marzec39 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Od dłuższego czasu mam problem auto pływa mi po szosie czy po lodzie czy po czarnym zawieszenie miałem sprawdzane maglownice też geometria była zrobiona mechanik powiedział że jest wszystko dobrze a jadąc 300km rece opadaja od krecenia kierownica na prostej szosie jadac 100 kmh ucieka raz na lewo raz na prawo czasem się zdazy ze jest wszystko ok ale to może na te 300km to 2km jechało się dobrze. Co może być przyczyną?
slo Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 ja tak miałem po wymianie zawieszenia na niższe, wymieniłem drążki które po kilku kilometrach się po prostu rozpadły. Prosta droga a ja musiałem walczyć z wozem żeby jechał prosto
daro84.pl Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Zobacz czy na wyłączonym silniku nie stuka magiel jak energicznie machasz w prawo i lewo. Mi diagnosta też mówił że jest wszystko ok a były luzy na maglownicy
marzec39 Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Opublikowano 14 Marca 2013 stuka ale jak naprawde energicznie kręci się kierownicą może pojechać na śćieżkę diagnostyczną może tam coś pokaże?
daro84.pl Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Te ich sprawdzanie to nic nie da, usłyszysz panie wszystko jest ok tak ma być,tak mi powiedział. Pojechałem do znajomego pomachał kiero i powiedział że magiel dla pewności podniósł auto do góry, sprawdził czy też stuka jak skręca energicznie i potwierdził. Na listwie maglownicy lubi się wycierać ślimak wtedy są luzy i stuki
pastaldo Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Kiedys w golfie miałem taka śrube która mozna było delikatnie dokręcić na maglu i kasowało luz ale nie mozna było przegiąc bo ciężko chodziła kira. A jak jest a A4 B5 i B6? jest coś takiego?
daro84.pl Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Też jest, ale to tylko na krótką metę. Jak za mocno dokręcisz to kierownica nie będzie wracała do pozycji jazdy na wprost
pastaldo Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Też jest, ale to tylko na krótką metę. Jak za mocno dokręcisz to kierownica nie będzie wracała do pozycji jazdy na wprost Aha czyli jest więc bardzo drobny luz można by skasowac a przynajmniej zmniejszyć. Oczywiście jak zauwazyłes i wczesniej napisałem nie można tego mocno dokręcić tylko minimalnie zredukować luz. Skoro tak bardzo autorowi samochód wozi to nie wiem czy to pomorze ale może warto sprawdzić.
daro84.pl Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Może pomóc bo on mówił że kierownica tylko delikatnie puka
darkle Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Mały luz na maglu raczej nie będzie powodował aż takich efektów. A jak zawieszenie z tyłu? Może tam na tulejach są luzy?
marzec39 Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Opublikowano 15 Marca 2013 delikatnie maglownice Dokręciłem sam to robiłem ale jest ok kierownica wraca lecz bez zmian z tyłu miałem wymieniane tulejki górnego wachacza na tym co się k onty ustawia konty były sprawdzone jest ok a samochód tanczy. jeszcze mam pytanko auto stało na dworze taj nocy nocowałem u szwagra kupił wczoraj vectre c w pakiecie OPC audi zrobiłem około 750km jak by nie tanczyło po szosie to wszystko ok. dzis rano biało zapaliłem audi zapaliła ładnie po 15s zaswieciła śie kontrolka od oleju na fisie i auto zgasło sprawdziłem olej wszystko ok zapaliłem ponownie i już było dobrze po przejechaniu trasy chełm Teratyn jakies 40km i tam auto zostało u kolegi pozostałe 10 pieszo
kkam Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 stuki sprawdzałeś na odpalonym silniku? Na zgaszonym zawsze trochę stuka maglownica. Uszkodzone przednie dolne wahacze tzw banany mogą powodować pływanie
wojtas 11 Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Zgadzam sie z Kolegą co do bananów z przodu. U mnie były sworznie stabilizatora tylnej belki do wymiany,i miałem takie objawy noszenia auta.
marzec39 Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Opublikowano 15 Marca 2013 jak sprawdzałem na zgaszonym to stuka tylko trzeba porzadnie szarpac na zapalony może troszke wiadomo że płyn uszczelnia tulejki były wymieniane ztyłu reszta jeszt wporządku tak powiedział mechanik szarpaki powiedzą co jest nie tak?
TooMeeK87 Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 A mnie buja po niewielkich koleinach momentami ciężko utrzymać kurs... opony 225/45/17 na zimówkach 205/65/15 dużo mniej odczuwalne. Wjeżdżając na śliska nawierzchnie od razu czuć lekkie zabujanie samochodem jeszcze w zależności jaka prędkość, maglownica lekko się odzywa na zgaszonym, zawieszenie sprawdzone i poustawiane... ??
marzec39 Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Opublikowano 15 Marca 2013 zmieniałem opony zimowe letnie i wielosezonowe zawsze 205/55 R16 i buja tylko jedne mają lepszą przyczepność drugie mniejszą i nieważne czy koleina czy nie buja mogę powiedziec że jak się najedzie na koleine odpowiedno auto lepiej się prowadzi niż na ładnym równym asfalćie
Tomek1979 Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mój problem jest następujący.Mam b5 tdi 90 km, samochód powyżej 130 /140 kilometrów na godzinie myszkuje po drodze tak jakby wiatr go przesuwał. Wydaje mi się, że to się nasila podczas przyspieszania lub puszczenia nogi z gazu.Szczególnie objawia się to na równej autostradzie. Działo to się przy nowych oponach 15, teraz mam nowe 205/50/17 i jest to samo. Zawieszenie z przodu jest lema sztywne, dziś byłem na stacji diagnostycznej i powiedziano mi, że z tyłu ma muszę dokręcić łożyska. Czy to może być przyczyną? Tuleje ok, amortyzatory również. Jeśli ma ktoś z Was jakieś pomysły będę wdzięczny. Dużo jeżdżę z Synkiem, więc chciałbym wyeliminować problem. Jestem pedantem jeśli chodzi o samochody, więc poza tym samochód w jak najlepszym stanie. Będę wdzięczny za pomoc, bo to mnie dobije:) Lubię mieć wszystko idealne:)
pastaldo Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 dokręcić tylko łożyska to jest pół godz roboty. Sprawdź i będziesz wiedział czy pomogło. Nikt tu nie wie jak duży masz luz.
edekxp Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 U mnie w poprzednik B5 też pływał.Sprawdzałem wszystko na szarpakach i stacji.Niby wszystko ok. Wymieniłem amortyzatory z tyłu i pomogło a na stacji stare były dobre Tapatalk
Tomek1979 Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Bardzo dziękuje za porady, tylko, że amory w porządku, co może być jeszcze przyczyną? Czy nie patrzeć jakie są wymienić wszystkie amory. Niedokręcone łożysko może być przyczyną?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się