Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Relacja z remontu silnika- A4 B6 2.0 ALT


MaciekW.

Rekomendowane odpowiedzi

a jak to sprawdzić po szczerze to fis nieraz mi świruje odpalę rano auto wyjadę z garażu i mam spalanie średnie nagle 34l/100km ;O I powoli spada ale tak jak mówię do 13-14l

A druga sprawa wczoraj podpinałem się pod komputer i nie było żadnego błędu ani komunikatu

Edytowane przez piietras91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podepnę się do tematu. Mam zamiar przeprowadzić remont silnika. Po konsultacji z firmą Krasnobrodzka Racing z Warszawy w grę wchodzą 2 opcje naprawy:

1-Szlif nad wymiarowy cylindrów, wymiana tłoków na nad wymiarowe oraz powiększenie kanału w tłoku na większy pierścień olejowy. Koszty: szlif-350 pln, przeróbka tłoków-800 pln, zakup nowych tłoków nad wymiarowych około 2000 pln.

2-Przeróbka tłoków 800 pln, tulejowanie bloku pod moje tłoki 1200 pln.

Skłaniam się bardziej do drugiej opcji.

Moje pytanie brzmi co sądzicie o takim remoncie?

Ja za tłoki i obróbke szlifierską zapłacilem 2900zł z czego tak jak piszesz tłoki ok 2000zl...

Nie wiem, ja na twoim miejscu bym dołożył pare groszy i zrobił remont z nowymi tłokami, wiadomo koszta ale nowe to nowe...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

a jak to sprawdzić po szczerze to fis nieraz mi świruje odpalę rano auto wyjadę z garażu i mam spalanie średnie nagle 34l/100km ;O I powoli spada ale tak jak mówię do 13-14l

A druga sprawa wczoraj podpinałem się pod komputer i nie było żadnego błędu ani komunikatu

Napewno nie pokazuje az tyle, dzisiaj jak bede jezdzil po miescie zwroce uwage...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Jak odpalalem auto rano pokazywalo mi 10,9 L jak ruszyłem skoczylo do 37L ale zaraz zaczelo spadac... wiec nie wiem czy to ma az taki wplyw straszny po miescie jak jezdze pokazuje roznie ale nie przekracza 11-12 l na 100 z tym ze moj silnik jeszcze na dotarciu jest. Ale jak jechalem w niedziele lekka trase 140km no to na 5biegu przy predkosci 100-110km/h pokazywalo mi od 5.5 do 8.9 wiec sam nie wiem jaka jest optymalna wartosc spalania... najlepiej przejechac dany odcinek zatankowany na ful i zatankowac sie i sprawdzic jak to sie prezentuje :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowie o srednim spalaniu wedle fisu... dzisiaj tankowalem fure benzyna i srednie spalanie wyszlo 9.8 l ale jezdzile tez po miescie wiec na trasie pewnie mniej. W weekend zobacze jak spalanie na trasie. Oliwe patrzylem przed chwila i na bagnecie stan bez zmian :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to okresowa wymiana filtrów. Powietrza dwa razy w roku wymieniam, paliwa raz w roku (Mann lub Knecht tylko). Inne filtry zbyt tłumią przepływ, co np do filtra paliwa ma wpływ na czas otwarcia wtrysków i większe spalanie. Jak kręcę mój silnik powyżej 5 tyś na mieście to pokazuje dystans min 600km Mniejsze ciśnienie paliwa jest temu winne. Przepływomierz też może być uszkodzony przez zaniedbania lub starość. ECU stara się wyrównać proporcje zamierzone i w razie zaniedbania dzieją się takie rzeczy przy braku błędów. Sprawny przepływomierz pokazuje przy logach do max 120 g/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm...a mnie średnie spalanie (to które się samo resetuje po każdym odpaleniu) zawsze rano po ruszeniu pokazuje 99 litrów i szybko schodzi w dół do ok.15 litrów w zalezności od tego jak daleko jade. Po spokojenej jeździe po ok.10 km potrafi zejść poniżej 10 litrów w mieście. czy to tak ma działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie fisem sie nie sugeruje :) zawsze jak tankuje przeliczam ilosc zatankowanego paliwa na km i wiem ile autko pali :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to po mieście do 3 tyś pali ok 10l. Klima cały czas włączona w upalne dni max 11.

