie rozumiem o co Ci chodz.....

Będę sobie hamował u mastersa na Jerozolimskich żeby wiedzieć na czym stoję

Na wiosnę zrobię soft i w/w rzeczy (u kolegi ctv - odział mastersa w Lublinie)

potem sprawdzę co mam?

Gdzie tu coś Ci się nie zgadza, dlaczego mówisz 0 pojęcia. chyba trochę przesadzasz.

Co do gadania a nie robienia. od samego początku mówię że będę robił na wiosnę a nie teraz więcw czym problem, może w tym że nie shamowałem ??

Zadzwoń do mastersa w W-wie, hamownie mają zje...ą do czwartku, a od piątku święta, kiedy niby mam coś robić.....

Poza tym żebyś się nie zdziwił że zrobię, a co do robienia samego softu a potem wtryski i turbo i znów soft (do nowych bebechów) to po co płacić 2 razy ??

Z wielu opinii i miejsc dowiedziałem się że 1Z wytrzyma spokojnie 160-170 koni, więc te 140 napewno nie będą problemem (tak mi odpowiedziały różne firmy tunningowe)

Więc po co robić 90 --> 118 (sam soft) --> 140 jak można za jednym zamachem 140 ??

Wyluzuj, pozdry

Opublikowano

a to i ja cos dorzuce... dlaczego MorgothDBMA, caly czas piszesz o KM a nie interesuja Cie bardziej Nm i przebieg krzywej?? :shock: co ty masz benzyniaka zeby patrzyc na KM??

Opublikowano

skoro stac Cie zeby wydac kilka tys zl za jednym razem to prosze bardzo. Ja czekam na efekty... Nie zapomnij o wydechu i IC. To przeciez podstawa!!!!

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

pisałem o Nm, około 320-340 Nm, o przebiegu krzywej nie piszę bo to chyba oczywiste, że chcę mieć wysoki moment nisko i płaski (oczywiście nie zbyt nisko bo sprzęgło), tj. pasowałoby mi te 330 Nm przy około 2200-2500 RPM, poniżej 2000 mogłoby być około 250 Nm, co do mocy to maksymalna tak około 4000 RPM jest OK.

Zależy mi też aby przebieg krzywych był dość płaski, dość różniczkowalny (tj. bez nagłych zmiann pochodnej - kształtu)

Poza tym takie rzeczy będę dokładnie ustalał przy robieniu softu, a na razie piszę o przeróbkach mechanicznych.....

Nie spodziewałem się takiej agresji z waszej strony, liczyłem na jakieś ewentualne porady a nie na "zjechanie" mnie. Poza tym co w tym złego że nie znam się na tym tak dobrze jak Wy ?? W końcu mam audi od 5 miesięcy i nie jestem specem, każdy kiedyś się uczy....

Założę się że są dziedziny o których wiem więcej od Was, ale ani mnie to grzeje, ani chłodzi, ani się nie wywyższam, a komuś kto chciałby coś z tych dziedzin wiedzieć chętnie wyjaśnię i nie będę się czepiał tej osoby że wiem mniej.....

Tak jak powiedziałem zaskakujecie mnie... ale dobra, mogę już nic o przeróbkach nie mówić, w koncu to moja sprawa, zrobię sam, mówiłem o nich po to by ewentualnie uniknąć rażących błędów i zasięgnąć Waszej rady. A skoro mówicie że coś robię źle albo że mam zerowe pojęcie (nieprawda - jakieś już mam, możliwe że małe ale mam), to może jakieś sugestie jak to zrobić dobrze ??

Opublikowano

juz chyba o wszystkim Ci napisalismy co trzeba. Teraz zostają realia z ktorymi sie zetkniesz w trakcie przerobek. To co piszesz to tylko założenia, a fakty moga okazac sie nie tak rozowe jak Ty to opisujesz. Chcesz miec tyle i tyle przy takich obrotach - widac ze wyobrazni Ci nie brakuje. Kazdy Ci juz napisal ze rozsadniejszym, łatwiejszym i mniej kosztownym rozwiazaniem bedzie kupno nowego auta lub swap silnika. Ale nie, ty jestes madrzejszy. Zadajesz te same pytania na kilku forach (i w sumie na kazdym pisza Ci to samo co ja wyżej) Twoj cyrk, Twoje małpy. Rob co chcesz ale prosze... przestan juz koloryzować i pisac ile to Ty Km i Nm bedziesz mial, bo to robi sie nudne jak po raz koleny piszesz to samo. Zrobisz to zobaczysz czy to wszystko takie rozowe i łatwe... JEDZ DO MASTERSA I Z NIM DYSKUTUJ. Powiesz ile koni, Nm i przy jakich obrotach chcesz miec :mrgreen: On Cie podliczy i zrobisz :shock: i trochę Ci zapał ostygnie :lol:

Opublikowano

MorgothDBMA, myśle że wszyscy Cię dopingujemy choć wybrałeś inną drogę niż pozostali mogliby ewentualnie wybrać. Nie jeden się znajdzie, co zapyta w tym temacie "i jak ?" za parę tygodni/miesięcy...

Także jedź do Mastera i rób mody :twisted:

Opublikowano

moja rada...zrob program....pojezdzij troche i dopiero wtedy mysl co dalej...moga byz rozne skrajne wersje...agresja 0 ;)

Opublikowano

Również polecam program na początek. A potem kolejne mody. Stopniowanie u umiar to podstawa...kolega ma nick Kunio a nie Kunia btw.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...