witek83 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Witam. Mam problem z odpaleniem po noccnym postoju silnik załapuje po 2 sek z dwa razy hehła i to przy temperaturze 0 -2. Świece sie palą długo gasną i dopiero jak usłysze dzwięk przekażnika świec to odpalam jeśli tego nie zrobie lub odpale zaraz po zgaszeniu grzania to odpala gorzej. Na ciepłym niema tego problemu nawet jesli postoi 2 3 6 godzin. od dwóch dni choć nie zawsze przy odpaleniu falują z 10sek obroty odgłos taki jak by sie dławił obroty 950 spadają do 900 i tak przez te kilka sekund cyklicznie sie dzieje. Na vagu nie ma żadnych błędów samochód pozatym śmiga jak talala nie brak mu mocy.Dodam że wymieniłem już akumulator świece i przeływke tez bo świrowała troche wcześniej a aku też był stary . Niepokoi mnie 2cylinder na vagu w grupie 13 i 23 -pomocy!!!! Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
machina Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Sprawdzałeś czy wszystkie świecę są sprawne? Było zrobić te same logi ale gdy występuje problem podczas odpalania.
witek83 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 nie sprawdzałem były wymieniane na nowe i nic nie pomogło ale wydaje mi sie ze gdyby któraś nie grzała to by nim telepało nieżle a pozatym to niema takich mrozów przy temp 0 stopni powinien palić od strzała bez świec.Myśle że ewentualnie do sprawdzenia mam rozrusznik może go gdzieś łapie albo oringi na pompkach albo filtr paliwa,chociaż paliwko leje diesla premium i sprawdzałem na innej stacji i sie nie poprawiło . Filtry w lato też wymieniane wszystkie kompleksowo -dziwna akcja a niechce kupe kasy w niego pompować.
Biszczan Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Czujnik temperatury płynu chłodzącego dobry ?
witek83 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 był wcześniej błąd sporadyczny czujnika płynu chłodzącego, ale to może gdzieś niestykało jak robiłem chłodzenie to już ten błąd sie nie pojawia a samochód sie nie grzeje max do 90stopni dochodzi trzeba przejechać około 8km może nawet mniej żeby było 90.
Biszczan Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 90C to optymalna temperatura płynu chłodzącego. Sprawdź czujnik według opisu w dziale Diagnostyka VAG - mój był padnięty i przed wymianą podczas odpalania też telepało, a teraz jest ok. Problem mogą też stanowić pompowtryskiwacze czy pompa vacuum; ewentualnie kąt synchronizacji rozrządu, źle ustawiony rozrząd.
witek83 Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 pompowtryski tez nie pokazują jakiś dużych uchybień na logach a kąt synchronizacji jest na 0 także to nie tedy droga.Dzisiaj jest -7 zrobimy logi przy odpaleniu może to coś nam powie. ---------- Post dopisany at 12:51 ---------- Poprzedni post napisany at 09:28 ---------- dodaje kolejne logi Grupy: 013,018,023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
machina Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Odczyt 4 cylindra jest podejrzany, trochę za wysokie bipy po rozruchu.
witek83 Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 Dodam że było -7 przy odpaleniu rozruch był cięższy ponieważ odpalony bez grzania świec bo inaczej nie było by tych logów musiałęm dłużej czekać zanim komp sie połączył.Dzisiaj na 2 biegu przy obrotach 1200 zaczynało go coś krztusić - widać objawy zaczynają sie nasilać . już niewiem ocb
machina Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Może zapodaj preparat do czyszczenia PD. Możesz też posprawdzać ich złącza. Porównaj vagiem temperatury na liczniku i ecu silnika.
witek83 Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 dzisiaj bede w supermarkecie to sie porozglądam za tym specyfikiem warto spróbować
handzland Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Kolego ja bym sie bardzo nie przejmowal korekcja na 4 baniaku u mnie na jadnym jest 0.78 na jendym i to na cieplym silniku a oleju nie bierze wogóle slyszalem ze mozna to interpretowac na 2 sposoby albo gorsza kondycja baniaka albo bardziej wyhulany wtrysk... co do odpalania to u mnie (ajm) jak spadnie tem ponizej zera to rano tez jak odpala troche nim poszarpie i zabelta silnikiem i obrotami wiec moze taki urok naszych ajm-ow....
machina Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Ja nie pisałem o korekcjach tylko o podwyższonym bipie na 4 cylindrze. Może (ale nie musi ) to świadczyć o początku zbliżającego sie końca tej pompki. Jak widac na chwilę obecną problem występuje głównie po odpaleniu.
witek83 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 zalanie ulepszacza do baku narazie nic nie dało zobaczymy pojeżdzimy teraz bedzie dłuższy weekend to posprawdzam co sie da ,nie mam pomysłów narazie ---------- Post dopisany 27-03-2013 at 12:17 ---------- Poprzedni post napisany 24-03-2013 at 23:03 ---------- Panowie od jakiegoś czasu słysze za okolic radia przy 2tys obrotach odgłos lejącej sie wody jakby w kiblu ktoś spuszczał i to od jakiegoś czasu tak mam ,pod nagrzewnicą i w jej okolicy sucho a płyn mi ubywa od 3miesięcy niewiem czy to wszystko może być powiązane z tym odpalaniem- pozatym autko rakieta jak pisałem wcześniej. ---------- Post dopisany at 12:20 ---------- Poprzedni post napisany at 12:17 ---------- może ktoś jeszcze podać nr katalogowy i firme świec ,oryginał jaki montowany był w AJM???
przemik Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Kup swiece BERU do "stopietnastki" i bedzie OK....
witek83 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 takie podobno mam założone -tyle że konkretnie jakie były fabrycznie czy ktoś wie??? ---------- Post dopisany at 12:26 ---------- Poprzedni post napisany at 12:22 ---------- pisze dlatego że jak mechanior mi wymieniał świece to te co już były i na nich kiepsko palił wcale nie wyglądały żle prawie jak nowe, po wymianie ich na beru nic sie nie polepszyło.CHciałbym wiedzieć oryginał jaki był słyszałem że są dwa rodzaje do ajm z podgrzewaczem jakimś????niech sie ktoś wypowie ---------- Post dopisany at 12:29 ---------- Poprzedni post napisany at 12:26 ---------- w poprzednim moim wozidle w oplu niechciał palić na żadnych 3 razy zmieniałem i dopiero jak kupiłem oryginał to było git strzał przy -25 bez dymka 1
przemik Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Wg ETKA swieca zarowa ma numer N10140105 - silniki - AFN,AFF,AHH,AHU,AJM,AVG,ATJ - maja takie same swiece. ETKA nie podaje w przypadku tych silnikow producenta swiecy... ale np. do silnika AFB i AKN jest to BERU. Cena swiecy w ASO - 80 PLN Pozdrawiam
witek83 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 wszystkie objawy wskazują na początek końca uszczelki pod głowicą po świetach jade robić dam znać pozdrooooooo
machina Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Ja również po świętach będę wymieniał uszczelkę, oraz pompe tandem bo cieknie. Zakupiłem drugą niecieknącą używaną pompę z końcówka N pod która idzie już metalowa uszczelka. Ale mimo walniętej uszczelki poza zwiększonym ciśnieniem w układzie chłodzenia nie ma żadnych innych objawów, auto żyleta:wink: Czy masz jakieś objawy walniętej uszczelki?
witek83 Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Opublikowano 18 Lutego 2014 Problem z bulgotaniem rozwiązany - wymiana uszczelki pod głowicą pomogła
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się