Trasa 150 km/h - 8.2

130 km/h - 7.2

90 km/h - 5.5

Zrobiłem przez 2.5 roku ok 50 tyś, głównie trasy i tyle faktycznie pali. Jak już mówiłem po wymianie filtrów (Mann) i ceratec liqui moly spalanie spadło. Świece beru platynowe. Teraz dojeżdżam do pracy 13 km, spalanie 8.8 w trybie mieszanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xsebo1, u mnie spalanie bardzo podobnie. Także chyba jest OK ;) Filtr powietrza Mann, Oleju - Knechta, Świece - też Beru ;) Zobaczę jeszcze jak będzie teraz po zmianie oleju na Valvoline i zaaplikowaniu dodatku MoS2.

maru, u mnie tez po odpaleniu pokazuje strasznie dużo - ale tu już mogą wynikać różnice z zastosowania różnych liczników przecież Passat ma całkiem inny licznik niż Audi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku juz 1100km z groszami od remontu i i stan oleju bez zmian a wczesniej juz litr musial byc dolany.... tak wiec zobaczymy co dalej :) ale jest nadzieja na uzdrowienie....

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku juz 1100km z groszami od remontu i i stan oleju bez zmian a wczesniej juz litr musial byc dolany.... tak wiec zobaczymy co dalej :) ale jest nadzieja na uzdrowienie....

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

To trzymam kciuki aby nie ubyło oleju. Nawet jeśli ubędzie to zapewne będzie to 0.4 na 10000km a nie 0.4 na 1000km

U mnie jest taki problem, że na jednym z cylindrów mam ok. 8 barów a na pozostałych po 13-14 i wcina mi dużo oleju oraz pali ze 12-13 l i cholera wie co teraz robić czy nowy silnik czy remont jestem w totalnej kropce jak byście mogli mi doradzić to zawsze chętnie wysłucham ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku juz 1100km z groszami od remontu i i stan oleju bez zmian a wczesniej juz litr musial byc dolany.... tak wiec zobaczymy co dalej :) ale jest nadzieja na uzdrowienie....

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

To trzymam kciuki aby nie ubyło oleju. Nawet jeśli ubędzie to zapewne będzie to 0.4 na 10000km a nie 0.4 na 1000km

U mnie jest taki problem, że na jednym z cylindrów mam ok. 8 barów a na pozostałych po 13-14 i wcina mi dużo oleju oraz pali ze 12-13 l i cholera wie co teraz robić czy nowy silnik czy remont jestem w totalnej kropce jak byście mogli mi doradzić to zawsze chętnie wysłucham ;)

1.8 T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zapieczone pierścienie. Odstaw auto na tydzień, spuść olej, wykrec świece, ustaw tłoki w cylindrach równo (kluczem nasadowym na rozrzadzie) i po pięćdziesiątce nafty oświetleniowej co dzień do każdego cylindra - nie zaszkodzi. Ustawienie tłoków zmierzysz wkładając 4 takie same patyczki lub pręty np z elektrody. Po pierwszej aplikacji zobaczysz jak szybko zniknie nafta również wkładając patyczek. Po aplikacji trzeba choćby załapać świece żeby nafta nie traciła swoich właściwości. Ona zżera nagar jak reksio szynkę :)

Z każdym dniem stan nafty na tłoku będzie utrzymywał się dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku juz 1100km z groszami od remontu i i stan oleju bez zmian a wczesniej juz litr musial byc dolany.... tak wiec zobaczymy co dalej :) ale jest nadzieja na uzdrowienie....

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

To trzymam kciuki aby nie ubyło oleju. Nawet jeśli ubędzie to zapewne będzie to 0.4 na 10000km a nie 0.4 na 1000km

U mnie jest taki problem, że na jednym z cylindrów mam ok. 8 barów a na pozostałych po 13-14 i wcina mi dużo oleju oraz pali ze 12-13 l i cholera wie co teraz robić czy nowy silnik czy remont jestem w totalnej kropce jak byście mogli mi doradzić to zawsze chętnie wysłucham ;)

U mnie bylo tak ze na drugim cylindrze miałem kompresje jakies 20% wiec mechanik powiedział ze na bank zapieczone pierscienie i tak bylo na dodatek cylinder mial rant wyrobiony i przez to olej sie lał... u mnie byly wymienione wszystkie tłoki i cylindry były honowane wiec wszystko było zrobione jak trzeba, luz między pierscieniem a cylindrem był rzędu 0.04mm wiec naprawde zostało to zrobione za***iście dokładnie :) dziś na blacie juz 1300km od remonto i nic stan oleju bez zmian :)

Odnośnie remontu to decyzja należy do Ciebie, ja wywalilem blisko 7tys i jestem zadowolony ale miałem wymieniane praktycznie wszystko pod machą; rozrząd,pompe wody, uszczelki pod michą pod głowicą, nowe tłoki, pierścienie, śrubki płyny ustrojowe a nawet sprzęgło ( dwumas :/ ) i inne duperele wiec dlatego tyle kasy mi poszło tłoki nowe 1900zl plus obróbki szlifierskie 1000zl i nie wspomne o nieszczesnym dwumasie za 1500zl...

A co do zmiany silnika to nie jest wcale tak hop siup znaleźć dobry motor to naprawde trzeba mieć farta do tego osprzęt, komp, robocizna... i nie masz gwarancji ze coś sie nie zj**ie :/ mój mechanik ( od długiego czasu w rodzinie) powiedział mi, że czasem warto zrobić to co się ma tak jak w moim przypadku auto naprawde zadbane mam i bezwypadkowe...

Decyzja należy do Ciebie.

Ps. Kto nie ryzykuje, szampana nie pije...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem u mechanika, zaufanego i wycenił remont silnika na 2500-3000tyś. zł. Więc trochę się dziwie, że tyle zapłaciłeś ale jak mówisz, że prawie wszystko masz nowe to może i taka cena wyjść. Ja chyba zrobię z tym silnikiem porządek bo w brew ogólnej opinii ten silnik jest naprawdę dobrą jednostką napędową... jedyny mankament to właśnie ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mechanicy robiący wycenę, zakładają że wymienią pierścienie tylko na starych tłokach. Głowica do sprawdzenia, uszczelniacze, zawory do szlifowania, nowe sprzęgło, świece. Wszystko się błyszczy ale niestety taki remont w alt nie jest wystarczający. Wiele osób remontowało... Ogarnięty mechanik powie od 2.5 do 5 tyś, okaże się po pomiarach. Może się okazać że wystarczy przetoczyć tłoki pod tradycyjne pierścienie zgarniajace

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robił mi pomiary kompresji, podpinał się pod kompa ogólnie sprawdzał cały silnik i wyszło, że na jednym cylindrze mam ok. 8barów a na pozostałych po 13-14. Mechanik jest ogarnięty siedzi głownie w audi. Odchodzą mi koszty bo rozrząd wymieniałem więc idzie do wymiany tylko pasek i napinacz. Jeśli to bedzie kewstia 2,5-3tys to nawet się nie zastanawiam tylko daje do roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak u mnie miały być uszczelniacze do wymiany, wyszło co wyszło... Dopóki nie rozbabrze silnika nie wiadomo co tam jest... ja osobiscie pomijając cene remontu na razie jestem zadowolony bo autko zostało uleczone, silnik rowno pracuje i ma siłe a nie jak wczesniej :)

Aczkolwiek jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase.... ale te audi naprawde fajne autka są po mimo wieku jeszcze sie prezentują...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

I fajnie sie tym jezdzi :) ja wczesniej jezdziłem golfem mk3 i też niczego sobie fajnie sie jezdziło ale jak przesiadłem sie do audi no to staryyyyy, inna bajka :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

wiem że wywołam burzę ale 2.0 alt to za***isty silnik naprawdę niezle chodzi zmieniam biegi powyżej 3500 obrotów spalanie ok 12 l na gazie bez klimy, oleju bierze 1l na 10.000 km.Może więcej w pedał mu wstawcie i problemy znikną

Pozdrawiam


A zapomnniałem przebieg 245 tys. olej millers 10w 40 wariator wymieniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...